Skocz do zawartości

Dodatkowe wymiany oleju - ASO czy warsztat?


Leon

Rekomendowane odpowiedzi

@Szary83 Filtr kabinowy raz w roku to podstawa, filtr powietrza można sprawdzić i jak nie jest zabrudzony to jeszcze polata, ja wymieniam filtr powietrza razem z olejem bo po roku wygląda jakby z 10 lat był nie wymieniany a o filtrze paliwa to nie ma nawet wzmianki w książce serwisowej ja u siebie wymieniałem po 14 latach fabryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Szary83 napisał(a):

Wczoraj byłem na pierwszym serwisie olejowym z mojego pakietu. Auto przejechało 31 000 km (wczesniej wymieniałem olej na własną rękę dwa razy).

 

Dowiedziałem się, że w skład wykupionego pakietu wchodzi wymiana oleju i filtra oleju.

Zapytałem co będzie robione przy kolejnym serwisie (62 000 km)- olej, filtr oleju i świece.

 

Rozumiem, ze pakiet serwisowy BMW nie obejmuje takiego luksusu jak wymiana filtra kabinowego? I powietrza do silnika??

 

Kabinowy po roku i po 30k wypada chyba wymienic, nie? A co z filtrem powietrza do silnika? Wymieniać teraz czy poczekac jeszcze?

@Szary83 według mnie powinni Ci zmienić filtr powietrza również.

Zrzut ekranu 2024-03-26 o 12.22.19.png

Edytowane przez M4R10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, bo namieszałem- napisałem do ASO i wyklarowałem.

Wymieniono mi przy 30 000 km : filtr kabinowy, olej i filtr oleju. Filtr powietrza nie łapie się na pierwszy serwis, wymienią przy drugim.

Czyli po 60 000 km będzie: olej, filtr oleju, filtr kabinowy, świece i filtr powietrza do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szary83 napisał(a):

Dobra, bo namieszałem- napisałem do ASO i wyklarowałem.

Wymieniono mi przy 30 000 km : filtr kabinowy, olej i filtr oleju. Filtr powietrza nie łapie się na pierwszy serwis, wymienią przy drugim.

Czyli po 60 000 km będzie: olej, filtr oleju, filtr kabinowy, świece i filtr powietrza do silnika.

No to trochę lepiej już wygląda. Ja bym wymienił filtr powietrza teraz we własnym zakresie, a później Ci zmienią przy 60k. To kilkadziesiąt złotych i 10min roboty pewnie. Sam zresztą pewnie będę miał podobnie, bo też mam BSI.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Serek3005 napisał(a):

Serio filtr powietrza po 60 tys ?? 🤣🤣🤣 A kiedy  filtr paliwa ?? 🙈🙈 Maskara jakas 🤣

 

Patrz poniżej, chyba ze nikt się nie skapnie że trzeba

18 godzin temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

@Szary83  a o filtrze paliwa to nie ma nawet wzmianki w książce serwisowej ja u siebie wymieniałem po 14 latach fabryczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 40i, nie mam filtra paliwa.

Ale to nie koniec historii, wróciłem z aso, auto na noc do garażu, a rano pod autem plama oleju, taka naprawdę fest. Na tym elektroniczym bagnecie ubylo z 7mm oleju.

Jestem właśnie w aso na reklamacji, ciekawe co powiedzą. Może tak ma być, jakas nowa technologia? 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Szary83 napisał(a):

Jestem właśnie w aso na reklamacji, ciekawe co powiedzą. Może tak ma być, jakas nowa technologia? 😉

Tak, czytałem o tym ostatnio. Najnowsze zalecenia z UE, ma być jak w pociągach w toalecie, olej ma być usuwany w czasie rzeczywistym na ulice. A tam już zostanie zutylizowany. I nie możesz parkować na tak długo, bo robisz plamy. Jeździć, jeździć panie... I dolewać oczywiście. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, mariuszcom napisał(a):

Wymiana w Aso to koszt kilkuset złotych. W takim aucie dziadować? Niepojęte.

Ale to własnie w ASO mi tak zrobili, wcześniej wymieniałem 2x nie w ASO i było wszystko OK.

 

A teraz się porobiło- oring w deklu od fitra oleju pękł i była nieszczelność z 0,5 cm, olej tamtędy wyciekał, wylewał się na osłonę podwozia i później z niej wolno kapał.

 

Wymiana na nowy dekiel, olej dolany, powinno być OK 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mariuszcom Osobiście nie nazwałbym tego dziadowaniem, czym sie różni wymiana oleju na ori gratach w serwisie a nieautoryzowany warsztacie? Na 100% ceną i to chyba wszystko.

Przykład z grupy vag, kupuję ori olej z fitrem od hurtownika za 150~180PLN, te same części w salonie audi koszt 350~400PLN (widełki cenowe zależne od ceny filtra, inny silnik, inna cena) Roboczogodzina to jakieś 600PLN+vat czyli 720PLN, całość w zaokrągleniu 1100PLN robiąc to sam mam w kieszeni 900PLN za które mam 2 nowe opony a następny sezon. A co za różnica czy stary olej scieknie do miski z logo vw czy audi czy lidl? Żadna, tylko trzeba go oddać w odpowiednie miejsce do utylizacji a czy to serwis czy ja to robię to i tak wjeżdża filtr z tym samym logo i ten sam olej.

PS ceny przeliczane z innej waluty.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny przypadek z olejem w Nissanie: wymiana okresowa w ASO, po powrocie do domu, rano plama i resztki oleju w silniku. Niedokręcony filtr. U żadnego mechanika prywatnego takie rzeczy mi się nigdy nie zdarzyły.
Laweta, ASO, wymiana - wszystko na koszt serwisu, co oczywiste, ale niesmak pozostał - już tam nie pojechałem więcej.

Edytowane przez Kingu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szary83 napisał(a):

Ja mam 40i, nie mam filtra paliwa.

Ale to nie koniec historii, wróciłem z aso, auto na noc do garażu, a rano pod autem plama oleju, taka naprawdę fest. Na tym elektroniczym bagnecie ubylo z 7mm oleju.

Jestem właśnie w aso na reklamacji, ciekawe co powiedzą. Może tak ma być, jakas nowa technologia? 😉

 w którym ASO takie kwiatki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20 godzin temu, mariuszcom napisał(a):

Wymiana w Aso to koszt kilkuset złotych. W takim aucie dziadować? Niepojęte.

Dziadowaniem zdecydowanie bym tego nie określił. Dodatkowa wymiana w ASO to 2-3h oczekiwania gdzie sama wymiana trwa moze 15min bo przeciez nie beda czekac az cały olej zleci do miski tylko dawaj nastepny. Zaprzyjaźniony mechanik zleje tyle starego oleju ile sie da i wleje to co sobie bedziesz chciał. Cała operacja do ogarniecia w mniej niz godzine i jeszcze 500-600zł taniej. Dla mnie jest to zdecydowanie interesujaca opcja.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2024 o 14:42, kenhor napisał(a):

No to trochę lepiej już wygląda. Ja bym wymienił filtr powietrza teraz we własnym zakresie, a później Ci zmienią przy 60k. To kilkadziesiąt złotych i 10min roboty pewnie. Sam zresztą pewnie będę miał podobnie, bo też mam BSI.

ASO filtr w silniku wycenia na ~400 PLN (część + usługa), ale to pikuś przy węglowej kabinówce w X5, ~1000 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, apzs napisał(a):

ASO filtr w silniku wycenia na ~400 PLN (część + usługa), ale to pikuś przy węglowej kabinówce w X5, ~1000 PLN.

Matko i córko.

Oczywiście pisałem z myślą, aby zmienić samemu na oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kenhor napisał(a):

Matko i córko.

Oczywiście pisałem z myślą, aby zmienić samemu na oryginalny.

Wiem 🙂 Ale w połowie marca pytałem ASO o poszczególne prace serwisowe i koszty części i takie coś wyszło, więc jak wspomniałeś o wymianach - co rozsądne - oraz trwa dyskusja czy w ASO czy nie, to dodajmy trochę przypraw do tej dyskusji.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2024 o 16:27, Szary83 napisał(a):

Czyli lepiej tam koło AWFu?

Bo Zakopianska to też M cars

Dobrzański na Wielickiej gwarancyjny pomiędzy Mpunk półanki.

Filtr org bmw kabinowy węglowy normalnie kosztuje 280zl brutto  czas wymiany 15 min. Po  cholere przepłacać. Oleju zależy od wersji silnika od 65zl do 100zl max też orginał. Olej BMW to shell ma mieć do nowych aut normę bmw 12FE do benzyn 0w30. 

Edytowane przez MarioW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 21.09.2023 o 11:13, Szary83 napisał(a):

Ja wymieniam po za ASO. Nie jest to nawet kwestia pieniędzy, bo w ASO powiedzieli 1300 PLN po rabatach, a w nieautoryzowanym 800 PLN. Może 500 PLN różnicy nie czyni, ale zawsze lepiej mieć niż nie mieć 🙂

 

Robię po za ASO dlatego, że trwa to 15 minut- umawiam się na godzinę, wjadę, patrzę jak mechanik robi i po 15 minutach zrobione.

A w ASO mnie straszyli, że to trwa dwie godziny 😮

Do tego jak ktoś wspomniał wczesniej- mam gwarancję, że olej jest faktycznie nowy.

 

Wymieniam na oryginalny, 0-w30, żeby mi nikt nie zarzucił, że przez mój błąd się zepsuło coś tam i gwarancja tego nie obejmie. Oryginalny filtr, oryginalny olej i udaję, że nic nie ruszałem. 

Wymieniłem po 3000km, teraz wymienię za chwilę przy 18000 km, bo komp pokazuje, że pierwsza wymiana w ASO przy 28 000 km.

 

 

Ja myślę podobnie. Nie jest to kwestia pieniędzy tylko kwestia rozmycia odpowiedzialności jaka jest w serwisach ASO. Sam byłem świadkiem jak się obchodzą z autami w takim serwisie. Kilka dni temu, przy 1500km przejechanych byłem w niezależnym serwisie i widziałem stary olej zlewany z rozgrzanego silnika, opiłki metalu w filtrze i nowy olej lany do silnika. Zamierzam co 10 tyś jeździć na taką wymianę. Tak poza tym X5 na 22 calach wygląda masywnie 💪 😈

Edytowane przez tomekck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.