Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


BMW f30 n47

Klapki kolektora przy obserwacji w apce wysterowane są max do 31% czy tak być powinno czy są jakieś specjalne warunki w których ich wysterowanie będzie większe?

Dodam jak na włączonym zapłonie próbuje je wysterować przez Apke nic się nie dzieje.

 

Spróbuj ustawić 5% a potem 90%. Powinien być słyszalny dźwięk spod maski gdy nastawnik się przestawia. Gdyby nie było żadnej reakcji to napisz na PW jakie ECU pokazuje aplikacja.

 

Witam pytanie też wam tak wolno pokazuje parametry w aplikacji w nowszych modelach? Kupilem f30 i strasznie muli aplikacja a w e90 śmiga : szybko? I drugie pytanie czemu w n47n .masa powietrza pokazuje w oczekiwanym cały czas 1600?

 

W zaawansowanych ustawieniach połączenia zaznaczyć opcję 'Czytaj live data blokami' albo zmienić adapter na ENET.

W dieslach serii F sterownik silnika podaje taką oczekiwaną masę powietrza. Nie jest to ani problem aplikacji ani auta.

 

Pytanie szybkie do praktyków - czuć różnice interfejsów WiFi vs. Bluetooth? Stabilniejsze, szybsze?

 

ELM327 są powolne zarówno po BT jak i WiFi. Jeśli ma być szybki i stabilny to ENET Wifi do serii F lub Thor Wifi do serii E/F od 2007r, ewentualnie zaznaczyć ''Czytaj live data blokami''.

W niektórych telefonach żeby korzystać z adaptera WiFi, trzeba wyłączyć transmisję danych, więc nie można jednocześnie korzystać np. z nawigacji w telefonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie kody dla mojego F25-ECU:D72N47A0 przebieg 224Tkm

MOTOR 244800 DPF: Dostępna ograniczona resztkowa odległość działania

MOTOR 244900 DPF: Przekroczono maksymalna odległość działania DPF

Ciśnienie wsteczne na postoju w normie


Maks. ciśnienie wsteczne dla F25 to Jałowy=35 hPa, 2000rpm=75 hPa, 3000rpm=130 hPa, 4000rpm=200 hPa.

DPF Samoczynnie wypalał się 70 km wstecz - (nie wymuszałem)

Popiół = 64 gram a Sadza (23%) = 14 gram

Próba usunięcia kodów błędu B-Toll/Kody usterek nie daje rezultatu - ponownie wraca.

Chcę w B-Tool/Funkcje serwisowe zresetować DPF.

Pytanie na co mam jeszcze zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystam z aplikacji miesiąc bardzo pomocna zwłaszcza z DPF jeśli ktoś sporo jeździ po mieście.

Tak jak twórca aplikacji odpisał wymuszenie wypalania przez aplikację podwyższa gramy popiołu.

Obecnie mam 30g popiołu. Dziś zauważyłem w trasie że wypalanie sadzy włączyło się przy 26,8g sadzy, ale popiołu nie dorzuciło, Dystans od regeneracji 217km nie wyzerowało.

Myślę :duh: 30g popiołu to chyba dosyć sporo.

Pytanie do tych użytkowników, którzy czyścili chemicznie, w ilu gram popiołu zawalonego DPF muszę myśleć o jego demontażu i regeneracji :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

30g popiołu to mało, po drugie to tylko obliczona ilość na podstawie zużytego paliwa.

Nie oddaje się DFPa do czyszczenia na podstawie ilości popiołu tylko na podstawie przepływu (ciśnienia wstecznego).

Skoro nie wyzerowało Ci dystansu od wypalenia to znaczy, że wypalenie nie powiodło się i zostało przerwane.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30g popiołu to mało, po drugie to tylko obliczona ilość na podstawie zużytego paliwa.

Nie oddaje się DFPa do czyszczenia na podstawie ilości popiołu tylko na podstawie przepływu (ciśnienia wstecznego).

Skoro nie wyzerowało Ci dystansu od wypalenia to znaczy, że wypalenie nie powiodło się i zostało przerwane.

Raczej wypalanie się powiodło auto było w trasie i samo zaaplikowało wypalanie sadzy 26.8g wypaliło do 11g. Obserwowanee w aplikacji. Dystans od regeneracji 217km. Temperatura spalin podniosła się i samoczynnie wypaliła sadze. Dystans od regeneracji zeruje się u mnie w przedziale między 350km a 450km

Przebieg auta 84.000km wszystkie podzespoły zdrowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30g popiołu to mało, po drugie to tylko obliczona ilość na podstawie zużytego paliwa.

Tylko na podstawie przepływu (ciśnienia wstecznego).

Jestem laikiem, ale wykonałem pomiar ciśnienia wstecznego ktoś pomoże:

784 rpm 10 hpa

1802 rpm 18 hpa

2814 rpm 35 hpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niskie wartośći zrób pomiar jeszcze raz, aplikacja podaje normy dla obrotów. Na jalowym powinno być do 35. Uwierzył bym gdybyś miał nowke dpf w te wartości, ale prędzej stawiam na uszkodzony dpf. Końcówki wydechu masz czyste?

Wysyłam zdjęcie

https://zapodaj.net/0baa8e377b59d.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niskie wartośći zrób pomiar jeszcze raz, aplikacja podaje normy dla obrotów. Na jalowym powinno być do 35. Uwierzył bym gdybyś miał nowke dpf w te wartości, ale prędzej stawiam na uszkodzony dpf. Końcówki wydechu masz czyste?

Pomiar ciśnienia wstecznego z aplikacji ponowiony

https://zapodaj.net/a65bf1926bcd0.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że masz dpf w bardzo dobrej kondyncji. Ciśnienia pokazuja jakby dpf nie było a końcówka czysta :cool2:. Jakie masz problemy z dpf?

Przebieg 84.000km. Problemów nie mam żadnych chciałem się podzielić swoimi uwagami jako laik i zapytać kogoś kumatszego. Widzisz myślałem że wartosci popiołu w gramach decydują o zapchanym DPF kiedy jest do czyszczenia, a tu ważny jest pomiar ciśnienia wstecznego.

Zawsze myślałem że to ilość popiołu jest głównym winowajcą :duh:

Ostatnio miałem Audi a4 allroad b8 i jak auto kupiłem to informacja na pulpicie PROSZE ZREDUKOWAC OIL skończyło się tym że DPF OUT EGR OUT i program.

Ps: Używam od miesiąca Liqy Moly dodatek do ochrony filtra dpf podobno wydłuża proces wypalenia sadzy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej wypalanie się powiodło auto było w trasie i samo zaaplikowało wypalanie sadzy 26.8g wypaliło do 11g. Obserwowanee w aplikacji. Dystans od regeneracji 217km. Temperatura spalin podniosła się i samoczynnie wypaliła sadze. Dystans od regeneracji zeruje się u mnie w przedziale między 350km a 450km

Przebieg auta 84.000km wszystkie podzespoły zdrowe

Jakby się wypaliło to zresetowałby się dystans, skoro do tego nie doszło to nie wypaliło do końca :) Widocznie nie było warunków żeby wypaliło się do końca - upłynął czas.

Tu masz moje na wypalonym DPFie. Przebieg 200kkm.

20220707-150616-kopia.jpg20220707-151524.jpg

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wypalanie się powiodło auto było w trasie i samo zaaplikowało wypalanie sadzy 26.8g wypaliło do 11g. Obserwowanee w aplikacji. Dystans od regeneracji 217km. Temperatura spalin podniosła się i samoczynnie wypaliła sadze. Dystans od regeneracji zeruje się u mnie w przedziale między 350km a 450km

Przebieg auta 84.000km wszystkie podzespoły zdrowe

Jakby się wypaliło to zresetowałby się dystans, skoro do tego nie doszło to nie wypaliło do końca :) Widocznie nie było warunków żeby wypaliło się do końca - upłynął czas.

Tu masz moje na wypalonym DPFie. Przebieg 200kkm.

20220707-150616-kopia.jpg20220707-151524.jpg

Rozumiem. Byłem w trasie około 40minut z równą prędkością i wysoką temperaturą spalin. Skoro nie wypaliło do końca to ropa przelała się do silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaka to temperatura "wysoka" bo miałem przypadek, że regeneracja była aktywna, warunki spełnione a spaliny ledwo 350*. Po 30 minutach poziom sadzy nie zmalał i non stop widniała regeneracja zaplanowana. A jak już udało się wymusić to zakończyło proces na dystansie 5km. Co się dalej działo nie mam pojęcia bo gość jeździ i się nie przejmuje. Tyle, że ma pierwszy wypust N47 z 2007 roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zresetujesz ustawienia błąd będzie się dał skasować.

Zrobiłem ->


Dzięki :cool2:

Używam BTool-a 2 tygodnie. Usunąłem usterkę MOTOR DPF: 244800 i 244900. Trójkącik i komunikat zniknął :) kabelek na stałe i patrzę na bieżąco.

Zrobiłem odczyt wszystkich kodów usterek (od ACC do ZGW) i wyskoczyło 22 szt. Prawie wszystkie (!) dało się usunąć.

Ale tego nie:

"LMV 440102 Skrz.Rozdzielcza VTG Zużycie oleju Opis: Wykrywanie Wys.Zużycia oleju Skrzyni Rozdzielczej po 150T"

Poprzednim właściciel: "zapłaciłem za wymianę oleju w LMV-VTG" :?: Chyba mu zaufam dlatego pytanie:

- czy jak zrobię :arrow: Funkcje serwisowe\LMW kalibracja to potem usunę kod 440102 ?

- na co muszę zwrócić uwagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.