Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Mam względnie świeży oryginalny DPF w 335D (ok 40k km) i chciałbym zapytać was jaki o jego stan. Ogólnie w limity na wolnych obrotach łapie się chyba ( 650 - 12-15 mbar, 2000 - 55mbar, 3000 - 150 mbar, 4000 - 200mbar). Ogólnie jadąc na "zapchanym" (ok 85% wg btoola) przy pełnym bucie przyspieszając na 4-5 biegu miałem 500mbar w piku max, po wypaleniu dpf maksymalne ciśnienie miałem poniżej 300 mbar. Jaki opór stawiają kompletnie nowe DPFy oraz drugie pytanie kiedy trzeba się rozglądać za nowym lub daniem do wyprania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam względnie świeży oryginalny DPF w 335D (ok 40k km) i chciałbym zapytać was jaki o jego stan. Ogólnie w limity na wolnych obrotach łapie się chyba ( 650 - 12-15 mbar, 2000 - 55mbar, 3000 - 150 mbar, 4000 - 200mbar). Ogólnie jadąc na "zapchanym" (ok 85% wg btoola) przy pełnym bucie przyspieszając na 4-5 biegu miałem 500mbar w piku max, po wypaleniu dpf maksymalne ciśnienie miałem poniżej 300 mbar. Jaki opór stawiają kompletnie nowe DPFy oraz drugie pytanie kiedy trzeba się rozglądać za nowym lub daniem do wyprania.

 

Mam takie same pomiary na zapełnionym dpfie który ma 140k przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!


Pisze z pytaniem - apropo błędów 452A i 4B2D po wyszukaniu ich w aplikacji na ios - Carista (posiadam OBDII vgate icar)

Auto posiadam od 2 tygodni, prewencyjnie kupiłem sobie obd w celu zdiagnozowania ewentualnych błędów czy kontroli DPF.


Wyczytałem, że błąd 452A świadczy o informacji, że samochód przekroczył 200kkm i konieczna jest wymiana filtra. Parametry z aplikacji to około 9g sadzy i 48g popiołu, czas żywotności dpf około 55kkm, zastanawia mnie jeden parametr - temperatura spalin cały czas wskazuje na -40st. C.

Auto chodzi jak w zegarku, odpala, nie przerywa, nie kopci, 0 błędów na desce.


Mogę jeździć z tym błędem czy próbować jakoś to naprawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś ustawione cykliczne kasowanie błędów? To że ty włączyłeś wypalanie dpf nie oznacza że sam to zrobi. Ja przyjazalbym się czujnikowi wtyczce i kablowi. A błąd związany z dpf to wystarczy że za pomocą aplikacji wykonasz wymiane na nowy dpf i bledu 462a nie będzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, jak macie w silniku n47 2.0 (120KW/163KM wersja ED) ustawiona wartość EGR? Zakres to -0.4 - +1 - jestem ciekaw jakie są fabryczne ustawienia.

Jeśli ktoś może jeszcze powiedzieć na rozgrzanym silniku jaką ma masę świeżego powietrza i dawkę wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie używam isty ale o ile się nie mylę bimmer tool ma taką opcję. Spróbuj czy przypadkiem się nie da skasować z zegarów jak serwisu olejowego.

 

Podłączyłem się bimmer toolem przez androida. Reset adaptacji dpf wykonany - nie wyskakuje już żaden błąd, poziom popiołu spadł do 0g

Zastanawia mnie tylko czy dobrze zrobiłem robiąc tą adaptacje bez wyprania dpf. Ciśnienia powrotne w porządku (sprawdzałem), samochód chodzi jak w zegarku. Przed resetem adaptacji żywotność dpf była pokazana na 50kkm.

Jeździć i się nie przejmować czy raczej zaplanować w niedługim czasie pranie dpf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To tylko skasowalo orientacyjną wartość popiołu. Dla auta nic sie nie zmieniło, bo ta wartość jest szacunkowa. Jak już wypierzesz DPF to zrobisz sobie jeszcze raz kasowanie i bedzie liczyło od zera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko skasowalo orientacyjną wartość popiołu. Dla auta nic sie nie zmieniło, bo ta wartość jest szacunkowa. Jak już wypierzesz DPF to zrobisz sobie jeszcze raz kasowanie i bedzie liczyło od zera.

 

Jeżeli samochód chodzi dobrze, ciśnienia na dpf są Ok to można na razie jeździć bez wyprania? Kiedy zdecydować się na wypranie? Jak zacznie się już coś dziać, czy jeżeli któryś ze wskaźników (ciśnienie popiół) wzrośnie do danej wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,borykam się z problemem spadku mocy na niskich obrotach, częstego wypalania dpf (wstawiłem nowy zamiennik lecz nic to nie pomogło,wypala się co około 200km),falowania obrotów i lekkiego szarpania podczas przyspieszania.Wykonałem logowanie parametrów aktualnych i oczekiwanych (4 bieg 1500 obrotów,but w podłogę) i chciałbym się zapytać co o tym sądzicie.Od razu rzuca się w oczy różnica w masie powietrza aktualnej i oczekiwanej.Dodam, że wszystkie wtryski były ostatnio regenerowane i turbina również parę miesięcy temu.Czy to może być walnięty przepływomierz? https://ibb.co/pPgMGTH

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skanowalem apka g31 b48 z 2017roku. Pokazala błędy aktywnych przednich klap w zderzaku i grillu. Umówiłem sie na wizyte do dilera zeby to sprawdzic i ci mi dzwonia ze nie ma zadnych bledow :mrgreen: i teraz sie zastanawiam czy jest jakis bug w apce czy ASO mi ściemnia. Zaznacze ze check sie nie zapalil. Wykryte błędy to 21B042, 21B043, 21B044, 13820A

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Po każdym wypalaniu zwiększa się poziom popiołu?

Tak. Przy wymuszeniu regeneracji zwiększa się jeszcze bardziej, ponieważ wymuszenie następuje przez zmianę w sterowniku ilości spalonego paliwa od ostatniej regeneracji. Ilość spalonego paliwa przekłada się na ilość popiołu obliczaną przez sterownik.

 

bywaja bledy aplikacji. mi kiedys uparcie pokazywala bledy podgrzewania foteli. fotele dzialaly prawidlowo a ista nie widziala zadnych bledow.

Potwierdzam zdarza się się to. Te kody błędów są obecne ale ISTA ich nie pokazuje. Niestety nie znam powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


BMW f30 n47

Klapki kolektora przy obserwacji w apce wysterowane są max do 31% czy tak być powinno czy są jakieś specjalne warunki w których ich wysterowanie będzie większe?

Dodam jak na włączonym zapłonie próbuje je wysterować przez Apke nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.