Skocz do zawartości

Wymiana tarcz i klocków pakiet M


Arts1

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję alternatywy dla oryginałów tarcz i klocków przód/tył pakiet M niebieski oznaczenie 2NH dla G20. Oryginalny to wydatek ponad 12 tyś. Macie jakieś propozycje lub warsztaty w Warszawie lub okolicach, gdzie można to załatwić mniej boleśnie dla portfela?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycena jednej z firm poza Aso w Warszawie

Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org przód1700zł x2


Klocki hamulcowe org przód 2500zł


Czujnik zużycia klocka org przód 180zł


Wymiana z czyszczeniem 450zł



Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org tył 1200zł x2


Klocki hamulcowe org tył 1150zł


Czujnik zużycia klocka org tył 180zł


Wymiana z czyszczeniem 550zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycena jednej z firm poza Aso w Warszawie

Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org przód1700zł x2


Klocki hamulcowe org przód 2500zł


Czujnik zużycia klocka org przód 180zł


Wymiana z czyszczeniem 450zł



Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org tył 1200zł x2


Klocki hamulcowe org tył 1150zł


Czujnik zużycia klocka org tył 180zł


Wymiana z czyszczeniem 550zł

 

Drogo jak poza ASO, wymieniałem przód w Auto Fus Białystok w M340 (niebieskie zaciski) zapłaciłem za całość 5420 zł.

Mam też wziętą wycenę na wymianę tyłu i ona (dokładnie nie pamietam) jest na jakieś 3600, to są oczywiście ceny brutto robocizny i części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem sklep z zamiennikami do BMW marki Zimmermann. Tarcze formula F przód i tył plus klocki zimmermann wychodzą 3500zł. Zdaję sobie sprawę, ze to nie oryginał ale do codziennej jazdy może będą ok. Ktoś miał styczność z tą marką?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś miał styczność z tą marką?

 

Miałem je kiedyś. Zimmermann to jedna z lepszych firm. Bardzo dobre tarcze. Docierać delikatnie hamując przez pierwsze około 300 km tak jak Bozia kazała i będzie git.


Odkopałem Ci nawet zdjęcia z 2016 roku:


DSC-0097.jpg DSC-0099.jpg

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podbije z innej beczki. Ile tak srednio tys. km wytrzymaly wam oryginalne klocki i tarcze w ''zaciskach M'' az do wymiany??

 

I co Ci da odpowiedź na to pytanie? Jeden jedzie jak pipa i hamuje w delikatnym łuku przez 2 minuty że ogień bucha z tarcz po wyjściu z łuku a drugi puszcza gaz wcześniej i hamuje tylko wtedy kiedy trzeba na 2 sekundy. Ten pierwszy zje tarcze i klocki po 15 tys km a ten drugi po 60+ tys km. Ja nie wiem jak to robię ale po 3 latach i 40 tys km w poprzednim aucie nie było widać żeby od nowości cokolwiek się klocki czy tarcze zużyły. Tarcze nawet żadnego rantu nie miały. Serio.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=45715

3 dni temu zamówiłem wszystkie komponenty do zmiany tarcz i hamulców u tego forumowicza. Niewiele ponad 7k za całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy do G20 (zaciski, klocki i tarcze M) aby zachować najwyższą jakość hamowania w grę wchodzi tylko OEM?
Czytałem oraz usłyszałem kilka opinii, że tylko OEM zapewnia jakość. Zamiennik nawet z wyższej półki typu Brembo, Zimmermann mogą piszczeć oraz słabiej hamować.
Jak Wasze opinie po wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Powrócę do wątku. Tylne klocki zaświeciły się przy 60160km ( że niby zapas na 2000km) , zrobiłem już 2400km i widzę że jeszcze troszke mięsa na nich jest. Aczkowiek zakupiłem sobie już cały zestaw, klocki, tarcze i czujniki na obydwie osie. Wyszło mi 6712,03gr brutto. Myślę że niezła cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne klocki są w dużej mierze odpowiedzialne za utrzymywanie odpowiedniej prędkości na tempomacie. Obecnie mam jeszcze ten zwykły układ hamulcowy i wymieniałem klocki z tyłu przy 27kkm i przy 54kkm 🙂 Z ciekawości postanowiłem sprawdzić jak zwiększy się ich żywotność jeśli nie będę używał tempomatu. Obecnie jest 87kkm na blacie (czyli zrobione już 33kkm), a komunikatu o konieczności wymiany jeszcze nie ma. 
Innym tematem jest rozmiar klocków na tylnej osi dla zwykłego układu hamulcowego - są rozmiaru kluczyka do samochodu. Tarcza na tyle zużywa się tylko w połowie, więc ogromne marnowanie materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2023 o 21:49, Karonball napisał(a):

Aczkowiek zakupiłem sobie już cały zestaw, klocki, tarcze i czujniki na obydwie osie. Wyszło mi 6712,03gr brutto. Myślę że niezła cena.

Przy takich cenach ceramika wydaje się tania, bo teoretycznie powinna wystarczyć na 300 tys. km a kosztuje z 40 KPLN (tyle, co zwykłe hamulce przy takich interwałach) i hamuje dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.