Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

tak to ten gość , który w przeciwieństwie do połowy tych "testerów" ze kanałami YT , dla których każde auto jest fantastyczne i jedyne w swoim rodzaju ( bo krótki pasek importera może nie da kolejnych do wożenia 4 liter ) potrafi nazwać , że coś jest zwyczajnie do dupy i za to gościa szanuje , rozumiem samouwielbienie do marki ale nie po to ktoś kupuje serie  5 niezależnie od napędu , żeby się potem toczyć za TiR-em na autostradzie , żeby się dało dojechać z Poznania do Warszawy albo z Warszawy do Wrocławia ... zwyczajnie idiotyzm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2023 o 09:00, Woytas napisał(a):

tak to ten gość , który w przeciwieństwie do połowy tych "testerów" ze kanałami YT , dla których każde auto jest fantastyczne i jedyne w swoim rodzaju ( bo krótki pasek importera może nie da kolejnych do wożenia 4 liter ) potrafi nazwać , że coś jest zwyczajnie do dupy i za to gościa szanuje , rozumiem samouwielbienie do marki ale nie po to ktoś kupuje serie  5 niezależnie od napędu , żeby się potem toczyć za TiR-em na autostradzie , żeby się dało dojechać z Poznania do Warszawy albo z Warszawy do Wrocławia ... zwyczajnie idiotyzm

Somouwielbienie można mieć, jak sama nazwa wzkazuje do siebie.😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, p0sitiv napisał(a):

Somouwielbienie można mieć, jak sama nazwa wzkazuje do siebie.😉

no fakt Miodek by się fochnął ... bezwarunkowa miłość do marki  brzmi zdecydowanie lepiej 😁 ,  bo wcześniejsza fraza faktycznie nie wzkazuje właściwej myśli autora i jest błędna 😉

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, jeśli nie zmieni się stanowisko UE wydaje mi się, przyszłość tradycyjnych marek rysuje się w ciemnych barwach.

Chyba przespały one nieco momentum i zostały z przysłowiową ręką w nocniku. To jest trochę jak było wcześniej z Kodakiem potem Nokią. Wydaje mi się, że teraz może też tak być z dinozaurami motoryzacyjnymi. Rynek się zmienia, a w szczególności klienci. Nowe pokolenia nie interesują się motoryzacją. Samochód, jeśli ma być, to ma być tani. A taka jest Tesla. Jak odbierałem 911 to sprzedawca powiedział mi, że z przerażeniem patrzą na wycofanie z oferty spalinowego Macana (zamówienia przyjmują tylko do końca tego roku, produkcja ma się zakończyć w marcu, także jak ktoś planował to prędko do salonu), bo to była dojna krowa w Porsche. Sprzedaż Tycana leży, bo klienci na elektryki kupują tanie Tesle.

Volkswagen ogłosił plan wielkich cięć, bo jadą na stratach. Nikt nie chce kupować ich drogich i niedopracowanych ID, sprzedaż elektryków Audi też poniżej oczekiwań. Już drugi raz w tym roku fabryka produkują elektryki dla Audi i VW wstrzymała produkcję, ze względu na niski popyt.

 

https://www.miesiecznikdealer.pl/rynek/aktualnosci/vw-ogranicza-produkcje-elektrykow

 

Wydaje mi się, że to samo czeka BMW. W elektrykach nie da się obronić wartości dodanej, jaką do tej pory niosły za sobą marki premium. Każdy producent może zaoferować auto, które na prostej ma osiągi super auta, a na zakrętach i Kiaa i BMW mają ten sam problem, czyli masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100%. Dodałbym jeszcze, że nie chodzi już tylko o chińskie i wietnamskie elektryki, ale także samochody spalinowe. Są tanie i wystarczające dla zwykłego konsumenta. Tutaj nie chodzi tylko o elektryfikację, ale także skończony transfer produkcji i know-how do krajów z niższymi kosztami produkcji. Oni robią wystarczająco dobre samochody, często z lepszym designem i elektroniką w dużo niższej cenie. Polecam artykuł  BAIC premiera. Moglibyśmy się tym nie przejmować, ale problemy europejskiej motoryzacji szybko przeniosą się na naszą gospodarkę. Oby motoryzacja europejska nie skończyła jak europejscy producenci telefonów komórkowych. Moim zdaniem marki premium strzelą sobie w kolano jeśli będą próbować "konkurować" z nimi m.in. obniżoną jakością materiałów. To granie w ich grę.

 

Edytowane przez speedofsound
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko tą bajkę  o elektrykach spotka to samo zderzenie  ze ścianą ewentualnej popularności co "prywatną" pakietową służbę zdrowia była fajna dopóki się nie spopularyzowała czytaj Pan doktor czekał , witał i terminy były od ręki ,  to samo będzie   z elektrykami na razie może fajnie jak się ładuje w kółko pod domem czy firmą tylko zaraz będzie koszmar przy dalszych wyjazdach na razie na stacjach elektryków jak na lekarstwo , gorzej jak zajedzie z 20-30 a ładowarki 2 itd. a im dalej będzie tylko gorzej bo infrastruktura nie ma szans aby nadążyła za próbą masowej sprzedaży aut elektrycznych, pomijając ekologiczny absurd w polskim wydaniu czyli czysta strefa dla elekryka , którego napędza taki komin 100 km dalej 😁

Bełchatów_Elektrownia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety macie rację pisząc o europejskiej motoryzacji nie wygląda to kolorowo i przełoży się na zubożenie wielu krajów przede wszystkim u Niemców. Wcale się nie zdziwię jak za kilka lat za zachodnią granicą będziemy mieli powtórkę z tego co się dzieje aktualnie we Francji czyli masowe protesty zamieszki itd. Polskę też to mocno dotknie bo wiele elementów produkuje się u nas. 

Ciekawostką jest dlaczego europejscy producenci tak podchodzą do auta elektrycznych. Wg mnie mozliwe,że liczą lub liczyli że jednak nic z tego nie będzie i chcą być nadal mocni w silnikach klasycznych. Jeżeli Niemcy będą chcieli ratować swój przemysł mogą mocno zmienić politykę a nawet powinni i może o to chodziło producentom. BMW miało auto elektryczne już w 1976 roku a w 1991 już dość mocno dopracowane E1. Prace nad i8 czy i3 też były już we wczesnych latach dwutysięcznych więc oni tą technologię mieli i było dużo czasu na jej dopracowanie po prostu nie chcieli iść w tym kierunku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

trend elektromotoryzacji w UE wydaje się już oczywisty  , tylko pytanie czy będzie również zakaz importu nowych aut spalinowych z poza UE ? czy będzie jak we Francji, gdzie zakazywano rolnikom francuskim pewien styl hodowli zwierząt w imię ekologii i praw zwierząt , ale import wołowiny argentyńkie bez żadnych ograniczeń lub kontroli to już nie , co spowodowało że francuscy rolnicy poszli na dno razem ze swoimi krowami. bo widząc Kia , Hyundai czy Lexus..itd z prawdziwą skórą w środku i R6 na pokładzie w Dieslu z zasięgiem 1000km na bak w atrakcyjnej cenie , to mój wybór będzie oczywisty.. niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Krakus3 napisał(a):

trend elektromotoryzacji w UE wydaje się już oczywisty  , tylko pytanie czy będzie również zakaz importu nowych aut spalinowych z poza UE?

Zakaz rejestracji aut spalinowych planowany od 2035 roku sprawi że ich import do UE straci sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Krakus3 napisał(a):

 , ale import wołowiny argentyńkie bez żadnych ograniczeń lub kontroli to już nie , co spowodowało że francuscy rolnicy poszli na dno razem ze swoimi krowami

Daj spokój bydłu , wystarczy spojrzeć na zboża suszone  glifosatem handlowa nazwa roundup ... potem zaskoczenia , że zalew nowotworów a jemy ten syf prawie we wszystim pieczywo , płatki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A może byłby potrzebny bardziej wyrazisty głos miłośników BMW 5er, niż pojedyncze wpisy na różne fora internetowe które najprawdopodobniej nic nie zmienią w polityce firmy . może manifestacja z flagami BMW i hasłami typu : precz  z tandetą w 5er ..itd  ?  a co ? takie są problemy ludzi pierwszego świata, i nie ma w tym nic złego 😇

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
43 minuty temu, Krakus3 napisał(a):

A może byłby potrzebny bardziej wyrazisty głos miłośników BMW 5er, niż pojedyncze wpisy na różne fora internetowe które najprawdopodobniej nic nie zmienią w polityce firmy . może manifestacja z flagami BMW i hasłami typu : precz  z tandetą w 5er ..itd  ?  a co ? takie są problemy ludzi pierwszego świata, i nie ma w tym nic złego 😇

Ale chyba Chińczycy są zadowoleni z tego co dostają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, Krakus3 napisał(a):

Możesz rozwinąć myśl ?

Nie wnikałem bo nic to w moje życie nie wniesie, ale niby Chiny są podstawowym rynkiem sprzedaży jeśli chodzi o serie 7, to w Chinach jest 3 czy 5 w longu.

To im ma się podobać auto - bo oni je kupują.

Producent czegokolwiek - produkuje towar aby go sprzedać. Aby utrzymać lub zwiększyć sprzedaż musi być elastyczny i dopasowywać się do rynku zbytu.

Całe niemcy moga płakać, a Polacy to już w ogóle. Niby w polsce sprzedało się dość 'M'ek ... no ale skoro tak - to znaczy że jest OK?

Czasami statystyki sprzedaży nie biorą pod uwage sytuacji mikro/makro ekonomicznych - takich jak to że w polsce klasa niższa czasem też jeżdzi nowym BMW z salonu 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swde napisał(a):

Był glifosat, było mięso jest mikro i makro ekonomia a powiedzcie czy jest gdzieś szansa przejechać się demo 550e albo Mercedesem E 450? Jak nie Polska to może Niemcy (blisko polskiej granicy mile widziane).

Jak jesteś z okolic Warszawy to może zaraz po nowym roku 🙂 podobno mam odebrać 29.12 550e, dziś wjechał do Polski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Nie wnikałem bo nic to w moje życie nie wniesie, ale niby Chiny są podstawowym rynkiem sprzedaży jeśli chodzi o serie 7, to w Chinach jest 3 czy 5 w longu.

To im ma się podobać auto - bo oni je kupują.

 

I chyba na to liczyli w BMW , że europejski klient sam znajdzie wytłumaczenie i w końcu pójdzie zamówić kolejną 5er 😉 tak naprawdę - posiadacze G30- jesteśmy w najgorszej sytuacji ,bo wiemy i zasmakowaliśmy jak może i powinien wyglądać porządnie zrobiony i wyposażony nowoczesny 5er , a teraz widzimy jak ta jakość pikuje w dół ,  i musimy z tym się pogodzić.

co do aut do jazdy testowej : Kraków ,prawie milionowe miasto z trzema salonami BMW, i ani jedno spalinowe G60 , same I5 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem drugie podejście do 520i... i dalej jestem rozczarowany. Wszystko na czele z wykończeniem czy brakiem postępu w kwestii driving experience już było wymienione więc nie będę sie powtarzał, natomiast rozmiary tego auta w realiach polskiego miasta są dla mnie problemem. Czuć że to duża kobyła i nie wiem czy wynika to z miejsca na baterie czy uśmiech do Chin, ale w środku nie jest to 7ka ani SUV więc te cm gdzieś giną. Dzień później jeździłem faceliftingowanym A6 i znacznie lepiej czuje wymiary tego auta w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.