Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dla mnie wystarczająco komfortowe - właśnie po to kupiłem to auto. Aby w miarę komfortowo się poruszać - spędzam dużo czasu za kierownicą. Co do kosztów nie ma tam jakiś cudów.

 

Po takich opiniach utwierdzam się w przekonaniu że zrobiłem dobrze stały zawias m i 19cali

 

Wehyr, ale M Luki z tego co zrozumiałem ma zawieszenie adaptacyjne M.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Odpowiedzi 313
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dzięki za opinie.

co do czarnych felg jakoś nie mogę się przekonać.

Zostały mi czarne nie używane nówki 18 cali 796m z 330i na zimę ,a te dedykowane do 340i letnie 19 cali jakoś mi podchodzą,zresztą koła mogę zawsze zmienić :D

Tapicerka czarna po prostu najbardziej mi pasuje,jeszcze pomyślę nad tym.

Zrezygnowałem z adptacyjnego zawieszenia. W 330ix miałem i trochę dudniło.

Mam nadzieję ,że nie bedzie zbyt twardo bez tej opcji.

 

Jakie miałeś ogumienie z tyłu 225 czy 255? W tych zimowych?

Nowe nie zakładane?

Napisz na priv jaki rozmiar, jakie województwo i ile byś za nie chciał?

Zimowe mam rozmiar przód tył 225,ale złe mnie zrozumiałeś zostały mi one z niedawno roZbitej g20 330i i chce je zostawić do 340i ( mam nadzieje ze wejdą z pakietem mtechnology).

 

na tył przy takiej mocy nie lepiej 255? Ja do swojej hybrydy g20 330e chcę zamówić 225 na przód i na tył 255.

W sumie nie wiem czy dobrze robię, ale ktoś mi pisał z forum, że przy wysokim momencie obrotowym silnika elektrycznego który jest dostępny od samego dołu lepiej wybrać na tył 255. Mieszkam w Warmińsko-Mazurskim - to nie góry, więc tego śniegu tak dużo nie ma. Więcej błota pośniegowego lub mokrego asfaltu.

Opublikowano
Dla mnie wystarczająco komfortowe - właśnie po to kupiłem to auto. Aby w miarę komfortowo się poruszać - spędzam dużo czasu za kierownicą. Co do kosztów nie ma tam jakiś cudów.

 

Po takich opiniach utwierdzam się w przekonaniu że zrobiłem dobrze stały zawias m i 19cali

19 calowe koła to min. Jeżdżę na zimowych 19 i jest ok. A zawieszenie to kwestia oczekiwań. Nawet przy sztywnym (nie jest takie sztywne)- dużo brakuje do pełnej ///M

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie wystarczająco komfortowe - właśnie po to kupiłem to auto. Aby w miarę komfortowo się poruszać - spędzam dużo czasu za kierownicą. Co do kosztów nie ma tam jakiś cudów.

 

Po takich opiniach utwierdzam się w przekonaniu że zrobiłem dobrze stały zawias m i 19cali

19 calowe koła to min. Jeżdżę na zimowych 19 i jest ok. A zawieszenie to kwestia oczekiwań. Nawet przy sztywnym (nie jest takie sztywne)- dużo brakuje do pełnej ///M

 

Dzięki za opinie, m kiedyś bedzie pod koc :mrgreen: albo i nie będzie hehe, życie pokaze

male-bmw-2.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Takze i ja przymierzam sie do m340d (zamowienie przyjete) i moge dokonac drobnych modyfikacji. To chyba bedze pierwsze auto ktore chailbym sobie zostawic na dluzej niz na 36 m-cy. Zatem zastnawiam sie co z zawieszeniem adaptacyjnym jesli chodzi o koszt utrzymania. Mialem kiedys taki wynalazek w Fordzie i wymiana na przedniej osi 2szt kosztowała 7k+. Czy w tej trojce to sa podobne ceny wyzsze/nizsze?, Czy Pakiet Repair 5Y obsłuży awarie takiego podzespolu? Dodam ze w codzinny grafik mam wpisane dojazdy do przedszkola okolo 800m po kocich łbach.
Opublikowano
Takze i ja przymierzam sie do m340d (zamowienie przyjete) i moge dokonac drobnych modyfikacji. To chyba bedze pierwsze auto ktore chailbym sobie zostawic na dluzej niz na 36 m-cy. Zatem zastnawiam sie co z zawieszeniem adaptacyjnym jesli chodzi o koszt utrzymania. Mialem kiedys taki wynalazek w Fordzie i wymiana na przedniej osi 2szt kosztowała 7k+. Czy w tej trojce to sa podobne ceny wyzsze/nizsze?, Czy Pakiet Repair 5Y obsłuży awarie takiego podzespolu? Dodam ze w codzinny grafik mam wpisane dojazdy do przedszkola okolo 800m po kocich łbach.

Nie wiem co było w Twoim Fordzie. W adaptacyjnym BMW nie masz pneumatyki, o której słyszałem, że jest właśnie droga w serwisowaniu. Z tego co gdzieś czytałem, BMW stosuje jakieś elektroniczne usztywniene (ograniczenie skoku?). Liczę, że będzie to tańsze w naprawie w razie awarii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest drogie ale awarie to margines trzeba się zastanawiać przy 200tys km+ chyba że po drodze jakaś dziura lub krawężnik.

Ja bym bardziej się martwił żeby stuków nie było.

Opublikowano
W Fordzie wywaliły się te amorki po okolo 90kkm, stąd moje pytanie. W kazdym kolejnym aucie unikałem z premedytacja AS. To jeszcze pytanie posrednio zwiazna z AS w BMW, aby wybrac Adaptive Suspenssion dla g20 konfigurator automatycznie zaznacza felgi 19', czy zatem felgi zimowe w takiej konfiguracji moga byc mniejsze np 18' ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@ace_ventura koszt przedniego amortyzatora do 340 to 3400zł , tylne będą jeszcze droższe , można dzwonić i zapytać w ASO , jak zapytałem odnośnie gwarancji zawieszenia , dostałem odpowiedź że do ok. 50tys jest szansa na pozytywne rozpatrzenie reklamacji , powyżej to nie ma o czym mówić - jest traktowany jako zużycie indywidualne - , a koszt kompletu tarcz i klocków do 340 Ci nie ciekawi ?
Opublikowano
No te zużycie amortyzatorów na polskich drogach mnie trochę martwi. Mam zawieszenie sportowe M i w wielu miejsach po prostu dostaję k#@! przejeżdżając po tych klepowiskach :(
Opublikowano
To jeszcze pytanie posrednio zwiazna z AS w BMW, aby wybrac Adaptive Suspenssion dla g20 konfigurator automatycznie zaznacza felgi 19', czy zatem felgi zimowe w takiej konfiguracji moga byc mniejsze np 18' ?

 

Tak, można założyć felgi 18 calowe, jednak nie wszystkie pasują ze względu na wielkość tarcz i zacisków.

Mam w swoim M340d taki zestaw zimowy z ogumieniem mieszanym RF.

Opublikowano

Gwarancja na amortyzatory- w przypadku posiadania BRI - jest na cały okres trwania pakietu , czyli max. 200k km . Jak zacznie ciec amor , to dostajesz nowe bez dyskusji - sprawdzone osobiście.

A tak w ogóle to amory są najmniejszym elementem kosztotwórczym :8)

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano
Gwarancja na amortyzatory- w przypadku posiadania BRI - jest na cały okres trwania pakietu , czyli max. 200k km . Jak zacznie ciec amor , to dostajesz nowe bez dyskusji - sprawdzone osobiście.

A tak w ogóle to amory są najmniejszym elementem kosztotwórczym :8)

I ich zużycie dużo zależy od stylu jazdy - wystarczy czasami zwolnić na dziurach nie dobijać ich, a spokojnie powinny wystarczyć na długi okres

Opublikowano
Planuje zakup 340i. Czy ktos na forum ma problem z opisywanym tu prowadzeniem/myszkowaniem po drodze wlasnie konkretnie w 340i z adaptacyjnym zawieszeniem? Jezdzilem ale 440i i tam nie bylo tego problemu, model niby blizniaczy konstrukcyjnie. Co do stukania handlowiec mowil ze bmw cos zmienilo w tym zawieszeniu i rzeczywiscie klienci na pocztku narzekali ale teraz nie ma tego problemu
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Jak widać zdania są podzielone bo krakus napisał:

 

jak zapytałem odnośnie gwarancji zawieszenia , dostałem odpowiedź że do ok. 50tys jest szansa na pozytywne rozpatrzenie reklamacji , powyżej to nie ma o czym mówić - jest traktowany jako zużycie indywidualne

 

Ja mam rozszerzoną gwarancję i serwis (na 4 i 5 lat) i nie dobijam zawieszenia ale wciąż zgrzytają mi zęby kiedy jeżdżę po Wrocławiu – tutaj drogi są tragiczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie tak , czyli trzeba pytać w rożne ASO jak -tfu tfu - dojdzie do takiej awarii , ale tak jak piszą koledzy, amortyzatory są wytrzymały , a tak naprawdę najbardziej ich zabija duże obciążenie pojazdu przez dłuższy czas - przyczepa kempingowa , zakupy w Castoramy w postaci 20 kartonów płytek do łazienki i zostawienie ich w bagażniku na noc bo szwagier przyjedzie rano pomóc wnieść do domu :wink: , natomiast w przypadku jazdy po drogach których jeszcze nie widziały funduszów unijnych , to przyspieszone zużycie i uszkodzenie ulegają inne podzespoły typu końcówki drążka kierowniczego , łączniki stabilizatora czy wahaczy
Opublikowano
A przy okazji amorków chciałbym zapytać czy orientujecie się jak działa zawieszenie adaptacyjne w BMW? Czy to jest tak, że może działać w trybie miękkim lub twardym, ewentualnie dobranym przez komputer na podstawie czegoś tam czy jest to tak zaawansowane jak np. PASM w Porsche, gdzie poszczególne amortyzatory mogą być utwardzone w zależności od akcji wykonywanych przez kierowcę?
Opublikowano
Planuje zakup 340i. Czy ktos na forum ma problem z opisywanym tu prowadzeniem/myszkowaniem po drodze wlasnie konkretnie w 340i z adaptacyjnym zawieszeniem? Jezdzilem ale 440i i tam nie bylo tego problemu, model niby blizniaczy konstrukcyjnie. Co do stukania handlowiec mowil ze bmw cos zmienilo w tym zawieszeniu i rzeczywiscie klienci na pocztku narzekali ale teraz nie ma tego problemu

Dobijam do 50 tys km -często jeżdżę w trasie - nie mam żadnych zastrzeżeń do prowadzenia

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam m440i. Auto zaledwie 5k km a już padł ambient od strony pasażera na drzwiach. Nie wiem dlaczego przestał świecić. Spotkał się ktoś z taka usterka? Auto na gwarancji wiec powinni wymienić to. Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przy okazji amorków chciałbym zapytać czy orientujecie się jak działa zawieszenie adaptacyjne w BMW? Czy to jest tak, że może działać w trybie miękkim lub twardym, ewentualnie dobranym przez komputer na podstawie czegoś tam czy jest to tak zaawansowane jak np. PASM w Porsche, gdzie poszczególne amortyzatory mogą być utwardzone w zależności od akcji wykonywanych przez kierowcę?

To są zwykłe amory elektromagnetyczne. Włączasz tryb Sport/Sport+, przez układ płynie prąd. Przepływ prądu powoduje polaryzację opiłków metalu pływających w oleju wewnątrz wszystkich 4 amorów i przez to ich utwardzenie. Wyłączasz i znów miękko.


Jeśli niedostatecznie dokładnie opisałem, to mnie poprawcie :)

Instagram: @kolczasty
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś z Was konfigurował M340i z pakietem M Technology? Czy słyszycie po postoju stuki z okolicy przedniego zawieszenia?
Instagram: @kolczasty
Opublikowano

Nie. Nic takiego się nie dzieje.

 

Czy ktoś z Was konfigurował M340i z pakietem M Technology? Czy słyszycie po postoju stuki z okolicy przedniego zawieszenia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś z Was konfigurował M340i z pakietem M Technology? Czy słyszycie po postoju stuki z okolicy przedniego zawieszenia?

M technology koniecznie zwłaszcza że dopłata nie duża.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.