Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Poszukuję alternatywy dla oryginałów tarcz i klocków przód/tył pakiet M niebieski oznaczenie 2NH dla G20. Oryginalny to wydatek ponad 12 tyś. Macie jakieś propozycje lub warsztaty w Warszawie lub okolicach, gdzie można to załatwić mniej boleśnie dla portfela?
Opublikowano
temat już jest (poszukaj wcześniej), mi się udało kupić zestaw z bardzo małym przebiegiem za 4k. Będę robić to sam, filozofii tam nie ma.
Opublikowano

Hey


Albo ja coś źle liczę, albo się pomyliłeś z numerami części

Dla mnie tarcze + klocki p/t to koszst 8232 PLN brutto

Opublikowano

Wycena jednej z firm poza Aso w Warszawie

Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org przód1700zł x2


Klocki hamulcowe org przód 2500zł


Czujnik zużycia klocka org przód 180zł


Wymiana z czyszczeniem 450zł



Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org tył 1200zł x2


Klocki hamulcowe org tył 1150zł


Czujnik zużycia klocka org tył 180zł


Wymiana z czyszczeniem 550zł

Opublikowano
Wycena jednej z firm poza Aso w Warszawie

Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org przód1700zł x2


Klocki hamulcowe org przód 2500zł


Czujnik zużycia klocka org przód 180zł


Wymiana z czyszczeniem 450zł



Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org tył 1200zł x2


Klocki hamulcowe org tył 1150zł


Czujnik zużycia klocka org tył 180zł


Wymiana z czyszczeniem 550zł

 

Drogo jak poza ASO, wymieniałem przód w Auto Fus Białystok w M340 (niebieskie zaciski) zapłaciłem za całość 5420 zł.

Mam też wziętą wycenę na wymianę tyłu i ona (dokładnie nie pamietam) jest na jakieś 3600, to są oczywiście ceny brutto robocizny i części.

Opublikowano
Znalazłem sklep z zamiennikami do BMW marki Zimmermann. Tarcze formula F przód i tył plus klocki zimmermann wychodzą 3500zł. Zdaję sobie sprawę, ze to nie oryginał ale do codziennej jazdy może będą ok. Ktoś miał styczność z tą marką?
Opublikowano
Ktoś miał styczność z tą marką?

 

Miałem je kiedyś. Zimmermann to jedna z lepszych firm. Bardzo dobre tarcze. Docierać delikatnie hamując przez pierwsze około 300 km tak jak Bozia kazała i będzie git.


Odkopałem Ci nawet zdjęcia z 2016 roku:


DSC-0097.jpg DSC-0099.jpg

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
Ja podbije z innej beczki. Ile tak srednio tys. km wytrzymaly wam oryginalne klocki i tarcze w ''zaciskach M'' az do wymiany??

 

I co Ci da odpowiedź na to pytanie? Jeden jedzie jak pipa i hamuje w delikatnym łuku przez 2 minuty że ogień bucha z tarcz po wyjściu z łuku a drugi puszcza gaz wcześniej i hamuje tylko wtedy kiedy trzeba na 2 sekundy. Ten pierwszy zje tarcze i klocki po 15 tys km a ten drugi po 60+ tys km. Ja nie wiem jak to robię ale po 3 latach i 40 tys km w poprzednim aucie nie było widać żeby od nowości cokolwiek się klocki czy tarcze zużyły. Tarcze nawet żadnego rantu nie miały. Serio.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • Członkowie klubu
Opublikowano

https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=45715

3 dni temu zamówiłem wszystkie komponenty do zmiany tarcz i hamulców u tego forumowicza. Niewiele ponad 7k za całość.

Opublikowano
Ten pierwszy zje tarcze i klocki po 15 tys km a ten drugi po 60+ tys km.

 

Ja, przy blisko 70tys. km na liczniku zastanawiający się kiedy w sumie wymienia się klocki:

 

dd0.png

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy do G20 (zaciski, klocki i tarcze M) aby zachować najwyższą jakość hamowania w grę wchodzi tylko OEM?
Czytałem oraz usłyszałem kilka opinii, że tylko OEM zapewnia jakość. Zamiennik nawet z wyższej półki typu Brembo, Zimmermann mogą piszczeć oraz słabiej hamować.
Jak Wasze opinie po wymianie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co to znaczy jakość?

Skuteczność?

Czystość?

Komfort ?

Są lepsze klocki np. EBC odpowiedniej serii

Opublikowano
8 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Co to znaczy jakość?

Skuteczność?

Czystość?

Komfort ?

Są lepsze klocki np. EBC odpowiedniej serii

Miałem na myśli skuteczność oraz komfort (aby nie piszczały)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Powrócę do wątku. Tylne klocki zaświeciły się przy 60160km ( że niby zapas na 2000km) , zrobiłem już 2400km i widzę że jeszcze troszke mięsa na nich jest. Aczkowiek zakupiłem sobie już cały zestaw, klocki, tarcze i czujniki na obydwie osie. Wyszło mi 6712,03gr brutto. Myślę że niezła cena.

Opublikowano

Tylne klocki są w dużej mierze odpowiedzialne za utrzymywanie odpowiedniej prędkości na tempomacie. Obecnie mam jeszcze ten zwykły układ hamulcowy i wymieniałem klocki z tyłu przy 27kkm i przy 54kkm 🙂 Z ciekawości postanowiłem sprawdzić jak zwiększy się ich żywotność jeśli nie będę używał tempomatu. Obecnie jest 87kkm na blacie (czyli zrobione już 33kkm), a komunikatu o konieczności wymiany jeszcze nie ma. 
Innym tematem jest rozmiar klocków na tylnej osi dla zwykłego układu hamulcowego - są rozmiaru kluczyka do samochodu. Tarcza na tyle zużywa się tylko w połowie, więc ogromne marnowanie materiału.

Opublikowano
2 godziny temu, l.nicram napisał(a):

Tylne klocki są w dużej mierze odpowiedzialne za utrzymywanie odpowiedniej prędkości na tempomacie. 

OK, to ma sens. Bo tempomatu używam bardzo często, nawet w mieście

Opublikowano
W dniu 24.11.2023 o 21:49, Karonball napisał(a):

Aczkowiek zakupiłem sobie już cały zestaw, klocki, tarcze i czujniki na obydwie osie. Wyszło mi 6712,03gr brutto. Myślę że niezła cena.

Przy takich cenach ceramika wydaje się tania, bo teoretycznie powinna wystarczyć na 300 tys. km a kosztuje z 40 KPLN (tyle, co zwykłe hamulce przy takich interwałach) i hamuje dużo lepiej.

Opublikowano

Troszke sprostowanie do tego co napisałem. Ja zakupiłem zestaw przód + tył. Ale do roboty miałem tylko tył :).
Przód jeszcze pierwszy montaż.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.