Skocz do zawartości

Kupno używanego G30. Na co uważać...?


RobertP

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze tak na szybko: jeździłem testowo tylko 540ix...ale mogę jeszcze zmienić decyzję na 540i rwd którym nie jeździłem. Panowie co polecacie bardziej? Pytam bo muszę do piątku potwierdzić a nie mam nigdzie jak tego napędu sprawdzić. Xdrive czy rwd. Serce mówi rwd ale że autem będzie jeździć jeszcze żona więc może ten xdrive? Dodam że nie jeżdżę zimą na narty a autem robię mało km rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
22 minuty temu, bartas3 napisał(a):

Jeszcze tak na szybko: jeździłem testowo tylko 540ix...ale mogę jeszcze zmienić decyzję na 540i rwd którym nie jeździłem. Panowie co polecacie bardziej? Pytam bo muszę do piątku potwierdzić a nie mam nigdzie jak tego napędu sprawdzić. Xdrive czy rwd. Serce mówi rwd ale że autem będzie jeździć jeszcze żona więc może ten xdrive? Dodam że nie jeżdżę zimą na narty a autem robię mało km rocznie.

Jeśli nie jesteś ortodoksyjnym wyznawcą klasycznego BMW, które "musi" mieć napęd na tył albo jeśli nie jesteś fanem upalania i śmigania bokiem przez przez ronda i inne skrzyżowania to jednak bym Ci polecał xDrive. Zdecydowanie. 540i ma już ponad 300KM (dla mnie to taka granica mocy, gdy jedna oś jeszcze jakoś sobie radzi) i powiem Ci, że zwłaszcza na śliskich czy mokrych nawierzchniach RWD potrafi przegrywać ze świateł ze znacznie słabszymi samochodami, które jednak mają napęd 4x4. Bo Ty stoisz i mielisz w miejscu albo system Cię hamuje, bo wykrywa uślizg tylnej osi. Słabsze auto 4x4 może nie ma tyle mocy, ale ma przyczepność i trakcję. Dlatego 540i brałbym zdecydowanie z xDrive'm. Taki też zresztą wybrałem w 2018r. Bo w Polsce jednak jest bardzo dużo dni z mokrą nawierzchnią. A jak jeszcze sobie zrobisz chip na grubo ponad te fabryczne 340KM to nie wykorzystasz tej mocy (zwłaszcza przy niższych prędkościach) bez xDrive. Ale jeśli Ci zależy na odrobinę większym funie (choć akurat w przypadku żony to może być sporo większe niebezpieczeństwo) albo na klasycznym BMW to bierz RWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2024 o 11:41, bartas3 napisał(a):

Dzięki za odpowiedzi. Przebieg jest mały i to mnie najbardziej kusi poza tym to benzynowe R6. Ceny w Polsce za taki model są dużo wyższe a i dostępność znikoma. Gwarancja jeszcze 4 lata więc chyba nie ma się czego bać. Co do audio to myślę że ten HiFi wystarczy żeby czasem czegoś posłuchać, może jakaś modyfikacja z czasem. 

250 000 zl to dosyc dobra cena. A hi fi mozna sobie zmienic. Harman to tez padaka. Jedynie bowers jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, bartas3 napisał(a):

Jeszcze tak na szybko: jeździłem testowo tylko 540ix...ale mogę jeszcze zmienić decyzję na 540i rwd którym nie jeździłem. Panowie co polecacie bardziej? Pytam bo muszę do piątku potwierdzić a nie mam nigdzie jak tego napędu sprawdzić. Xdrive czy rwd. Serce mówi rwd ale że autem będzie jeździć jeszcze żona więc może ten xdrive? Dodam że nie jeżdżę zimą na narty a autem robię mało km rocznie.

Bezwzględnie RWD.

Nie będę pisał o problemach z xDrive - bo wygląda że tych w G na razie nie ma, a dwa że nie muszą się wydarzyć, 

Nie będę pisał o oponach - bo to chyba już każdy wie

 

Ale... na bazie 8 aut - prawie identycznych parami - gdzie róźnica była xDrive vs RWD stwierdzam (nie jako fachowiec, więc może coś źle nazwę, ale chodzi o moje odczucia) na minus xDrive:

- gorzej kręcąca się kierownica 😄

- głośniejsza praca napędu - tj. słychać jakby pracę dodatkowych łożysk

- mniejsza zwrotnosć/skrętność

- odczucia z dynamiki - gorsze

- spalanie - ok. 0,3-0,5l większe

Z rzeczy obojętnych (tzn in plus i in minus):
- sztywniejsze zawieszenie / gorsze 'resorowanie'

Z plusów:

- na śniegu lepiej przyspiesza

- przy 400km konieczny do korzystania z osiągów do 50km/h

To tylko moje obserwacje, wiadomo, kazdy ma inne. Każdy egzemplarz jest inny - inne opony, każdy ma inne doświadczenia.

 

Ale teraz widzę dwa ostatnie posty więc jestem zjedzony 😄

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do skrętności to się bierze aktywny układ kierowniczy ze skrętną tylną ośką i jeździsz 5-metrową limuzyną jak gokartem 😀 Nie zauważyłem, aby xDrive powodował gorsze kręcenie kierownicą czy generiwał jakieś dziwne dźwięki. O awariach się nie wypowiem, bo nigdy mi się nie przytrafiły. Może za świeże auta miałem 😉 Delikatnie wyższe spalanie to też w sumie nie problem, ale to już każdy niech rozważy po swojemu. Wg mnie zdecydowanie warto wziąć xDrive nawet mimo tego co wypisał @luk_byd bo dzięki temu wzrasta i komfort i bezpieczeństwo i dynamika jazdy, a te rzeczy są bezcenne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem maniakiem atakującym ronda bokiem, raczej spokojnym uczestnikiem ruchu. Mając na wzlędzie to że żona również będzie użytkować auto wybór pada na xdrive. Wiadomo są plusy i minusy obu napędów ale wolałem zapytać tutaj co myślicie o tym na codzień użytkując takie modele. Wyższe spalanie pomijam bo zależy mi po prostu na benzynie R6 i tylko taki motor rozważałem.

Dziś dealer do mnie pisał rano i powiedział że za tydzień będzie wersja z tylną skrętną osią i adaptacyjnym zawieszeniem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brałbym 🙂 Aktywny układ kierowniczy naprawdę się przydaje. Podczas parkingowych manewrów nie musisz kręcić tyle co bez tego wyposażenia, bo i przełożenia w przekładni się zmieniają, a do tego skrętna tylna oś o kilka stopni skręca w przeciwną stronę co powoduje zwiększenie manewrowości i zmniejszenie promienia skrętu. W czasie szybszej jazdy jest...stabilniej (tutaj kierownica jest bardziej bezpośrednia, też zmieniają się przełożenia, a tylna oś skręca w tę samą stronę co przednia). Trzeba się do tego przyzwyczaić, bo jest nieco inaczej, ale jak pojeździłem trochę to już nie chcę samochodów bez tej opcji. Adaptacyjne zawieszenie też sztos, bo w jednym samochodzie masz jakby kilka samochodów. Chcesz poszaleć? Proszę bardzo, włączasz Sport czy tam Sport+ i masz w miarę sztywno. Chcesz leniwie się toczyć w ciszy i komforcie? Nie ma problemu. Włączasz Adaptive czy Comfort i robi się miękko, aż nawet za miękko 😄 Osobiście praktycznie cały czas jeżdżę na Sporcie, ale czasami jadąc z rodziną przydaje się też Comfort i doceniam możliwość zmiany charakterystyki nie tylko zawieszenia, ale też pracy silnika, skrzyni biegów oraz układu wspomagania kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2024 o 12:01, s0nar napisał(a):

Pancerne są 3.0i np. w modelu 540i 😀 A 2.0d czy 3.0d to...no cóż, jak widać 🤣

Ale co widać? Egr - wymieniają bezpłatnie. Czujnik ciśnienia paliwa - wystarczy co jakiś czas zajrzeć do wtyczki czy nie ma ropy. Co sto parę tysięcy trzeba wyczyścić dolot. Tych silników wyprodukowano wiele milionów, duża część ma kilkustet tysięczne przebiegi, więc na tym tle to są żadne problemy. Benzynowe faktycznie są jeszcze bardziej bezproblemowe, ale np. zdarza się LSPI i jego skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 minuty temu, mirkomz napisał(a):

Ale co widać? Egr - wymieniają bezpłatnie. Czujnik ciśnienia paliwa - wystarczy co jakiś czas zajrzeć do wtyczki czy nie ma ropy. Co sto parę tysięcy trzeba wyczyścić dolot. Tych silników wyprodukowano wiele milionów, duża część ma kilkustet tysięczne przebiegi, więc na tym tle to są żadne problemy. Benzynowe faktycznie są jeszcze bardziej bezproblemowe, ale np. zdarza się LSPI i jego skutki.

No właśnie to widać, że jak pojawia się wątek dotyczący awarii, usterki, akcji serwisowej to na 80%, a może i 90% dotyczy diesla. W benzynie nie musiałem zaglądać do żadnej wtyczki czy nie ma ropy itd. Nie musiałem na ileś miesięcy odstawiać auto do serwisu, bo strach jeździć, a części zamiennych brak. I tak mógłbym pisać do wieczora, ale akurat dzisiaj nie mam na to czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, mirkomz napisał(a):

wystarczy co jakiś czas zajrzeć do wtyczki czy nie ma ropy

Wystarczy wyjać uszczelkę i ON będzie kapać ze złącza a nie pójdzie w wiązke.

 

1 godzinę temu, s0nar napisał(a):

W benzynie nie musiałem zaglądać do żadnej wtyczki czy nie ma ropy itd.

To oczywiste 😄

1 godzinę temu, s0nar napisał(a):

to na 80%, a może i 90% dotyczy diesla

Bo benzynowych jest mniej na rynku. A jeśli są - są mniej eksploatowane.

 

W USA 90, a nawet 95% problemów generują silniki benzynowe 🙂

Rozumiesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

 

1 godzinę temu, s0nar napisał(a):

No właśnie to widać, że jak pojawia się wątek dotyczący awarii, usterki, akcji serwisowej to na 80%, a może i 90% dotyczy diesla.

Bo pewnie z 80% wolumenu 5er sprzedawanych w PL to diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Już nie;

w serii F10 na rynku wtórnym jest proporcja ok 90% diesel, 10% benzyna

w serii G30 jest proporcja ok 60% diesel 40% benzyna i hybryda.

 

Nie oddaje to sprzedaży auto nowych, bo uzywane G30/31 520d z 2018r kosztują od 17 tys euro a 520i 21 tys euro.

I tani diesel przyjeżdza do Polski. Zresztą deal życia kupić droższego diesla bo mnie pali, a no końcu sprzedać taniej niż benzynę, która była tańsza w zakupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
4 godziny temu, Rufio napisał(a):

I tani diesel przyjeżdza do Polski.

A tania benzyna przypływa w kontenerze z usa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Niestety.

Dlatego najtańsze są:

kombi diesel - lata we flocie w DE

sedan benzyna - przypływa rozbitek z USA (w USA brak kombi)

Rozwiązanie rebusu:

Najdroższe powinny być benzyna kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.02.2024 o 11:24, bartas3 napisał(a):

Nie jestem maniakiem atakującym ronda bokiem, raczej spokojnym uczestnikiem ruchu. Mając na wzlędzie to że żona również będzie użytkować auto wybór pada na xdrive. Wiadomo są plusy i minusy obu napędów ale wolałem zapytać tutaj co myślicie o tym na codzień użytkując takie modele. Wyższe spalanie pomijam bo zależy mi po prostu na benzynie R6 i tylko taki motor rozważałem.

Dziś dealer do mnie pisał rano i powiedział że za tydzień będzie wersja z tylną skrętną osią i adaptacyjnym zawieszeniem 😞

Jakiegoś strasznego błędu nie zrobisz jak weźmiesz xDrive, ale żebyś był świadomy:

Ja też jestem za RWD - mam taką 530d i nie wymieniłbym ją na xDrive. Plusy i minusy już kolega wymienił. Ale to nie znaczy, że xDrive jest zły, mam np. M340i w xDrive i przy tej mocy naprawdę mało odczuwam fakt, że jest tam 4x4 i jest OK, niemniej miałem okazję jeździć 520d i 530d xDrive i różnicę na minus xDrive'a widzę. Lekkość RWD po prostu czuć.

Co do bezpieczeństwa - o to się nie przejmuj, jasne, że na śniegu pierwszy nie będziesz, a i na mokrym trzeba umiejętnie dawać gaz, żeby kontrolki nie mrugały, ale akurat to lubię, czuję jak ta moc jest przenoszona na asfalt, lubię tą kontrolę pod pedałem. Czasem RWD jest bezpieczniejszy niż xDrive - bo zwyczajnie szybciej wiesz, że jest ślisko, xDrive potrafi uśpić czujność...

xDrive potrzebny powyżej 300KM mocy? Nie, nieprawda. Mam M5 400KM i nie wyobrażam sobie tam xDrive. Kolega ma M5 E60 507KM oraz M4 F80 - i też sobie tego tam nie wyobrażam. Cała radość w tym napędzie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 minut temu, Mandus napisał(a):

Ale to nie znaczy, że xDrive jest zły

Gwoli ścisłości. Również nie uważam że xDrive jest zły. Po prostu oprócz zalet, ma tez wady.

 

6 minut temu, Mandus napisał(a):

Co do bezpieczeństwa

Wiadomo, im nowsze auta, tym ... ekhem - lepsze. Ale akurat w kwestii ESP to seria G nad serią F jest dużo dużo wyżej moim zdaniem.

G21 RWD idzie jak po sznurku i ciężko wyprowadzić to auto z równowagi.

G30 trochę łatwiej, ale wydaje mi się że i tak dużo cięzej niż F10.

8 minut temu, Mandus napisał(a):

xDrive potrzebny powyżej 300KM mocy?

 

W dniu 29.02.2024 o 07:48, luk_byd napisał(a):

- przy 400km konieczny do korzystania z osiągów do 50km/h

 

20 godzin temu, Krakus3 napisał(a):

ktoś mi powie ilu wachaczowy jest zawieszenie przód  i tył  w G30 ?

Z przodu chyba sa 3 wahacze - tj. przedni, tylny i górny.

Z tyłu chyba 4 a może i 5 - ale to tak nie patrząc w katalog, a też mechanikiem nie jestem.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy kazda poliftowa g31 ( 520d x drive ) juz bedzie mildhybrid ? Bo rozkodowuje mi silnik jako B47D i sam nie wiem co o tym myslec - produkcja to pazdziernik 2020

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2024 o 21:22, speedofsound napisał(a):

Gdyby ktoś szukał g30 530 ix, 2018, krajowy, bezwypadkowy, 1 właściciel, idealny stan, to zapraszam do mojej galerii. Jeszcze nie wrzuciłem ogłoszenia.

Kurde no, akurat powoli chcę się zabierać za zakup G30 530i, co prawda wolałbym RWD i M-pakiet, ale jeszcze przymknąłbym oko, bo masz piękny egzemplarz, świetny kolor, kierę w razie czego można zmienić - ale nie ma szyberdachu, a mi bardzo na tym zależy 😞 Żeby to był element, który można było dołożyć, to bym się zgłosił, tym bardziej, że super, że olej zmieniony po 2000 km jak należy. No chyba, że z jakiegoś powodu jeszcze się namyślę, bo jednak zabawa w sprowadzanie i inne takie też kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 15.03.2024 o 20:31, saab napisał(a):

Czy kazda poliftowa g31 ( 520d x drive ) juz bedzie mildhybrid ? Bo rozkodowuje mi silnik jako B47D i sam nie wiem co o tym myslec - produkcja to pazdziernik 2020

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, MatiKosa napisał(a):

Kurde no, akurat powoli chcę się zabierać za zakup G30 530i, co prawda wolałbym RWD i M-pakiet, ale jeszcze przymknąłbym oko, bo masz piękny egzemplarz, świetny kolor, kierę w razie czego można zmienić - ale nie ma szyberdachu, a mi bardzo na tym zależy 😞 Żeby to był element, który można było dołożyć, to bym się zgłosił, tym bardziej, że super, że olej zmieniony po 2000 km jak należy. No chyba, że z jakiegoś powodu jeszcze się namyślę, bo jednak zabawa w sprowadzanie i inne takie też kosztuje.

Konfig był inspirowany modelem z folderu g30. Niestety nie dam rady dołożyć szyberdachu 😉 Natomiast zdjęcia nie oddają nawet w połowie tego w jakim stanie jest ten samochód. Dbam o samochody, ale przy tym egzemplarzu miałem też wybitnie dużo szczęścia. Żadnej stłuczki, przerysowania, w środku też jak nówka. Nawet oba komplety felg bez zarysowań. Mycie wyłącznie detailingowe i bezdotykowe, środek co 3 miesiące Colourlock. Mógłby pójść do Muzeum BMW 😉
Zmieniam markę, więc mam jeszcze do oddania za jakąś drobną opłatą bagażnik dachowy, uchwyty na rowery, box na dach, torbę na narty, osłony szyb bocznych - wszystko OEM BMW w świetnym stanie.

IMG_7051.thumb.JPEG.b42fe4607ec21f7a8706761377c6adda.JPEG.

IMG_7142.thumb.jpeg.4d7dca0764ff768f47d497cf7d6e6b8e.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.