Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):

Ja podchodzę do tego na chłodno i mam w Tesli jakiś minimalny procent inwestycji. Lubię pospekulować i wiem, że Tesla jeszcze nie jeden raz nas zaskoczy.

Spekulacja to podejmowanie ryzyka inwestycyjnego z założeniem/przekonaniem, że się poniesie stratę?

Myślałem, że na odwrót, no ale od czego mamy forum🤡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na szybko:

(o wszystkim co bylo w lifcie TM3 juz nie pisze)

- fajne sportowe fotele, lepsze trzymanie boczne (no i wentylowane)

- adaptacyjne zawieszenie (ale trzeba czekac na praktyczne testy bo podejrzewam ze po taniosci softem)

- kute felgi (w mojej TM3P sa dosyc ciezkie) ale nie znalazlem ile waza

- dodatki karbonowe w srodku to mily dodatek

- lipa ze nadal nie ma ciemnej podsufitki jak w m-pakiecie

- opony tylne 275mm zabieraja makabrycznie duzo zasiegu --> wersja LR na 18" ma 678km WLTP, Performance na 20" 275mm ma 528km, to jest 150km mniej, makabra 😞

-0-100 raptem o 0,2s mniej wiec szalu nie ma ale tu juz raczej ciezko cos skubnac bez trzeciego silnika

- nie ma nigdzie danych 100-200 i cwiartki, WTF??

- masa nadal 1840kg, tutaj duzy plus

- cena w Polsce WYMIATA, 245k PLN to raptem 20k PLN wiecej od LR (niecale 10%), w NO wersja Performance jest drozsza od LR o 23%, wtf kosztuje 3k PLN mniej od i4 M50 grubo doposazonej.

 

PS. W USA cena wersji Performance to 53k$ i podlega pod rabat 7,5k$, czyli za 45k$ (180k PLN) mozna kupic auto z <3s do setki, nie wymagajace serwisu i jezdzace za 10-20 PLN/100km.

To sie tam bedzie sprzedawac w grubych wolumenach

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest jeden wielki burdel z premiera tego auta, az sie przykro na to patrzy.
Wersja z US i wersja z Chin maja rozne baterie a te same silniki.
I baterie sa czynnikiem ograniczajacym maksymalna moc --> tzn wersje USA beda po prostu szybsze co jest jakims kuriozum i duzym minusem imho.

Druga sprawa --> jest 20 filmikow na YT, gadaja o karbonie, o zderzakach, o fotelach i o innych gownach a nie ma slowa o osiagach 100-200, 80-120, cwiartka etc.

Przeciez to jest jakies kuriozum, co mnie obchodza jakies plastiki w wersji Performance, tutaj polowa recenzji powinna byc o osiagach, o tym jak to jezdzi, o odczuciach z kierownicy, o masie, o prowadzeniu, zawieszeniu etc A zamiast tego mamy filmiki o niczym. Slabe to.
 

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzę Adam, że zły jesteś. Ja kiedyś próbowałem się dowiedzieć dlaczego Tesla nie informuje na bieżąco o planach i stopniu realizacji stacji ładowania. Przecież takie informacje mogą być decydujące o decyzji zakupu auta. Dowiedziałem się,  że w Polsce to jest zbyt skomplikowane...

Co do premiery TM3 Performance.  No krótko mówiąc marketing Tesli jest bardzo słaby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 a co na reklamować? Odgrzewanego kotleta? Podnieśli parę KM mocy i małpują s line, m pakiet czy amg pakiet. Co do baterii to już tu pisałem wielokrotnie ze tesla nie ma własnych fabryk ustawiają się grzecznie w kolejce do chińczyka po baterie a to co Chińczyk im sprzeda to wezmą. Mercedes w tym roku pakuje 118keh Netto do eqs więc jednak się da kupić lepsze na rynku? No ale jak się tnie cenę do kości to ma być tanio a jak tanio to wiadomo jak 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Ale lipa. chciałem jeszcze nakupić po 130 o tu 12% up 😢

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 a co na reklamować? Odgrzewanego kotleta? Podnieśli parę KM mocy i małpują s line, m pakiet czy amg pakiet. Co do baterii to już tu pisałem wielokrotnie ze tesla nie ma własnych fabryk ustawiają się grzecznie w kolejce do chińczyka po baterie a to co Chińczyk im sprzeda to wezmą. Mercedes w tym roku pakuje 118keh Netto do eqs więc jednak się da kupić lepsze na rynku? No ale jak się tnie cenę do kości to ma być tanio a jak tanio to wiadomo jak 😀

Słonik jaka jest wg Ciebie konkurencja do TM3 Performance? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki Tesli za 1 kwartał 2024 są katastrofalne. Analitycy spodziewali się, że będzie źle, a jest jeszcze gorzej.

Wzrost ceny akcji wynika wyłącznie z wczorajszej obietnicy Muska, że przyspieszy produkcję taniego EV. Słuchałem Investor's call, wspomniał o końcówce 2024 lub początku 2025 (zamiast 2 połowy 2025).

Hahahah, szykuje się kolejna fala strzyżenia owiec jak tylko "Elon Musk Time" znów się ziści i okaże się, że nie zdążą z Modelem 2 nawet na 2026. Póki co ulica została nagoniona na zakup, kupujcie, kupujcie, będzie tylko drożej 🤡 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A w tym samym czasie z wnętrza firmy dobiegają informacje że tania tesla została anulowana bo nie ma sensu ekonomicznego. Rynek chiński jest już zapchany tanimi ev, w stanach model 3 to już jest małe auto n ich realia, jedynie co pozostaje rynek europejski gdzie też coraz więcej konkurencji chińskiej w Europie. Do tego dochodzą w tle głosy Że Elon ogolony na kupnie Twittera będzie walczył z tesla o ogromny pakiet akcji a board members go nawet popiera (siedzi tam jego brat?). W przeciwnym wypadku odgraża się że całe AI tesli przeniesie do osobnej firmy ale kupujecie bo tanio już było. Co mówi Elon to święte jest!

 

@Kriss33 uważam że model 3 performance na polskie realia nie ma konkurencji. I4 to jednak oczko wyżej a w cenie 210k można mieć super szybkie wozidła. Jedynie problem jest taki że teraz mało kto chce sedana, ludzie wolą suvy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
27 minut temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 uważam że model 3 performance na polskie realia nie ma konkurencji. I4 to jednak oczko wyżej a w cenie 210k można mieć super szybkie wozidła. Jedynie problem jest taki że teraz mało kto chce sedana, ludzie wolą suvy.

zgadzam się, dla nich będzie np. TM Y Performance 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rkmi09 napisał(a):

Wygląda na to że w wersjach GC nie będzie aż tak dużej oszczędności na oświetleniu ambientowym. Ciekawe czy to zmiana na szybko po opiniach po G22 LCI 😅szczególnie  że video wygenerowane komputerowo 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.