Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak, bliżej 127-128%, bo z wpłatą zaledwie 5%, okresem spłaty 5 lat i wykupem 25% miałem 123% w ING Lease. 
Ale to powyższe ukazuje, że spokojnie z 10-12% idzie urwać na samych odsetkach biorąc leasing w euro. To dobry trop. 

Opublikowano

I ja też potwierdzę kolegów, że leasing w euro rewelacyjnie wychodzi.

To samo w PLN spokojnie myślę 129-130% na standardowych warunkach.

Tutaj przykładowo marna wpłata 5%, długie 59 msc i wykup 25%, bez żadnych negocjacji :

image.thumb.png.065ddea04ae00aa7ad9a8128963c6072.png

  • Lubię to 1
Opublikowano

No tak, ale dzisiaj Euro jest względnie tanie, ok. 4,22, więc fajnie to wygląda, ale przy 59 miesiącach dla spokoju zakładałbym, że kurs będzie bliżej średniej z ostatnich 5 lat, czyli 4,50 i tak bym liczył ten koszt, dla własnego spokoju. Lepiej się pozytywnie zaskoczyć, gdyby kurs ostatecznie uśredniał się w kierunku 4 zł albo choćby umacniał w okolicy kursu dzisiejszego. 

No chyba, że ktoś ma tyle euro w portfelu i się nie przejmuje. 

Policz z ciekawości sumę przy założeniu, że w połowie spłaty kurs podskoczy o te 25 groszy.

 

Opublikowano

Tak patrzę na te oferty i strasznie drogie się wydają. W grudniu szukałem ofert na zakup M340d, co prawda dla osoby fizycznej, ale w leasigu i dostawałem dużo lepsze oferty(113-115%). Różnica polegała na tym, że moja wpłata była na poziomie 40-50% , potem 59 rat i 1% wykup i super rabat na auto. Czy niska wpłata własna aż tak winduje oprocentowanie?

Opublikowano
34 minuty temu, rybek79 napisał(a):

Tak patrzę na te oferty i strasznie drogie się wydają. W grudniu szukałem ofert na zakup M340d, co prawda dla osoby fizycznej, ale w leasigu i dostawałem dużo lepsze oferty(113-115%). Różnica polegała na tym, że moja wpłata była na poziomie 40-50% , potem 59 rat i 1% wykup i super rabat na auto. Czy niska wpłata własna aż tak winduje oprocentowanie?

Sam sobie odpowiedziałeś. Skoro wpłacasz 45% to wiadomo, że suma opłat będzie sporo niższa.

Opublikowano
Godzinę temu, zalezi napisał(a):

Sam sobie odpowiedziałeś. Skoro wpłacasz 45% to wiadomo, że suma opłat będzie sporo niższa.

Logiczne, ale nie sądziłem, że aż taka różnica może być 🙂

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, rybek79 napisał(a):

Logiczne, ale nie sądziłem, że aż taka różnica może być 🙂

 

Jak na wpłatę 45/50% i wykup 1% to wręcz mała różnica jest powiem Ci 😉

Opublikowano

Pewnie masz rację, to było moje pierwsze podejście do leasingu i nie udane, ostatecznie inne finansowanie wyszło mi taniej 😉

Opublikowano

Hej, podepnę się do tematu - szukam finansowania dla osoby prywatnej.
Dostałem ofertę z BMW Comfort Lease, która jest naprawdę droga! - porównuję obecne oferty do tej którą posiadam (z 2021r).

Jakieś tipy na szukanie innej formy finansowania? Czy próbować się jakoś dogadać z BMW CL?

Moja obecny leasing (też CL): finalnie wychodzi 111,55%
nowe oferty na poziomie średnio 125%, ale też nawet mam oferty na poziomie 134%.

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, komoornik napisał(a):

Jak już porównujesz oferty do tych z 2021 to porównaj sobie jakie były wtedy a jakie są teraz stopy procentowe 😉

fakt, stopy stopami - ale BMW CL chce zrobić naprawdę dobry interes gdzie narzuca na klienta oprocentowanie rzędu 77%*  (vs niecałe 30%* z 2021r)

*mój wskaźnik, ile mam więcej oddać; tak, wiem - pewnie źle liczę, etc etc 🙂 

Edytowane przez patryk0402_

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano

Ale tu właśnie o te stopy jako bazowy wskaźnik chodzi. Tylko dzięki nim masz takie, a nie inne oferty, to podstawowa matematyka i nie bardzo wiem, czego tu oczekujesz od nich, że zrobią nagle pod wodą?

Rozważ leasing w euro, będzie taniej.

Opublikowano (edytowane)

… pod warunkiem, że kurs nie wzrośnie. 

A jak wzrośnie, to z cieszących oko 118% może się zrobić 124%.

Co innego brać taki leasing w czasie wysokiego kursu. To trochę jak brać kredyt w czasie wysokich stóp procentowych. Wtedy jest więcej podstaw do zakładania, że rata i koszt raczej zmaleje, a nie wzrośnie. Ale zdecyduje i tak niewidzialna ręka. 

Edytowane przez JacekLZ
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

tyle, że z tym 128% w PLN to jest akurat obecnie odwrotnie - stopy będą raczej spadać (konsensus w zasadzie) w perspektywie 5 lat i realnie z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością koszt leasingu wyjdzie o te kilka procent mniej (chyba, że ktoś szalony bierze teraz na stałej stopie). Strzelam, że koszty tych leasingów się mniej więcej spotkają i rozmawiamy o 1,5 - max 2% różnicy, czyli takiej, że szkoda strzępić ryja i lepiej się za robotę wziąć, bo spalony czas na rozkminy już więcej kosztował 😉 

Właśnie na tym polega istota obecnej sytuacji. Niski kurs Euro -> perspektywa na wzrosty kursu i kosztów. Wysoki WIBOR -> perspektywa na spadki i obniżenie kosztów. Linie wykresów z kosztami się do siebie zbliżą w mojej ocenie.

Z Euro wygrali ci, co brali kiedy 3-4 lata temu euro stało wysoko albo bardzo wysoko (momentami pod 5 zł) i obserwowali tylko coraz niższe raty aż do dziś. Zresztą policz sobie wykup za 4,20 i policz za 4,55 😉 niefortunny tydzień kursowy i cała oszczędność pogrzebana. 

Chyba, że ktoś regularnie prowadzi działalność z rozliczeniami w Euro i ma wywalone na te kursy. 

 

 

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano

Tu nie chodzi żeby kogoś namówić na leasing w euro tylko o pokazanie możliwości. Każdy zadecyduje sam co jest dla niego lepsze. 

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, mi chodzi jedynie o to, żeby ślepo nie zakładać, że to zawsze wyjdzie taniej, bo koledze wyszło taniej i wielkie łał. Jest masa zmiennych do uwzględnienia. Jak to się przekornie mówi, analiza wsteczna zawsze skuteczna, a cały myk polega na tym, żeby analizować to co będzie, a nie to co było. 

 

Tym niemniej, zgadzam się, że ten w euro jest ciekawą opcją, na pewno wartą rozważenia, ale nie ślepo.

 

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano

Ja przykładowo nie liczę rat po tym aktualnie rekordowo niskim euro tylko zakładam uśrednione w okolicy 4.45-4.50 zł 🙂

Opublikowano

Sam możesz policzyć, to proste. Teraz jest faktycznie zły moment na zakup w leasingu w euro, bo bardzo niskie euro to gwarancja, że z czasem na pewno wzrośnie to optymalnego i średniego poziomu historycznego ( 4.5-4.7 zł ),a  to już mocno podraża. Jak pisał @--maly-- w euro się bierze, kiedy ono jest na wysokim poziomie, bo wtedy rata raczej stoi lub tylko w dół.

Opublikowano

Mogę, ale miałem nadzieję na Twoje kalkulacje oparte na konkrecie.

No i przede wszystkim wysoki kurs to wysoka dzielna. A wysoka dzielna to niższy iloraz. A od ilorazu liczone są odsetki. 

przykładowe 300k PLN dzielone przez kurs 4,20 daje ok. 71,5 k Euro. To samo dzielone przez kurs 4,50 daje już sporo mniej, bo 66,6 k Euro. 

Opublikowano

Panowie pamiętajcie tylko, że frankowicze myśleli podobnie. Trzeba miec z tyłu głowy to, że z każdą walutą mogą się zadziać różne rzeczy - takie mamy dziś niepewne czasy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.