Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy kamera która monitoruje kierowcę wszczyna jakiś alarm jak się nie patrzy przed siebie podczas włączonych asystentów?

Ostatnio ją testowałem i nie było żadnej reakcji jak patrzyłem w bok podczas aktywnych asystentów. 

Opublikowano
2 godziny temu, Shudder napisał(a):

Czy kamera która monitoruje kierowcę wszczyna jakiś alarm jak się nie patrzy przed siebie podczas włączonych asystentów?

Ostatnio ją testowałem i nie było żadnej reakcji jak patrzyłem w bok podczas aktywnych asystentów. 

a masz jakąs folie na ekranie? ponoć folie psują ten ficzer. U mnie jest np tak ze musze sam gaz naciskac zeby jechac w korku bo inaczej sam nie podjedzie i to wynika chyba wlasnie z tej kamerki przykrytej folia

Opublikowano
30 minut temu, Sheppard25 napisał(a):

a masz jakąs folie na ekranie? ponoć folie psują ten ficzer. U mnie jest np tak ze musze sam gaz naciskac zeby jechac w korku bo inaczej sam nie podjedzie i to wynika chyba wlasnie z tej kamerki przykrytej folia

W tamtym momencie nie miałem żadnej folii. Auto normalnie ruszało, ale testy z odwracaniem wzroku robiłem jak jechało a nie jak stało. Muszę też przetestować jak będzie stało w korku. Nie wiem czy ktoś to testował w jeździe ale myślałem że jak będę się rozglądał to będzie jakoś reagowało, tak jak upomina żeby trzymać ręce na kierownicy. No i jechałem w okularach przeciwsłonecznych i auto normalnie ruszało. Jedynie przy okularach z wysokim poziomem ochrony przed promieniowaniem podczerwonym może być problem. Przynajmniej tak mówi instrukcja.

 

Teraz założyłem folię matową ale ona ma już przygotowane wycięcie na czujniki.

Opublikowano
1 godzinę temu, Sheppard25 napisał(a):

gwarancja baj baj? 

Nie słyszałem o żadnym potwierdzonym przypadku.

Zmiana kodowania to nie jak oflagowanie flashowanego ECU 🙂

Opublikowano
2 godziny temu, Shudder napisał(a):

W tamtym momencie nie miałem żadnej folii. Auto normalnie ruszało, ale testy z odwracaniem wzroku robiłem jak jechało a nie jak stało. Muszę też przetestować jak będzie stało w korku. Nie wiem czy ktoś to testował w jeździe ale myślałem że jak będę się rozglądał to będzie jakoś reagowało, tak jak upomina żeby trzymać ręce na kierownicy. No i jechałem w okularach przeciwsłonecznych i auto normalnie ruszało. Jedynie przy okularach z wysokim poziomem ochrony przed promieniowaniem podczerwonym może być problem. Przynajmniej tak mówi instrukcja.

 

Teraz założyłem folię matową ale ona ma już przygotowane wycięcie na czujniki.

 

Opublikowano
1 minutę temu, Wojtek HZ napisał(a):

 

Ja mam ten system pro bez żadnych folij , jak mam włączony acc i stoję w korku i patrze na przednią szybę to sam ruszy a jak stanę i patrze na boczną szybę i zaczną ruszać auta prze demną  to jest sygnał akustyczny z głośników i nie ruszy , trzeba nacisnąć Set

Opublikowano
5 godzin temu, Shudder napisał(a):

W tamtym momencie nie miałem żadnej folii. Auto normalnie ruszało, ale testy z odwracaniem wzroku robiłem jak jechało a nie jak stało. Muszę też przetestować jak będzie stało w korku. Nie wiem czy ktoś to testował w jeździe ale myślałem że jak będę się rozglądał to będzie jakoś reagowało, tak jak upomina żeby trzymać ręce na kierownicy. No i jechałem w okularach przeciwsłonecznych i auto normalnie ruszało. Jedynie przy okularach z wysokim poziomem ochrony przed promieniowaniem podczerwonym może być problem. Przynajmniej tak mówi instrukcja.

 

Teraz założyłem folię matową ale ona ma już przygotowane wycięcie na czujniki.

a to wyciecie nie rzuca sie w oczy? mi detailer mowil ze to bedzie slabo wygladalo, szczegolnie w macie

Opublikowano
7 godzin temu, Sheppard25 napisał(a):

a to wyciecie nie rzuca sie w oczy? mi detailer mowil ze to bedzie slabo wygladalo, szczegolnie w macie

Ja mam folię z wycięciem na sensor. Nie przeszkadza mi ten notch, jak ktoś jest pedantem to może go to denerwować. Mam spokój z rysami na ekranie oraz wy palcowanym wyświetlaczem bo tłuszcz z palców jest mało widoczny i dosłownie raz na miesiąc to przecieram. Sensory działają, wyświetlacz działa, folia się sprawdza jestem zadowolony, założyłbym ponownie, 

Opublikowano

Ja mam matową na całym i niestety każde łapać za kierę... póki co mi wystarcza, żeby butelkę odkręcić lub chwilowo zwolnić rękę. Nie ufam w 100% tym systemom aczkolwiek doceniam tą opcję. Na niemieckich drogach ładnie pilnował pasów nawet tymczasowych (żółte, roboty drogowe). Raz tylko się zawahał, które linie brać pod uwagę ale myślę, że gdyby były auta wokół to by inaczej zareagował.

Sama folia matt jeżeli chodzi o maintenance to petarda, nie widać na niej paluchów jak pisze Grzegorz i raz na m-c przecierka ale to bardziej kurz. Z minusów  na pewno kolory są bledsze i obraz mniej kontrastowy, czasem jak słońce pada to mniej czytelna ale imo warto i zdecydowałbym się ponownie na nią... ale z wycięciem 😀

Opublikowano

Ja sobie założyłem folie matowa I po kilku dniach nie wytrzymałem i zdjąłem. Czułem się tak jakbym z oleda przeszedł na LCD niskiej jakosci. Kolory tak blade niczym na ekranie MIPS. 

Z tym że ja dzieci nie mam i jestem mega pedantyczny (telefony też noszę bez żadnego case) więc z tego względu postanowiłem to zdjąć i cieszyć się jakością ekranu. 

Ekrany w BMW są o tyle spoko że są skierowane w stronę kierowcy także nie odczuwam dyskomfortu w związku z odbijanie światła I gorsza widocznościa. 

 

Dodam jeszcze że jak się nie ma wyciętego notcha to folia wpływa na działanie asystentów. 

Opublikowano
10 godzin temu, Sheppard25 napisał(a):

a to wyciecie nie rzuca sie w oczy? mi detailer mowil ze to bedzie slabo wygladalo, szczegolnie w macie

Wycięcie jest  widoczne przy macie i nic z tym nie da się zrobić. Jest jeszcze satyna przy której wycięcie może być mniej zauważalne ale tam widać palcowanie. Ciężko mi powiedzieć czy będzie to denerwujące czy się przyzwczaję i nie będę tego widział po jakiś czasie ale wiem że palcowanie bardzo mnie denerwuje. No i jak zakładałem folię i czyściłem wyświetlacz to zauważyłem dwie ryski. Nie wiem czy to było od nowości czy powstały potem.

Ja kupiłem tą. Ważne żeby w tytule miała wpisane sensor. Wtedy jest z wycięciem.

https://allegro.pl/oferta/folia-antyodciskowa-do-bmw-3-touring-g21-fl-sensor-2022-2025-17003056524

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 8.07.2025 o 08:44, macste napisał(a):

Ja mam matową na całym i niestety każde łapać za kierę... póki co mi wystarcza, żeby butelkę odkręcić lub chwilowo zwolnić rękę. Nie ufam w 100% tym systemom aczkolwiek doceniam tą opcję. Na niemieckich drogach ładnie pilnował pasów nawet tymczasowych (żółte, roboty drogowe). Raz tylko się zawahał.

Ja mam asystenty pro ale dla mnie to jakaś pomyłka. Wyrzucanie kasy w błoto. Co najciekawsze to ostatnio jechałem przez Niemcy i nie dało sie tego włączyc. Chciałem sprawdzic czy może w Niemczech nie bedzie działał lepiej. Wyswietlał ze zakazane w tym regionie czy cos takiego. Pomyślałem sobie że Niemcy wypuścili bubla, którego u siebie zakazali a mnie tym męczą. A okazuje sie że wam działa - dziwne.

W standardzie mam pilnowanie pasa które jak wyłacze to po uruchomieniu znowu się włącza. Niestety ten system kiedyś mnie rozbije. Raz na 2 tygodnie wjeżdza mi w wysepkę na 1pasmowej drodze. Muszę szybko kontrować.

Znowu tempomat dla mnie też nie do używania przy żwawej jeździe. Jedynie jak byłem w Szwajcarii sie przydawał bo tam wszyscy bardzo spokojnie jeżdzą i wysokie mandaty są. W polskich warunkach czy niemieckich dla mnie pomyłka, pomimo tego że dećko poprawili względem f30 to ostro hamuje i ostro przyśpiesza. Dodatkowo wyłapuje czesto auta na bocznych pasach w szczególności na łukach.

Opublikowano
12 godzin temu, galczych napisał(a):

Ja mam asystenty pro ale dla mnie to jakaś pomyłka. Wyrzucanie kasy w błoto. Co najciekawsze to ostatnio jechałem przez Niemcy i nie dało sie tego włączyc. Chciałem sprawdzic czy może w Niemczech nie bedzie działał lepiej. Wyswietlał ze zakazane w tym regionie czy cos takiego. Pomyślałem sobie że Niemcy wypuścili bubla, którego u siebie zakazali a mnie tym męczą. A okazuje sie że wam działa - dziwne.

W standardzie mam pilnowanie pasa które jak wyłacze to po uruchomieniu znowu się włącza. Niestety ten system kiedyś mnie rozbije. Raz na 2 tygodnie wjeżdza mi w wysepkę na 1pasmowej drodze. Muszę szybko kontrować.

Znowu tempomat dla mnie też nie do używania przy żwawej jeździe. Jedynie jak byłem w Szwajcarii sie przydawał bo tam wszyscy bardzo spokojnie jeżdzą i wysokie mandaty są. W polskich warunkach czy niemieckich dla mnie pomyłka, pomimo tego że dećko poprawili względem f30 to ostro hamuje i ostro przyśpiesza. Dodatkowo wyłapuje czesto auta na bocznych pasach w szczególności na łukach.

Wydaje mi się że oczekiwania użytkowników są inne niż założenia systemu. Z założenia powinieneś mieć ręce cały czas na kierownicy a system tylko Cię wspomaga, chyba że jest to jazda bardzo powolna w korku. Wtedy możesz puścić kierownicę i system sam rusza, zatrzymuję się, przyśpiesza, zwalnia, skręca i tworzy pas awaryjny. Ja nie mam uwag do tego jak to działa w korku. Natomiast w jeździe miejskiej, autostradowej teoretycznie można puścić kierownicę (według instrukcji nie powinieneś)  i system będzie skręcał ale potrafi też się zgubić i zrobić coś głupiego zwłaszcza jak jest jakaś nietypowa sytuacją. Raz mi zrobił psikusa i musiałem ostro kątrować, a za drugim razem przejąłęm kierowanie wcześniej, w miejscu gdzie jest ostru uskok drogi w lewo, żeby nie sprawdzać czysystem sobie poradzi i nie powodować niebezpieczeństwa na drodze.

Oczywiście brakuje trochę asystenta zmiany pasa ruchu, zatrzymywania się na światłach i ruszania z nich. Przyjemnie byłoby mnieć taką fukcjonalność ale ja i tak przeważnie jeżdżę bez nich. Najwięcej używam aystentów w korkach bo to jest najbardziej męczące.

Co do tempomatu to rzeczywiście hamuje iprzyśpiesza całkiem szybko i przy dużym natężeniu i agresywnej jeździe innychużytkowników się on nie sprawdzi.

Czy w niemczech działało Ci rozpoznawanie świateł?

Opublikowano

Światła pięknie kontroluje w DE, znaki STOP też ładnie akcentuje np. we Włoszech. Dlaczego bez kodowania tego nie ma u nas?  🤔

Opublikowano
W dniu 12.07.2025 o 17:04, macste napisał(a):

Dlaczego bez kodowania tego nie ma u nas?  🤔

To oczywiście moja teoria, ale wydaje mi się, że jeżeli w Polsce jest rochę inny standard znaków i świateł to BMW poprostu tego nie testowało dla naszych rozwiązań (nie jesteśmy aż tak dużym rynkiem) i nie chce tego udostępniać żeby nie być ciąganym po sądach jak coś się stanie.

Opublikowano

Zakodować możesz bo auto ma tą funkcjonalnośc, która działa i jest odblokowana w innych krajach.

Z jakichś przyczyn nie działa w Polsce. To co chciałem powiedzieć, to nie to, że nie będzie działało po zakodowaniu, tylko że BMW nie udostępnia tej fukcji u nas bo prawdopodobnie nia ma na to naszej homologacji.

Czy działa to u Ciebie dobrze po zakodowaniu? Masz jakiesproblemu czy uwagi do tego systemu w Polsce?

Opublikowano
8 godzin temu, Shudder napisał(a):

To oczywiście moja teoria, ale wydaje mi się, że jeżeli w Polsce jest rochę inny standard znaków i świateł to BMW poprostu tego nie testowało dla naszych rozwiązań (nie jesteśmy aż tak dużym rynkiem) i nie chce tego udostępniać żeby nie być ciąganym po sądach jak coś się stanie.

Mam podobne przemyślenia, niby oznaczenia i sygnalizacja świetlna podobna ale... Po drugie być może jednak inne regulacje prawne, które wykluczają te systemy z użytku w naszym pięknym kraju.

Traktuję to i tak jako dodatek więc szczególnie nie ubolewam. Fajnie jednak by było jakby działało i u nas w standardzie.

Opublikowano

Może i nie wykluczają, ale jesteśmy na tyle małym rynkiem, że nie warto angażować zasobów aby to w ogóle sprawdzić. I nie mam tu na myśli całości sprzedaży BMW, ale sprzedaży tej opcji wyposażenia.

Opublikowano

Akurat ta opcję sprzedają i za nią większość z nas zapłaciła, tylko ma obniżoną funkcjonalność... to jest słabe.

Opublikowano

Najsłabsze jest to, że my jako klienci wybierając tą opcję nie do końca mamy pełną informację co kupujemy i za co płacimy. Nawet elektroniczna wersja instrukcji obsługi nie jest dostosowana do poszczególnych rynków. Powinniśmy mieć pełną informację co najmniej w elektronicznej wersji co działa a co nie działa na poszczególnych rynkach. Nawet na ekranie naszych aut wyświetla się informacja o ograniczeniu funkcjonalnośic ze względu na lokalizację, to co stałoby na przeszkodzie żeby wyświetlić informację na czym polegają te ograniczenia. Strasznie jest to zagmatwane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.