Skocz do zawartości

nietypowa X5 M50i - czy jest przy odsprzedaży neutralna?


moreti

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze, potrzebuje subiektywnej porady. Mam do kupienia od reki M50i (zamiast czekać na to co zamówiłem i się dalej nie produkuje) ale w nietypowym wyposażeniu. I pytanie do Was, czy taki konfig może być mocno problematyczny za 2 lata przy odsprzedaży, czy raczej się czepiam i jest spoko? Pytam o Wasze odczucia i wiedzę. Ogólnie mi on powiedzmy ze pasuje, tak awersja black-black nie waląca po oczach:

Jest skóra Merino, wentylacje, masaże, jest szyber, listwy carbon i alcantara; jest HK oraz lasery i systemy asystujące professional i pełen pakiet shadow. Ale:

• nie ma żadnego zawieszenia typu adaptacyjne lub skrętna ośka tylnia / ani pneumatyki – tylko zawieszenie adaptacyjne M (2VF) – to duży minus? (mega mi siadła skretna oś i pneumatyka, ale w 50i widzę, ze nie doposaża się chętine w nia)

• nie ma komfortów, a wielofunkcyjne M fotele (choć maja wentylacje i masaże) sa specyficzne

• nie ma HUD i kamer 360 st, czy 4 way klimy czy deski w skórze merino i tych szklanych biegów (mi to nie leży, ale może to must dla innych?)


BMW X5 M50i

475 Czarny szafir

VASW BMW Individual Merino Black skórzana o rozszerzonym zakresie


Wyposażenie opcjonalne (cena brutto z VAT)

3DZ Rezygnacja z dodatkowego oznaczenia zewnętrznego M PLN 0,00

3KA Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej PLN 2.900,00

3MF Reflektory M Shadowline PLN 1.700,00

402 Szklany dach panoramiczny PLN 9.100,00

420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne PLN 2.700,00

453 Aktywna wentylacja foteli przednich PLN 4.100,00

4GQ Pasy bezpieczeństwa z przeszyciami w barwach BMW M PLN 1.500,00

4MA Wielofunkcyjne fotele przednie M PLN 6.300,00

4MC Listwy ozdobne M Carbon Fibre PLN 5.800,00

4T7 Funkcja masażu przód PLN 5.300,00

5AC Asystent świateł drogowych PLN 0,00

5AL System bezpieczeństwa Active Protection PLN 2.700,00

5AU Systemy asystujące kierowcy Professional PLN 13.000,00

5AZ Reflektory laserowe PLN 9.600,00

688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound PLN 2.400,00

776 Podsufitka M Alcantara Anthracite PLN 4.800,00

7M9 M Shadowline o rozszerzonym zakresie PLN 1.500,00

8A1 Polska wersja językowa PLN 0,00

8AT Polska instrukcja obsługi PLN 0,00

ZBC Pakiet Business Class PLN 8.200,00

322 Dostęp komfortowy PLN 0,00

4HB Ogrzewanie przednich foteli i podłokietników oraz kierownicy PLN 0,00

6NS Telefonia komfortowa PLN 0,00


Usługi (cena brutto z VAT)

7NH Pakiet Service Inclusive - 5 lat / 100.000km PLN 6.400,00

7CG Pakiet Repair Inclusive - 3 lata / 200.000km PLN 2.400,00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak obawiasz się odsprzedaży po 2 latach to weź w wynajem i problem odpada.

:duh:


Nie jest tak tragicznie wyposażone te auto, ma lasery, HK, pytanie czy Tobie odpowiada to wyposażenie i czy jesteś gotowy to wziąć zamiast swojej nówki sztuki?

Kupujesz auto dla siebie czy dla osoby która je od Ciebie odkupi kiedyś? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych wszystkich pozycji, które wymieniłeś najbardziej byłoby mi szkoda 4 strefowej klimatyzacji, a z tych co nie - haka. Obszycie deski będzie (tylko w Syntatecu). Zawieszenie - duża część osób nie kupi bez pneumatyki, ale jest także spora grupa, która woli opcję bez niej. A fotele wielofunkcyjne M akurat mogą być plusem przy wersji M50i - jeśli ktoś wybiera taki silnik pewnie będzie to dla niego plus a nie minus.


Generalnie na tle samochodów odbieranych dzisiaj zawieszenie jest bogate ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Realnie konfig jest spoko. Jedynie może razić brak kamer 360, ale jest tylna i czujniki wiec da się przeżyć. Bez hud tez się da żyć, a reszta fajna. Fotele M maja twardszy zagłówek w porównaniu do komfortow ale nigdzie nie widziałem żeby ktoś na to narzekał, natomiast są wygodne i fajnie wyglądają. Jedyny minus/plus ze dzieciaki z tylu gorzej widza bo zasłaniają.


Ja bym brał takie auto jeśli Tobie pasuje. Sam silnik rewelacja, mam i polecam. Co do zawieszenia to to podstawowe sobie chwała. Ja mam teoretycznie twardsze bo M proff, ale dla mnie jest komfortowe na 21 a teraz na zimowkach 20 to już wogole limuzyna. Tylna oś - połowa zwolenników, połowa przeciwników. Ja mam, początkowo dla mnie must Have ale po pol roku lekko drażni takie nienaturalne zachowanie przy skręcie wiec sam nie wiem czy bym wziął jeszcze raz.


Z ciekawości jaki (czy?) rabat dostales na auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki na szybko, mi konfig pasuje. Auto od reki. To dla mnie, rodzina i dzieci jezdzą w innym (na trasy mamy innego suva, własnie z pneumatyką), ale pytam bo nie lubie po 2-3 latach tracić za dużo, czy mieć problem ze sprzedażą nietypowego auta. teraz np. wysyp 4 letnich X5M poprzedniej generacji i nikt nie chce kupować. Ja niestety doposażam mocno auta. Skrętna ośka mega mi pasuje i pneumatyka, jezdziłem na testach w 45e i w m50d - ale jezdziłem też M50i z adaptacyjnym na 22 cale i dośc twardawo ;-) - ale bardzo dobrze to jezdzi, silnikiem / dynamiką - szokująco dobrze. Nie rozważam najmu.


Moja zamówiona w maju 45e, na maxa doposażona z merino, deska indyvidual, skrętną oską, pakietem first i innowacji (restrykcje miałem po 3 m-cach na HK i zmieniłem na Bowersa niestety, a tak to wszystko poza chyba webasto i noktowizorem) - nie zanosi się zeby w ogóle ruszyła jej produkcja i w ciagu pół roku dostawa. Poczytajcie fora w USA - do kwietnia / maja nie wiele jak nie nic nie ruszy z produkcją w USA X5 (tych dobrze doposażonych). niestety na kompromisy nie chce iść. A jak ruszy, zakładam, ze dealer podniesie cenę i uwali rabat ...

Rabat mam: 5% od cennika z wakacji (teraz w tym od 1.11.2021 kolejne 6 tyś więcej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....ale pytam bo nie lubie po 2-3 latach tracić za dużo, czy mieć problem ze sprzedażą nietypowego auta. teraz np. wysyp 4 letnich X5M poprzedniej generacji i nikt nie chce kupować...

 

Ale przecież najwięcej zawsze tracisz przez pierwsze 2-3 lata. Tym bardziej w opcji powyżej 500k.


X5M poprzedniej generacji to inny temat trochę - moim zdaniem strach kupić M-kę bez gwarancji bo nie wiesz jak ktoś dbał, a naprawy są bardzo kosztowne i dlatego ludzie unikają tych samochodów tak jak i silników 50i poprzednich.


Jeśli dokupisz gwarancję i będziesz sprzedawał za te 2-3 lata auto z gwarancją na jeszcze 1 rok, to moim zdaniem większych problemów ze sprzedażą nie będziesz miał. Ja dlatego dokupiłem u siebie 5 lat i wiem, że przy sprzedaży po leasingu pewnie nawet nie wystawię nigdzie samochodu a weźmie ktoś ze znajomych lub z BMW - wbrew pozorom mało jest samochodów serwisowanych, ze sprawdzoną historią i z gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na logikę, jak teraz masz 5% a w maju miałeś 12-16% w salonie lub 20% u brokera, to jest to jasne, że więcej stracisz ;)

 

na logikę tak, i tak było (zamówienie mam z 14% rabatu wg cenników z wiosmy od tego czasu 2x podwyzki), tyle ze nie zobaczę auta do maja 2021 i nie wiem, czy będzie z wyposażeniem co miało być.

I nie wiem, jak cena będzie w kwietniu 2022 wyglądac - dealerzy pobrali zaliczki 5 czy 10 tyś za zamówienia i nic ich nie wiąże; to nie zadatek... Termin dostawy minał (koniec 10.2021) i mogę zrezygnować - co i tak nikogo nie ruszy - ani dealera ani mnie.

Wiąże ich tylko zły PR jak podniosą mi cenę bo sytuacja rynkowa uległa zmianie (bo uległa) albo wycofają się pod jakimś pretekstem.

Wiec finalnie nie sądze bym w kwietniu 2021 miał cenę jaką mam na zamówieniu z maja 2020...


Stąd chęć kupna tego, co od reki stoi z kompromiosami. Myślę, ze podobnie wiele innych osób myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostal przy pierwotnyn zamowieniu. Rozumiem ze i tak masz czym jezdzic

Ceny nie powinni Ci ruszyc o ile nie zrobisz jakichs dodatkowych zmian w konfiguracji.


Nie chcesz tracic pieniedzy a tu masz dwa powody dla ktorych ich wiecej „stracisz” biorac ten stock:

- gorsze rabatowanie

- mamy listopad, to zaraz bedzie „roczne” auto (wiem, ze uzywki sa teraz drogie, ale w perspektywie 3 lat sytuacja powinna w koncu wrocic do normy)


No i widac ze masz jakies watpliwosci do tego stocku. Kup auto dla siebie, pod siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie w przyszlym roku lifting. Albo brac teraz i cieszyc sie jazda z super silnikiem 50i albo niech juz to bedzie poliftowa. Dostarczą w maju 45e a od lipca bedzie lifting. Na cene odsprzedazy tez to bedzie miało wplyw.

Wyposazenie tej stockowej jest wg mnie ok. Braku skretnej tylnej osi i pneumatyki szkoda ale nie sadze aby przy odsprzdazy miało to jakies wieksze znaczenie. Wielu woli nawet mniej skomplikowane rozwiazania przy kupnie uzywanego bo sa tansze w serwisowaniu.

Popracowałbym z dealerem nad rabatem. W temacie o rabatach slychac ze nadal mozliwe sa rabaty 2 cyfrowe.

Subiektywnie to dla mnie na korzysc tej stockowej przemawia silnik. 50i vs 45e to z mojego punktu widzenia skrajnie rozne podejscie do motoryzacji. Mi zdecydowanie blizej to oldschoolowej V8. Mysle ze w nastepnej generacji juz jej nie dostaniemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wierzysz w ten termin lifingu przy takim braku dostępności obecnego modelu? Ja się obawiam, że przyszły rok jest nierealny.

 

Wierze. Liftingi, nowe modele ida zgodnie z planem. Nic nie słyszalem zeby producenci przekładali premiery.

Ta sytuacja z dostepnoscia czesci za pare miesiecy sie zmieni. Rynek nie znosi pustki. Rozwiazania sie znajda, jak zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bimmerpost była swego czasu informacja, ze LCI G05 ma być od 03/23.

Wiele firm przekłada prezentacje swoich nowych aut ze względu na brak części np. Maserati opóźnia premierę SUV-a Grecale a AR Tonale.

Z liftingami być może będzie lepiej...

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poruszyłem temat ekranów a tu najazd na pertyna :D moja żona tez go nie może słuchać i każe go wyłączać. Nikt mnie nie przekona ze nawet tak funkcjonalny system jak iOS w iPad będzie lepszy/wygodniejszy od idrive. Idrive mogę obslugiwac z zamkniętymi oczami wygodnie rozwalony w fotelu, gdzie łokcie wygodnie sobie spoczywają na wygodnych podlokietnikach. Klawisze, czy pokrętła mogę wyczuć dotykiem ni odrywając ani na mikrosekunde wzroku od drogi. Nawet taka pierdoła jak pokrętło idrive pracuje skokowo przez co można wyczuc ile pozycji się w menu przesunie. Korzystając z ekranu lokiec wisi w powietrzu, ręka wysuniętego przodu i nie jest to wygodne. Jak bardzo wygodniejsze jest pokrętło i przyciski można ocenić po tym ile osób w BMW korzysta z ekranu dotykowego sile z przycisków i pokretla. Także ekran to jest tylko i wyłącznie oszczędność gdzie producent za pare dolcow zastępuje armie przycisków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poruszyłem temat ekranów a tu najazd na pertyna :D moja żona tez go nie może słuchać i każe go wyłączać. Nikt mnie nie przekona ze nawet tak funkcjonalny system jak iOS w iPad będzie lepszy/wygodniejszy od idrive. Idrive mogę obslugiwac z zamkniętymi oczami wygodnie rozwalony w fotelu, gdzie łokcie wygodnie sobie spoczywają na wygodnych podlokietnikach. Klawisze, czy pokrętła mogę wyczuć dotykiem ni odrywając ani na mikrosekunde wzroku od drogi. Nawet taka pierdoła jak pokrętło idrive pracuje skokowo przez co można wyczuc ile pozycji się w menu przesunie. Korzystając z ekranu lokiec wisi w powietrzu, ręka wysuniętego przodu i nie jest to wygodne. Jak bardzo wygodniejsze jest pokrętło i przyciski można ocenić po tym ile osób w BMW korzysta z ekranu dotykowego sile z przycisków i pokretla. Także ekran to jest tylko i wyłącznie oszczędność gdzie producent za pare dolcow zastępuje armie przycisków.

 

Rowniez jestem fanem obecnego systemu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzysz w ten termin lifingu przy takim braku dostępności obecnego modelu? Ja się obawiam, że przyszły rok jest nierealny.

 

Wierze. Liftingi, nowe modele ida zgodnie z planem. Nic nie słyszalem zeby producenci przekładali premiery.

Ta sytuacja z dostepnoscia czesci za pare miesiecy sie zmieni. Rynek nie znosi pustki. Rozwiazania sie znajda, jak zawsze.

 

Z tego co ja się dowiedziałem od dealera, to najpierw wyprodukują wszystkie zamówienia, a dopiero potem lift będzie możliwy.

Pytałem bo miałem obawy co jak do lista moja się nie wyprodukuje, obawiałem się, ze moje zamówienie pójdzie w komin.

a zamówień, to mają przynajmniej na kolejny rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wyprodukować to jedno ale odebrać to drugie. Gorzej jak niekompletne auto ugrzęźnie gdzieś na placu czekając na części i tak przestoi kilka miesięcy w słońcu/deszczu. Trzeba mieć nerwy ze stali żeby w takiej sytuacji zamawiać auto :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak pneumatyki przy odsprzedaży używanego auta to często akurat plus, niektórzy ludzie boją się nieszczelności a wymiana poduszek to dla nich zbędny wydatek (jakby sprężyny też się nie zużywały)

Na czarną w czarnym zawsze się ktoś znajdzie :8)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.