Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Dla jasności - stwierdzenie budżet pozwala to nie znaczy ile możesz wydać tylko ile chcesz mentalnie wydać. Resztę dyskusji jest jałowe bo kwoty są tak względne dla każdego w rożnych okresach czasu że to bez sensu. Jak ktoś się zastanawia nad danym autem to znaczy że nie jest mu potrzebne. Ja rozumiem że można mięć dylematy ale rozstrzały są ich tak duże że to trudno nawet komentować. Może by tak zacząć od przejażdżki bo różnice miedzy silnikami są duże - nie znaczy że są gorsze. 318 v 340 to zupełnie dwa bieguny do innego klienta. Ale chyba trzeba sobie zadać pytanie co chcemy i co nam jest potrzebne

Z pewnością żadne auto was nie zabije - chyba że mu w tym pomożecie. I trzeba się bardzo postarać.

Moja żona na co dzień jeździ M2C wozi dzieciaki, jeździ po zakupy, ostatnio nawet pół ogrodu tym autem przewiozła. Zima, lato nie ma znaczenia - tak lubi, ale też wykorzystuje to auto w pełni jak potrzeba. Dla wielu ludzi to auto jest nie do przyjęcia i niech tak zostanie. Inni wolą coś innego. Jest tyle modeli w gamie BMW i tyle konfiguracji że każdy znajdzie coś innego dla siebie. A już nawet nie wspomnę u innych producentów.

Ja swoje M340ix mam już blisko rok - już jest ponad 50 tys km. Używam je do roboty na co dzień - mi się dobrze jeździ tym autem. I od strony osiągów, wygody, użyteczności A już trochę było w życiu BMW.


Szczupakwwa - rozwaliłeś mój system tym rozsądkiem. Nawet prowadząc biznes nie jestem w stanie być tak rozsądny. Co do różnicy 1,5 k między 320i v 340 oczywiście że nie warto. Zawszę nie warto. Dlatego wybrał bym ponownie 340

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie 330e na jazdę próbną i wyłącz elektryka, będziesz miał troche bardziej zamulające 320i (przez ciężar). Ja od miesiąca jeżdzę 320i i jestem zadowolony, do 170 przyspiesza bardzo fajnie, szybciej raczej nie jeżdzę :D Ale wiadomo, jak ktoś miał wcześniej 300km i przejdzie na coś słabszego to dla niego będzie to muł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie 330e na jazdę próbną i wyłącz elektryka, będziesz miał troche bardziej zamulające 320i (przez ciężar). Ja od miesiąca jeżdzę 320i i jestem zadowolony, do 170 przyspiesza bardzo fajnie, szybciej raczej nie jeżdzę :D Ale wiadomo, jak ktoś miał wcześniej 300km i przejdzie na coś słabszego to dla niego będzie to muł.

 

Niech sobie wsadzi do 320i boxa JB4 i będzie miał 230KM. I do tego można sobie ustawić strzały z wydechu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, co myślicie o poniższej konfiguracji:

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/nw2y7oh5


Na czym mi zależy?:

Auto z zewnątrz całe w czerni (myślę nawet o felgach M Performance)

W środku jasne skóry (nie trawię skóry ekologicznej)

Harman Kardon musowo (muzyk)

Lubię nowinki technologiczne więc auto pod tym względem max


Zrezygnowałem ze:

szpery,

okna dachowego,

elektryki foteli (raczej tylko ja nim będę jeździł)

webasto

drive recorder (i tak będę miał własną kamerkę)

grzanie tylnich foteli,

itp.


Na podobną konfigurację w jednym salonie udało mi się na start wywalczyć -15%, ale nie spieszy mi się, więc sobie jeszcze analizuje konfiguracje i w miarę możliwości jeżdżę po salonach.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Weź sobie 330e na jazdę próbną i wyłącz elektryka

Nie da sie "wylaczyc elektryka" - bateria ma zawsze min. bufor (~10%) wiec max. moc/osiagi sa dostepne zawsze.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekna, natomiast jezeli Ci sie nie spieszy bardzo, bardzo, to ja bym poczekal na FaceLifting ;)

a kiedy FL bedzie w sprzedaży - idąc dalej, kiedy relatywnie będę mógł go mieć? :)

no i pewnie ceny w górę pójdą :D 309 tys to już dużo.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd jesteś ale przemyślałbym jeszcze raz xDrive, jak nie jesteś z południa to wywal xDrive i weź sportowy dyfer.

245 KM to nie jest coś z czym sobie to auto nie poradzi bez xDriva.

mieszkam koło Rzeszowa, na pogórzu dynowskim (górki ok 400 m.n.p.m) a mieszkam akurat na zboczu góry i żeby dostać się do miasta muszę akurat pokonać ok 600 m po dość stromym podjeździe. Auta na przód często nie dawały rady w zimie i trzeba było jeździć na około po płaskim ;)

+ wypady w Bieszczady kilka razy w roku i koniec końców mógłbym klnąć gdyby mi zabrakło xDrive.

Dużo jeżdżę też Audi A5 2.0 TFSI 252KM z quattro no i daje rade, bardzo przyjemnie się jeździ, mocy w sam raz - stąd wybór 330ix

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna specka. Mialem identyczną z zewnątrz od BMW Polska. Podobala sie wszystkim dookola.


Rozwaz dolozenie pakietu First Class. Dolozysz niewiele bo ok 5k, a bedziesz mial wyciszenie, dostep komfortowy i elektryczne fotele z pamiecia (tak, bedziesz sam jezdzic, ale przydaje sie w serwisie, na myjniach, etc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w dwóch salonach i co się dowiedziałem,

są restrykcje na HK jeszcze przez ok 2-3 tyg,

kamery 360 mają restrykcje prawie do końca roku,

niektóre alusy mają jeszcze restrykcje (nie pamiętam jakie),

bagażnik w elektryce jeszzcze kilka tygodni,

hak i przygotowanie pod hak to samo.


Generalnie rezygnacja z kamer 360 pozwala sądzić że auto do odobioru byłoby w listopadzie, ale męczą mnie te kamery trochę, niby nie jest to niezbędne, ale kupuje auto za 300 tys i każą mi rezygnować z niektórych funkcji, to mnie to boli. Podobno M340i ma przydział na części z góry i łatwiej tam skonfigurować auto pod kurek i szybciej dostać ale to dopłata kolejnych 50-60 tys i odpada.


Co do pakietu który opisał @wzet - chyba chodziło o Business Class - rzeczywiście dopłata to trochę ponad 3500 także opcja warta rozważenia.


Kolejne pytanie: zawieszenie adaptacyjne M czy może jednak zostawić zwykłe?

Układ hamulcowy ten sportowy rzeczywiście jest mocniejszy czy to kwestia tylko wizualna?

A i proszę o weryfikację tych aplikacji dekoracyjnych, siedziałem w jednej 318i z małym przebiegiem i Tetragon już byl dość zmęczony jak na tak mały przebieg, dlatego u mnie wybór padł na Mesheffect.

No i w końcu się wczoraj przejechałem 330i.. Super sprawa, choć zupełnie inne doznania niż po jeździe A5 z 2017 z 2.0 TFSI 252KM Quattro. Audi jest zdecydowanie bardziej neutralne, a BMW absorbujące, nieco mniej komfortowe ale dające większy fun z jazdy.

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w dwóch salonach i co się dowiedziałem,

są restrykcje na HK jeszcze przez ok 2-3 tyg,

kamery 360 mają restrykcje prawie do końca roku,

niektóre alusy mają jeszcze restrykcje (nie pamiętam jakie),

bagażnik w elektryce jeszzcze kilka tygodni,

hak i przygotowanie pod hak to samo.


Generalnie rezygnacja z kamer 360 pozwala sądzić że auto do odobioru byłoby w listopadzie, ale męczą mnie te kamery trochę, niby nie jest to niezbędne, ale kupuje auto za 300 tys i każą mi rezygnować z niektórych funkcji, to mnie to boli. Podobno M340i ma przydział na części z góry i łatwiej tam skonfigurować auto pod kurek i szybciej dostać ale to dopłata kolejnych 50-60 tys i odpada.


Co do pakietu który opisał @wzet - chyba chodziło o Business Class - rzeczywiście dopłata to trochę ponad 3500 także opcja warta rozważenia.


Kolejne pytanie: zawieszenie adaptacyjne M czy może jednak zostawić zwykłe?

Układ hamulcowy ten sportowy rzeczywiście jest mocniejszy czy to kwestia tylko wizualna?

A i proszę o weryfikację tych aplikacji dekoracyjnych, siedziałem w jednej 318i z małym przebiegiem i Tetragon już byl dość zmęczony jak na tak mały przebieg, dlatego u mnie wybór padł na Mesheffect.

No i w końcu się wczoraj przejechałem 330i.. Super sprawa, choć zupełnie inne doznania niż po jeździe A5 z 2017 z 2.0 TFSI 252KM Quattro. Audi jest zdecydowanie bardziej neutralne, a BMW absorbujące, nieco mniej komfortowe ale dające większy fun z jazdy.

 

Ja z adaptacyjnego jestem bardzo zadowolony. W trybie sport na 19" ROF na mieście czujesz każdy kamyczek, w comforcie i tak jest twardo, ale dla mnie już bardzo wygodnie.

Sportowy układ hamulcowy jest rzeczywiście mocniejszy, był chyba też temat gdzie ktoś chciał wymienić standard bo przy 330i miał do wymiany tarcze jeszcze przed olejem. Wyszło, że kompletnie się to nie opłaca, więc lepiej brać za 3200 zł. Poza tym przy 19" te małe hamulce są... małe :)

Jak dla mnie cokolwiek poza Tetragonem jest dobre. Mam Mesheffect i jest super, bardziej ekskluzywnie będzie dąb czarny słojowany.

Kamery 360 bym odpuścił, mi wystarcza sam tył, i tak są wszędzie czujniki.


Bussines Class 3400 zł , First Class 3900 zł, ale nie widzę co daje te 500 zł więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja z adaptacyjnego jestem bardzo zadowolony. W trybie sport na 19" ROF na mieście czujesz każdy kamyczek, w comforcie i tak jest twardo, ale dla mnie już bardzo wygodnie.

Sportowy układ hamulcowy jest rzeczywiście mocniejszy, był chyba też temat gdzie ktoś chciał wymienić standard bo przy 330i miał do wymiany tarcze jeszcze przed olejem. Wyszło, że kompletnie się to nie opłaca, więc lepiej brać za 3200 zł. Poza tym przy 19" te małe hamulce są... małe :)

Jak dla mnie cokolwiek poza Tetragonem jest dobre. Mam Mesheffect i jest super, bardziej ekskluzywnie będzie dąb czarny słojowany.

Kamery 360 bym odpuścił, mi wystarcza sam tył, i tak są wszędzie czujniki.


Bussines Class 3400 zł , First Class 3900 zł, ale nie widzę co daje te 500 zł więcej

 

Jeśli nick współgra z imieniem to witam imiennika :)

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/9o6rivb6 a zatem tak to obecnie wygląda

Jak zatwierdzę ostatecznie konfigurację to lecę szukać największego rabatowania, na razie udało mi się wywalczyć 14-15% :)

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w dwóch salonach i co się dowiedziałem,

są restrykcje na HK jeszcze przez ok 2-3 tyg,

kamery 360 mają restrykcje prawie do końca roku,

niektóre alusy mają jeszcze restrykcje (nie pamiętam jakie),

bagażnik w elektryce jeszzcze kilka tygodni,

hak i przygotowanie pod hak to samo.


Generalnie rezygnacja z kamer 360 pozwala sądzić że auto do odobioru byłoby w listopadzie, ale męczą mnie te kamery trochę, niby nie jest to niezbędne, ale kupuje auto za 300 tys i każą mi rezygnować z niektórych funkcji, to mnie to boli. Podobno M340i ma przydział na części z góry i łatwiej tam skonfigurować auto pod kurek i szybciej dostać ale to dopłata kolejnych 50-60 tys i odpada.


Co do pakietu który opisał @wzet - chyba chodziło o Business Class - rzeczywiście dopłata to trochę ponad 3500 także opcja warta rozważenia.


Kolejne pytanie: zawieszenie adaptacyjne M czy może jednak zostawić zwykłe?

Układ hamulcowy ten sportowy rzeczywiście jest mocniejszy czy to kwestia tylko wizualna?

A i proszę o weryfikację tych aplikacji dekoracyjnych, siedziałem w jednej 318i z małym przebiegiem i Tetragon już byl dość zmęczony jak na tak mały przebieg, dlatego u mnie wybór padł na Mesheffect.

No i w końcu się wczoraj przejechałem 330i.. Super sprawa, choć zupełnie inne doznania niż po jeździe A5 z 2017 z 2.0 TFSI 252KM Quattro. Audi jest zdecydowanie bardziej neutralne, a BMW absorbujące, nieco mniej komfortowe ale dające większy fun z jazdy.

 


Dla mnie kamery 360 to mistrzostwo świata. Wcześniej miałem tylko tylnią i poza tym dość dobrze parkuje, więc nie czułem potrzeby posiadania tego w nowym aucie. Jednak wziąłem dogotowy samochód z kamerami i nawet nie myślałem, że usprawni to parkowanie. Poza tym możesz mieć usługę Drive Decorder (nie wiem czy jest dodatkowo płatne) i w sytuacjach gdy samochód poczuje zderzenie nagrywa automatycznie wcześniejsze 20sek i późniejsze 20sek. A jak chcesz to możesz przyciskiem uruchomić nagrywanie. Nie spodziewałem sie, że tak przyzwyczaję się do tych kamer.


To samo tyczy się zawieszenia adapcyjnego: mam 19 calowe felgi i mpakiet i dość słaby dojazd do domu. Jest duża różnica w komforcie pomiędzy trybem comfort a adaptive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja z adaptacyjnego jestem bardzo zadowolony. W trybie sport na 19" ROF na mieście czujesz każdy kamyczek, w comforcie i tak jest twardo, ale dla mnie już bardzo wygodnie.

Sportowy układ hamulcowy jest rzeczywiście mocniejszy, był chyba też temat gdzie ktoś chciał wymienić standard bo przy 330i miał do wymiany tarcze jeszcze przed olejem. Wyszło, że kompletnie się to nie opłaca, więc lepiej brać za 3200 zł. Poza tym przy 19" te małe hamulce są... małe :)

Jak dla mnie cokolwiek poza Tetragonem jest dobre. Mam Mesheffect i jest super, bardziej ekskluzywnie będzie dąb czarny słojowany.

Kamery 360 bym odpuścił, mi wystarcza sam tył, i tak są wszędzie czujniki.


Bussines Class 3400 zł , First Class 3900 zł, ale nie widzę co daje te 500 zł więcej

 

Jeśli nick współgra z imieniem to witam imiennika :)

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/9o6rivb6 a zatem tak to obecnie wygląda

Jak zatwierdzę ostatecznie konfigurację to lecę szukać największego rabatowania, na razie udało mi się wywalczyć 14-15% :)

 

Ja bym się jeszcze zastanowił się czy brać spoiler tylny M. Niby niewielki koszt, ale to tak na prawdę tylko taki czarny, wąski pasek na klapie bagażnika (na czarnym aucie to nie wiem czy w ogóle będzie widoczny). Zamiast tego po odebraniu auta wolałbym założyć spoiler M Performance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolejny ,,bandyta,, na drodze :D albo jak ja to mówię BATM. Z zewnątrz mam podobną konfigurację będziesz zadowolony robi wrażenie! Mam sportowy zawias i 19' ROF trochę twardy ale jak dla mnie do wytrzymania , choć żona mówi że trochę podskakuje na A2 na tylnej kanapie :) ale nie ma tragedii. Hamulce M obowiązkowo . Ostre jak brzytwa! Żona też musiała się przyzwyczaić :D zastanawiałem się też nad tymi skorami

ale jeżdżę z dzieckiem i nie daje klimy na Maxa nawet teraz alkantara i skóra pod udami mokra od potu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolejny ,,bandyta,, na drodze :D albo jak ja to mówię BATM. Z zewnątrz mam podobną konfigurację będziesz zadowolony robi wrażenie! Mam sportowy zawias i 19' ROF trochę twardy ale jak dla mnie do wytrzymania , choć żona mówi że trochę podskakuje na A2 na tylnej kanapie :) ale nie ma tragedii. Hamulce M obowiązkowo . Ostre jak brzytwa! Żona też musiała się przyzwyczaić :D zastanawiałem się też nad tymi skorami

ale jeżdżę z dzieckiem i nie daje klimy na Maxa nawet teraz alkantara i skóra pod udami mokra od potu.

brakuje mi wentylacji w opcji :/

A takie pytanko, ta skóra tez ma pełny pakiet skórzany. Widzę na konfiguratorze, że skóra jest wtedy m.in. na drzwiach, tym ciemym elemencie pod szybą. A górna deska rozdzielcza przed szybą czołową jest nią pokryta?

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zawieszenia to miałem na jeździe testowej możliwość jechać 330e w mpakiecie na zwykłym zawieszeniu i 19” felgach. W trakcie jazdy po mieście i kawałek poza to nie czułem jakiegoś dyskomfortu większego, ale ja mogę być też mało wybredny, bo obecne auto ma prawie 20lat i nie jest z segmentu premium ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zawieszenia to miałem na jeździe testowej możliwość jechać 330e w mpakiecie na zwykłym zawieszeniu i 19” felgach. W trakcie jazdy po mieście i kawałek poza to nie czułem jakiegoś dyskomfortu większego, ale ja mogę być też mało wybredny, bo obecne auto ma prawie 20lat i nie jest z segmentu premium ;)

 

Miałem i mam podobne zdanie. Jeździłem 320d mpakiet na 19'. Testowałem w mieście i poza i zdecydowałem się na sportowy zawias dla mnie Oki ale każdy musi się sam przekonać.


Szkoda że nie ma wentylacji w fotelach :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem forum i w sumie nie ma zbyt wiele informacji o "Pakiet M Technology" do M340i. Czy ktoś z was to brał i jeśli tak/nie to dlaczego? Zastanawiam się czy branie tego wgl ma sens. Przecież inne auta dają radę bez tego. Dodatkowo nie narażamy się na rozwalenie dolnej chłodnicy pod autem i lawetę. Ja osobiście brałbym M340i bez tego, ale może jestem w błędzie? Btw, chyba zaczekam i zamówię gdy wyjdzie facelift.
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.