Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Panowie wyczytałem, że ubezpieczenie przez pierwszy rok musi być dealerskie

nie musi , ale trudno go przebić - masz 300zł netto dodatkowo do zapłaty w razie wyboru zew. ubezpieczyciela- zdzierstwo :shock: u mnie wyszło 3,4% , podobno to zależy też od Twojej historii AC w przypadku innych aut , im częściej korzystasz tym wyższy procent

Opublikowano
Ja dostałem ubezpieczenie 2.2% ale brałem własne finansowanie. Kobieta z leasingu powiedziała że ubezpieczenie będzie jeszcze poddane negocjacjom i może będzie parę groszy taniej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja dostałem ubezpieczenie 2.2%

mówimy o nowe auto z salonu ? , mówimy o całą sumę ubezpieczenia auta na rok brutto - pytam bo zaproponowali mi rozwiązanie w postaci opłacenie części składki rocznej a druga część przy szkodzie jeśli nastąpi , jakieś netto/brutto.. czy coś takiego ?

Opublikowano

A ty masz firmę, prowadzisz działalność jakąś ? BO mam wrażenie, że coś nie zrozumiałeś.

Sadzę, że ubezpieczalnia zaproponowała ci ubezpieczenie z opłatą składki w kwocie netto, a więc bez VAT.

Wygląda to tak, że w momencie szkody idziesz auto naprawiać i koszt naprawy to przykładowo 10000+2300 VAT, a więc 12300zł.

Wtedy ubezpieczalnia płaci za naprawę serwisowi tą kwotę netto, a więc 10000zł, bo miałeś wykupione ubezpieczenie w kwocie netto.

Ale ty musisz zapłacić do serwisu ten VAT a więc 2300zł. Serwis wystawia dwie faktury, jedną tobie, jedną ubezpieczalnia, odpowiednio opisane.

Ten VAT co zapłacisz odliczasz u siebie w księgowości.

Powiem szczerze, że przerabiałem to kiedyś. Zamieszanie z kwitami, jeszcze jak odliczasz tylko 50% VATu. Ja wolę jednak ubezpieczenie brutto od razu to rozliczyć, a w razie szkody jest naprawa i odbieram auto bez dopłat, papierów dodatkowych i rozliczeń.

Opublikowano

Dokładnie. Przy zawyżonych kosztach napraw można się niemiło zaskoczyć dopłatą do kwoty brutto.

Mi w tamtym roku do g30 dali ubezpieczenie dealerskie w salonie z allianz na 2%. Mega oferta, ktora w kolejnym roku rowniez byla atrakcyjna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Yarwa tak , to ten skomplikowany mechanizm finansowy , dzięki za wyjaśnienie :cool2: :D rozumiem że to rodzaj ruletki , jak jest rok bez szkodowy to stawka ubezpieczeniowa będzie o 23% tańsza , a jak jest szkoda to może być i nawet drożej niż mogło by być , czy dobrze to rozumiem ?
Opublikowano

Teoretycznie nie wychodzi drożej. Ale musisz zamrozić kwotę VAT z naprawy i później ją rozliczyć.

Ponadto zamieszanie z papierami, bo jak rozliczasz tylko 50% VAT to już beletrystyka i serwis powinien odpowiednio opisać faktury, żeby się nie skończyło tak, że wyłożysz cały VAT na naprawę a zwrot będziesz miał tylko 50%.

Musi być faktura na ubezpieczalnie wypisana na netto +50%VAT a na Ciebie tylko 50% VAT. Bo jeśli będzie tylko netto na ubezpieczalnie a na Ciebei VAT 23% to rozliczysz sobie tylko 11,5% VAT, a pozostałe 11,5% VAT będziesz w plecy.

Generalnie ja raz rozliczałem szkodę przy ubezpieczeniu netto i od razu stwierdziłem, że nie chce już tego zamieszania.

Może ktoś z tego korzysta i widzi tutaj zysk, ja osobiście nie.

Opublikowano
Ja dostałem ubezpieczenie 2.2%

mówimy o nowe auto z salonu ? , mówimy o całą sumę ubezpieczenia auta na rok brutto - pytam bo zaproponowali mi rozwiązanie w postaci opłacenie części składki rocznej a druga część przy szkodzie jeśli nastąpi , jakieś netto/brutto.. czy coś takiego ?

 

tak mówię o nowym aucie składka jest za cały rok

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie a jak jest z wykupem na osobę prywatną przy DG lub spółce cywilnej funkcjonuje to jeszcze? Ostatni leasing auta miałem zakończony z 8 lat temu i wtedy nie było problemu a jest to duży plus podatkowy.
Opublikowano
Panowie a jak jest z wykupem na osobę prywatną przy DG lub spółce cywilnej funkcjonuje to jeszcze? Ostatni leasing auta miałem zakończony z 8 lat temu i wtedy nie było problemu a jest to duży plus podatkowy.

Funkcjonuje :mrgreen:

***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie a jak jest z wykupem na osobę prywatną przy DG lub spółce cywilnej funkcjonuje to jeszcze? Ostatni leasing auta miałem zakończony z 8 lat temu i wtedy nie było problemu a jest to duży plus podatkowy.

 

Działa, sprawdzone

male-bmw-2.png
Opublikowano
Panowie a jak jest z wykupem na osobę prywatną przy DG lub spółce cywilnej funkcjonuje to jeszcze? Ostatni leasing auta miałem zakończony z 8 lat temu i wtedy nie było problemu a jest to duży plus podatkowy.

 

A zależy też od leasingu, kolega w pko nie mogl wykupic na prywatna. Ale np w santanderze nie bylo problemu.

Opublikowano
Panowie a jak jest z wykupem na osobę prywatną przy DG lub spółce cywilnej funkcjonuje to jeszcze? Ostatni leasing auta miałem zakończony z 8 lat temu i wtedy nie było problemu a jest to duży plus podatkowy.

 

A zależy też od leasingu, kolega w pko nie mogl wykupic na prywatna. Ale np w santanderze nie bylo problemu.

Wykupujesz i nie wprowadzasz do ewidencji - na to samo wychodzi, ewentualnie wysyłasz notę korygującą, żeby zrobili fakturę bez NIP, opór leasingodawcy to nie problem :norty:

***** ***
Opublikowano

Dokładnie jak kolega wyżej pisze

Nie ma znaczenia czy faktura wykupu jest na firmę czy na osobę prywatną.

Faktury wykupu nie wrzucasz w koszty i przez 6 miesięcy (licząc od miesiąca następującego po wykupie) nie wrzucasz żadnych kosztów do firmy związanych z tym autem.

Po upływie tych 6 miesięcy możesz sprzedać auto na umowę kupna-sprzedaży i nie płacisz podatku dochodowego ani VAT-u.


Problem może być tylko 1:

Jeśli auto po wykupie i po upływie tych 6 miesięcy nadal będzie drogie to powodzenia w sprzedaży takiego auta bez faktury :mad2:

Mój Szwagier sprzedawał 4 letnie GLE 250d po takim leasingu oraz wykupie i sprzedał się dopiero po 7 miesiącach, w dodatku za śmieszne pieniądze :cry2:

Znam też kilka przypadków sprzedaży X5 z podobnymi i nawet gorszymi efektami.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
To jest właśnie temat przez który oferty typu CL nabierają popularności. Bujanie się z autem za 100-150k bez FV to walka z wiatrakami i obniżanie ceny w nieskończoność.
Opublikowano
U mnie jest to rozplanowane: nowe auto jest leasingowane, wykupione pozostaje do dyspozycji drugiej połówki i nie ma problemu ze sprzedażą, trzeba tylko uwzględnić preferencje przyszłej właścicielki na etapie konfiguracji :mrgreen:
***** ***
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Bujanie się z autem za 100-150k bez FV to walka z wiatrakami i obniżanie ceny w nieskończoność.

 

Niby racja.

Sprzedalem na fv 5 letnie E91 to oddałem 1/3 kwoty w podatkach. Niestety.

Z koeljnym sutem spróbuję na umowę k-s.

Teraz widzę jak znajomy buja się z 4 letnią 430d na fvat.

Zainteresowania brak.

Mam w rodzinie MB C63 2014r na fvat do sprzedania.

Jest za 149 tys brutto.

Gdyby był za 110-120 na umowę k-s dawno by poszedł.


Z tą fvat nie ma reguły..

Opublikowano

Do sprawy trzeba podejść inaczej, nie zapominaj że przez czas użytkowania auta odliczałeś vat od zakupu lub leasingu, napraw, paliwa, ogólnie od wszystkiego co jest z autem związane. Myślę że przez okres 5 lat użytkowania odliczyłeś vatu dużooo więcej niż teraz oddałeś przy zakupie.

Na przykład ja bardzo lubię sobie vat odliczyć ale z zapłaceniem już jest gorzej :) mimo że w ogólnym rozrachunku jestem do przodu.

Opublikowano

Wracając do tematu:


Negocjuje BMW M340i wraz z wynajmem BMW comfort lease.


Na ten moment rabat 14,8%

Wartość wykupu w wynajmie na 48 mies - 47% (im większa wartość wykupu tym niższe raty)


Zastanawiam się na ile mogę sobie jeszcze pozwolić w negocjacjach.


Ktoś jest na podobnym etapie?

Opublikowano
Wracając do tematu:


Negocjuje BMW M340i wraz z wynajmem BMW comfort lease.


Na ten moment rabat 14,8%

Wartość wykupu w wynajmie na 48 mies - 47% (im większa wartość wykupu tym niższe raty)


Zastanawiam się na ile mogę sobie jeszcze pozwolić w negocjacjach.


Ktoś jest na podobnym etapie?

A jaka konfiguracja?

Opublikowano

Tak jestem z nim w kontakcie. Biorąc jego ofertę (swoja droga faktycznie dość dobrą) muszę zaakceptować jego ubezpieczenie, które jest jakieś 4k droższe niż to co mogę mieć z zewnątrz...Będę jeszcze negocjował.


Co do pakietu m technology, nie widzę tutaj zastosowania patrząc na sposób w jaki poruszam sie samochodem:) Bardziej myślałem czy nie nie dołożyć systemów asystujących professional i np zrezygnować z telefonii komórkowej - nigdy nie ładuje telefonu na ładowarce indukcyjnej, lecz to chyba nie tylko o ładowarkę tam chodzi.

Opublikowano
W pakiecie m technology masz też większe tarcze hamulców.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.