Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, MedicuS napisał(a):

On się zastanawia pomiędzy rwd, a awd, skąd temat o fwd w 3er ?

15 godzin temu, Crasher napisał(a):

Pewnie się pomylił i chodzi mu o rwd. 

Nic się nie pomylił. Odnoszę się do jego stwierdzenia, że quattro mu się nigdy nie przydało a nie, że się zastanawia między RWD a FWD.  Po to są cytaty, żeby zacytować - w jakim kontekście umieszczasz swoją odpowiedź. To zacytowałem DOKŁADNIE do czego się odnoszę 😁

Quattro się koledze przydało wiele, wiele razy, tylko z powodu tego, że jeździ quattro - nie zauważył tego.  Gdyby na co dzień jak ja - przesiadał się między 4x4 a mocną ośką (najlepiej FWD a nie RWD - bo przedni napęd nie jest dociążany przy ruszaniu a przy skręcie dodatkowo opony nie dolegają całą powierzchnią) to by widział, że jest duża różnica między napędem na 4 koła a każdym innym. Szczególnie, kiedy trzeba szybko włączyć się do ruchu. RWD jest nieco lepsze, ale fizyki nie oszukasz: AWD zawsze skuteczniej przeniesie moc na drogę i sprawniej się włączy do ruchu.

Wehyr od razu zrozumiał, o co mi chodzi 😄.

Edytowane przez Dasonen
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2023 o 14:11, Crasher napisał(a):

No i przyszedł czas na mnie. Po 12

latach jeżdżenia Audi (a3 , a6, s5) stwierdziłem że ta marka w nowych modelach mi nie odpowiada… prowadzę autodetailing z racji czego mam ciągła styczność z nowymi jak i używanymi autami . Twierdzę że z lat jak moje s5 2013/2016 bmw materiałami nie dorastało Audi do pięt ale teraz karta mocno się odwróciła…. Niestety nowe a4 czy a3 jest obrzydliwie vagowskie … nadmienię że ja mam spaczone patrzenie na auta bo dla mnie auto po 15 tys km już nie jest nowe a nie oklejone  jest już niczym sito pełne odprysków…. 
stąd zawsze czaiłem się na nowe bo chciałem po swojemu zawsze zadbać, i o sprawy mechaniczne i o wygląd zewnętrzny czyli fullbody ppf … 

zaskoczyła mnie jakość nowych bmw, kolega dostał służbowe lci g20 i mi się spodobało, jakość plastików skór jest fajna, odkurza też się dobrze a drzwi zamykają się solidnie. I coś, 3/4 miesiące myślenia i decyzja o sprzedaży obecnego s5 z 3.0 tfsi i kuponowe nowego na firmę 😍 

Poniżej mój konfig, celowo nie wziąłem szyberdachu bo nie przepadam ani headup bo dla mnie zbędny bajer za to np webasto gdzie można rano odpalić ciepłe auto i nie tyle mieć nagrzane w kabinie co fajnie pomaga różnym układom w silniku ✌️
Do pracy dojeżdżam 10/12 razy w miesiącu ok 40 km w dwie strony. Nie chciałem beny bo mam w s5 i nie zawsze mi się chce kręcić wysoko, mając jako 2 auto Vw gtd lubię jeździć z NM a nie rpm.

co myślicie? Kusi mnie b57 ale +18 k 

 

 

IMG_6815.jpeg

IMG_6814.jpeg

Wlaczajac sie w watek, dlatego, ze dla mnie auto z przebiegiem 15kkm juz tez nie jest nowe...

Mam drugiego nowego kompakta, wczesniej ze stajni VAG, tylko dlatego, ze chcialem miec nowe auto (no i konczylo sie finansowanie w VAG) i nie chcialem jezdzic takim z przebiegiem 100kkm +. Finalnie przez dwa lata + zrobilem 80 kkm i mozna powiedziec, ze jezdze juz uzywanym autem... A odkad z samochodu musze korzystac rowniez jako daily kilka razy w tygodniu (bo powroty do biur w korpo...), to radosc z "nowego" auta, ktore jest uzywane jest jeszcze mniejsza. Podsumowujac - nastepne - jestem zdeterminowany by kolejne bylo przynajmniej z topowym silnikiem, bo takie auta na ulicy w moich oczach zawsze wolniej sie starzaly. Czy to jakas Cupra, czy inny Golf GTI. Zawsze duzy silnik = duze hamulce i to auto samo w sobie wygladalo na mniej zmeczone.

Czy to bedzie M340i (ok, wiadomo jest M3, ale to juz bardziej "sportowe" i kosztowne w utrzymaniu robiac 35 kkm rocznie) czy inne mocne kombi tego jeszcze nie wiem, ale tym razem jest ambicja wytrzymac dluzej z obecnym moze jeszcze rok i zrobic porzadny upgrade. Podsumowujac - jak mozesz - rozwaz 2 razy 340i zamiast 330i

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, Dasonen napisał(a):

Nic się nie pomylił. Odnoszę się do jego stwierdzenia, że quattro mu się nigdy nie przydało a nie, że się zastanawia między RWD a FWD.  Po to są cytaty, żeby zacytować - w jakim kontekście umieszczasz swoją odpowiedź. To zacytowałem DOKŁADNIE do czego się odnoszę 😁

Quattro się koledze przydało wiele, wiele razy, tylko z powodu tego, że jeździ quattro - nie zauważył tego.  Gdyby na co dzień jak ja - przesiadał się między 4x4 a mocną ośką (najlepiej FWD a nie RWD - bo przedni napęd nie jest dociążany przy ruszaniu a przy skręcie dodatkowo opony nie dolegają całą powierzchnią) to by widział, że jest duża różnica między napędem na 4 koła a każdym innym. Szczególnie, kiedy trzeba szybko włączyć się do ruchu. RWD jest nieco lepsze, ale fizyki nie oszukasz: AWD zawsze skuteczniej przeniesie moc na drogę i sprawniej się włączy do ruchu.

Wehyr od razu zrozumiał, o co mi chodzi 😄.

Nie aż tak dokładnie 😉

On nigdzie nie napisał, że Mu się nigdy nie przydało, lecz "Mam teraz Quattro, i dla mnie za dużo razy się nie przydało. Jedyne co to pewnie pokonuje kolejny z wodą."

Dodatkowo ma vw gtd, więc zakładam, że i doświadczenie w obcowaniu z fwd też posiada.

Zgadzam się, że awd z dużą mocą jest koniecznością, natomiast silnik, który pierwotnie rozważał wg mnie nie wymaga awd.

Awd ma swoje niezaprzeczalne zalety, posiadam i potrafię je docenić. Spędziłem sporo czasu na torze przez minione 20 lat bawiąc się każdym napędem.

Reasumując, jeśli miałbym wybierać pomiędzy fwd i awd, nie zastanawiał bym się, dlatego kupiłem awd w A4, natomiast w 3er mamy wybór pomiędzy rwd, a awd, stąd nadal podtrzymuje, że dywagacje na temat tego jak się zachowuje fwd są bezcelowe. 

Zalety fwd odzwierciedla mój avatar 😉

 

 

 

  • Lubię to 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W konfiguratorze doszedłem już do 330i xDrive. Przy cenie katalogowej pojawiła się 3 z przodu. Wobec tego przez cały weekend zastanawiałem się czy warto dopłacić 30 000 zł do 340i?

Jestem pewny, że 330i spełni moje oczekiwania w zakresie dynamiki. W tym momencie analizuję ten zakup z perspektywy sprzedaży samochodu za kilka lat. Wydaje się, że w kolejnej generacji 3 nie będzie ani 330i ani 340i, gdyż zastąpią je hybrydy. Czy Waszym zdaniem jest sens (ekonomiczny, pomijam frajdę z jazdy) dopłaty wspomnianej powyżej kwoty przy założeniu, że nie wykorzystam w pełni możliwości 3 litrowego silnika (jazda głównie w warunkach miejskich i podmiejskich)?

 

330i

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/sr4kv14f

340i

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/gnv00kqh

Edytowane przez baster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, baster napisał(a):

W konfiguratorze doszedłem już do 330i xDrive. Przy cenie katalogowej pojawiła się 3 z przodu. Wobec tego przez cały weekend zastanawiałem się czy warto dopłacić 30 000 zł do 340i?

Jestem pewny, że 330i spełni moje oczekiwania w zakresie dynamiki. W tym momencie analizuję ten zakup z perspektywy sprzedaży samochodu za kilka lat. Wydaje się, że w kolejnej generacji 3 nie będzie ani 330i ani 340i, gdyż zastąpią je hybrydy. Czy Waszym zdaniem jest sens (ekonomiczny, pomijam frajdę z jazdy) dopłaty wspomnianej powyżej kwoty przy założeniu, że nie wykorzystam w pełni możliwości 3 litrowego silnika (jazda głównie w warunkach miejskich i podmiejskich)?

 

330i

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/sr4kv14f

340i

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/gnv00kqh

Oczywscie, ze to odzyszkasz i to z nawiazka. Ja wszedlem 2 razy w "zwykly silnik" i to byl blad, widze juz teraz po cenach uzywanych vs zakupu z chwili gdy kupowalem auto. Dzis doplata do 340i to tylko 30000 zl, a po kilku latach ta roznica bedzie jeszcze wieksza. Na pewno na tym nie stracisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 godzin temu, baster napisał(a):

W konfiguratorze doszedłem już do 330i xDrive. Przy cenie katalogowej pojawiła się 3 z przodu. Wobec tego przez cały weekend zastanawiałem się czy warto dopłacić 30 000 zł do 340i?

Jestem pewny, że 330i spełni moje oczekiwania w zakresie dynamiki. W tym momencie analizuję ten zakup z perspektywy sprzedaży samochodu za kilka lat. Wydaje się, że w kolejnej generacji 3 nie będzie ani 330i ani 340i, gdyż zastąpią je hybrydy. Czy Waszym zdaniem jest sens (ekonomiczny, pomijam frajdę z jazdy) dopłaty wspomnianej powyżej kwoty przy założeniu, że nie wykorzystam w pełni możliwości 3 litrowego silnika (jazda głównie w warunkach miejskich i podmiejskich)?

 

330i

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/sr4kv14f

340i

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/gnv00kqh

nie oszukuj siebie że nie będziesz korzystał z 340i mocy 😄😜 

podłożysz pod gaz cegłę żeby nie wciskać ? 

sam zobaczysz że 330i vs 340i to przepaść odnośnie dynamiki i kultury jazdy szczególnie przy 100k/h + 

wszystko zależy czy dla Ciebie 30 tysi to dużo ja już nic nie piszę bo tutaj dużo bulwersantów 😉 

nie jest to mało pieniędzy ale jak pisałeś po 5 latach wydaje mi się iż różnica będzie większa przy używkach ....

a ile radości z jazdy będziesz miał .....

 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał 30k czyli ok 10% ceny doplacic do 40i to bym raczej sie zdecydował, mimo iz "nie potrzebuje". Ale w mojej konfiguracji 4 GC zmiana silnika z 30i na 40i to jest 65 000 (sześćdziesiąt pięć tysięcy) co jest już grubą przesadą. czesc tej doplaty wynika tez z tego, ze wymusza to tez sportowy dyfer i uklad hamulcowy i elektryczne fotele, za co absolutnie nie chce placic.

Edytowane przez digitalDictator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z perspektywy swojej dopłaciłbym zarówno do 30d jak i do 40i.

Natomiast 65 bym kurcze chyba nie dał, bo to faktycznie przegięcie solidne.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adiki @Borsuczek

18 rocznie to maks. Ogólnie to dojeżdżam co 2 dzień do pracy 20 km 😅 więc ten diesel to wiem że i tak fanaberia, ale lubię tą charakterystykę diesla w BMW. 
mam już mocną benzynę i starczy, nie zawsze mi się chce kręcić wysoko kompresor. A w dieslu to wcisnę i idzie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dwa lata temu miałem dylemat 320i albo 330i. Wybór 330i, nie żałuję i napewno nie straciłem. Teraz myślę że można było od Bociana albo od szwagra te ''30 tyś,, pożyczyć i ugrać większą radość z jazdy i silnik który na pewno nie straci patrząc co się dzieję na rynku.

Nawet moja żona mówi żeby kupić mustanga v8 owinąć folią i czekać aż się stanie klasykiem wśród hybryd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, Crasher napisał(a):

@adiki @Borsuczek

18 rocznie to maks. Ogólnie to dojeżdżam co 2 dzień do pracy 20 km 😅 więc ten diesel to wiem że i tak fanaberia, ale lubię tą charakterystykę diesla w BMW. 
mam już mocną benzynę i starczy, nie zawsze mi się chce kręcić wysoko kompresor. A w dieslu to wcisnę i idzie…

18k zł to jest naprawdę stosunkowo niewielka suma, oczywiście w odniesieniu do kwoty całkowitej względem tego co zyskasz.

Dwulitrowy diesel to jest młockarnia.

30d w trójce jest stosunkowo rzadko spotykany, natomiast 30i oraz 20d jest od groma, być może choćby przez to cenę będzie lepiej trzymał.

Jak kupowałem to pomiędzy moją konfiguracją 18d, a 30d było 45k zł różnicy, do dzisiaj żałuję. Wybierając 20d żałowałbym tak samo. Trzeba było korzystać z rabatów i wybrać 30d rwd, a nie działać zachowawczo 🙂

Edytowane przez MedicuS

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MedicuS napisał(a):

18k zł to jest naprawdę stosunkowo niewielka suma, oczywiście w odniesieniu do kwoty całkowitej względem tego co zyskasz.

Dwulitrowy diesel to jest młockarnia.

30d w trójce jest stosunkowo rzadko spotykany, natomiast 30i oraz 20d jest od groma, być może choćby przez to cenę będzie lepiej trzymał.

Jak kupowałem to pomiędzy moją konfiguracją 18d, a 30d było 45k zł różnicy, do dzisiaj żałuję. Wybierając 20d żałowałbym tak samo. Trzeba było korzystać z rabatów i wybrać 30d rwd, a nie działać zachowawczo 🙂

Hahah 🤪 ale mnie kusi, ale tak to jest jak się jest powiedzmy w jakimś stopniu fanem motoryzacji. Auto jeszcze nie zaplanowane w produkcji a ja już mam ustalony plan odbioru😅 mają nie myć nie rozklejać a ja z salonu wrócę do domu laweta i od razu ppf na całość. To dopiero jest inwestycja, w cenie felg ok 4 k masz lakier z bani . Można wtedy się wyluzować że jakiś wujo oprze się bokiem jeansów o lakier czy , że synek rowerkiem jeździ za blisko 🫢

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkluzja taka, ze kazdy po latach zaluje nie dolozyl do lepszego silnika. Moje podejscie teraz, jak wyzej pisalem, to zastanowic sie jakim autem chcialbym jezdzic za kilka lat, a nie teraz jak bedzie nowe i ladne np. czy chcialbym jezdzic 3-4 letnim 330i z przebiegiem 60-100 kkm? Czy jednak 340i...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maciej_cie napisał(a):

Za kilka lat bym chciał jeździć nowym autem.

No tylko tak latwo nie ma 😄 zawsze w ktoryms momencie trzeba jezdzic 2 albo 3 letnim autem. Ja juz sie o tym przekonalem. Po kilku miesiacach juz sie jezdzi uzywanym autem. Chociaz Volvo oferuje leasingi w DE na 6 miesiecy i co chwila nowe auto, ale z drugiej strony ile to mozna ciagnac i ile czasu wolnego miec na zalatwianie papierow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.