Skocz do zawartości

Zakup X5


dziaraxc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Nie obraź sie Tomek777477 ale Twoje informacje zaczynają mi przypominać TVPis. :mad2:

Najlepiej "zrobiony" samochod jaki BMW zrobiło dotychczas nazywasz nierobionym a rozpedzanie w czasie grubo ponad 40s do 200km/h wersji 25d uznajesz za bezproblemowe. :duh:

Cos tu nie gra kolego. :roll: To co masz najlepszego w swoim samochodzie (ogólne podczucie jakości )uznajesz za wade a to co rzeczywiście do klasy premium ma sie nijak (silnik) jakby dla draki, chwalisz. :roll:

Podsumowujac, WTF :!: :?: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Znowu zamiast pomoc koledze w wyborze same personalne wycieczki i opinie ze BMW musi mieć wielki silnik żeby było godne tej nazwy.

Już był taki wątek kiedyś i teraz jest dokładnie to samo.

Jeżeli komuś wystarcza 25d to super jak ktoś potrzebuje więcej nich kupuje X5M.

Moim zdaniem jak ktoś chce jeździć ponad 200 na autostradach to X5 i tak nie jest dobrym wyborem, dużo bardziej by mi pasowała 5.

Dla mnie X5 to duży, wygodny, uniwersalny samochód rodzinny. Do normalnej, w miarę zgodnej z przepisami, jazdy po naszych pięknych drogach 230KM wystarcza. Takie jest moje zdanie i doświadczenie. A chyba wiem, co mówię bo oprócz X5 mam jeszcze M235i.



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tam widzisz "personalne wycieczki" ? :mad2:


Skoda Octavia 1.0 "to duży, wygodny, uniwersalny samochód rodzinny. Do normalnej, w miarę zgodnej z przepisami, jazdy po naszych pięknych drogach" 115KM "wystarcza." ... też pasuje, co nie ? :norty:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwalą bo w tym okreslonym budżecie był to widocznie najlepszy wybór i wcale im się nie dziwię. Każdy ocenia zakup według własnego punktu odniesienia.


Mówienie o tym żeby dołożyć 30/40 tys. jest drogą donikąd bo zaraz okaże się, ze wystarczy dołożyć kolejne 15k do 40d, a potem kolejne 30 do 50d. Czesto są to progi firmowe nie do ruszenia i sztuka szukania złotego środka.


Wolałbym zdecydowanie X5 25d zamiast X3 30d. Mam znajomego, który poszedł przeciwna droga i teraz żałuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tam widzisz "personalne wycieczki" ? :mad2:


Skoda Octavia 1.0 "to duży, wygodny, uniwersalny samochód rodzinny. Do normalnej, w miarę zgodnej z przepisami, jazdy po naszych pięknych drogach" 115KM "wystarcza." ... też pasuje, co nie ? :norty:

 

Jeżeli kogoś stać tylko na Octavię 1.0 to dokładnie tak. Nie każdy w tym kraju może sobie pozwolić na wypasione po kokardę X5 z V8.

Dla mnie koniec tematu.

To jest jak dyskusja nad wyższością świat ....



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzieki za wszelkie informacje , samochód oczywiście kupuje do firmy ,w leasingu róznica raty miedzy 25D vs 30D wyszła 200 pln wiec wybór raczej jest oczywisty , oczywiście właty na początek i koniec sie róznią ale szukam optymalizacji podatku :)

Samochód doposażyłem we wszystko co jest mi potrzebne, https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/n1j8p6c1 , zastanawiam sie tylko nad tą skretną osią :) Czy faktycznie warto ?

Gdyby komuś chciało sie rzucić okiem na konfiguracje i stwiedzi ,że jest coś co musi być stanowczym must have , bede wdzieczny za informacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie dzieki za wszelkie informacje , samochód oczywiście kupuje do firmy ,w leasingu róznica raty miedzy 25D vs 30D wyszła 200 pln wiec wybór raczej jest oczywisty , oczywiście właty na początek i koniec sie róznią ale szukam optymalizacji podatku :)

Masz zamiar prowadzić ewidencję przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzieki za wszelkie informacje , samochód oczywiście kupuje do firmy ,w leasingu róznica raty miedzy 25D vs 30D wyszła 200 pln wiec wybór raczej jest oczywisty , oczywiście właty na początek i koniec sie róznią ale szukam optymalizacji podatku :)

Samochód doposażyłem we wszystko co jest mi potrzebne, https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/n1j8p6c1 , zastanawiam sie tylko nad tą skretną osią :) Czy faktycznie warto ?

Gdyby komuś chciało sie rzucić okiem na konfiguracje i stwiedzi ,że jest coś co musi być stanowczym must have , bede wdzieczny za informacje :)

 

Gratuluję słusznego wyboru i racjonalnego podejścia, jak widać różnica w cenie między 25d, a 30d nie jest taka straszna - kwestia doboru odpowiedniego finansowania. :wink:


Co do konfiguracji to zastanów się nad:

1. listwy ozdobne czarny lakier fortepianowy - to się rysuje od samego patrzenia :mad2:

2. Czarny na zewnątrz i czarny w środku - w dodatku dałeś ShadowLine w rozszerzonym zakresie - jeszcze tylko czarnych felg brakuje :D

3. Zastanów się nad środkiem w wersji: skóra Vernasca Coffe i listwy ozdobne drewno szlachetne 'Fineline Stripe' brązowe na wysoki połysk ( i jest tańsze od fortepianu), do tego bym dołożył jeszcze Szklane aplikacje 'CraftedClarity' na elementach obsługi

- mam takie zestawienie u siebie i naprawdę się super lux komponuje na żywo. Robi robotę. :8)

4. Aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną - to obowiązkowa opcja i nadaje dużej zwinności w tak dużej budzie. Też mam pneumatykę i ten aktywny układ kierowniczy.

5. Rozważ opcję "Aktywna wentylacja foteli przednich", bo przy pełnej skórze latem ta wentylacja pomaga, zwłaszcza na dłuższej trasie ( też mam)

6. "Uchwyty na napoje z regulacją temperatury" zbędny gadżet - ani nie chłodzi, ani nie grzeje.

7. Nad pakietem innowacji też bym się zastanowił...

-HeadUp mnie wkurzał w każdym testowanym aucie i zakłócał postrzeganie przestrzeni przed autem, powodował też u mnie ból głowy i oczu - nie brałem tej opcji

-Systemy asystujące kierowcy professional - nie brałem, to tylko drogi gadżet, którego i tak bym nie wykorzystywał, albo może by mnie wkurzał. Jednak wolę prowadzić niż być prowadzonym. :mrgreen: Mam tylko zwykłe Systemy asystujące kierowcy.

-Światła lasery obowiązkowa opcja, bez nich światła w X5 słabo wyglądają i widać, że ich nie ma po lampach. Szczegół, że w określonych sytuacjach się włączają, ale ja często jeżdżę po pustkowiach przez lasy i mi się często załączają.

-wielofunkcyjny kluczyk trzeba często ładować na ładowarce bezprzewodowej w aucie, a telefon gdzie będziesz ładował jak się będzie kluczyk ładował ?

8. "Obsługa za pomocą gestów" wkurzający gadżet, zwłaszcza jak Ci pasażer przed nosem wywija gestami i się bawi. Jak jest w pakiecie to ok. Ja mam, ale cały czas wyłączone. Jak miałem włączoną opcję to córka 17 lat się non stop tym bawiła i mi machała przed nosem :mad2:

Reszta konfiguracji bez uwag

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój konfig wg mnie jest jak najbardziej ok. Jedyne co bym dodał to system active protecion. Masz fotele komfortowe z aktywnymi zagłówkami więc warto to dobrać. Jeżeli system wykryje ryzyko wypadku to dociska odpowiednio wcześniej do fotela. W połączeniu z zagłówkiem to naprawdę robi robotę. Kolega kiedyś dostał mocnego strzała z tyłu - system zadziałał, zagłówki wystrzeliły i wyszedł z tego bez żadnego urazu kręgosłupa.


Z innych opcji ewentualnie:

- siatka oddzielająca bagażnik - potrzebna jeżeli się jedzie z bagażnikiem zapakowanym po sufit

- roleta - przydaje się jak się jeździ z małymi dziećmi

- klima 4 strefowa - jeżeli się jeździ w więcej niż 2 osoby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja był dorzucił skórę na desce rozdzielczej zamiast tej ceraty... :)

 

Otóż to, o tym zapomniałem wspomnieć


Na ten element deski rozdzielczej patrzysz cały czas i żona czy pasażer obok również.

Sensatek w X3 to jeszcze ujdzie, ale w X5 to też must have : Panel deski rozdzielczej pokryty skórą BMW Individual :8) Ja mam tą skórę i żona nie marudzi, teściowa również :lol:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzieki za wszelkie informacje , samochód oczywiście kupuje do firmy ,w leasingu róznica raty miedzy 25D vs 30D wyszła 200 pln wiec wybór raczej jest oczywisty , oczywiście właty na początek i koniec sie róznią ale szukam optymalizacji podatku :)

Samochód doposażyłem we wszystko co jest mi potrzebne, https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/n1j8p6c1 , zastanawiam sie tylko nad tą skretną osią :) Czy faktycznie warto ?

Gdyby komuś chciało sie rzucić okiem na konfiguracje i stwiedzi ,że jest coś co musi być stanowczym must have , bede wdzieczny za informacje :)

Ogólnie config bardzo ładny. Tak jak ktoś inny wspomniał o kolorze się nie dyskutuje, kwestia gustu, ale dla mnie osobiście ten model w kolorze czanym to taka trochę taczka. Poprzedni model w kolorze czarnym - super, ale G05 jak dla mnie tylko biały z czarnymi listwami, relingami oraz grillem. Moim zdaniem w tej budzie połączenie bieli z czarnym, wowww. Jeśli chodzi o środek, również wziąłem jasny, chciałem wziąść biała skórę ale trochę bałem się że będzie cały czas brudna, dlatego wzialem beżowa skórę. Wiem, biały z zewn i beż w środku.... :) jak dla mnie super :)

Pozostałe kwestie:

-Do tej budy koła 21 a nie 20

-Listwy np fineline stripe a nie fortepian, który naprawdę bardzo szybko się rysuje :(

-Sportowy układ wydechowy - must have

-Tylna os skretną-nigdy nie jeździłem, ale tak jak sporo osób sobie chwali tak też wiele narzeka na uczucie tańczącego tyłu, nieprzewidywalność, ja osobiście lubię jazdę dużymi autami więc nie potrzebuje mniejszej osi skrętu :)

-Ogrzewanie foteli tył-skoro bierzesz Travel&Comfort ktoś będzie jeździł z tyłu, moim zdaniem warto :)uchwyty na napoje z reg temp-nie warto

-Szklany dach-jak dla mnie must have, uwielbiam szklane dachy

-Pakiet service inclusive 5 lat-dla świętego spokoju warto, dzisiejsza jakość aut to już nie to co kiedyś :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie weź sobie któryś pakiet repair inclusive 4 letni jest optymalny. Dam CI przykład w mojej 3 letniej F16 w 3cim roku niezbyt intensywnej eksploatacji (65kkm w grudniu 2020 będą 3 pełne lata) wymieniono wachacze przód na wiosnę teraz wachacze tył, wiązkę od dostępu komfortowego do bagażnika i siłowniki od otwierania bagażnika. Ciekawe co w 4tym roku padnie :) Wiem że wachacze to standard.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzieki za wszelkie informacje , samochód oczywiście kupuje do firmy ,w leasingu róznica raty miedzy 25D vs 30D wyszła 200 pln wiec wybór raczej jest oczywisty , oczywiście właty na początek i koniec sie róznią ale szukam optymalizacji podatku :)

Samochód doposażyłem we wszystko co jest mi potrzebne, https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/n1j8p6c1 , zastanawiam sie tylko nad tą skretną osią :) Czy faktycznie warto ?

Gdyby komuś chciało sie rzucić okiem na konfiguracje i stwiedzi ,że jest coś co musi być stanowczym must have , bede wdzieczny za informacje :)

 

Skoro wrzuciłeś konfig, to rozumiem, że można skomentować i wyrazić swoje zdanie:

- moim zdaniem pneumatyka to nieporozumienie, chyba że lubisz jeździć dyliżansem. Lepiej zamiast tego wziąć „Aktywny układ kierowniczy z tylną osią skrętną”. Musisz się przejechać jednym i drugim, by wyrobić sobie zdanie.

- koniecznie potrzebna jest wentylacja foteli przy skórzanej tapicerce, podziękujesz w lecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdzie tam widzisz "personalne wycieczki" ? :mad2:


Skoda Octavia 1.0 "to duży, wygodny, uniwersalny samochód rodzinny. Do normalnej, w miarę zgodnej z przepisami, jazdy po naszych pięknych drogach" 115KM "wystarcza." ... też pasuje, co nie ? :norty:

 

Jeżeli kogoś stać tylko na Octavię 1.0 to dokładnie tak. Nie każdy w tym kraju może sobie pozwolić na wypasione po kokardę X5 z V8.

Dla mnie koniec tematu.

To jest jak dyskusja nad wyższością świat ....



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

No jak wg Ciebie ktos kupuje X5 z oszczedności to o czym tu debatować.

Jeszcze raz powtorze, ze wydatek kilkuset tys zł na samochod z 2 litrowym dieslem jest, powiedziałbym, dyskusyjny. Sam kupilem kiedys 520d ale to wyszlo po rabatach 200k a nie niemal 2xtyle i doplata do 30d wynosiła wtedy 80k co stanowilo +35% do ceny!

Skończylo sie szybko na podkreceniu do 225KM bo jednak osiągi nie korespondowaly z klasa samochodu.

Do niedawna roznica w cenie przy X5 byla tez ponad 70k i wowczas jak w Twoim przypadku decyzja mogla byc trudniejsza. Piszac teraz ze nie warto doplacic trzydziestu paru tysiecy do 30d doradzasz błednie. To tylko + 10% do ceny. Poza tym w obecnej sytuacji mozna załozyc ze nawet calosc dolozonej kwoty zostanie odzyskana przy odsprzedazy. Trudno sobie wyobrazic ze uzywane kilkuletnie X5 30d bedzie drozsze od 25d o mniej niz 25-30k. Predzej stracisz prawie cala kwotę zainwestowana w inne gadzety niz ta wydaną na silnik.

Jesli rozmawiamy o tym czy szklany dach za 10k czy HUD za 8k to fajne opcje i czy sa warte swojej ceny to ja sie upieram ze warta swojej ceny jest inwestycja w silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest prawda oczywista, że silnik to najważniejszy element wyposażenia. :cool2:


Co do pneumatyki to się zgodzę, w trybie komfort jest dla mnie nie do zniesienia, zbyt buja zwłaszcza po przejechaniu „spowalniaczy”. Jednak tryb sport ratuje sutuację.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co człowiek to inne gusta ....dla mnie auta zastępcze, które miałem choćby miało v8 pod maską to i tak bym nie kupił- brak dostępu komfortowego czy cerata na desce rozdzielczej to porażka w tej klasie auta, nie mówiąc o HUD (który wg mnie jest must have) czy innych dodatkach dodających szyku.Dziwi mnie, ze centrala bmw takie konfigi przepuszcza ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie dzieki za wszelkie informacje , samochód oczywiście kupuje do firmy ,w leasingu róznica raty miedzy 25D vs 30D wyszła 200 pln wiec wybór raczej jest oczywisty , oczywiście właty na początek i koniec sie róznią ale szukam optymalizacji podatku :)

Samochód doposażyłem we wszystko co jest mi potrzebne, https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/n1j8p6c1 , zastanawiam sie tylko nad tą skretną osią :) Czy faktycznie warto ?

Gdyby komuś chciało sie rzucić okiem na konfiguracje i stwiedzi ,że jest coś co musi być stanowczym must have , bede wdzieczny za informacje :)

 

Skoro wrzuciłeś konfig, to rozumiem, że można skomentować i wyrazić swoje zdanie:

- moim zdaniem pneumatyka to nieporozumienie, chyba że lubisz jeździć dyliżansem. Lepiej zamiast tego wziąć „Aktywny układ kierowniczy z tylną osią skrętną”. Musisz się przejechać jednym i drugim, by wyrobić sobie zdanie.

- koniecznie potrzebna jest wentylacja foteli przy skórzanej tapicerce, podziękujesz w lecie

 

Moje opinie o wyposażeniu: ( przejechalem juz 50kkm).

1.Wentylacja - niekoniecznie. Dziala dosc slabo i drugi raz chyba nie zaplacilbym ponad 4k za ta opcje.

2. Zawieszenie pneumatyczne - fajna opcja bo mozna regulowac wysokosc zawieszenia. W trasie obniżasz i jest ciszej i ekonomiczniej. Tryb Comfort zbyt miękki ale wystarczy obniżyć o jeden stopień i jest już dobrze lub przejść w tryb sport lub sport plus jak ktoś lubi sztywne zawieszenie. Mozna tez skonfigurować sobie tryb individual wg uznania. Polecam.

3. Lasery - chyba nie dopłacilbym drugi raz. W praktyce właczaja sie rzadko. Wygladaja fajnie i prestiżowo, czy warte jest to wysokiej dopłaty trzeba samemu sobie wyważyć.

4. Grzane kubki - nie bralbym drugi raz.

5. Skretna tylna oś - must have. Najlepsza opcja wg mnie.

6. Szyby dźwiekoszczelne - Tak, brać!

7 .Skora Individual na desce - nie mam, nie wiem po co doplacić ponad 5k do skory sensatec jeśli i tak tego nie dotykamy.

8.Crafted Clarity - kwestia gustu, doplata słona. Nie brałem.

9. HUD i dach szklany - wg preferencji, opcje sa drogie.

10. Kola minimum 20' i generalnie warto wziąć mpakiet. Na lato dobrym kompromisem jest nawet 21'. Na 21' wyraźnie mniejszy komfort niż na 20'.

11. Fotele komfort zawsze must have w BMW moim zdaniem.

12. Harman Kardon gra nieźle i kosztuje akceptowalne wg mnie pieniadze. Wiem ze podstawowe "granie" jest w BMW bardzo slabe. Czy opcja HIFI wystarczy? Wolalem nie sprawdzać tego na sobie. HK daje przyjemność ze sluchania muzyki w samochodzie.

13. Sterowanie gestami to gadżet. Czasem fajny ale nie dopłacilbym. Jak zamawialem to był standardem wiec mam.

14. Wydech aktywny - jestem na nie. Szczególnie na tylnej kanapie za bardzo "buczy" w trybie sport i generalnie w dieslu chyba lepiej delektować się dobrym wyciszeniem kabiny niż sztucznym buczeniem z głośników.

15. Asystenci proff - trudno ocenić. To droga opcja. Na pewno przydatny asystent ruchu poprzecznego z tylu, aktywny tempomat z utrzymaniem pasa bardzo fajny. Czy warte aż 13k? Nie wiem.

16. Warto brać dostep komfortowy wg mnie.

Reszta opcji to typowo indywidualne zachcianki i trudno moim zdaniem polecać listwy czy kolory tapicerek a nawet jakość skóry na siedzeniach. Ja mam konfiguracje Vermasca Coffee + Fineline Stripe i wyglada to bardzo dobrze ale to tylko moj gust. Sa tacy co twierdza ze bez rozszerzonej skóry Merino jest bieda. Nie uważam tak.

I przestrzegam jeszcze raz z wyborem silnika. Samochod jest olbrzymi! Opory powietrza w trasie sprawiaja ze na autostradzie moj diesel pali od 10 do kilkunastu litrow paliwa na setke. To swiadczy o tym ile energii potrzeba zeby to napedzić. Powyżej 150km/h nawet przy moich 400KM wyraźnie zaczynam odczuwać walke z oporami powietrza. Wybierając zbyt slaby silnik można się mocno rozczarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzieki za wszelkie informacje , samochód oczywiście kupuje do firmy ,w leasingu róznica raty miedzy 25D vs 30D wyszła 200 pln wiec wybór raczej jest oczywisty , oczywiście właty na początek i koniec sie róznią ale szukam optymalizacji podatku :)

Samochód doposażyłem we wszystko co jest mi potrzebne, https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/n1j8p6c1 , zastanawiam sie tylko nad tą skretną osią :) Czy faktycznie warto ?

Gdyby komuś chciało sie rzucić okiem na konfiguracje i stwiedzi ,że jest coś co musi być stanowczym must have , bede wdzieczny za informacje :)

 

Skoro wrzuciłeś konfig, to rozumiem, że można skomentować i wyrazić swoje zdanie:

- moim zdaniem pneumatyka to nieporozumienie, chyba że lubisz jeździć dyliżansem. Lepiej zamiast tego wziąć „Aktywny układ kierowniczy z tylną osią skrętną”. Musisz się przejechać jednym i drugim, by wyrobić sobie zdanie.

- koniecznie potrzebna jest wentylacja foteli przy skórzanej tapicerce, podziękujesz w lecie

 

Moje opinie o wyposażeniu: ( przejechalem juz 50kkm).

1.Wentylacja - niekoniecznie. Dziala dosc slabo i drugi raz chyba nie zaplacilbym ponad 4k za ta opcje.

2. Zawieszenie pneumatyczne - fajna opcja bo mozna regulowac wysokosc zawieszenia. W trasie obniżasz i jest ciszej i ekonomiczniej. Tryb Comfort zbyt miękki ale wystarczy obniżyć o jeden stopień i jest już dobrze lub przejść w tryb sport lub sport plus jak ktoś lubi sztywne zawieszenie. Mozna tez skonfigurować sobie tryb individual wg uznania. Polecam.

3. Lasery - chyba nie dopłacilbym drugi raz. W praktyce właczaja sie rzadko. Wygladaja fajnie i prestiżowo, czy warte jest to wysokiej dopłaty trzeba samemu sobie wyważyć.

4. Grzane kubki - nie bralbym drugi raz.

5. Skretna tylna oś - must have. Najlepsza opcja wg mnie.

6. Szyby dźwiekoszczelne - Tak, brać!

7 .Skora Individual na desce - nie mam, nie wiem po co doplacić ponad 5k do skory sensatec jeśli i tak tego nie dotykamy.

8.Crafted Clarity - kwestia gustu, doplata słona. Nie brałem.

9. HUD i dach szklany - wg preferencji, opcje sa drogie.

10. Kola minimum 20' i generalnie warto wziąć mpakiet. Na lato dobrym kompromisem jest nawet 21'. Na 21' wyraźnie mniejszy komfort niż na 20'.

11. Fotele komfort zawsze must have w BMW moim zdaniem.

12. Harman Kardon gra nieźle i kosztuje akceptowalne wg mnie pieniadze. Wiem ze podstawowe "granie" jest w BMW bardzo slabe. Czy opcja HIFI wystarczy? Wolalem nie sprawdzać tego na sobie. HK daje przyjemność ze sluchania muzyki w samochodzie.

13. Sterowanie gestami to gadżet. Czasem fajny ale nie dopłacilbym. Jak zamawialem to był standardem wiec mam.

14. Wydech aktywny - jestem na nie. Szczególnie na tylnej kanapie za bardzo "buczy" w trybie sport i generalnie w dieslu chyba lepiej delektować się dobrym wyciszeniem kabiny niż sztucznym buczeniem z głośników.

15. Asystenci proff - trudno ocenić. To droga opcja. Na pewno przydatny asystent ruchu poprzecznego z tylu, aktywny tempomat z utrzymaniem pasa bardzo fajny. Czy warte aż 13k? Nie wiem.

16. Warto brać dostep komfortowy wg mnie.

Reszta opcji to typowo indywidualne zachcianki i trudno moim zdaniem polecać listwy czy kolory tapicerek a nawet jakość skóry na siedzeniach. Ja mam konfiguracje Vermasca Coffee + Fineline Stripe i wyglada to bardzo dobrze ale to tylko moj gust. Sa tacy co twierdza ze bez rozszerzonej skóry Merino jest bieda. Nie uważam tak.

I przestrzegam jeszcze raz z wyborem silnika. Samochod jest olbrzymi! Opory powietrza w trasie sprawiaja ze na autostradzie moj diesel pali od 10 do kilkunastu litrow paliwa na setke. To swiadczy o tym ile energii potrzeba zeby to napedzić. Powyżej 150km/h nawet przy moich 400KM wyraźnie zaczynam odczuwać walke z oporami powietrza. Wybierając zbyt slaby silnik można się mocno rozczarować.

 

Będę się upierał, że wentylacja w lecie to podstawa. Sprawdziłem przed chwilą u siebie i wieje całkiem nieźle. Ja mam Merino i może to jest wyjaśnienie, ale może u Ciebie coś nie działa i trzeba pojechać do serwisu?

Odnośnie pneumatyki, to po co za nią dopłacać, skoro trzeba i tak obniżać zawieszenie do jazdy na trasie? To lepiej wydać właśnie na skrętną tylną oś, bo rozumiem że budżet jest istotny.

Poza tym, zgadzam się ze wszystkim, co napisałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wentylacja u mnie dziala tylko latem wydawało mi sie ze migkaby bardziej chłodzic. Nie do końca eliminuje to pocenie w upalny dzień. Kiedyś mialem ta opcje w Mercedesie i działalo to lepiej.


Pneumatyka wlasnie jest dobra bo mozesz obniżyć zawieszenie i jechać w trasie z niżej położonym środkiem ciężkości. W sport+ jak chcesz poszaleć tą wielķą X5 to tez każdy centymetr niżej jest na wagę złota. Na co dzień komfort pneumatyka oferuje najwyższy ale jak chcesz to utwardzisz zawieszenie znacząco.

Jak chcesz załadować coś ciężkiego to masz dostępne jeszcze najniższe ustawienie zawieszenia. Robi różnice. Jak wjedziesz dla odmiany w jakieś wertepy gdzie standardowy prześwit 21cm to za mało to możesz pojechać z prześwitem w górę aż do, jeśli się nie mylę, 28cm! To też robi różnicę.

Myślę, że to sporo możliwości jak na 6k dopłaty w stosunku do zawieszenia EDC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.