Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

I taka to poprawa, z 5,8 calowych cyfrowych zrobic 5,1 cala :/ Pewnie zmiana na minus.

Chyba zaryzykuję i zamówię bez nawigacji a z aktywnym tempomatem licząc na szczęscie..

Marka premium, a człowiek zmuszony do partyzantki, jaki PRL.....

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taka to poprawa, z 5,8 calowych cyfrowych zrobic 5,1 cala :/ Pewnie zmiana na minus.

Chyba zaryzykuję i zamówię bez nawigacji a z aktywnym tempomatem licząc na szczęscie..

Aż tak ci na tych zegarach zależy? IMO te moje nie są wiele lepsze od tych podstawowych.

Tak jak napisałem - nie ma jednej rzeczy, którą bym chciał czyli cyfrowej prędkości (poza trybem sport).


Spróbuj się jeszcze dowiedzieć, czy bez LC Plus działają wszystkie funkcje przez aplikację na telefonie (podgląd lokalizacji, widoku z kamer itp.) mi na tym zależało bardziej niż na nawigacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taka to poprawa, z 5,8 calowych cyfrowych zrobic 5,1 cala :/ Pewnie zmiana na minus.

Chyba zaryzykuję i zamówię bez nawigacji a z aktywnym tempomatem licząc na szczęscie..

Aż tak ci na tych zegarach zależy? IMO te moje nie są wiele lepsze od tych podstawowych.

Tak jak napisałem - nie ma jednej rzeczy, którą bym chciał czyli cyfrowej prędkości (poza trybem sport).


Spróbuj się jeszcze dowiedzieć, czy bez LC Plus działają wszystkie funkcje przez aplikację na telefonie (podgląd lokalizacji, widoku z kamer itp.) mi na tym zależało bardziej niż na nawigacji :)

 

nie brałem kamer 360.. No domyślam się, że będzie pewnie brak możliwości włączenia wentylacji z telefonu itp, ale myślę, że częściej będę korzystał z aktywnego tempomatu, audio hifi i rozszerzonej gwarancji an 4 lata, które dobrałem zamiast tej nawi. W 5er mam nawigacje i od ponad roku ani razu jej nie włączyłem, a przejechałem autem 30tyś km.


Coś takiego jeszcze znalazłem - ale też widok pierwszych się nie zgadza, ale jest mniej więcej wymienione co ma plus a co prof a czego nie ma LC seryjny.

https://www.bundk.de/bmw-live-cockpit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się i jest wyjaśnienie zagadki :)

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-sikora-330i-m-sport-samochod-uzywany-ID6CVUjS.html

Widać dokładnie na zdjęciu przy idrive, że są tylko 4 guziki i auto nie ma nawigacji, zatem wystarczyło wziąć aktywny tempomat żeby mieć inne zegary analogowo-cyfrowe.

Szkoda tylko, że od lipca wszystko wywraca się do góry nogami bo wchodzi OS 7 dla LC plus i nowe zegary, które może już będą miały pole dla ACC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No domyślam się, że będzie pewnie brak możliwości włączenia wentylacji z telefonu itp,

wentylacja jest w apce i działa , mając LC bez żadnych dopłat.. umiliłem Ci dzień ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No domyślam się, że będzie pewnie brak możliwości włączenia wentylacji z telefonu itp,

wentylacja jest w apce i działa , mając LC bez żadnych dopłat.. umiliłem Ci dzień ? :D

Bardzo :)


Potwierdziłem w salonie i biorąc aktywny tempomat (Nawet bez LC+) miało się cyfrowo-analogowe zegary które ma dzbpl. Szkoda, że lifting sprawia, że znowu będzie to wielka niewiadoma. Odbiorę auto w październiku to opowiem ;) A na tą chwilę decyduję sie zaryzykować i nie będę bral lc+ z nawi, a sam aktywny tempomat i parę innych fruktów zamiast navi, której i tak nie używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robiłeś to zdjęcie, to miałeś uruchomiony silnik. Nic szczególnego się wtedy nie dzieje.


Tryb:

20200706-171934.jpg




Podczas jazdy i puszczenia gazu (hamowania silnikiem) lub po prostu hamowania, zobaczysz to:


20200706-171148.jpg


Tryb:


20200706-171158.jpg



Poczas "żeglowania" zobaczysz taką ikonę. W zależności od "okoliczności przyrody" i Twojego stylu jazdy, gdy puścisz gaz, samochód wejdzie w ten tryb sam (w trybie Eco pro dużo częściej, w comfort rzadziej).


Możesz to też wymusić sam, puszczając gaz, następnie dwa razy, szybko, pociągając za prawą manetkę zmiany biegów


20200706-171635.jpg


Tryb :

20200706-171646.jpg

Edytowane przez Hamera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że spokojnie.

Tak naprawdę to pewnie nic by się nie stało jakbyś od razu po wyjeździe z salonu raz czy dwa dał w palnik. :D

Chodzi tylko o to, żeby przez pierwszy okres nie jeździć non stop do odcinki itd.

Ja osobiście nie używałem trybu sport do wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 2000km wymieniacie olej dla jakiego silnika? Ja mam 320i i w serwisie mi powiedzieli, ze wymiana po ok 16000, tak samo komputer mi mowi. Pewnie dla 330i i 340i trzeba wczesniej wymienic i "regulowac". Dobrze mysle ?

 

Wymiana oleju po tzw. dotarciu, nie jest zalecana przez producenta. Jeśli się nie mylę, tylko prawdziwe M mają zalecaną zmianę oleju po około 1500-2000 km. Tak przynajmniej mi powiedziano, jak "kłóciłem" się z panią za biurkiem, jak chciałem wymienić olej w swoim 320i po przejechaniu 1200 mil (serwis w UK). "Przecież twój to 320i. Przyjedz za 18tys mil albo dwa lata." Musiałem to praktycznie wymusić, jakkolwiek idiotyczne to nie brzmi, bo przecież płacę za tą usługę (£155).


Jeśli ktoś chce dłużej użytkować samochód, to warto wymienić olej wcześniej. Jeśli ktoś bierze w leasing 2/3 lata, to nie warto się w to bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka, większość uważa, że wymiana po 2 tyś to nabijanie w butelke i naciąganie.

Istotniejsze są częstsze wymiany, nie co 27-30tys a co około 12tyś, to zapewni dłuższy byt jednostki. Ja 5er zmienialem w odstępie 30tyś km olej już dwa razy.


Inna sprawa jak się bierze samochód z 2019, który no stał rok na placu. Wtedy można się zastanowić, czy nie dać się nabić w butelkę i nie zmienić oleju po tych 2 tysiach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka, większość uważa, że wymiana po 2 tyś to nabijanie w butelke i naciąganie.

Istotniejsze są częstsze wymiany, nie co 27-30tys a co około 12tyś, to zapewni dłuższy byt jednostki. Ja 5er zmienialem w odstępie 30tyś km olej już dwa razy.


Inna sprawa jak się bierze samochód z 2019, który no stał rok na placu. Wtedy można się zastanowić, czy nie dać się nabić w butelkę i nie zmienić oleju po tych 2 tysiach ;)

 

Zgadza się. Temat rzeka. Każdy ma swoje zdanie i argumenty za i przeciw. Każdy też, sam zadecyduje czy zmieni po 2tys czy po 30tys.


Jedna uwaga. Raczej nikt nikogo nie naciąga. Producent jasno stawia sprawę. Wymiana po ~30tys (18tys mil w UK) albo 2 lata, w zależności co nastąpi pierwsze. Tak jak wspomniałem, mnie w zasadzie wyśmiano jak poprosiłem o wymianę po 1200 milach. To była moja decyzja. Nikt mnie do tego nie zmuszał. Zmieniłem też olej po kolejnych 7tys mil. Tym razem już sam.

Planowana wymiana oleju według producenta, będzie tak naprawdę 3 wymianą od wyjazdu z fabryki. Ktoś powie, że to zupełnie niepotrzebne. Ja nie zamierzam nikogo przekonywać, że jest inaczej. Każdy zrobi jak uważa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
W USA te same silniki mają częstsze wymiany. Natomiast należy pamiętać, że tam jest prawo mocno chroniące konsumenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zdecydowałem się na G20 przymierzałem się do F30.

Szukałem prawie nówki - głównie roczne egzemplarze z Premium Selection z przebiegami rzędu 25-30kkm.

Wszystkie jakie widziałem nie miały w historii wymiany oleju.

Dla mnie to skreśliło te samochody - jakoś nie przekonam się, że dbał o nie kto nie wymienił oleju i jeździł ze świadomością oddania auta po roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Większość z bywalców tego forum zmienia olej częściej bez odnotowywania tego w ASO. Ale idę o zakład, że w stosunku do ogółu jesteśmy w mniejszości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Na forum prawie pewne, że jesteśmy w większości. Jako użytkownicy BMW na pewno w mniejszości.

Czasem staram się postawić na miejscu kierowcy który użytkuje auto z punktu A do B w okresie 2-3 lat, to w sumie po co być "nadgorliwym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Z każdego racjonalnego punktu widzenia masz rację, ale jakoś nie potrafię korzystać z „longlife” nawet jakbym wiedział że auto będę miał równo 3 lata, głupie to ale chyba już się nie zmienię :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W zupełności Cię rozumiem, bo inaczej podchodzimy do użytkowania auta.

Ja np wynająłem 2 miejsca postojowe żeby mi nikt nie obił auta drzwiami, ale w sumie po co, przecież zaraz sprzedam i niech się ktoś inny martwi że jest jakaś ryska na boku... :roll:

JDcQXT8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.