Skocz do zawartości

Programowanie ficzerów w G30


Piokow

Rekomendowane odpowiedzi

No to chyba jego sprawa ile dał za auto.

Jakie to ma znaczenie ile dał za auto. Kompletnie żadnego.

Pytanie się o jakąś usługę, która powinna być wyceniona na podstawie kosztów, robocizny, wiedzy użytej do jej wykonania + marża. A nie wyceniona na podstawie ceny auta.

Rozumiem, że jak przyjedzie do Ciebie gość F10 520D za 200 tys. to mu kodujesz pamięć START - STOP za 300PLN a jak przyjeżdża gość F10 540i skonfigurowana na 450 tys. to za ta sama usługę bierzesz 1200 PLN ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraz się, ale zapytam, ile dałeś za auto?

 

Oczywiscie że się nie obrażam, niby za co ?

Za auto nie zapłaciłem ani grosza za wyjątkiem mojego czasu spedzonego w salonie na konfiguracji. Czy teraz mam inny cennik u was, według Twojej wypowiedzi i podejscia powinienem mieć mnoznik zero. Kiedy mogę wpaśc na usługi za zero ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraz się, ale zapytam, ile dałeś za auto?

 

Oczywiscie że się nie obrażam, niby za co ?

Za auto nie zapłaciłem ani grosza za wyjątkiem mojego czasu spedzonego w salonie na konfiguracji. Czy teraz mam inny cennik u was, według Twojej wypowiedzi i podejscia powinienem mieć mnoznik zero. Kiedy mogę wpaśc na usługi za zero ?

 

I na tym przykładzie dokładnie widać jak to działa :) Kupiłeś nowe, drogie BMW 5 to płać siano x 5 zgodnie z nazwą modelu :)


I nie tylko kolega od programowania ma takie podejście :) To samo robią producenci klocków, to samo podejście ma wiele firm detailingowych :)


BMW też kocha właścicieli nowych modeli :) Choćmy te same części czy felgi pasowały do innych, starszych aut, wycenimy je tak żebyś nie poczuł się zbyt ubogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to była aluzja do tego, że trzeba poświęcić bardzo dużo czasu i pieniędzy żeby ogarniać nasze wozidła. BMW niestety zabezpiecza się przed takimi kodowaniami i powoli staje się to coraz trudniejsze.

Pojedziesz do jednego to uwali EVO A drugi zakoduje co trzeba w 10 minut.

Ja też kupuje pewne narzędzia do pracy by móc robić szybciej, wygodniej, a przede wszystkim bezpieczniej a cena owych przyborów czasem powala.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nikt nie mówi, że ty oprogramowanie kupiłeś za 1PLN a wiedzę mam Ci przekazała w 3 min. przy talerzu zupy. Dlatego napisałem:

..... usługę, która powinna być wyceniona na podstawie kosztów, robocizny, wiedzy użytej do jej wykonania + marża. ....

Chodzi o to, że irytujące jest takie pieprzenie, że skoro dałeś za auto banikę to cie stać na wywalenie 100tys. za coś co w przypadku innego auta jest warte 30tys.

Dawałem przykład z F10 różnie skonfigurowanym. A jeszcze dobrym przykładem jest grupa VAG. Zarówno Audi jak i Skodę ogarniasz tym samym oprogramowaniem, trzeba mieć tą sama wiedzę - ale wg takiego podejścia klienta trzeba skasować x razy więcej w przypadku audi bo to przecież marka premium. Generalnie macie podejście typu: wchodzi facet do piekarni, patrzysz na niego, a temu sprzedam bułke za 1PLN, wchodzi drugi, patrzysz przez okno wjechał BMW, Mercedesem czy innym, o to nie to dla niego ta sama bułeczka będzie za 5PLN.

Niestety wiemy, że tak jest i raczej się to nie zmieni. Ale skoro ktoś sie pyta to po cholerę od razu go punktować z pretensjami i z aluzją, że skoro kupił BMW to nie ma prawa szukac taniej tylko ma bulic wszystkim wokół bo przecież go stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech szuka taniej, nikt mu tego nie zabroni. Natomiast irytuje mnie fakt, że przyjeżdżają sztukami po pare set tysięcy złotych i biedują o 50zł, a jak przyjedzie styrane e60 albo e90 to jeszcze dostaje się napiwek za wykonaną robotę.

Widzę kolego że nie masz zielonego pojęcia o kosztach oprogramowania i sprzętu.

Ten 1 tyś pomnóż sobie razy 50, a i tak to nie wszystko i tylko dlatego że do BMW

Odnośnie wiedzy, takie chrzanienie, że to 3 min rozbawiło mnie bardzo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz uważnie moje wypowiedzi może, bo chyba nie zrozumiałeś. W żadnym miejscu nie umniejszałem koniecznej wiedzy ani twojej ani innych specjalistów w tym zakresie.

Również nigdzie nie napisałem, że sprzęt potrzebny do tych usług kupi sie tanio.

Wręcz przeciwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu się dziwicie... tak było, jest i będzie. Jedna i ta sama usługa jest wyceniana w różny sposób w tanim i drogim aucie. To samo robią producenci części. Mało kto się orientuje, że bywają identyczne części lecz o różnych numerach katalogowych bo jedna jest do Audi a druga do Seata i kosztują różnie. Samo ryzyko pracy przy aucie za milion jest sporo większe więc i ceny za poszczególne usługi są wyższe. Co w tym dziwnego? Nie rozumiem więc oburzenia jak ktoś się pyta o cenę auta. Za wymianę oleju w autach "normalnych" kasujemy powiedzmy 50zł a w Lambo 500zł.


pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszły mnie słuchy ze jeden z ubezpieczycieli odmówił wypłaty odszkodowania ze szkody kradzieżową w audi.

Samochód w leasingu, zarzut - bez zgody leasingodawcy osoba trzecia (koder) ingerowała w oprogramowanie samochodu w tym keylesa przyczyniając się lub umożliwiając kradzież...

Czyżby ASO podzieliło się informacja z ubezpieczycielem/leasingodawca logami z komputera zgranymi podczas przeglądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawda jest taka, ze kazde praktycznie bmw ma karte gsm a co za tym idzie ma techniczna mozliwosc wyslania czegokolwiek gdziekolwiek chce takze kazde polaczenie sie z oprogramowaniem auto ze juz nie wspomne o jakikolwiek zmianach moze byc niemal blyskawicznie widoczne w systemach bmw. Zwykly uzytkownik nie ma zezwolania na polaczenie oraz jakiekolwiek modyfikacje I bmw moze Sobie z tym zrobic co chce. Odmowic naprawy gwarancyjnej, zazadac kosmicznej oplaty za uzywanie nieautoryzowanych funkcjonalnisci, podzielic sie wiedza z ubezpieczycielem, policja lub najzwyczajniej olac temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to zawarte w warunkach jakichkolwiek? Nie bo straciliby twarz, wiec nie jest wysylane bo afera bylaby taka jak z fb huyawejem itp;) nie ma takie integracji jeszcze i juz nie pisz bajek slonik bo nie ma sensu:) dane sa zaciagane odnosnie pracy silnika tylko na serwisie inaczej mogliby diagnozowac auto i zamawiac czesci z automatu a oni nawet zdjagnozowac nie potrafia w serwisie a co dopiero zdalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kuba czytaj uwaznie, nigdzie nie napisalem ze tak robia, tylko ze technicznie maja taka mozliwosc. Wiadomo ze w serwisach pracuja czesto ludzie z przypadku ktorzy guzik umieja ale oprogramowanie Tworza juz specjalisci inzynierzy ktorzy posiadaja duza wiedze, doswiadczenie. Zadnej afery by nie bylo bo co to za aftera, ze system loguje informacje nieautoryzowanego dostepu do oprogramowania? To ze zostawie otwarte drzwi do swojego auta z klucsykami w srodku nie znaczy ze mozesz do niego wsiasc I nim pojezdzic. Tak samo jest z softem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Randall to nie zadne basnie tylko brak swiadomosci ludzi ze korzystanie z oprogramowania lub jego czesci bez zgody, wiedzy jego wlasciciela jest zwykla Kradzieza. Sam dobrze zapewne wiesz ze do numeru vin masz przypisane wszystkie opcje oraz uslugi za ktore zaplaciles. Dobrym przykladem tutaj jest CarPlay. Jesli korzystasz z uslugi nie uiszczajac za nia oplaty jestes pospolitym zloeziejem ze wszyystkimi tego,prawnymi Konsekwencjami I to od woli wlasciciela zalezy co z tym zrobi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Akurat o carplay nie mówię bo tutaj trochę inna sprawa.

Cała reszta typu start stop itp to tylko zmiana domyślnych parametrów.

Mam zakodowane pełno rzeczy, mam kartę sim, auto zgłasza potrzeby serwisowe ale nigdy przenigdy nie miałem problemu przez kodowanie.

W g30 odblokowywałem dvd, start stop, zegary Alpiny, auto na gwarancji żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiecie ale od pewnego czasu poprzez portal Connected drive można złożyć zlecenie i uzyskać plik z kompletem danych telematycznych, jakie były do dnia złożenia wniosku wysyłane z Waszego pojazdu na serwery BMW.

W ciągu 24h po złożeniu wniosku otrzymuje się raport - czy jest on kompletny ja tego nie wiem. Ale z ciekawości możecie sobie coś takiego ściągnąć.

Ponadto jest wgląd w to kto z osób trzecich zawnioskował o dostęp do danych z Waszego pojazdu - ustawia się powiadomienie jesli takie zdarzenie wystąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiecie ale od pewnego czasu poprzez portal Connected drive można złożyć zlecenie i uzyskać plik z kompletem danych telematycznych, jakie były do dnia złożenia wniosku wysyłane z Waszego pojazdu na serwery BMW.

W ciągu 24h po złożeniu wniosku otrzymuje się raport - czy jest on kompletny ja tego nie wiem. Ale z ciekawości możecie sobie coś takiego ściągnąć.

Ponadto jest wgląd w to kto z osób trzecich zawnioskował o dostęp do danych z Waszego pojazdu - ustawia się powiadomienie jesli takie zdarzenie wystąpi.

 

W którym to jest miejscu? Przejrzałem portal i nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, ze kazde praktycznie bmw ma karte gsm a co za tym idzie ma techniczna mozliwosc wyslania czegokolwiek gdziekolwiek chce takze kazde polaczenie sie z oprogramowaniem auto ze juz nie wspomne o jakikolwiek zmianach moze byc niemal blyskawicznie widoczne w systemach bmw. Zwykly uzytkownik nie ma zezwolania na polaczenie oraz jakiekolwiek modyfikacje I bmw moze Sobie z tym zrobic co chce. Odmowic naprawy gwarancyjnej, zazadac kosmicznej oplaty za uzywanie nieautoryzowanych funkcjonalnisci, podzielic sie wiedza z ubezpieczycielem, policja lub najzwyczajniej olac temat.

 

Troszkę się zagalopowałeś z tymi cokolwiek i kiedykolwiek. Po za tym zmiana ficzerów to nie to samo ingerencja w oprogramowanie odpowiedzialne za powiedzmy "sterowanie i zarządzanie" autem. Nikt nie odmówi ci wypłaty ubezpieczenia bo na liczniku wyświetlało ci się logo M albo że wyłączyłeś sobie start/stop.


pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.