Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

ok, to zdanie ode mnie, mimo ze nie udalo mi sie zmusic aplikacji do wspolpracy... ale ... nie mam zadnego urzadzenia z androidem. pomyslalem, ze moze uda sie skorzystac z emulatora androida na maxos. sam emulator zainstalowal sie, dziala dobrze. udalo sie pobrac aplikacje ze sklepu i zainstalowac. sama aplikacja czytelna i ma wiele ciekawych funkcji. bardzo podoba mi sie opcja sprawdzania poszczegolnych parametrow i porownywania biezacych z oczekiwanymi. szukalem tego w wielu miejscach i wszedzie szczatkowe - tu wszystko razem. trudno mi napisac o prawidlowosci wskazan, bo jak napisalem nie udalo sie uzyskac polaczenia. aplikacja pyta przy probie laczenia o udostepnienie USB. niestety nawet przy nadaniu uprawnienia jest blad - nie mozna uruchomic portu. jestem pewien, ze to wina emulatora a nie aplikacji.

poszukam innego emulatora lub postaram sie o jakies urzadzenie z androidem i OTG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to naważniejsze teraz jak spowodować aby nie bylo juz statusu zablokowanej regeneracji, aby kolejna mogla sie aktywowac???

dzieki z gory za pomoc

 


Jeżeli przyczyną blokady jest za wysokie ciśnienie wsteczne (bodaj 35mbar na jałowym) to można system oszukać zdejmując oryginalną rurkę łączącą dpf z czujnikiem ciśnienia i zastąpić na chwilę innym wężykiem odpornym na wysokie temperatury np silikonowy z tym że należy wyciąć w nim dziurkę ok 3-4mm średnicy. Dziurka nie może być ani za duża ani za mała więc dobrze zrobić najpierw mniejszą i sprawdzić wartość ciśnienia wstecznego na btool i powiękaszać po trochu aż ciśnienie wsteczne będzie nie większe niż 25-30mbar. Potem przeprowadzić 1-2 wypalenia i można założyć z powrotem oryginalny wężyk.


Uwaga, oryginalny wężyk z czasem zaczyna się wykruszać i tracić elastyczność a jego resztki blokują czujnik. Ori wężyk to 140zł w aso.

Dzięki za info, ale wątpię aby to było to.

Do tej pory za każdym razem było ok, aż do ostatniego wypalania.


Jedyne co zrobiłem inaczej to wrzuciłem tryb na sport - pomyślałem wyższe obroty to skuteczniejsze wypalania, ale może przegiolem z obrotami i dlatego się zablokowalo.


Ktoś więc czy warunkiem rozpoczęcia wypalania jest określona ilość sadzy/popiołu?

U mnie ciągle nie mogę wymusić i święci się zablokowana ale z racji że robiona była dopiero co to poziom jest niski.



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunkiem rozpoczęcia wypalania jest przede wszystkim ilość spalonego paliwa od ostatniej regeneracji. Możliwe że musisz trochę pojeździć - podobny problem widziałem u siebie gdy zgasiłem auto w trakcie regeneracji, przez jakiś czas nie mogłem ponownie wymusić ale u mnie nie było regeneracji zablokowanej.

Nie ma potrzeby pałować auta przy wypalaniu. 90km/h spokojnej jednostajnej jazdy wystarczy byle tylko temperatura spalin sięgała 600 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze uszkodzony czujnik ciśnienia spalin. Nie daje błędu, ciśnienie niby ok a nie wypala. Trzy razy już tak miałem, po wymianie i patencie z dziurą wypalanie wracalo. Czujniki uszkadzał pył z truchlejącego wężyka, być może jakieś przedmuchanie by pomogło ale zanim do tego doszedłem to trzy razy w przeciągu 100tys km wymieniłem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś miałem zablokowaną regeneracje. Jechałem autostradą i patrze przy regeneracji aktywnej i zaplanowanej mam V, a wiedziałem, że mam w pamięci błąd 480A. Skasowałem błąd, wszedłem w zakładkę DPF i regeneracja była już zablokowana. Nie pomagało wyłącznie silnika, wyjęcie kluczyka itp. Po jakimś czasie samo zniknęło... Niestety u mnie jest jakiś dziwny problem rozgrzewam auto do 90 ciśnienie w DPF ok pojeżdze jeszcze 10-15km na rozgrzanym i nagle cisnienie 40-50 i wywala błąd i tak w kółko...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ok, urzadzenie opanowane, aplikacja rozpoznaje kabel. na probe e46 320d M47 z dde 3.0 z 1999r. nie rozpoznaje ECU. czy jest jakis problem z tymi samochodami (bo nie sledze watku od poczatku) czy nadal jest jakis problem z polaczeniem? to samo auto z innymi programami z pakietu INPA dziala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ktoś więc czy warunkiem rozpoczęcia wypalania jest określona ilość sadzy/popiołu?

U mnie ciągle nie mogę wymusić i święci się zablokowana ale z racji że robiona była dopiero co to poziom jest niski.



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

Fyi - regeneracja sama sie odblokowala. Co ciekawe jak sprawdziłem ostatnim razem to dodatkowo że nie było zablokowanej to była już przeprowadzona kolejna regeneracja A w tym czasie jeździłem tylko po mieście.


Ogólnie z moich obserwacji wynika że regeneracja w ruchu miejskim też się zdarza- bez błędy regeneracji przerwanej.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


mam pytanie co do błedu DPF i staniu filtra. Mam 452A i stan filtra po dzisiejszym wypalaniu to ponad 50gr popiołu i ok 1gr sadzy .

Czy mogę zresetować dpf aby pozbyć sie 452A czy też przy takiej ilości popiołu tego nie robić? Dzięki za pomoc!


http://i1253.photobucket.com/albums/hh599/zimnawoda/Screenshot_2018-06-18-19-40-25_zpsa33txi0j.png


http://i1253.photobucket.com/albums/hh599/zimnawoda/Screenshot_2018-06-18-19-37-00_zpsmllnkijo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tego nie robił. 50g Popiołu oznacza że filtr jest zapełniony w OK 50%. Jak zrobisz reset to sterownik będzie pokazywał 0g popiłou ale ciśnienie spowodowane poiołem który tam jest może spowodować przekłamanie ilości sadzy. Jeśli wypala się poprawnie i poza błędem nie ma problemów to bym nie ruszał.


Nowa wersja beta 2.39

- dodany reset funkcji uczenia skrzyni w serii F

- jest opcja zmiany jednostek z kilometrów na mile (osoby z UK prosiły)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz.

Czyli mam rozumieć że błąd 452A nie ma wpływu na działanie dpf-u?


Skąd pytanie, ano stąd że wydech pomimo wypalenia zarzucany jest sadzą. Mam jeszcze błąd 4 świec, swiece wymieniłem błąd jest nadal teraz pójdzie sterownik do wymiany.W różnych wątkach różne są odpowiedzi na pytanie czy błąd świec ma wpływ na dpf. U mnie problemy z dpf zaczęły się od błędu świec, może to zbieg okoliczności ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,


aplikacja genialna - dokonałem zakupu wersji expert i oddaje szacunek dla autora.

Biorąc pod uwagę nakład pracy i efekty nie miałem sumienia poprosić o kod, wolałem wesprzeć twórcę :)


Taka małą uwaga co do ustawień i łączenia z autem:


mam e90 325d z 08 roku [prelift jeszcze] i ten silnik to jeszcze m57, co ciekawe w apce muszę wybrać protokół CAN bo inaczej nie łączy.

Adapter to bezprzewodowa CARISTA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.