Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.


Na jakim etapie obecnie jest obsługa silnika N53? Śledziłem wątek jakiś czas temu jak 'był w planach" ale widzę, że obecnie został dodany jako obsługiwany silnik.


Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam odnośnie regeneracji zablokowanej , co ja może spowodować.


Dziś w trakcie wypalania na poziomie 7g kiedy czekałem że już zgasnie aktywna , zapaliła się zablokowana A licznik od regeneracji nie skasował się - jechałem cały czas autostradą z V= ok 150km/h


Co może być przyczyną?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, 118d 122KM 2006r popłynie ten program również u mnie? Szukam jakiegos rozwiazania bo wstawiłem nowy dpf i z chęcią bym skorzystał z tego programu żeby samemu diagnozowac i wypalac sadze tym bardziej ze sie smiga w wiekszosci po miescie. Pomożecie w wyborze tych kabelków jakie beda mi potrzebne? Tak żeby to wszystko cykało nalezycie . Pozdrówka :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jak już zdobędziesz kabel, to proponuję na początku wykorzystać aplikajcę do diagnistyki dpf, sprawdzania ciśnienia wstecznego, częstotliwości wypaleń itp. nie sądze aby ciągłe ręczne wymuaszanie wypalania dpf było dla niego oraz całego silnika zdrowe (chociażby z uwagi na fakt, że za każdym razem znaczaco wzrasta temp. spalin) lepiej zapewnij swojemu bmw warunki do wypalania z obserwacji sam zauważysz co ile mniej więcej km Twój dpf go potrzebuje... pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam odnośnie regeneracji zablokowanej , co ja może spowodować.


Dziś w trakcie wypalania na poziomie 7g kiedy czekałem że już zgasnie aktywna , zapaliła się zablokowana A licznik od regeneracji nie skasował się - jechałem cały czas autostradą z V= ok 150km/h


Co może być przyczyną?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk


a obserwowałeś wskazania temperatury ? nie mialeś rezerwy w baku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam odnośnie regeneracji zablokowanej , co ja może spowodować.


Dziś w trakcie wypalania na poziomie 7g kiedy czekałem że już zgasnie aktywna , zapaliła się zablokowana A licznik od regeneracji nie skasował się - jechałem cały czas autostradą z V= ok 150km/h


Co może być przyczyną?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk


a obserwowałeś wskazania temperatury ? nie mialeś rezerwy w baku ?

Niestety Nie zwróciłem uwagi na inne parametry, ale prędkość była autostradowa, w baku 3/4 więc nie bardzo widzę jaki parametr mógłby być poza limitem.

Zaraz po tym spróbowałem wywołać regenerację raz Jeszce ale teraz mam zaplanowana i zablokowana jednocześnie.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze temperatura ? jak spadła poniżej wymaganej to mogło przerwać wypalanie, jeżeli masz uszkodzony termostat to w trasie będzie właśnie spadać bardziej odczuwalnei, bo pęd powietrza chłodzi silnik szybciej. Jeżeli temp jest ok to ja bym wymusił wypalanie i zobaczył czy dojdzie do końca... a błędów żadnych nie ma ? niektóe z DDE blokują/ przrywają wypalanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp wydaje mi się że była ok.

Błędów nie sprawdziłem bo kliknąłem chwilę później jak zobaczyłem że zablokowana ponowne wymuszenie z kasowaniem błędów. Wiec nawet jak były to się skasowały pewnie chociaż regeneracja nie ruszyła więc sam nie wiem.


Kwestia jak teraz wymusić kolejną / skasować te zablokowana.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Temp wydaje mi się że była ok.

 

Jak to wydaje ci się ? Musisz być tego pewny bo inaczej to nici z wymuszenia i wypalania filtra. Wejdź w ukryte menu i obserwuj jaka będzie temperatura podczas jazdy autostradą, nie może być mniejsza niż 75 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, 118d 122KM 2006r popłynie ten program również u mnie? Szukam jakiegos rozwiazania bo wstawiłem nowy dpf i z chęcią bym skorzystał z tego programu żeby samemu diagnozowac i wypalac sadze tym bardziej ze sie smiga w wiekszosci po miescie. Pomożecie w wyborze tych kabelków jakie beda mi potrzebne? Tak żeby to wszystko cykało nalezycie . Pozdrówka :D

 

Polecam pierwsza stronę wątku tam są wszystkie testowane adaptery. Poczytaj watek od początku naprawdę dużo się dowiesz.


Ja mam to samo auto co ty roczni model i silnik wszytko działa polecam program :cool2:

Moja trzecia wielka miłość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura przed wypalaniem napewno była ok, natomiast nie wiem czy w momencie kiedy wyskoczyło że zablokowana to również, bo nie spojrzałem wtedy na ten parametr.

Nie spodziewam się że była niższa gdyż cały czas jechałem autostradą dodatkowo na trybie sport aby mieć nieco wyższe obroty do wypalania. No chyba że coś z termostatem jak sugerował kolega.


w sumie to naważniejsze teraz jak spowodować aby nie bylo juz statusu zablokowanej regeneracji, aby kolejna mogla sie aktywowac???

dzieki z gory za pomoc


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa wersja

Dotychczasowa beta 2.36 jest już publiczna. Nowa beta 2.38 ma dodany przycisk "Funkcje Serwisowe" a pod min:

- rejestracja nowego akumulatora, bez zmiany pojemności i bez żadnych dodatkowych informacji. Może w przyszłości coś więcej dodam.

- odczyt temperatury oleju w skrzyni

- reset adaptacji skrzyni w serii E (na serię F potrzebuję jeszcze trochę czasu):

a) jest reset funkcji uczenia się skrzyni - wydaje mi się że można go bezpiecznie wykonywać - chodzi o dostosowywanie się skrzyni do kierowcy

b) reset adaptacji skrzyni - po wymianie oleju, naprawie, aktualizacji softu. Wykonałem reset na potrzeby testu zgodnie z informacjami na tej stronie: https://blog.fcpeuro.com/how-to-reset-relearn-e90-bmw-automatic-transmission-adaptations-zf6

Nie wykonujcie resetu adaptacji bez potrzeby - procedura ponownej adaptacji jest czasochłonna a jak nie macie w okolicy długiego kawałka pustej drogi to nie ma szans na wykonanie jej zgodnie z instrukcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
adaptacja przepływomierza i adaptacja wtryskiwaczy (po wymianie lub kodowaniu) - żeby kasować mapy paliwowe i uczyć je od nowa. Przyda się w dieslu i w benzynach. Uważam, że to bardzo przydatne funkcje. Zrób to Pawełku to od razu leci donate dla Ciebie :D chociaż i tak jestem pewien, że zbijesz na tej apce fortunę ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to naważniejsze teraz jak spowodować aby nie bylo juz statusu zablokowanej regeneracji, aby kolejna mogla sie aktywowac???

dzieki z gory za pomoc

 


Jeżeli przyczyną blokady jest za wysokie ciśnienie wsteczne (bodaj 35mbar na jałowym) to można system oszukać zdejmując oryginalną rurkę łączącą dpf z czujnikiem ciśnienia i zastąpić na chwilę innym wężykiem odpornym na wysokie temperatury np silikonowy z tym że należy wyciąć w nim dziurkę ok 3-4mm średnicy. Dziurka nie może być ani za duża ani za mała więc dobrze zrobić najpierw mniejszą i sprawdzić wartość ciśnienia wstecznego na btool i powiękaszać po trochu aż ciśnienie wsteczne będzie nie większe niż 25-30mbar. Potem przeprowadzić 1-2 wypalenia i można założyć z powrotem oryginalny wężyk.


Uwaga, oryginalny wężyk z czasem zaczyna się wykruszać i tracić elastyczność a jego resztki blokują czujnik. Ori wężyk to 140zł w aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
żarówki jak tracą żywotność to potrafią płatać figle. kupiłbym nowe i podmienił i zobaczył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.