Skocz do zawartości

Kupno używanego G30. Na co uważać...?


RobertP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Zamierzam kupić używane G30 lub G32 z 2018 lub 2019 roku. (obecnie jeżdżę F07 535xd). Raczej będzie to 530xd lub 540xd. Na co zwrócić uwagę podczas transakcji (chcę zrobić przegląd w serwisie przed sprzedażą) ? Co muszę wymienić po kupnie (oprócz pakietu startowego - olej, filtry)? Zakładam, że przebieg auta będzie miedzy 80-120 tys. km. Jakie są bolączki tego modelu. Będę wdzięczny za wszystkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma już prawie 7 lat i mam przebieg 66 kkm (swoją drogą myślę o zmianie na M5, bo przy moich przebiegach spalanie nie ma żadnego znaczenia). Jakie bolączki? Żadnych od nowości. Zero błędów, kolektor czysty, korekty poniżej 0,5 mg itd. Na gwarancji wymienili żaluzję bo się przycięła, czekam na prewencyjną wymianę chłodniczki EGR. I to wszystko. Zdecydowanie najbardziej bezproblemowy samochodów jaki był w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rufio napisał(a):

6 letni diesel i 80 tys km, hmmm.

 

Taki przebieg sobie założyłem (80-120 tys.). Mam do wydania 200 tys. i czas na znalezienie odpowiedniego egzemplarza(na otomoto jest kilka)

Podobno w Audi producent obniża programowo ciśnienie oleju, co nie jest dobre dla silnika. Czy w BMW jest podobnie ? Po kilku latach od premiery pewne wady powinny się ujawnić.

Edytowane przez RobertP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy silnik jest rozgrzany na wolnych obrotach 1,2 bara. Zimny po uruchomieniu 1,5 bara. Ciśnienie rzeczywiste dokładnie takie jak zadane. Nie natknąłem się aby w B57 działo się coś podobnego jak w VAG. Nie widziałem oferty na podwyższanie ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W związku z tym że diesle są passe, uzywke kupisz tanio.

Odpuść zakup w PL. Ceny są zawyzone względem Niemiec.

Euro stoi korzystnie.

Od niemieckiego dealera kupisz za 220-230 tys. zł roczne/dwuletnie 530d /xd.

Masz gwarancję 3 lata od pierwszej rejestracji. Czyli zostaję ci jeszcze 1-2 lata pełnej gwarancji. Potem jeszcze często 2 lata gwarancji Premium Selection. 

Screenshot_20240204_085257_Chrome.thumb.jpg.b87541f004684c69dc664a3713265d20.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I do tego akcyza za mild-hybrid o połowę niższa 🙂

ostatnio kupowałem g31 LCi od naszych zachodnich sąsiadów i akcyza wyszła 1,5%

"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Jeśli celujesz w 30d lub 40d. to jest to stosunkowo bezpieczna opcja. Użytkuję 530d i narazie, przy 72 tys. km zupełnie bezproblemowe auto. Pijnuj tylko olejów - co 10 w silniku, co 80 skrzynia i co 30/40  tys. skrzynka rozdzielcza xdrive. Udanych poszukiwań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wybór bardzo dobry. Nie słuchaj wypowiedzi typu "diesle są passe" lub "diesel to samo zło, kupisz za grosze" itp. W 2024r w Europie sprzedaż diesli wzrosła o 24%, elektryki spadły na łeb bo skończyły się dotacje na ich zakup i ludzie ruszyli po... diesle. VW w tarapatach finansowych ze swoimi inwestycjami w e-mobilność... itp. Wszystko jak widać jest dynamiczne i się zmienia i na pewno nie ma co przesądzać, a jazda 30d czy 40d to sama przyjemność.

U mnie 113tyś przebiegu, rok 2018, 530d RWD na dość bogatym wyposażeniu. Ogólnie samochód bezawaryjny, ale: wymieniona na gwarancji przednia żaluzja chłodnicy, teraz w styczniu zepsuł się zamek drzwi kierowcy (ponoć zdarza się) i laweta, bo skrzynia nie chce jechać bo cały czas widzi, że auto ma drzwi otwarte i przy okazji dowiedziałem się, że w tych silnikach często ulegają awarii wtryski - ponoć loteria. Objawia się to nierówną pracą silnika, jak jest zimny.

DPF po tym przebiegu u mnie jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2024 o 08:28, Mandus napisał(a):

Wybór bardzo dobry. Nie słuchaj wypowiedzi typu "diesle są passe" lub "diesel to samo zło, kupisz za grosze" itp. W 2024r w Europie sprzedaż diesli wzrosła o 24%, elektryki spadły na łeb bo skończyły się dotacje na ich zakup i ludzie ruszyli po... diesle. VW w tarapatach finansowych ze swoimi inwestycjami w e-mobilność... itp. Wszystko jak widać jest dynamiczne i się zmienia i na pewno nie ma co przesądzać, a jazda 30d czy 40d to sama przyjemność.

U mnie 113tyś przebiegu, rok 2018, 530d RWD na dość bogatym wyposażeniu. Ogólnie samochód bezawaryjny, ale: wymieniona na gwarancji przednia żaluzja chłodnicy, teraz w styczniu zepsuł się zamek drzwi kierowcy (ponoć zdarza się) i laweta, bo skrzynia nie chce jechać bo cały czas widzi, że auto ma drzwi otwarte i przy okazji dowiedziałem się, że w tych silnikach często ulegają awarii wtryski - ponoć loteria. Objawia się to nierówną pracą silnika, jak jest zimny.

DPF po tym przebiegu u mnie jak nowy.

Dzięki Mandus. Podniosłeś mnie na duchu i utwierdziłeś w decyzji o kupnie. Kupuję na dniach, co prawda, G32 630xd, ale silnik jest ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szukam porady

G30 540ix, 28tys przebieg, 2023rok auto w salonie w DE. Dzwoniłem, podobno bezwypadek, pomogą ze wszystkimi dokumentami. Po vinie też czysto. Cena 58 tys eur, komforty wentylowane, head up, kamery 360, lasery, asystenci pro, mpak. Zastanawia mnie to że co chwila pojawiają się takie same egzemplarze...jakaś firma oddaje leasing czy co? Warto brać pod uwagę? Jak myślicie? A i bym zapomniał...czy system 676 HiFi to taka padaka w stosunku do HK? Głównie radia słucham podczas jazdy. Koleś w salonie pomocny i mówi że zakup za okazaniem paszportu. Przerabiał ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To są auta zwrotu po wypożyczalni najczęściej. Rzadziej auta bezpośrednio należące do BMW.

Brać i się nie bać.

 W zeszłym roku brałem 540i G31.

U mnie jak kupowalem, średnie spalanie od nowosci było 9,5litra, czyli spokojna jazda.

Powinieneś mieć 3 lata pelnej gwarancji od pierwszej rejestracji + 2 lata gwarancji Premium selection.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, bartas3 napisał(a):

Facet z którym rozmawiałem powiedział że gwarancja do 2028. Mały przebieg, wyposażenie fajne poza tym audio. Reszta na plus.

Jak słuchasz radia, w którym lecą głównie reklamy i wiadomości, to w sumie każde wyposażenie audio będzie ok. A gdybyś chciał posłuchać muzyki to i Harman wymięknie. Godny polecenia jest natomiast Bowers, najwyższa oryginalna opcja. Nada się do wszystkich zastosowań, choć gdybyś się uparł to i jego można przykryć czapką. Tyle tylko, że trzeba by było wrzucić tam coś niefabrycznego. Biorąc pod uwagę, że w tym egzemplarzu, który bierzesz pod uwagę nie ma Bowersa, to może nie jest to taka głupia opcja. Kupisz fajne auto, a audio sobie dorobisz w zakładzie car-audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał @Rufio, najczęściej takie samochody są po wypożyczalni - albo normalnej wypożyczalni, albo wypożyczalni fabrycznej BMW - czyli jak komuś nawalił samochód na gwarancji, to laweta wiozła mu takie właśnie auto - miałem takie auto z DE - F10 - i nie powiem złego słowa, stan był idealny, najczęściej mają do 25k nalotu i 6 miesięcy.

Co do HiFi - jakaś padaka to nie jest, da się słuchać, szczególnie Spotify gra przyzwoicie - niemniej troszkę mi brakuje, szczególnie, że w G20 mam HK i widać różnicę, ale jak reszta pasuje, to nie jest to coś, co dyskwalifikuje samochód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Przebieg jest mały i to mnie najbardziej kusi poza tym to benzynowe R6. Ceny w Polsce za taki model są dużo wyższe a i dostępność znikoma. Gwarancja jeszcze 4 lata więc chyba nie ma się czego bać. Co do audio to myślę że ten HiFi wystarczy żeby czasem czegoś posłuchać, może jakaś modyfikacja z czasem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

540i to bardzo udany model. Przez 5 lat nic mi się nie działo na co mógłbym się skarżyć. Już fabryczne osiągi sprawiają, że nie zamulasz na drodze. A te silniki mają spory potencjał. Spokojnie można z tego zrobić 400-420KM samym softem, a wtedy po zdjęciu ogranicznika prędkości nawet przy 250km/h samochód wciąż chce przyspieszać. Ogólnie pancerna jednostka, bardzo kulturalna jeśli chodzi o pracę. Jedynie wydech mógłby być bardziej rasowy, bo ten fabryczny sprawia wrażenie wykastrowanego. Jest natomiast bardzo komfortowy i nie męczy nawet podczas długich podróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem tylko na 540ix, do normalnego użytkowania, bez szaleństw. Silnik B58 ma bardzo dobre recenzje. Brak lepszego audio przeboleję, reszta wyposażenia jest to dla mnie minumum co miało być. Wiadomo można lepiej np z el. klapa bagażnika :( ale cóż. Nie zamawiam nowego auta, chyba jak większkość spodziewałem się czegoś innego po  G60. Dzwoniąc po salonach u nas w większości przypadków słyszałem od dealerów że 540ix to już tzw biały kruk i zostaje rynek wtórny. Jestem już umówiony na zakup w marcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2024 o 11:03, Mandus napisał(a):

Gratulacje. Z silnika będziesz zadowolony na bank.

 

Kupiłem, chociaż wizyta w serwisie BMW(przegląd przed sprzedażą) to był horror. Auto ma akcję serwisową na chłodnicę spalin(podobno puszcza olej). Nie chcieli wydać auta, tylko na własną odpowiedzialność. Dostępność chłodnic w Polsce 0. Czas oczekiwania 0d 1 miesiąca do 6 miesięcy lub więcej(mój serwis, BMW Sikora, dostał jedną w ciągu 7 miesięcy). W tym czasie auto ma stać na placu a ja mogę się starać o zastępczy(najczęściej bmw3, x1 albo hundai tuscon). To jakaś paranoja. Prywatnymi kanałami załatwiłem z Niemiec - będzie w ciągu 4 dni roboczych. Niestety, muszę za nią zapłacić 3,5 tys. Jeszcze nie wiem ile kosztuje wymiana w niezależnym serwisie - serwis fabryczny nie chce się podjąć i nie bierze odpowiedzialności. Podobno w Niemczech czas oczekiwania to 1-2 tyg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, RobertP napisał(a):

Kupiłem, chociaż wizyta w serwisie BMW(przegląd przed sprzedażą) to był horror. Auto ma akcję serwisową na chłodnicę spalin(podobno puszcza olej). Nie chcieli wydać auta, tylko na własną odpowiedzialność. Dostępność chłodnic w Polsce 0. Czas oczekiwania 0d 1 miesiąca do 6 miesięcy lub więcej(mój serwis, BMW Sikora, dostał jedną w ciągu 7 miesięcy). W tym czasie auto ma stać na placu a ja mogę się starać o zastępczy(najczęściej bmw3, x1 albo hundai tuscon). To jakaś paranoja. Prywatnymi kanałami załatwiłem z Niemiec - będzie w ciągu 4 dni roboczych. Niestety, muszę za nią zapłacić 3,5 tys. Jeszcze nie wiem ile kosztuje wymiana w niezależnym serwisie - serwis fabryczny nie chce się podjąć i nie bierze odpowiedzialności. Podobno w Niemczech czas oczekiwania to 1-2 tyg.

A inne ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Woytas napisał(a):

to ile to miało przebiegu ... miały być te silniki pancerne 🤨

Pancerne są 3.0i np. w modelu 540i 😀 A 2.0d czy 3.0d to...no cóż, jak widać 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.