Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Masz oczywiście rację, aczkolwiek kiedyś z ciekawości szukałem szczegółów nt. standardu RTTI (swoją drogą, skąpe informacje na ten temat są) i wygląda na to, że jest to europejski standard, wspierany nie tylko przez BMW (więc chyba nie tylko samochody BMW dają feedback nt. płynności ruchu). Jeśli znasz więcej szczegółów nt. RTTI, to chętnie się dowiem.

Co nie zmienia faktu, że w Niemczech nowych aut, wyposażonych w navi i SIM jeździ bez porównania więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

The RTTI uses data communication via cellular networks and a SIM card embedded into the vehicle to gather information, as well as local authority traffic computers, sensors embedded in highways or cameras on bridges, giving the system immediate access to information about possible delays on ring roads and connection routes between cities.

 

Read more: http://www.autoevolution.com/news/bmw-real-time-traffic-information-explained-30487.html#ixzz4LOPXdgep

 

W skrócie jest jakiś system, który zbiera dane czujników które są na drogach, kamer, pewnie też z telefonów komórkowych. W linku po angielsku trochę więcej info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6.700km - wymiana kompletna przekładni :shock:

 

Były jakieś objawy?

Tak, dziwne głuche/metaliczne stuki na wybojach poprzecznych i nierównościach typu bruk itp.

Bardzo trudne do wychwycenia. W zasadzie myślałem że mam wizje ale raz wsiadł kolega i też usłyszał to pojechałem na gwarancję.

Dobra postawa serwisu - nie uciekali od tego, nie mówili że ten typ tak ma tylko potwierdzili i zamówili wszystko nowe z DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czesc,

 

w serii F 1-er podstawowe silniki benzynowe sa praktycznie identyczne wiec bez roznicy ktory kupisz.

114i/116i/118i - wszystkie maja ten sam blok i ten sam osprzet, fizyczne roznice sa kosmetyczne, spalanie identyczne, roznia sie mapa silnika.

114i jest "mulowaty", ponad 10sek. do setki, 116i i 118i sa do miasta wystarczajaco dynamiczne nawet bez tuningu.

Zamiast np doplacac 10k PLN do drozszej wersji - lepiej zrobic tuning za 2k PLN - kazdy z tych silnikow mozna bezpiecznie stuningowac na okolo 200-210 HP.

125i/135i kosztuja duuzo wiecej i sa rzadko spotykane na rynku wtornym i do "wozenia dzieci 5km" to i tak raczej przerost formy nad trescia.

Aha, 114i nie wystepowal chyba z automatem wiec bym go wykluczyl z poszukiwan.

 

Jezeli chodzi o wyposazenie to wg mnie jedyna niezbedna opcja to automatyczna skrzynia biegow - nie kupuj auta bez niej bo bedziesz zalowac po tygodniu.

Automat jest szybki, bezobslugowy, nie psuje sie, ulatwia jazde szczegolnie w miescie. Skrzynia manualna nie jest wg mnie dobra - biegi wchodza opornie, sa tez w miare krotkie jak nie chcesz pilowac silnika (turbo) wiec bedziesz ciagle wachlowac.

Szukalbym tez sportowych foteli z podparciem (boczkami) w ktorych lepiej sie siedzi podczas jazdy w zakretach. A 1er prowokuje do dynamicznej jazdy w zakretach i sprawia frajde w porownaniu do FWD. Bedziesz zadowolony (dzieci pewnie mniej :P)

Reszte dodatkow - rodzaj tapicerki, lepsze swiatla, audio, nawigacja, tempomat, szyberdach etc - to detale bez ktorych mozna spokojnie zyc i i tak czerpac frajde z jazdy.

Generalnie i tak wiekszosc uzywanych aut z malymi silnikami jest bardzo oszczednie doposazana, kroluja wersje bida takze wybor dodatkow bedziesz mial ograniczony i tak.

 

PS.1 - silniki diesla w 1er nie sa zle tzn w miescie beda palic niewiele mniej niz benzynowe, brzmia slabo i odrobine trzesa buda ale sa 2litrowe i w miare dynamiczne przy malych predkosciach ze wzgledu na Nm, na Twoim miejscu majac ograniczony wybor na rynku wtornym - nie skreslabym ich. Tzn gdybym spotkal zadbany model z lepszym wyposazeniem niz benzynowy (np. z automatem) - zdecydowalbym sie. Tym bardziej ze chyba nawet najslabszy 116d mozna za niewielkie pieniadze przeprogramowac na okolo 180HP.

 

PS.2 - Nie wiem w jakim wieku masz dzieci ale jezeli chcesz z nimi regularnie jezdzic - zastanow sie 2 razy.

Seria 1 er to samochod klaustrofobiczny, dla 1-2 osob. Tylnia kanapa jest bo jest ale wg mnie do regularnego przewozu dzieci sie nie nadaje, to bedzie masochizm.

Raz na miesiac wkladam do swojej 1-er fotelik z 4-latka i za siedzeniem kierowcy wogole sie nie miesci (musialbym przesuwac swoje siedzenie nienaturalnie do przodu i szorowac kolanami o deske, niewykonalne) a za fotelem pasazera dziecko w foteliku kopie fotel pasazera nawet jak jest przesuniety mocno do przodu i korzysta z niego nawet drobna osoba. Zdecydowanie polecam do tego serie 3er, nawet poprzedniej generacji (E90) jezeli fundusze nie pozwalaja na serie F30.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Na takie krótkie trasy na pewno polecałbym grzane fotele. Na tak krótkim dystansie ciężko będzie dogrzać auto w zimę.

 

Jak dzieci do szkoły to pewnie i na jakieś zakupy więc opcja z zestawem załadunkowym też bardzo ułatwia życie. (dodatkowe siatki w bagażniku + kanapa dzielona 40-20-40)

 

 

w serii F 1-er podstawowe silniki benzynowe sa praktycznie identyczne wiec bez roznicy ktory kupisz.

114i/116i/118i - wszystkie maja ten sam blok i ten sam osprzet, fizyczne roznice sa kosmetyczne, spalanie identyczne, roznia sie mapa silnika.

114i jest "mulowaty", ponad 10sek. do setki, 116i i 118i sa do miasta wystarczajaco dynamiczne nawet bez tuningu.

 

Tutaj się trochę pozmieniało :)

 

114i już nie ma.

 

116i, 118i to silnik 1,5l trzycylindrowy. (ma coś wspólne z tym silnikiem z i8, ale generalnie ma inne oznaczenia i pewnie nie tak łatwo podkręcić go na moc z i8 )

 

Nie wiem jakie są Twoje oczekiwania i styl jazdy ale aktualnie wersja 120i jest z 2.0 silnikiem 184bhp. Na pewno radość z jazdy będzie większa :) Ja bym osobiście skłaniał się do tej wersji. Sprawdzona jednostka obecnie schodząca z rynku, ustępująca miejsca nowszej wersji.

 

Natomiast rozważając wersje bazowe:

- 118i + automat to jest moim zdaniem minimum, żeby nie narzekać.

- 120i + automat to minimum, żeby odwożenie dzieci do szkoły było sprawne i przyjemne ;)

 

Jeśli słuchasz radia / muzyki to koniecznie weź jakieś lepsze audio. Podstawowe jest żeby było i gra strasznie... Hi-Fi gra przyzwoicie i pewnie większości wystarczy, Harman Kardon gra lepiej ale i kosztuje więcej.

 

Moim zdaniem warto też wziąć dwustrefową klimatyzację. Nie wiem dokładnie jak jest teraz (bo to też zależne od wersji silnikowej), ale u mnie nie była w standardzie.

 

 

Na takie krótkie trasy trudno wymyślić co więcej może się przydać, natomiast jesli myślisz o późniejszej odsprzedaży warto wyposażyć dodatkowo w np.:

- nawigacje professional (większy i lepszy wyświetlacz)

- m-pakiet (lepsze, wygodniejsze fotele obite w alcantare, większe felgi, ładniejszy wygląd, lepsza kierownica)

- światła full led

- sportowy automat (jeśli wezmiesz min 2.0 litrową benzynę)

- tempomat (był w standardzie od wersji 120i)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Diesla raczej nie brałbym pod uwagę, krótkie przeloty, będą skutkowały jazdą na ciągle nie dogrzanym silniku.

Zależnie od budżetu, skłaniał bym się ku 20i

M-pack wydaje się koniecznością, bo bez tego nie tylko 1er, ale większość modeli Bmw wygląda słabo.

Tempomat używam raz w roku, w 1er nie mam i nie brakuje mi :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w swojej F20 praktycznie pełną opcję wd mnie taka kolejność kolejności:

 

Sportowy Automat

Kierownica M jak jest budżet to M Pak

HK (mam w f10 Profi i HK w F20 gra dużo lepiej)

Grzane stołki i kierownica są fajne w naszym klimacie

Ledy Hamulce M

Elektrycznie sterowane fotele dają dużo większą możliwość regulacji niż manual

Dostęp Komfortowy

Kamera cofania nawet w kompakcie się przydaje moja żona mówi że to podstawa

 

Navi ja zakupiłem chociaż jest praktycznie nie używane czasem się przydaje w mieście :)

 

Podarowałbym sobie adaptacyjne zawieszenie, ``adaptacyjne`` ledy i Real Time Traffic

 

Jeśli to będzie nowe auto z salonu i nie jeździcie bardzo dużo proponuje zakupić sobie Service Inclusive Plus 5lat / 100k kosztuje wtedy 5,5k później jedynie można zakupić wersje dla 200k przebiegu która kosztuje ponad 10k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
później jedynie można zakupić wersje dla 200k przebiegu która kosztuje ponad 10k.

"Później" :wink: w BSI/BSI Plus są jeszcze pakiety 6 lat/120.000km, 8 lat/160.000km i 10 lat/200.000km.

Inna sprawa, że - przynajmniej moim zdaniem - w F20 nie opłaca się kupować BSI Plus (co innego klasyczne BSI, ale przy nowych autach z rynku PL i tak jest zawarte w cenie).

Jedynka to stosunkowo lekkie auto, trzeba naprawdę ostro jeździć żeby koszt BSI Plus zamortyzował się wymianą tarcz/klocków... A tak naprawdę głównie do tego w praktyce sprowadza się różnica pomiędzy BSI Plus i BSI (myślę że temat wymiany piór wycieraczek raz w roku, który przysługuje w BSI Plus, można pominąć)... :wink:

 

BTW, powyższych pakietów (jak również BRI - czyli przedłużonej gwarancji) nie trzeba od razu kupować na 5 lat.

Można "przedłużać" pakiety co roku. Sumaryczna cena przy rozbiciu na "raty" jest taka sama jak przy kupnie od razu na dłuższy okres.

Ma to o tyle sens, że dywersyfikujemy koszty w czasie, a poza tym nigdy nie wiadomo czy wcześniej nie zmienimy auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ci co maja kamere w F20 pisza, ze mozna z niej korzystac tylko pol roku bo przez reszte jest ubrudzona. U mnie czujniki spokojnie daja rade.

Co do wyposazenia "must have" to speed limit info. Fajna jest tez poszerzona deska rozdzielcza.

Natomiast nie widze sensu hamulców M do słabszych wersji, F20 ze zwyklymi hamulcami I tak hamuje lepiej niz 9/10 samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F20 kamera jest ukryta pod znaczkiem więc może zabrudzić się tylko podczas używania.

 

Co do pakietów taką ofertę dostałem z 3 miesiące temu gdyż BMW pokasowało wszelkie pakiety i wszystkie teraz są na 200k przebiegu (no chyba że się to zmieniło niedawno znowu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A'propos pakietów - to o czym wspominasz dotyczy BRI (czyli BMW Repair Inclusive - przedłużonej gwarancji).

BMW końcem 2015 w przypadku BRI faktycznie zlikwidowało podział na przebiegi i wszystkim pakietom BRI nadało jeden przebieg ograniczający: 200.000km.

Czyli obecnie można wydłużyć gwarancję do 3lat/200.000km, 4 lat/200.000km ... 6 lat/200.000km.

 

Natomiast w przypadku BSI/BSI Plus (czyli BMW Service Inclusive) nadal bez zmian pozostał podział na lata/kilometraże (w sumie obecnie jest 13 kombinacji BSI uwzględniających lata/przebiegi).

 

BTW,

niestety na zmianach z końca 2015 roku najbardziej straciły tańsze modele (w wypadku F20 pakiety zdrożały), zaś bez zmian (albo nawet nieco taniej) jest dla modeli droższych, zwłaszcza 6-cylindrowych (poprzednio był podział z uwagi na ilość cylindrów, teraz takiego podziału brak, wszystkie wersje silnikowe trafiły do jednej grupy; jedynie modele M są w oddzielnej grupie z pakietami droższymi średnio 2x).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak dopiero w LCI to wprowadzili nawet w salonie nie byli pewni czy kamera jest właśnie tam do czasu odbioru auta :lol:. Jeśli kolega twierdzi że w zimie się brudzi to pewnie żadnej uszczelki tam nie wsadzili - te oszczędności.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Patrząc na to, jak łatwo się brudzi tył w F20, gdzie by jej nie włożyli może być cały czas uwalona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Patrząc na to, jak łatwo się brudzi tył w F20, gdzie by jej nie włożyli może być cały czas uwalona.

 

Nic dodać, nic ująć.

Czujniki wydają się być optymalne.

Kamerę miałem okazję najczęściej używać kiedyś w s8, ale to nieco większe gabaryty.

W F20/21 czasem większy problem sprawia nietypowo długi przód niż, widoczność do tyłu, przynajmniej mnie tak się wydaje.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na to, jak łatwo się brudzi tył w F20, gdzie by jej nie włożyli może być cały czas uwalona.

 

Nic dodać, nic ująć.

Czujniki wydają się być optymalne.

Kamerę miałem okazję najczęściej używać kiedyś w s8, ale to nieco większe gabaryty.

W F20/21 czasem większy problem sprawia nietypowo długi przód niż, widoczność do tyłu, przynajmniej mnie tak się wydaje.

 

Długi przód to jest w Z4;) to od tego audi Ci sie wydaje, ze w F20 jest dlugi:P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.