Skocz do zawartości

G20 330i RWD Alpinweiss - Randall (zima str.20)


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Przeszła mi taka myśl przez głowę (tylko przez brak wydechów performance do benzyny) ale na szczęście tego nie zrobiłem bo bym teraz płakał jakby ktoś inny wrzucił takie wyniki :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 324
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przeszła mi taka myśl przez głowę (tylko przez brak wydechów performance do benzyny) ale na szczęście tego nie zrobiłem bo bym teraz płakał jakby ktoś inny wrzucił takie wyniki :lol:

 

To byś wrzucił 4,2/100 z 320d :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wiem wiem, 20d spali dużo mniej i ładnie przyspiesza do setki ale później już.. go nie ma :)


Ciekawostka - dzisiaj na ślimaku na A4 jechałem za f36 430d. Gdy tylko ślimak się skończył i był wjazd na autostradę f36 gaz w podłogę ja za nim (oczywiście on wcisnął gaz w podłogę minimalnie szybciej). Przy ok 170 km/h go minąłem i nie dogonił mnie już do 240 km/h, potem odpuściłem i włączyłem tempomat. Napewno cisnął do spodu bo nawet widziałem jak przód podnosiło :D wniosek jest taki że słynny 6 cyl diesel dopóki nie zrobi się mu mapy nie ucieknie kosiarce :D to samo widziałem w rosyjskim filmiku 330i vs 330d g20. Na początku strzał z momentu obrotowego, odjazd do ok 150-180 a potem benzyna z przodu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do takich malych i lekkich aut, 3 litrowy diesel jest wg mnie bez sensu dzisiaj, jezeli z 4 cylindrowych benzyn bezproblemowo wyciska sie obecnie 250-300 KM.

Silniki te sa lekkie, maja od groma momentu, nie brzmia zle w porownaniu do diesla R6 i nie pala juz jak smoki.

Trojka czy czworka to z zalozenia auta glownie miejskie wiec takie doladowane benzynowe R4 to idealny wybor.


Inaczej ma sie z 5-7er ktore z zalozenia powinny nabijac tysiace km po autostradach, tam rozumiem sens kulturalnych, 6 cylindrowych diesli.

Moje 530d jezdzi w 90% po miescie i to totalnie zle srodowisko dla takiego silnika, pali jak smok, ciagle niedogrzany bo za krotkie trasy wiec i ryzyko awarii sporo wieksze, serwis duzo drozszy od R4, generalnie auto za duze na miasto, przerost formy nad trescia.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
wniosek jest taki że słynny 6 cyl diesel dopóki nie zrobi się mu mapy nie ucieknie kosiarce :D to samo widziałem w rosyjskim filmiku 330i vs 330d g20. Na początku strzał z momentu obrotowego, odjazd do ok 150-180 a potem benzyna z przodu :D

Ciekawe, z zestawień danych fabrycznych i uśrednionych realnych czasów wynika, że 30d do końca powinien być z przodu...


http://www.zeperfs.com/en/duel8117-8326.htm


http://www.zeperfs.com/en/match8117-8326.htm

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wniosek jest taki że słynny 6 cyl diesel dopóki nie zrobi się mu mapy nie ucieknie kosiarce :D to samo widziałem w rosyjskim filmiku 330i vs 330d g20. Na początku strzał z momentu obrotowego, odjazd do ok 150-180 a potem benzyna z przodu :D

Ciekawe, z zestawień danych fabrycznych i uśrednionych realnych czasów wynika, że 30d do końca powinien być z przodu...


http://www.zeperfs.com/en/duel8117-8326.htm


http://www.zeperfs.com/en/match8117-8326.htm

 

Niestabilność przy wyższych prędkościach :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Randall z tego co ja wiem, większe silniki idą szczególnie lepiej przy wyższych prędkościach ;) Także jak to się mówi, dowód anegdotyczny nie ma wielkiej wartości naukowej :P


Ale jeśli miałbyś możliwość jakiegoś bardziej miarodajnego porównania, w powtarzalnych warunkach, to chętnie bym poczytał co wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Do takich malych i lekkich aut, 3 litrowy diesel jest wg mnie bez sensu dzisiaj, jezeli z 4 cylindrowych benzyn bezproblemowo wyciska sie obecnie 250-300 KM.

Silniki te sa lekkie, maja od groma momentu, nie brzmia zle w porownaniu do diesla R6 i nie pala juz jak smoki.

Trojka czy czworka to z zalozenia auta glownie miejskie wiec takie doladowane benzynowe R4 to idealny wybor.


Inaczej ma sie z 5-7er ktore z zalozenia powinny nabijac tysiace km po autostradach, tam rozumiem sens kulturalnych, 6 cylindrowych diesli.

Moje 530d jezdzi w 90% po miescie i to totalnie zle srodowisko dla takiego silnika, pali jak smok, ciagle niedogrzany bo za krotkie trasy wiec i ryzyko awarii sporo wieksze, serwis duzo drozszy od R4, generalnie auto za duze na miasto, przerost formy nad trescia.

 

Wiem wiem i w serii 5 nie wyobrażam sobie innego silnika niż 30/35/40d, jeździłem g30 530d i jest rewelacja. Do trójki przerost formy nad treścią, jak brać coś powyżej 2.0 to m340i.

 

wniosek jest taki że słynny 6 cyl diesel dopóki nie zrobi się mu mapy nie ucieknie kosiarce :D to samo widziałem w rosyjskim filmiku 330i vs 330d g20. Na początku strzał z momentu obrotowego, odjazd do ok 150-180 a potem benzyna z przodu :D

Ciekawe, z zestawień danych fabrycznych i uśrednionych realnych czasów wynika, że 30d do końca powinien być z przodu...


http://www.zeperfs.com/en/duel8117-8326.htm


http://www.zeperfs.com/en/match8117-8326.htm

 

Tutaj rozumiem odnosisz się do filmiku o którym pisałem - niestety zeperfs nie ma sedana 330d więc ciężko to ogarnąć, może znajdę gdzieś ten filmik. Aczkolwiek różnice są na tyle nie duże że wystarczy że ktoś ruszy minimalnie później.


EDIT, znalazłem:




7:05, 11:15


co ciekawe w obydwu przypadkach w benzynie dwie osoby a w dieslu tylko kierowca :shock:

 

Randall z tego co ja wiem, większe silniki idą szczególnie lepiej przy wyższych prędkościach ;) Także jak to się mówi, dowód anegdotyczny nie ma wielkiej wartości naukowej :P


Ale jeśli miałbyś możliwość jakiegoś bardziej miarodajnego porównania, w powtarzalnych warunkach, to chętnie bym poczytał co wyszło.

 

Tak teoretycznie powinno być ale chyba nie jest :)


Tutaj porównanie g20 330i rwd vs f36 430d rwd - jak widać różnice znikome, czym szybciej tym mniejsze:


http://www.zeperfs.com/duel7651-7884.htm


Nie wiem czy to z autostrady była ośka czy xdrive bo nie było oznaczenia, z xdrive wynik jeszcze bardziej jasny:


http://www.zeperfs.com/duel7651-6851.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Oczywiście że teoria, wszystko co napisałem to raczej ciekawostka, nie było oficjalnego pomiaru, idealnego startu itp. Ot po prostu byłem przekonany że magiczne 30d ucieknie mi na koniec horyzontu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tak - odnosiłem się do filmiku, gdzie denzel powinien być jednak cały czas szybszy. Niestety nie dało się tam zestawić sedanów, ale w sumie powinno być tak samo.


A magiczne to jest teraz jednak g20 330i i piszę to serio. Pies drapał co gdzie komu odjedzie, to nie eMki, ale to auto jest dla mnie bomba. Wygląda, jedzie, w końcu pali jak przystało na 2 litry :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Rzeczywiście G20 330i to bardzo szybki samochód jak na to, czego się można spodziewać. Ganiałem się z G30 M550d i z moim M5E39 i nie są to samochody, które mogą uciec na autostradzie. Oczywiście, z rolki M5 spokojnie odjeżdża niezależnie od prędkości, ale odjedzie te 100, 150 metrów i zaraz się pojawia niemiecki ogranicznik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzisiaj sprawdziłem chyba minimalne jakie można uzyskać spalanie na autostradzie, chyba że ktoś ma siły jechać jeszcze wolniej :wink:

Jak wiadomo eco-pro działa do 130 km/h więc na tyle ustawiłem tempomat i jazda.


J4clbs4.jpg

 


Sprawdzę jaki będzie wynik w 330e na rozładowanej baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brałeś felgi 791rft?

Tez myślę robiąc powoli konfig czy rft i czy 18 czy 19 cali będzie zawias stały m, komfort na 19 Oki?jakbyś porównał do 18 cali z f30 chyba takie na zimę miałeś, no i lepiej rft czy zwykle gumy, co do zimy to zgapie od Ciebie hehe

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Rzeczywiście G20 330i to bardzo szybki samochód jak na to, czego się można spodziewać. Ganiałem się z G30 M550d i z moim M5E39 i nie są to samochody, które mogą uciec na autostradzie. Oczywiście, z rolki M5 spokojnie odjeżdża niezależnie od prędkości, ale odjedzie te 100, 150 metrów i zaraz się pojawia niemiecki ogranicznik.

 

Ostatnio polataliśmy z 640i kolegi geno1234 i jechaliśmy praktycznie równo, więcej u niego w temacie :)


BELWawb.jpg


DRUG0ar.jpg

 

Sprawdzę jaki będzie wynik w 330e na rozładowanej baterii.

 

Napisz koniecznie :)

 

Brałeś felgi 791rft?

Tez myślę robiąc powoli konfig czy rft i czy 18 czy 19 cali będzie zawias stały m, komfort na 19 Oki?jakbyś porównał do 18 cali z f30 chyba takie na zimę miałeś, no i lepiej rft czy zwykle gumy, co do zimy to zgapie od Ciebie hehe

 

Tak, rft. Dopłata do zwykłych opon (w konfiguratorze opony performance) wynosiła jakieś kosmiczne pieniądze typu 4000 zł :shock:


Komfort dla mnie ok, ale nigdy nie lubiłem pontonów więc komuś może być twardo :) Na 18" rft jest minimalnie bardziej komfortowo - w sam raz na zimę.

 

Hej. Jestem przed zakupem bardzo podobnego autka (ten sam silnik , felgi 19, mpakiet) . Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Bo w necie dużo jest opinii, marudzenia co do podatności na boczne podmuchy wiatru . Zauważyłeś to u Ciebie ?

 

Jak dotąd jeżdżąc całą autostradą A4, S3 oraz S6 nie zaobserwowałem żadnego problemu ze stabilnością do końca licznika km/h :) Wszystkie trasy pokonałem na letnich 19" RFT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Robim co możem :lol:


Jeszcze zobaczę przy niższych temperaturach wieczornych czy będzie jakaś różnica. No i pozostałe zakresy typu 1/4 i 100-200 będą sukcesywnie dodawane. Świetne urządzenie i bardzo przyjemna apka, polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.