Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławomir co tam z M2 się dzieje, pisałeś, że coś się zepsuł

Zawieszenie z KW coś mi siadło, ale już podobno naprawione, tylko nie mam czasu nawet auta odebrać, akurat jadę jutro na Nurburgring prosiakiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie minely ponad 2 lata od zalozenia watku i czyBMW juz umarlo? Czy postradalo zmysly? Wlasnie debiutuje XM: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/premiery/bmw-xm-to-najmocniejszy-suv-w-historii-marki-pierwsze-takie-bmw-m-od-41-lat/jm8tp2q


1. Cena od 935k

2. Naturalne skory

3. V8

4. Hybryda

5. Waga grubo ponad 2,7 tony



a ludzie i tak to kupia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a ludzie i tak to kupia :D

Polowa potencjalnych klientow na to auto jest obecnie objeta sankcjami, ot Hans nie podumal ;P

 

Pamietaj ze to obrzydliwie drogie auto, ma szokowac i wzbudzac zamieszanie.

W tym przedziale cenowym BMW to jedynie plebejska marka, inne marki nie musza "szokowac" zeby sie swietnie sprzedawac :cool2:


PS.Znalazlem fantastyczny komentarz po prostu apropo premiery tego auta jak i ogolnie marki


Another BMW from the house of horrors school of design. I'm not even angry or disappointed now we have been subjected to this to over 4 years of this shit from BMW. I could write a lengthy comment on why this is a hideous design, why BMW M should not be making this type of car or how this will potentially hurt BMW in the long run, but I wont cause the kind of BMW enthusiast I am is dying. The pure thrills and Ultimate Driving Machine BMW fan should look elsewhere as BMW is not the same company it once was producing cars like the E46 M3 CSL, the E39 M5, the E60 M5, E90 M3, or even the current M5 CS (an exception no doubt) etc. Engineering wise, it's still a great company, but the direction on how they are engineering their cars to drive and the actual exterior design of BMW is not something I can identify with. You could argue that BMW is simply responding to the current market demands and producing what people want these days (BMW if you can share who the demographic of these people are that would be great) but I simply say that BMW is currently lost in a rapidly changing industry (with electrification, changing purchasing trends) and has lost its identity/modjo (whatever you want to call it) and is trying too hard to re-capture some of that magic that seemed to come so naturally to them in the 70's, 80's, 90's and 00's. BMW was always about brawn not brash, whether that was in its design, engineering prowess...they just exuded a natural alpha confidence/dominance that is simply not there anymore. Wish BMW finds itself soon enough to course correct.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adamie ja czytam takie komentarze na temat BMW od prawie 20 lat, przeważnie pisane przez właścicieli pełnoletnich modeli tej marki. Co nowy model to ta sama śpiewka. Można by rzec psy szczekają a karawana jedzie dalej. Co do klientów to w USA czy Chinach na pewno pełno ich się znajdzie. Tak samo ludzie szczekali jak wychodziło x6 czy tez Porsche cayenne. Cayenne dziś to najlepiej sprzedający się model marki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

maciej_cie » 30 Wrz 2022 09:13

Mam klienta o rocznym dochodzie na czysto rzędu 10 mln PLN. Jeździ mercedesem klasy C, nie nosi rolexa, bo nie musi.

Takie rzeczy wzbudzają we mnie bardziej politowanie niż podziw.

 

Pomimo, ze takie auta to kompletnie nie moje progi wiec nie mam takich problemow nie brakuje na nie amatorow. Wrecz przeciwnie jest ich coraz wiecej. @Randall apropo RR https://polskieradio24.pl/42/259/Artykul/3021888,Dla-tego-sektora-nastaly-zlote-czasy-Rosnie-sprzedaz-dobr-luksusowych A mialo byc tak tragicznie przez strate sklienteli z Rosji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jako ciekawostkę dodam że do bogatych kacapów wszystko jedzie w dalszym ciągu, tylko logistyka jest troszkę bardziej skomplikowana. Info z pierwszej ręki nie z internetu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Takie pytanie mam, z tego co słychać to przedsiębiorcy płacą za prąd ok 2,4 za 1 kWh. Przy takiej cenie w domu wyszłoby ok 50 zł na 100 km, a takie mogą być ceny prądu, bo mają być giełdowe, tak? Oczywiście po przekroczeniu tych 2000 kWh. Czy w takim przypadku ktoś będzie kupował elektryki ? Nie mówię o ludziach, którzy kupują auta dla fanu nie licząc się specjalnie z bodżetem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli będą znacząco droższe od ice a na dziś dzień poza Norwegia są to przestaną je kupować. Ceny utrzymania aut bardzo szybko przekładają się na ich sprzedaż. Jak taniej było jeździć dieslem to dobrze sprzedawał się diesel, jak pb to pb itd. Itd. Nie należy tez zapominać ze każdy kraj ma inny system podatkowy wiec co u nas jest taniej nie znaczy ze u sąsiada jest tak samo. Na zachodzie bardzo popularne są podatki płacone co miesiąc/rok za emisje, wiec w niektórych krajach pomimo drogiego pradu utrzymanie wciąż może być znacząco tansze. Żadnej filozofii tu wielkiej nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moim zdaniem większość Polaków wybierając auto poza ceną zakupu, najbardziej patrzy na koszty eksploatacji. Jeśli nie będą wyraźnie niższe elektryki do ICE to ta większość nie będzie chciała kupować BEV. Oczywiście pamiętam o tych wszystkich pozostałych zaletach, mniejszej ilości części itd. No ciekawe jak to będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Czytałem artykuł o utracie wartości.

Elektryki wypadają słabo. Nie dość, że kosztują więcej to dodatkowo procentowo, też sporo tracą.

Taniej wyjdzie kupić suva klasy B lub C.

Na rynku wtórnym towar pożądany, to i ceny wysokie.


Po podwyżkach cen prądu nie widzę szans dla elektryków.

Jako dupowozy do miasta kupować auta klasy B lub C (lub suvy tej wielkości) w hybrydzie. Spalają 3,5 - 5 litrów. Na rynku wtórnym ludzie się o to zabijają.

Jako auta długodystansowe diesle dalej nie do pobicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie mam, z tego co słychać to przedsiębiorcy płacą za prąd ok 2,4 za 1 kWh..

 


chyba jeszcze nikt nie płaci takich stawek..


moja umowa na dostawę energii jest ważna jeszcze 1,5 roku...


btw w firmie mam PV 49,9 - ostatnie 6 m-cy płaciłem tylko opłaty stałe..

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co mówią to indywidualni mają płacić po przekroczeniu 2000 kwh cenę rynkową. Widać, że ona wynosi teraz 2,50 netto. Przy zużyciu auta 20 kwh wyjdzie 50 zł na 100 km. W taryfie nocnej pewnie ze 30 zł. Hybryda np Toyoty też wychodzi po mieście 30 zł na 100 km. Kto kupi elektryka wtedy jako konkurencja do np. Toyoty Corolli, czy Rav4 ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mówią to indywidualni mają płacić po przekroczeniu 2000 kwh cenę rynkową. Widać, że ona wynosi teraz 2,50 netto. Przy zużyciu auta 20 kwh wyjdzie 50 zł na 100 km. W taryfie nocnej pewnie ze 30 zł. Hybryda np Toyoty też wychodzi po mieście 30 zł na 100 km. Kto kupi elektryka wtedy jako konkurencja do np. Toyoty Corolli, czy Rav4 ??

 


Moja RAV4 AWD Hybrid bierze 6,5 - to przy dziesiejszych cenach paliwa to ok 40 zł. Musiałbym na głowe upaść żeby kupować dziś elektryka. Myśle że dziś hybryda będzie najlepszym wyborem i to może przez jeszcze długie lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna kwestia - SUVy jednak palą niemało.

Mój ix35, mimo że mułowaty, na trasie nigdy nie schodził poniżej 7,3, a w mieście koło 10 przy dosyć delikatnej jeździe.


Poza tym zwróć uwagę na to ile elektryki palą na trasie, szczególnie jak włączymy ogrzewanie/klimę. No i chyba nie ma aż tak wiele popularnych elektryków SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na dzien dzisiejszy jesli chodzi o suvy ice, praktycznie nie ma konkurencji w odpowiednikach aut elektrycznych. W większości elektrycznych pseudo suvow prześwit to bardziej osobówka jak suv. Bliżej im do mini Vanów ale nazwa już niemodna wiec nazywają je suvami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.