Skocz do zawartości

Adaptacyjne swiatla LED - mieszane odczucia


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Mialem ostatnio okazje przejechac dosyc sporo km po zmroku moim nowym nabytkiem i mam bardzo mieszane odczucia co do adaptacyjnych swiatel LED. Z jednej strony niby fajnie oswietlaja pobocza na drodze, gdzie jest tylko jeden pas ruchu w jedna strone z drugiej na autostradzie zachowuja sie te swiatla conajmniej dziwnie. Wyglada to jakby ktos 2 latarkami swiecil raz na lewo raz na prawo, a jak sie zblizam do jakis tablic informacyjnych to potrafi nagle tak na ta tablice machnac ze jesli ta tablica jest w bliskiej odleglosci odemnie to zostaje porazony swiatlem odbitym od tej tablicy. Na drodze lokalnej tez mialem bardzo nieprzyjemna sytuacje gdy przedemna jechaly 3 motocykle. Swiatla czasami przestawaly widziec te motory i walily dlugimi swiatlami wprost na nich, ze w pewnym momencie jeden z motocyklistow o malo sie nie wylozyl. Moja zona, ktora siedziala obok zwrocila mi uwage dlaczego tak oslepiamy tych motocyklistow. Po chwili wylaczylem adaptacje, motocyklisci zwolnili maksymalnie, a ja wyprzedzajac ich zostalem calkiem slusznie przez nich obtrabiony. Holera te swiatla kosztuja bombe pieniedzy a zapowiada sie ze to kolejny malo warty gadzet.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to tylko rzecz martwa i nie zawsze będzie dzialac tak jakbysmy tego chcieli. Tak jak np. wycieraczki z czujnikiem deszczu. Jednak dla mnie sa super i wlasnie w sutuacji gdy jedziemy droga jednopasmowa to fajnie oswietla nam pobocza. Ja natomiast mam zle doswiadczenia z asystentem utrzymywania pasa ruchu ktory ingeruje w kierowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisał ten system ma swoje ograniczenia tak jak czujnik deszczu itp. Nie są one tak idealne żeby pracować tak jak tego chcemy czy tak jak tego sytuacja wymaga.

Ja jestem bardzo zadowolony z adaptacyjnych LEDów i dla mnie jest to must have. Owszem, Audi ze swoimi Matrixami króluje i góruje nad BMW ale cóż. Przynajmniej póki co BMW nie chleje tak oleju i nie ma tak awaryjnych skrzyn biegów jak to jeszcze chwile temu Audi. Każda marka ma swoje mocniejsze i słabsze strony. Każdy wybiera to co mu odpowiada bardziej. Może kiedyś doczekamy się połączenia najlepszych cech/gadżetów choćby BMW, Audi i MB w jednym modelu czy lini modelowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Światła są dobre i tylko dobre, ja dopłaciłem przede wszystkim dla wyglądu, bo dla mnie G30 bez ledów wygląda tragicznie. Światła oślepiają innych kierowców, co bym nie włączył to zaraz ktoś miga. To jest jedna z niewielu rzeczy, które nie zostały poprawione względem modelu F10.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina lezy tez po stronie stanu technicznego tego kto jest przed Toba:( kamera nie wychwytuje najzwyczajniej w swiecie ze sa tam swiatla, a na tej zasadzie glownie dziala... mowienie ze nie ma poprawy raczej niebardzo tutaj pasuje. Mam f16 x6 i w g30 dzialaja obe o niebo sprawniej w tym maja wiecej stref i doswietlaha lepiej bok glownie lewy w sytuacjach dynamicznych. Dalej nie widza slabych swiatel z naprzeciwka oraz jak jada jakies stare rupiecie z swiatlami ktore nie pasuja nawet na swiatla odblaskowe... wtedy faktycznie gowno widac...


Do audi merca i vw dalej bmw jest w ciemnej pupencji jesli chodzi o technologie i szkoda ze spotylajac sie z kumplem w e klasie czy nowej a6 raczej nie masz sie czym pochwalic bo ani technoligi ani konfortu lepszego bie ma a wyglad to rzecz wzgledna i wywolujaca dyskusje na poziomie politycznym:D



Maly tip swiatla automatyczne wylacza sie mignieciem dlugimi:) zamiast puscic pelny snop po postu soe wylaczaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kuba dzieki za wskazowke. Male wyjasnienie to przedmna nie jechal zaden rupiec, ale trzy motocykle. Chlopaki mieli na Sobie odblaskowe zielone kamizelki a swiatla mialy sprawne. byli dobrze widoczni. Droga lokalna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Hmmm, ja myślałem, że adaptacyjne ledy są wszedzie podobne.

Mam w C klasie w205 adaptacyjne ledy i naprawdę "wycinanie" z naprzeciwka działa b. dobrze.

Problem są wyjeżdżając zza górki ciężarówki. Kierowca siedzi zdecydowanie wyżej od swiatel mijania. Obrysowki na dachu świeca za słabo, żeby "wyciąć" go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień użytkuję równocześnie G30 i A6 na ledach matrix beam. Nie zgodzę się z Waszymi Panowie stwierdzeniami że w Audi są lepsze ledy. Faktem jest że w BMW jest jedna wiązka światła, ale konkretna. W Audi światła szaleją cały czas, najlepiej widać to jak jedziesz za kimś np. za ciężarówką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam najnowsze matrixy od audi w nowym a6 lub innej nowosci lub to co zaoferowal touareg. Ilosc ma znaczenie bo mozna wyciac. A i moje g30 szaleje snopkiem swiatla czasami nie mowiac juz o pieprzonym nv ktore najnormalniej w swiecie oslepia prEchodniow bez potrzeby... tyle osob ktore patrza sie ba mnie jak na skonczonego debila to az wstyd mi czasami. Z agresja jeszcze sie nie spotkalem ale mysle ze to kwestia czasu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Sporo jeżdzę drogami bocznymi po nocy i jakiś czas temu zacząłem zwracać uwagę na to jak święcą auta z przeciwka. Fura z ledami nie oślepiła mnie ani razu a mija się tego coraz więcej. Ksenony od czasu do czasu oślepiają a halogeny standardowo- co trzeci źle ustawiony :duh:

Obecnie użytkuję ledy w Volvo i jestem zadowolony. Nie wiem czy BMW ma taki patent, ale w Volvo przed włączeniem pełnej mocy długich na sekundę czy dwie odpala długie o zmniejszonej mocy, jakby badał teren, jak jest pusto to dopiero świeci na maksa. A jak nie jest to znowu krótkie plus doświetlanie pobocza. Wielokrotnie z naprzeciwka jechały słabo oświetlone pojazdy, które były badane tymi "półdługimi" ale żaden nie odmigał, więc ich to widocznie nie oślepia.

Ciekawy jestem jak w stosunku do Ledów świecą światła laserowe dostępne w 7er czy w nowym X5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg moich osobistych doświadczeń, to lasery z 7er - jeśli chodzi o samą technikę oświetlania i "wycinania" - świecą porównywalnie, natomiast moc strumienia świetlnego oczywiście jest sporo większa (oficjalne dane - 500 vs 600 m efektywnego zasięgu). Natomiast o ile w przypadku laserów nagminnie migali, że ich oślepiają, tak jakoś w G30 tego nie doświadczyłem, wydają się być bardziej precyzyjne. Co do przykrych doświadczeń Kolegów - na razie jeszcze oko ludzkie działa precyzyjniej od tych systemów i nic nie zastąpi przytomności kierowcy, ale to raczej kwestia czasu (i mocy obliczeniowej pokładowych komputerów), kiedy to się zmieni. Poza tym, o ile wiem, to czułość systemu zapobiegającego oślepianiu można regulować (niestety tylko via komp), ale też ważne jest, żeby powierzchnia nad lusterkiem była idealnie czysta, czasem byle kurz albo pozostałości po owadach wystarczą, żeby to wszystko zaczęło głupieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na co dzień użytkuję też Passata B8 na Top Led z Dynamic Light Assist i miałem ostatnio demówke G30 na weekend z tymi ledami i też nie zauważyłem żeby były jakieś znaczące różnice w działaniu między nimi. Kiedyś pisałem o tym na forum ,że F11 na ksenonie z asystentami świecą po prostu kiepsko natomiast nowa 5 w mojej ocenie z tymi ledami jest na pewno nie gorsza niż VW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może czasem mrugnie światłami przechodnia zbyt gorliwie, ale jadąc w terenie niezabudowanym w nocy, to ta funkcja jest warta każde pieniądze. Miałem już kilka przypadków zwierzyny leśnej, którą pięknie ledy oświetliły, albo zawianego bez oświetlenia w lesie, idącego niewłaściwą stroną. W połączeniu z noktowizorem, jak dla mnie niesamowicie poprawiający bezpieczeństwo system. Co do samego "wycinania", to przecież te światła też na swój sposób wycinają pojazdy. Ostatnio co prawda jechałem audi A6 z Matrixami i tam pobocze zdawało się oświetlać bardziej równomiernie (w BMW jest rozmyte te światło), ale w BMW świeci na mój gust dalej i mocniej. Przyznam natomiast, że jedno tak na 20 samochodów mrugnie, gdyż nie zawsze system zadziała natychmiastowo. Ale jak działa prawidłowo, to jeszcze nikt nie mrugał.


A tutaj filmik z porównaniem technologii:

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem G30 na kilka dni do testów i byłem zachwycony. Cały czas jeździłem na asystencie świateł drogowych i nie było w ogóle problemów. Nikt mi nie mignął, że go oślepiam. Druga sprawa, że biednie wyglądają podstawowe lampy, a najgorsze, że mają zwykłą żarówkę na migaczu ;)
2018- BMW 5 G30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś wie jak wygląda sprawa przy noktowizji? Czy wspomaga to asystenta świateł? Jak dla mnie jeśli współpracuje to może to znacznie poprawiać wycinanie, właśnie w przypadku jak jedzie kiepsko oświetlony samochód/motor. Czy noktowizja to jedno i nie ma w ogóle wpływu na asystenta świateł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noktowizja doswirtla wykryte obiekty w postaco zwierzat i ludzi. Motocykle olewa i nie zauwazylem aby pomagalo w dzialaniu swiatel dlugich zwlaszcza na duzym dystansie gdzie problem jest czestszy z vrakiem wyciecia auta przed Toba ze slabtmi swiatlamw rozumieniu wlacza swiatla i mruga, ale nie wspomaga wylaczania wiazek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem Panowie. Albo ja nie jestem aż tak wymagający albo Wy marudzicie :D dla mnie LEDy w moim f11 to coś, przez co nie spojrzę już na auto bez takiego oświetlenia. Jakość oświetlenia drogi jest naprawdę ok. Przez niecały rok zrobiłem ponad 40k km - nierzadko nocą po ponad 700km bez wysiadania (później paliwo się kończy :P ) i jest to przyjemność a nie męczarnia. A sytuacji że ktoś mignie bo oślepiam było naprawdę niewiele.... W połączeniu z night vision jest to naprawdę fajny patent znacząco zwiększający bezpieczeństwo. I nie wydaje mi się, żeby przy G30 zrobiono krok w tył... Ale nie wiem bo jeszcze nie jeździłem :)

jedyne co, to strzelanie po ludzikach idących po chodniku zgodnie z przepisami jest faktycznie troszkę irytujące. Ale to już problem systemu nv a nie oświetlenia LED

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zdecydowani opcja must have - mieszkając poza miastem, gdzie piesi chodzą poboczami bez odblasków, docenia się tę opcję najbardziej. Przydatna też do wyprzedzania - od razu widać, co jest z przodu - normalnie długie włącza się dopiero na wysokości wyprzedzanego pojazdu

Parę miesięcy temu coś się zmieniło chyba w oprogramowaniu - zauważyłem LEDy zaczęły znacznie lepiej działać. Jak dla mnie jedna rzecz do poprawy - w sytuacji, gdy po lewej stronie świecą się lampy, a prawa "tonie w czerni" LEDy powinny doświetlać prawą stronę - a tak wyłączane są dla obydwu stron

PS

Przez rok czasu może raz ktoś mrugnął, że oślepiam - normalnie to widać, jak snopy "unikają samochodów", skracając odległość świecenia przed zgaśnięciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.