Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Samochód jest nastawiony na komfort. Ktoś, kto pisze, że nie jest dobrze wyciszony jeździ pewnie Bentleyem albo s-klasą. Te wszystkie bajdurzenia, że to słaby samochód, nie mają uzasadnienia w mojej ocenie. Ale to można wiedzieć jeżdżąc tym samochodem a nie tylko przeglądać YT i powtarzać głupoty. Mówię tu o właściwościach a nie o wyglądzie czy o materiałach 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Hernandes napisał(a):

Samochód jest nastawiony na komfort. Ktoś, kto pisze, że nie jest dobrze wyciszony jeździ pewnie Bentleyem albo s-klasą. Te wszystkie bajdurzenia, że to słaby samochód, nie mają uzasadnienia w mojej ocenie. Ale to można wiedzieć jeżdżąc tym samochodem a nie tylko przeglądać YT i powtarzać głupoty. Mówię tu o właściwościach a nie o wyglądzie czy o materiałach 

Widzę po opisie że jeździsz 340d i 550e więc jesteś idealną osobą która może się wypowiedzieć czy wyciszenie w nowej 5 jest takie samo, lepsze lub gorsze niż w g21. 

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

W 5 jest dużo ciszej. U mnie jednak dodatkowo dochodzą atrakcje w g21 z diesla. 3er jest za to bardziej zwarta i responsywna. Sprawdź u jakiegoś dealera sam, jeżeli masz możliwość. Rozmawiamy o odczuciach a nie bezwzględnych wskaźnikach…

Opublikowano

Tak słyszałem te głupoty, że jest głośny ba nawet głośniejszy od Mercedesa. tak się składa, że mam oba pojazdy z salonu i jestem pierwszym właścicielem i E klasa jest głośniejsza od 5. Duże znaczenie ma nawierzchnia - bo to głównie emituje duży hałas - warto na to zwrócić uwagę podczas testów. Oraz faktycznego wiatru jaki jest na zewnątrz bo jak ostatnio ktoś jeździ to wie, że są straszne wiatry i w każdym aucie to słychać nawet jakbyś stał w miejscu. 

 

Ps. dodam, że Merc silni E220d 4Matic , a BMW 520D xDrive 

Opublikowano
W dniu 15.07.2025 o 20:26, kivlov napisał(a):

Tak słyszałem te głupoty, że jest głośny ba nawet głośniejszy od Mercedesa. tak się składa, że mam oba pojazdy z salonu i jestem pierwszym właścicielem i E klasa jest głośniejsza od 5. =

 

Ps. dodam, że Merc silni E220d 4Matic , a BMW 520D xDrive 

Mercedes W214? Jesteś pierwszą znaną mi osobą która twierdzi, że G60 jest bardziej ciche. W najnowszej E-klasie, przy wszystkich jej wadach, jest ekstremalnie cicho, zwłaszcza z pakietem akustycznym. To jest chyba największa zaleta tego samochodu, jeśli ktoś szuka głównie komfortu. 

Opublikowano

Od kilu dni mam zastępczaka 520i G61 vel. "muł". Kilka moich subiektywnych spostrzeżeń: 

PLUSY

- sterowanie głosowe nawigacją

- ciche zawieszenie (nówka sztuka)

- generalnie nawet w miarę przyjemne w emeryckiej jeździe (jak na skodę przystało)

MINUSY

- silnik, ale ten typ tak ma (520i)

- sterowanie komputerem, ogrzewaniem foteli i wszystkim przez ekran dotykowy, szczególnie jeśli w tym samym czasie obsługują go 2 osoby

- jakość wykończenia: skóra z węża ogrodowego na fotelach, wszechobecny plastik, imitacja podświetlanych kryształków...

- brak otwierania szyby w tylnej klapie

- brak schowka po lewej stronie kierownicy

- brak flokowania schowków w drzwiach

- plastikowe osłony przeciw słoneczne

- koszmarne sterowanie w kierownicy

- kasetowe klamki drzwi jprawie ak w polonezie

- brak domykania drzwi

- ....

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że na dzisiaj nie za bardzo jest co kupić nowego w klasie 5er, co byłoby lepsze 😫

 

Opublikowano

Bardzo podoba mi się E klasa i myślałem, że tym razem wreszcie kupię Merca zamiast kolejnej Beemki. Dostałem na weekend E 220d 4Matic. Autem jezdziło mi się w sumie fajnie ale: spodziewałem się po Mercu bardziej komfortowego zawieszenia ( bez pneumatyki ), fotele jak dla mnie mają za mały zakres regulacji więc siedzi się za wysoko i mimo regulacji długości siedziska są za krótkie, również kierownicy nie mogę sobie przysunąć do siebie tak jakbym chciał ( mam 190 cm ). Najbardziej przeszkadzało mi jednak wyciszenie silnika. Wyraznie słychać, że pod maską jest diesel. Jak już jedziemy ze stałą prędkością to jest cichutko ale podczas przyspieszania silnik słychać wyrażnie i ma on nieprzyjemne brzmienie. Finalnie skończyło się na 520d z zawieszeniem profesional które wszystkich tych minusów jakie miał Merc po prostu nie ma. Mimo 21" felg komfort jazdy jest świetny. W ogóle nie czuć, że mamy takie duże koło. Skrętna tylna oś robi robotę, auto zawraca jak kompakt. Fotele są większe i wygodniejsze niż w MB i maja ogromny zakres regulacji tak samo jak kierownica. Auto jest bdb wyciszone. W mojej opinii szumy od wiatru porównywalnie z MB ale wyciszenie od silnika dużo lepsze. Jak ktoś ze mną jedzie to zawsze zwraca na to uwagę. Po prostu nie słychać, że jedziemy dieslem. Słychać jedynie ciche mruczenie spod maski. Jakość wnętrza moim zdaniem porównywalna w obu autach. W każdym można by się do czegoś przywalić. Proponuję zawsze zajrzeć tam gdzie nikt nie zagląda. Zobaczcie np. jak BMW wygląda pod maską i od spodu, a jak MB. Jak wszytko jest ładnie zabudowane osłonami. Aż przyjemnie się patrzy. To po takich rzeczach można ocenić jakość auta i czy się starali. 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano
16 minut temu, Marc24 napisał(a):

Jakość wnętrza moim zdaniem porównywalna w obu autach. W każdym można by się do czegoś przywalić. Proponuję zawsze zajrzeć tam gdzie nikt nie zagląda. Zobaczcie np. jak BMW wygląda pod maską i od spodu, a jak MB. Jak wszytko jest ładnie zabudowane osłonami. Aż przyjemnie się patrzy. To po takich rzeczach można ocenić jakość auta i czy się starali. 

Sorry,ale jakość wnętrza G60 to jest prawie poziom Skody. Rozumiem że każdy chce się utwierdzić w swoim wyborze,ale to jest dramat i dramatyczny regres w stosunku do G30. 

Co do wygody foteli i sposobu prowadzenia auta jak najbardziej BMW nadal jest na poziomie premium.

Opublikowano

Co Wy z tym flokowaniem schowków w drzwiach? Albo z dociąganiem drzwi. Ja tego nie rozumiem. BMW to jest średnio-wyższa półka i tam muszą być kompromisy. Bez kompromisów to jest Bentley. I ja niezmiennie uważam, że skoro samochód przyjemnie jeździ, bo to jest jego podstawowa funkcja, to ponad połowa sukcesu. I dalej: czy ja mogę żyć z brakiem flokowania? Mogę! Jak nie mogę: czy jestem gotowy dopłacić 200k do 750E? Też przyjemnie jeździ. Ale nie stać mnie. Koniec tematu.

W G30 było mniej kompromisów? Tak, było mniej. Niektórzy twierdzą, że w ogóle ich nie było, ergo był to Bentley. Tak że ten...

Ale G30 to jest/był samochód inny, w innych czasach. I pod wieloma względami lepszy nić G60. Ale w kontekście różnych potrzeb w kilku kwestiach był gorszy. Przykładowo: dla mnie kwestia naturalnej skóry na fotelu jest anachronizmem. Siedzenie na resztkach martwego zwierzęcia jest nie fajne jak dla mnie. Ad absurdum: kiedyś rama samochodu była z drewna. To dopiero szlachetny materiał był. 

To narzekanie na braki w G60 można zrozumieć bo każdy chce za swoje pieniądze jak najwięcej. A producenci naciągają gumkę i sprawdzają do czego mogą się posunąć. I jak widać ostatnio cała trójca z Niemiec, pod presją Chin, jest na granicy przegięcia. I ta krytyka w następnych generacjach może przyniesie coś dobrego.

PS. Tu na forum są na ogół pasjonaci marki albo pasjonaci motoryzacji wogóle. Zatem powyższy post jest prowokacją. Pewnie że chciałbym bez płacenia kroci mieć to wszystko co w G30 było niejako w standardzie. Ech... 

Opublikowano

To prawda że wszędzie w markach "premium" jest olbrzymi zjazd jakościowy i chyba najbardziej widać to w nowych modelach Audi, które wyglądają bardziej tandetnie niż chińskie marki, które z kolei pod tym względem trochę się poprawiają. Ale to nie jest powód żeby twierdzić, że G60 na tym tle się jakoś wyróżnia. Powiedziałbym, że jest raczej w awangardzie dążenia do plastiku i tandety. Ogólny wizualny odbiór wnętrza jest słaby i taniość aż bije po oczach. 

Opublikowano
2 godziny temu, przemekk23 napisał(a):

Sorry,ale jakość wnętrza G60 to jest prawie poziom Skody. Rozumiem że każdy chce się utwierdzić w swoim wyborze,ale to jest dramat i dramatyczny regres w stosunku do G30. 

Co do wygody foteli i sposobu prowadzenia auta jak najbardziej BMW nadal jest na poziomie premium.

Proszę cię, już bez takich skrajnych porównań. Jako były posiadacz G30 uważam, że wnętrze robiło jakościowo lepsze wrażenie ale ja patrzę na samochód bardziej całościowo. A jako całość G60 jest jakościowo świetnym autem. Wszystko w nim działa doskonale i nic mnie nie wkurza co nie jest takie oczywiste w najnowszych samochodach. No i jezdzi doskonale. Lepiej niż G30. A to dla mnie ważniejsze niż to, że gdzieś dali gorszy plastik czy nie poflokowali kieszeni w drzwiach.

Opublikowano

No coż, jeden z moich klientów jako posiadacz G60 w wersji 550e powiedział, że jest to jego pierwszy i ostatni samochód tej marki z uwagi na awaryjność.

Także pod względem przyjemności z jazdy nie był oszołomiony.

Opublikowano
9 minut temu, Marc24 napisał(a):

Wszystko w nim działa doskonale i nic mnie nie wkurza co nie jest takie oczywiste w najnowszych samochodach. No i jezdzi doskonale. Lepiej niż G30. A to dla mnie ważniejsze niż to, że gdzieś dali gorszy plastik czy nie poflokowali kieszeni w drzwiach.

Niestety, mnie przy przesiadce z G30 to auto, a w szczególności jego obsługa wkurza strasznie. Przykład: spróbuj przy cofaniu (włączony na ekranie obraz z kamery cofania) włączyć ogrzewanie fotela, lub kierownicy. Znajdź w kafelkowym interfejsie potrzebne ustawienia w czasie jazdy itd, itp. Wiem, że takie czasy, że oprogramowanie ekranu jest wielokrotnie tańsze niż wyprodukowanie fizycznych przycisków, ale, czy akurat w "marce premium" takie oszczędności są dobrym pomysłem?

Opublikowano

Nie przesadzajmy. Mam kumpla w ASO i mówił zanim kupiłem swoją, że nie ma większych problemów z G60. Wiadomo, że zawsze może się coś wydarzyć. Swoją mam od marca i póki co nie ma najmniejszych problemów. Myślę, że Bmw jest obecnie najmniej usterkową marką wśród samochodów premium. Poza tym ma pro klienckie podejście w kwestiach napraw gwarancyjnych, a to też jest bardzo ważne. Nie zlewa klienta tak jak to robi MB czy Audi. Znajomemu wymienili silnik na nowy praktycznie za darmo prawie 2 lata po upływie gwarancji. Pokrył tylko niewielką część kosztów. Oczywiście regularnie serwisował auto i zmieniał olej co 10-15 tyś.

Opublikowano

Ostatnia usterka - klapa bagażnika otworzyła się samoczynnie podczas jazdy i brak było możliwości jej zamknięcia. Auto na lawecie trafiło do ASO odległego o kilkadziesiąt kilometrów. Po naprawie oczywiście trzeba było samemu przyjechać po odbiór, bo "sprawnych samochodów na lawecie nie wożą".

O wymienie przekładni nawet nie wspomnę.

Opublikowano (edytowane)

Akurat awarie wszędzie się mogą przydarzyć. Mi z kolei ostatnio w nowej E-klasie nie chciała się zamknąć maska silnika (otworzyłem żeby dolać płyn do spryskiwaczy). Domknąłem cudem, ale nie do końca i co chwilę jak jechałem autostradą włączał się czujnik otwarcia maski. Wymienili linkę i póki co działa. 

Wracając do wykonania wnętrza samochodu. Przez 90 % czasu albo i więcej ogląda się auto od środka i w różnych miejscach się je w środku dotyka. Jak dla mnie to właśnie wykonanie wnętrza ma największe przełożenie na odbiór samochodu i poczucie jakości "premium". Tego w G60 nie ma. 

Edytowane przez przemekk23
Opublikowano
Godzinę temu, przemekk23 napisał(a):

Akurat awarie wszędzie się mogą przydarzyć. Mi z kolei ostatnio w nowej E-klasie nie chciała się zamknąć maska silnika (otworzyłem żeby dolać płyn do spryskiwaczy). Domknąłem cudem, ale nie do końca i co chwilę jak jechałem autostradą włączał się czujnik otwarcia maski. Wymienili linkę i póki co działa. 

Wracając do wykonania wnętrza samochodu. Przez 90 % czasu albo i więcej ogląda się auto od środka i w różnych miejscach się je w środku dotyka. Jak dla mnie to właśnie wykonanie wnętrza ma największe przełożenie na odbiór samochodu i poczucie jakości "premium". Tego w G60 nie ma. 

Sorry ale co w twoim odczuciu jest nie tak w G60 pod kątem materiałów? Wszystko czego dotykam jest miękkie i przyjemne w dotyku. Góra i dół deski, również drzwi czy tunel środkowy. Jedynie można się czepiać przełączników szyb chociaż mnie to nie przeszkadza. Do tego kierownica jest super. Uwielbiam ją trzymać. Brakuje mi jedynie dodatkowej opcji obszycia skórą choćby wegańską deski i boczków drzwi bo miałem to w G30. Ale nie będę rozpaczał z tego powodu. Dla mnie nie ma alternatywy bo nic tak nie jezdzi w tej klasie jak Bmw.

Opublikowano
1 godzinę temu, Marc24 napisał(a):

Proszę cię, już bez takich skrajnych porównań. Jako były posiadacz G30 uważam, że wnętrze robiło jakościowo lepsze wrażenie ale ja patrzę na samochód bardziej całościowo. A jako całość G60 jest jakościowo świetnym autem. Wszystko w nim działa doskonale i nic mnie nie wkurza co nie jest takie oczywiste w najnowszych samochodach. No i jezdzi doskonale. Lepiej niż G30. A to dla mnie ważniejsze niż to, że gdzieś dali gorszy plastik czy nie poflokowali kieszeni w drzwiach.

Mam podobne zdanie, nie tylko w BMW jest regres pod względem materiałów wnętrza ale porównanie do Skody nie ma sensu, a takich porównań w sieci jest pełno. Jeśli już ktoś bardzo zastanawia się czy przypadkiem nie lepiej było wybrać Superba L&K to  mam znajomego który wybrał takie rozwiązanie. Jeździł też moim G60 i potwierdza że jest to inna liga samochodów. Cały czas wybierając G60 otrzymujemy lepsze wrażenia z jazdy, lepszy silnik, lepsze zawiesze, lepsze hamulce (tragedia w skodzie) itd... Aaaaa, i wcale w Skodzie nie jest tanio jeśli porównujemy podobną wersję silnikową i wyposażenie. Nie jest też bezawaryjnie. 

Co do G60 i usterek. U mnie rok czasu, przebieg 30 tys km, Jedna naprawa gwarancyjna: uszkodzony przęłącznik zepolony świateł i przesłony nawiewu, po lewej stronie kierowcy. Przełącznik dotykowy zwieral i zamykał samoczynnie nawiew.

Opublikowano
2 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

O wymienie przekładni nawet nie wspomnę.

O, u mnie też w g20 wymieniali przekładnię kierowniczą bo było czuć takie przeskakiwanie (lekki opór) kierownicy podczas lekkich łuków podczas jazdy autostradą. Polecieli grubo i wymienili całą przekładnię w ASO a za 5 dni znowu to samo wyczułem. Czyli to nie to. Nie wiedzą o co chodzi. I się tak już z tym bujam 1,5 roku... No i jak dla mnie to te BMW wcale się tak fajnie jednak nie prowadzą.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
50 minut temu, SieKieR napisał(a):

Mam podobne zdanie, nie tylko w BMW jest regres pod względem materiałów wnętrza ale porównanie do Skody nie ma sensu, a takich porównań w sieci jest pełno. Jeśli już ktoś bardzo zastanawia się czy przypadkiem nie lepiej było wybrać Superba L&K to  mam znajomego który wybrał takie rozwiązanie. Jeździł też moim G60 i potwierdza że jest to inna liga samochodów. Cały czas wybierając G60 otrzymujemy lepsze wrażenia z jazdy, lepszy silnik, lepsze zawiesze, lepsze hamulce (tragedia w skodzie) itd...

Zgadza się, dlatego porównałem tylko i wyłącznie wrażenie jakości wnętrza w G60 i w Skodzie, czy tam w innym lepszym chińczyku.

Wszystko inne na korzyść G60, to jest oczywiste. 

Opublikowano

Czyli G20 też nie teges... He he.

O doskonałość trudno.

Co do hamulców w G60. Nie wiem jak jest w lżejszych wersjach, ale u mnie w hybrydzie jest niby OK, natomiast to ciężki kloc.I do tego rozpędza się tak bez ostrzeżenia, że tak powiem. W trójce 340D mam wrażenie, że energia rozsadza ten samochód i przyspiesza jak wściekłe. Ale stoper mówi: jest nieźle, d.. nie urywa. Natomiast w 550e rozpędza się liniowo i nie tak spektakularnie. Natomiast obiektywnie szybciej. I zanim się obejrzysz jest szybko. Zahamowanie tej masy przy tych hamulcach czasem powoduje emocje...

Opublikowano

Prowadza się tylko jedne lepiej drugie troche gorzej. Akurat G20 nigdy mi się dobrze nie jezdziło i nie lubie tego modelu. Dla mnie ma skopany układ kierowniczy. W serii 5 jest znacznie lepiej. Szczerze to dużo lepiej prowadzi mi się moje X2 niż 3-kę.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
8 godzin temu, Marc24 napisał(a):

Wyraznie słychać, że pod maską jest diesel. Jak już jedziemy ze stałą prędkością to jest cichutko ale podczas przyspieszania silnik słychać wyrażnie i ma on nieprzyjemne brzmienie. Finalnie skończyło się na 520d z zawieszeniem profesional które wszystkich tych minusów jakie miał Merc po prostu nie ma. 

Dlatego kupowanie dla siebie 520d czy E220d jako auto premium jest bez sensu. 

Z gów.. bata nie ukręcisz. Zawsze będzie rzęcholił jak skoda .

Zapłacić trochę więcej i kupić 

E450 lub 550e. Niestety w Europie jesteśmy skazanie na plugina w BMW. W USA dalej można kupić 540 bez baterii 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.