Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Adam co to ?

nowe FSD, ilosc detali poraza imho (!)

2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

EQS to porazka, w Norwegii roczne sztuki chodza po 250k PLN, wartosc rezydualna naprawde uprawia free fall.

Jak dla mnie sedany EQE i EQS znikna tak szybko jak sie pojawily bo ta linia to niewypal --> design jest tragiczny (oble, nieksztaltne, nieproporcjonalne, brak ciekawych przetloczen i detali), w srodku jest bieda w porownaniu do S-klasy (oszczednosci zupelnie jak w BMW - pelno plastikow i brak prawdziwego premium, soft close, ogrzewane elementy wnetrza), nawet na audio pozydzili i topowy Burmester nie ma nic wspolnego z Burmestrem z S-klasy a jest 2x slabszy i jest identyczny z tym co wkladaja do C-klasy (!) co mozna sobie sprawdzic na stronie burmestra.

Generalnie jak widze co robia niemieccy producenci premium (BMW, Audi, MB) to golym okiem widac identyczne zachowania i polityke 3 firm --> wszystko jest ugadane i zaplanowane na kilka lat do przodu --> scinamy topowe audio? nie ma problemu --> w jednym roku modelowym robia to wszystkie firmy na raz. Odpowiednie urzedy (uokik) powinny sie za to wziac bo to zwykle manipulowanie rynkiem.

2 godziny temu, rkmi09 napisał(a):

Swietna wiadomosc (mimo ze troche stary news :P), lubie EU z tego powodu --> upraszczaja wiele rzeczy na poziomie powyzej krajowych regulacji.

apki do ladowania elektrykow to pomysl szatana, terminale platnicze powinny byc dostepne od 1. dnia ladowarek DC a rozmowy z konsultantem bo sie nie da "zatankowac" auta normalnie to jakas kosmiczna abberracja.

Mam nadzieje ze szybko wyplenia januszowanie firm --> cos ala gowniany lightning ktorego apple sie trzymalo latami.

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Generalnie jak widze co robia niemieccy producenci premium (BMW, Audi, MB) to golym okiem widac identyczne zachowania i polityke 3 firm --> wszystko jest ugadane i zaplanowane na kilka lat do przodu --> scinamy topowe audio? nie ma problemu --> w jednym roku modelowym robia to wszystkie firmy na raz. Odpowiednie urzedy (uokik) powinny sie za to wziac bo to zwykle manipulowanie rynkiem.

Myślę, że współpraca idzie jeszcze dalej. Sięga struktur rządowych oraz unijnych /oczywiście ponad sprawy tak błahe jak wyposażenie/ i dotyczy strategii rozwoju rynku tak aby w/w trójka przeżyła i nadal dominowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cytat

nowe FSD, ilosc detali poraza imho (!)

Gdzie ty widzisz te detale? Ja widzę żenujące ikony gorsze niż w Atari ponad 30 lat temu. Przed tobą w realu stoi suv, na wizualizacji jakaś mydelniczka w kształcie samochodu, znaki w realu 2, na wizualizacji jeden, tak samo sygnalizatory. Jedno światło sygnalizujące jazdę dla ciebie, tymczasem w realu sygnalizatory są 3. Podpowiem ci po cichu że ilość aut oraz przestrzenie między nimi to już potrafiła rozpoznać moją g30 szukając miejsca parkingowego. Ba, nawet jak znalazła wolną przestrzeń to umiała w niej zaparkować.

 

co do burmestera to najwyraźniej przez free fall akcji tesli znowu ci się ulewa. W ramach ochłody proponuję obejzec testy bjorna zarówno “premium” audio wyniesionego w. Och w reklamówkach tesli jak i burmestera czy test bowelsa a Bjorn s klasy to na oczy raczej nie widział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
15 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Stan magazynu po zimie przy 10kwp, 4 klimatyzatorach w domu w tym 3 dogrzewających pokoje moje w zimę.

 

 

IMG_1051.png

Co to za magazynek masz? Jakieś bateryjki zakopane do przechowywania energii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Stare zasady przy zakładaniu fotowoltaiki 😀wysyłasz do operatora a później przez rok możesz odebrać to co wysłałeś minus 20 procent potrącane przez operatora za “przechowywanie”. To jest zdjęcie części rachunku energii.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W Norwegii rozpoczela sie mozna powiedziec prawdziwa wojna cenowa na elektryki, cos pieknego.

Wiekszosc dealerow ma zawalone stocki i oprocz DUZYCH przecen rzedu 10-30% oferuja praktycznie darmowe finansowanie przez pierwsze 3 lata kredytu.

Stopy procentowe w NO sa obecnie na poziomie 4,5% (najwyzsze od 2 dekad) a mnostwo dealerow oferuje finansowanie dla Kowalskiego na poziomie 0,5-3% czyli w praktyce doplacaja do kazdej raty - Tesla (2%), Mazda (1%), Volvo i Polestar (0,5%!!), VW (3%)

 

Chinczycy to juz w ogole odlatuja - MG4 - cena auta 100k PLN brutto, oprocentowanie kredytu 1%, rata miesieczna 900PLN bez wplaty wlasnej i przy kredycie na 10 lat lol

MG4 ELECTRIC - Laastad

 

Nastapil efekt snieznej kuli, Tesla zapoczatkowala piekna rewolucje w motoryzacji dekade temu, przy takich cenach aut elektrycznych obecnie i kosztach jazdy/serwisu nawet najwieksi przeciwnicy elektrykow beda je kupowac ^^

 

rotfl - na dole strony jeszcze pisza ze zestaw kol zimowych dodaja gratis do auta ^^

gwarancja na auto 7 lat/150k km 

 

Miejski szkrab z mikro zasiegiem 150-200km Mazda MX-30 - 80k PLN brutto, kredyt na 1% i rata miesieczna 750 PLN, bez wkladu wlasnego - rotfl, ludzie wiecej miesiecznie na benzyne potrafia wydac a tu nowe auto na gwarancji. 18" felgi, ACC - chyba sam sobie kupie na dojazdy do pracy 🤣

Mazda MX-30 - Laastad

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A największy rotfljest taki że pomimo cen elektryków szorujących dno w Polsce pies z kulawą nogą nie chce się tymi autami zainteresować. Pojawiają się narzekania na forach że dealerzy nawet w rozliczenie tych aut nie chcą brać bo nikt ich nie chce kupić. Zobaczymy statystki sprzedaży elektryków w tym roku, Niemcy największy europejski rynek cofnęły dopłaty więc sprzedaż siłą rzeczy siądzie więc pewnie pchają auta których mało osób chce do norkow. Swoją drogą wziąć kredyt na 10 lat na auto to trzeba mieć pod sufitem coś nie tak 😀😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No bo elektrykiem to wszyscy za darmo będą jeździli? Jak nie masz dostępu do własnego gniazdka to jest nie taniej a nawet drożej, poza tym poczekajmynna uwolnienie cen energii które nastąpi już za chwilę i wtedy to przekalkulujemy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tyle chinskich elektrykow juz jest oficjalnie do kupienia w PL, jakby ktos powiedzial 10 lat temu ze tak to bedzie wygladac to by go do wariatkowa wyslali ^^

Auta „made in China” w polskich salonach. Tyle trzeba zapłacić za „chińczyka” - Moto - Bankier.pl

55 minut temu, słonik40 napisał(a):

pomimo cen elektryków szorujących dno w Polsce pies z kulawą nogą nie chce się tymi autami zainteresować.

W Polsce sprzedaja sie ~15 letnie auta z Europy zachodniej, Niemcy swoje diesle przez kolejne 15 lat beda wypychac do nas pozbywajac sie problemu ze swoich drog.

Kolejna sprawa to serwis tych aut - w znakomitej wiekszosci przypadkow czesci zamienne produkuja firmy z Europy zachodniej co pozwoli im przez kolejne 10-15 lat doic nas z pieniedzy za eksploatacje tych aut.

55 minut temu, słonik40 napisał(a):

Swoją drogą wziąć kredyt na 10 lat na auto to trzeba mieć pod sufitem coś nie tak 😀😀

Obie Tesle mam w 10- letnim kredycie.

W przypadku DARMOWEGO kredytowania (w teorii ~1%, w praktyce nawet mniej bo jeszcze czesc odsetek odlicza sie w PIT) nie ma ekonomicznego sensu placic nawet 1 PLN wiecej niz to konieczne gdy stopy procentowe sa 4,5% a inflacja w praktyce jest jeszcze wieksza. Lepiej kase trzymac w czymkolwiek innym i doic darmowy kredyt w miedzyczasie.

Przy 10 letnim kredycie po 3 latach splacasz ~30% wartosci samochodu co odpowiada mniej wiecej akurat 3-letniej utracie wartosci --> sprzedajesz auto po 3 latach i pozbywasz sie reszty kredytu. Cos ala najem dlugoterminowy tyle ze duzo tansze jeszcze.

Czasem oczywiscie jakas Tesla czy BMW zrzuci bombe i wprowadzi niespodziewana obnizke 10-20% na nowe auta a cena aut na rynku wtornym obrywa rykoszetem i wtedy trzeba doplacac troche zeby sie rozliczyc po 3 latach z kredytu natomiast dziala to w 2 strony - jedna z moich Tesli sprzedalem po roku czy tam poltora bez zadnej utraty wartosci bo akurat podrozaly lol.

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no to trochę liczb, 2023 rok, liczba sprzedanych nowych pojazdów:

norwegia 127 tysiecy

Biedna  Polska: 475 tysięcy
 

Niemcy. UdziaL sprzedanych elektryków w marcu tego roku spada z 15 procent rok wcześniej do 10 procent rok do roku. Samochód po 30 latach straci więcej jak 30 procent 40-60 w zależności od modelu zakładając normalną inflację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
13 minut temu, słonik40 napisał(a):

Samochód po 30 latach straci więcej jak 30 procent 40-60 w zależności od modelu zakładając normalną inflację. 

Takie cuda to tylko w BMW ewentualnie gdzie cena opcji dodatkowych to 50% wartosci auta a na rynku wtornym rownasz cena sprzedazy do golasow czy innych topielcow z USA.

Przejaskrawiam oczywiscie ale niewiele 😉

PS. Moja TM3P dealer BMW odkupi od reki (dostalem oferte od nich "trade in") za 62% ceny zakupu (czyli 38% utraty wartosci po 3,5 roku) bylebym tylko zamowil u nich te nieszczesne i4 M50 za 220k PLN.

Widac doslownie DESPERACJE, sprzedawca w ciagu ~tygodnia chyba juz 4-ty mail mi wyslal czy juz sie zastanowilem. Widac presja na wyniki jest ogromna a sprzedaz szoruje po dnie. Ale co sie dziwic jak oferuja kredyty po 7-8% jak konkurencja sprzedaje auta w kredytach 0,5-1%. Albo "BMW Finance" obnizy swoje marze albo beda patrzec jak Chinczycy czy inni Amerykanie sprzedaja swoje auta.

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok, czyli jesteś stratny niemal 40 procent pomimo że różnice w obniżonej cenie sfinansował ci rząd norweski ale dalej zaklinasz rzeczywistość? Do tego BMW obniżoną cenę przerzuciło ci zapewne na powiązane  z ofertą  finansowanie ale dalej piszesz o wygodnej dla twoich poglądów na b uczę? Apropos maili i telefonów, byłem na jeździe próbnej tesla niemal rok temu a do tej pory regularnie ktoś do mnie dzwoni i pisze czy nie chce kupić auta 😀 poza tym skoro BMW jest takie złe to po co łazisz po salonach i zawracasz sprzedawcom dupe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
44 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Ok, czyli jesteś stratny niemal 40 procent pomimo że różnice w obniżonej cenie sfinansował ci rząd norweski ale dalej zaklinasz rzeczywistość? Do tego BMW obniżoną cenę przerzuciło ci zapewne na powiązane  z ofertą  finansowanie

Slonik, mieszasz wszystko okropnie

1. Utrata wartosci 10% rocznie na nowym aucie uwazam jest BARDZO UCZCIWA, w przypadku nowego BMW z salonu jest duzo gorzej (w zdecydowanej wiekszosci przypadkow przynajmniej bo sa wyjatki jak Twoj golas iX1 prawdopodobnie). 

2. Obnizona cena (zwolnienie z VAT) ma sie nijak do % utraty wartosci - kupisz 20 % taniej na rynku pierwotnym (ulga VAT) to i sprzedasz 20% taniej na rynku wtornym  --> oba rynki sa ze soba powiazane przeciez i ceny na tym drugim wynikaja z tego pierwszego.

3. Cena odkupu TM3 przez BMW jest mocno zanizona (o ~10%) - to jest luksus oddania "kluczykow" starego auta przy odbieraniu nowego i nie uzerania sie z psychicznymi kupujacymi, kto sprzedawal auto samemu ten wie jacy sie trafiaja klienci. Nie trzeba tez robic zdjec, wystawiac aukcji, pucowac auta, odbierac telefonow etc. Do tego nie ma problemu z timingiem jak ktos ma tylko 2 auta w rodzinie i nie ma czym jezdzic pomiedzy sprzedaza starego a kupnem nowego. Cos za cos i to jest chyba tez w miare uczciwe.

44 minuty temu, słonik40 napisał(a):

poza tym skoro BMW jest takie złe to po co łazisz po salonach i zawracasz sprzedawcom dupe?

 

Nie laze, za leniwy jestem --> mail

 

Dzisiaj dostalem 5-tego maila od sprzedawcy, na watek o slabym finansowaniu (czy tez lepszym u konkurencji np Polestara) dostalem taka odpowiedz:

"When you buy a BMW, you are buying pure joy and status, I can guarantee you that."

czytaj - BMW Finance z marzy nie zejdzie ale sie bedziesz mogl chociaz pokazac za te 6% rocznie wiecej odsetek ^^

Tylko o  jakim tu statusie mozna mowic jak Octavia 2.0 TDI w Norwegii juz drozsza od i4 M50 😞

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zwykle piszesz bzdury.
1. 10 procent przynajmniej w PL masz już na dziendobry po wyjedzie auta z salonu. Juz nie pierwszy właściciel, już nie nowy. przerabiałem wiele auto i 40-60 procent to jest normalna utrata wartości pomijając dziwne sytuacje typu jakieś covidy itd.. napisze tak, pieprzysz coś o jakiś golasach a tymczasem na rynku używanych to golasy właśnie tracą najmniej. Ktoś kto kupuje auto używane głównie patrzy na przebieg/stan auta a w drugiej kolejności martwi się reszta. Wręcz jest odwrotnie, im auto bardziej dokoksowane tym większa utrata wartości.

2. Z vatem to jest kolejna bzdura. VAT został dołożony po tym jak już kupiłeś, czyli kupiłeś taniej ale już taniej nie kupisz bo jest drożej, OK ty stracisz mniej bo rząd ci jeszcze dołożył ale ten co kupi po tobie już straci normalnie.

3. Z tego co kojarzę już z 2 miesiące temu próbowałeś sprzedać auto (sam pisałeś że wystawiłeś ogłoszenie). Najwyraźniej pies z kulawą nogą się nie zainteresował. Z mojego doświadczenia nie zawsze dostanie się samemu lepszą cenę jak oferta odkupu od salonu. Salon dorzuci wirtualną półroczna gwarancję i czy jakąś usługę i już jest do przodu w stosunku do zwykłego Kowalskiego. Za chwilę będziesz miał auto po gwarancji i będzie jeszcze gorzej.

4. standardowe żonglowanie cenami przez BMW, dałeś się nabrać jak człowiek z ulicy na reklamę kiedy część ceny jest ukryta w finansowaniu dlatego zawsze należy rozpatrywać całkowitą cenę łącznie z finansowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jak zwykle piszesz bzdury.
1. 10 procent przynajmniej w PL masz już na dziendobry po wyjedzie auta z salonu. Juz nie pierwszy właściciel, już nie nowy. przerabiałem wiele auto i 40-60 procent to jest normalna utrata wartości pomijając dziwne sytuacje typu jakieś covidy itd.. napisze tak, pieprzysz coś o jakiś golasach a tymczasem na rynku używanych to golasy właśnie tracą najmniej. Ktoś kto kupuje auto używane głównie patrzy na przebieg/stan auta a w drugiej kolejności martwi się reszta. Wręcz jest odwrotnie, im auto bardziej dokoksowane tym większa utrata wartości.

2. Z vatem to jest kolejna bzdura. VAT został dołożony po tym jak już kupiłeś, czyli kupiłeś taniej ale już taniej nie kupisz bo jest drożej, OK ty stracisz mniej bo rząd ci jeszcze dołożył ale ten co kupi po tobie już straci normalnie.

3. Z tego co kojarzę już z 2 miesiące temu próbowałeś sprzedać auto (sam pisałeś że wystawiłeś ogłoszenie). Najwyraźniej pies z kulawą nogą się nie zainteresował. Z mojego doświadczenia nie zawsze dostanie się samemu lepszą cenę jak oferta odkupu od salonu. Salon dorzuci wirtualną półroczna gwarancję i czy jakąś usługę i już jest do przodu w stosunku do zwykłego Kowalskiego. Za chwilę będziesz miał auto po gwarancji i będzie jeszcze gorzej.

4. standardowe żonglowanie cenami przez BMW, dałeś się nabrać jak człowiek z ulicy na reklamę kiedy część ceny jest ukryta w finansowaniu dlatego zawsze należy rozpatrywać całkowitą cenę łącznie z finansowaniem.

To wszystko zależy za ile się kupi ten nowy samochód 🙂

Jak patrzę na Otomoto to są tylko 2 sztuki modelu podobnego do mojej. Jak narazie to po roku mam maksymalnie utratę wartości 10% a nawet mniej. Jakby ktoś chciał w moim kolorze to nigdy nie było takiej na Otomoto. Jeszcze takiej niskiej utraty wartości jak na TMS to nie małem ale niestety nie chcę jej sprzedać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

Zawsze się mówi, że akcje zbiera się jak leżą na ulicy i nikt ich nie chce. Właśnie teraz jest dobry sentyment za zakup i stąd ta cena. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.