Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Jestem przed wyborem silnika do X5 .

Decyzja zapadla na 4.0i.

Rozumiem, ze to B58 tylko zapewne kolejna generacja.

Jak to jest z tymi silnikami, rozrzadem i panewkami.

Czytam, że we wczesniejszych B58 trzeba zmienic odpowiednio wczesniej panewki i ew. rozrzad.

Czy to samo dotyczy obecnie oferowanej wersji silnikowej.

Poprosze Was o skrót info o tym silniku, najwazniejsze rzeczy, które klient powienien wiedziec przed zakupem.

Edytowane przez maverick_lbn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem, że zamawiasz nowy samochod? Temat rozrzadu czy panewek bedzie do rozważania za 10 lat i ok.250tys km w zależności od jakosci i regularnosci serwisu "po drodze".

  • Lubię to 3
Opublikowano

Olej czesto, dac mu sie rozgrzac i zanim przycisniesz i bedzie bez problemowo

ja osobiscie jeszcze wole oleje niefabryczne bo 0-20 to woda troche

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, maverick_lbn napisał(a):

Dzieki za odpowiedz.

A dobrze doczytalem ze wczesniej byl problem z tymi panewkami? zatem BMW poprawilo cos w konstrukcji.

Nie zaprzątaj sobie głowy pogłoskami, zwłaszcza dotyczącymi starszych generacji silnika. Jak napisali inni: dbaj o silnik (nie pałuj zimnego, nie wyłączaj natychmiast po rajdach bez chwili na wystygnięcie), wymieniaj regularnie olej (ja co 10tys km w swoim), serwisuj jak przykazano

Będzie służyć długo i bez problemów 

Wybór silnika świetny

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

W 40i wystarczy moim zdaniem spokojnie 1 dodatkowa wymiana między przeglądami - silnik jest dużo mniej wysilony niż V8ki. I oczywiście polecam jednostkę B58.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, maverick_lbn napisał(a):

Rozumiem że aktualnie w nowych autach jest wspomniany silnik b58?

Tak , jest to obecnie motor o oznaczeniu B58B30M2. Osobiście miałem X5 40i z 21r o mocy 333KM i 430Nn , byłem super zadowolony aczkolwiek trochę brakowało momentu 😞 

Technicznie bez zastrzeżeni, sprzedałem go przy przebiegu 26tys, teraz kumpel ma najechane coś koło 80k (ale co to za przebieg ? )  i zero problemu. 

Teraz nowa wersja ma moc 381 i ponad 500Nm, myślę, że to jest to !

Odmiany b58 i modele, które go maja:

https://bmwseries.pl/2023/06/27/czy-silnik-b58-jest-najlepszym-silnikiem-bmw-w-historii/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

LCI ma miękką hybrydę, dzięki czemu w ogóle lepiej wszystko działa (np przeklinany przez wszystkich system auto start-stop)

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 21:46, maciek_w napisał(a):

LCI ma miękką hybrydę, dzięki czemu w ogóle lepiej wszystko działa (np przeklinany przez wszystkich system auto start-stop)

pre LCI (333KM ) też już ją miał. Start-stop rzeczywiście działa super ani razu nie myślałem, żeby to wyłączyć poprzez trick typu : używanie trybu Sport z indywidualizowanymi ustawieniami na Comfort 

 

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam X5 4.0i LCI , przesiadłem się z G30 540i po 5 latach ( 140 tys km) bezproblemowej eksploatacji. Wybrałem ponownie silnik B58. Przypadek? 😉

Wersja z miękką hybrydą pozwala na przyjemniejsze korzystanie z auta ( start/stop) a także trochę oszczedniejsza jazdę. W 540i miałem średnie z kompa 11.7 /100 km w X5 po 3000 tys km średnie komp pokazuje 10.8. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 21:16, savik79 napisał(a):

Tak , jest to obecnie motor o oznaczeniu B58B30M2. Osobiście miałem X5 40i z 21r o mocy 333KM i 430Nn , byłem super zadowolony aczkolwiek trochę brakowało momentu 😞 

Technicznie bez zastrzeżeni, sprzedałem go przy przebiegu 26tys, teraz kumpel ma najechane coś koło 80k (ale co to za przebieg ? )  i zero problemu. 

Teraz nowa wersja ma moc 381 i ponad 500Nm, myślę, że to jest to !

Odmiany b58 i modele, które go maja:

https://bmwseries.pl/2023/06/27/czy-silnik-b58-jest-najlepszym-silnikiem-bmw-w-historii/

Też mam 40i z 2021 r. i tam katalogowo było 333KM i 450Nm. Początkowo również brakowało mi mocy i mementu, na hamowni wyszło mi 332KM i 511 Nm, więc niby moment nie taki zły.

Teraz na boxie mam 381KM i 571Nm czyli pewnie tyle ile wychodzą wersje 40i LCI i uważam, że jest to drastyczna poprawa odczuć tego silnika.

Jest apetyt na więcej bo silnik ma potencjał ale zablokowany sterownik i konieczność wysyłki do Finów nieco komplikuje sprawę.

Trochę można jeszcze ugrać wydechem ale to by było na tyle.

 

Opublikowano
W dniu 31.12.2024 o 15:35, broniek napisał(a):

Też mam 40i z 2021 r. i tam katalogowo było 333KM i 450Nm. Początkowo również brakowało mi mocy i mementu, na hamowni wyszło mi 332KM i 511 Nm, więc niby moment nie taki zły.

Teraz na boxie mam 381KM i 571Nm czyli pewnie tyle ile wychodzą wersje 40i LCI i uważam, że jest to drastyczna poprawa odczuć tego silnika.

Jest apetyt na więcej bo silnik ma potencjał ale zablokowany sterownik i konieczność wysyłki do Finów nieco komplikuje sprawę.

Trochę można jeszcze ugrać wydechem ale to by było na tyle.

 

Jakiej marki masz boxa? Czy auto masz jeszcze na gwarancji?

 

Opublikowano
2 godziny temu, ubejane napisał(a):

Jakiej marki masz boxa? Czy auto masz jeszcze na gwarancji?

 

Co prawda nie do mnie pytanie, ale ja w F15 używałem Race Chip i teraz żonie założyłem do X6 (po gwarancji): https://www.racechip.com/shop/bmw/x6-g06-from-2019/40-i-2998ccm-340hp-250kw-500nm.html wersję GTS 5 wraz z XLR 5 (oba z aplikacją).
Jak mi się skończy gwarancja to też dołożę sobie trochę koników.

Opublikowano

No właśnie - jak to jest z boxami i gwarancją? Doszły mnie słuchy, że podobno serwis jest w stanie "wykryć", że taki box był wpięty?

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie czy to tylko "urban legend"?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mają 100% wiedzy, że coś było wpięte. Ponadto, włożenie dobrego boksa to masa kabli, które trzeba podpinać do różnych złączy w okolicach silnika, zatem demontaż ani nie jest szybki, ani łatwy, więc jeśli wyjmiesz tylko boks, a całe okablowanie zostawisz, to nie zostawiasz wiele pola do wątpliwości

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Przy okazji: ktoś korzystał z boxa GAN? Mają prawie takie samo rozwiązanie jak RaceChip, nawet przyrosty te same, cena lepsza.

 

Opublikowano
12 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Mają 100% wiedzy, że coś było wpięte. Ponadto, włożenie dobrego boksa to masa kabli, które trzeba podpinać do różnych złączy w okolicach silnika, zatem demontaż ani nie jest szybki, ani łatwy, więc jeśli wyjmiesz tylko boks, a całe okablowanie zostawisz, to nie zostawiasz wiele pola do wątpliwości

Nie no przecież nikt normalny nie zostawiłby „makaronu” pod maską oddając auto do serwisu 😉

Pytam czy ktoś ma jakieś autentyczne doświadczenie a’propos ewentualnych śladów pozostawionych przez BOX w systemie/sterownikach auta i możliwości wykrycia tego przez serwis. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, mam. U mojego brata w G31 już kilka lat temu wykryli, że miał boks i była to podstawa do odmowy naprawy gwarancyjnej. Oczywiście w serwisie pojawił się z autem po wyjęciu boksa i kabli

  • ??? 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
W dniu 1.01.2025 o 20:40, ubejane napisał(a):

Jakiej marki masz boxa? Czy auto masz jeszcze na gwarancji?

Mam RaceChip. Montowałem go jak miałem auto jeszcze na gwarancji. Aso o tym wiedziało i nie robiło problemów. Na przeglądy go nawet nie demontowalem.

Owszem box zostawia ślad i można go wykryć, mimo że został zdemontowany. Ja ogólnie miałem to gdzieś, chciałem żeby auto lepiej jeździło i koniec.

Opublikowano

A dlaczego mieli się czepiać skoro auto jeździ? Pytanie co by powiedzieli jakbyś egzekwował naprawę gwarancyjną związaną z silnikiem lub jednym z jego podzespołów 🙂

Opublikowano
Godzinę temu, buster12 napisał(a):

A dlaczego mieli się czepiać skoro auto jeździ?

Ano mogliby się czepiać. W przypadku boxa może być jak przy ingerencji w ECU, wpis do książki serwisowej i bye bye gwarancjo.

Godzinę temu, buster12 napisał(a):

Pytanie co by powiedzieli jakbyś egzekwował naprawę gwarancyjną związaną z silnikiem lub jednym z jego podzespołów 🙂

Pytanie jaką masz pewność, że nie montując boxa Aso wykona każdą naprawę gwarancyjną silnika lub jego podzespołów?

Dużo zależy do kogo i gdzie pojedziesz, z RaceChipem jest to samo. Da się zrobić tak, że będzie dobrze.

Wykonując jakiekolwiek modyfikacje trzeba być świadomym ryzyka a kto ma jakiekolwiek obawy i chce spać spokojnie niech jeździ serią.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bzdura boxa nie da się namierzyć już ze względu na samą zasadę jego działania. On po prostu oszukuje dme więc samochód nie widzi większego doładowania i tak dalej.

Ja akurat nie przepadam za tym rozwiązaniem ale mam dwóch znajomych którzy stosują to w każdym nowym BMW i nigdy nie było w przypadku żeby serwis to wykrył A mieli to już na pewno z 6 może 7 aut i przebiegi po 100tyś każdy więc wiele serwisów wykonanych w aso. Boks wspina się w dwa czy trzy miejsca pod maską i oczywiście trzeba to wziąć przed serwisem bo wtedy na pewno stracimy gwarancję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.