Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie o to mi chodzi BMW SelectiveBeam , porównując vin F20 z moim w F30 to wszystkie są takie same pozycje jeśli chodzi o oświetlenie i myślałem ,że tak samo będzie . Wiem ,że w LCI już są

W LCI jest już SelectiveBeam? Jesteś pewien?

Bo BMW nie wspomina nigdzie o tym w przypadku serii 1 LCI, a i cena adaptacyjnych LED dla F20 jest o kilka tyś. niższa niż dla F30...

 

Moim zdaniem to celowa polityka, wszak musi być jakiś "in-plus" na korzyść większych modeli, żeby się sprzedawały :wink:

SelectiveBeam nie ma tak samo w nowej X1, jest dopiero od X3 wzwyż.

 

To samo jest z Head UP w 1er nie można tego domówić i tyle, mam w 6 miesięcznej 1er praktycznie pełną opcję i te adaptacyjne LED`y nijak się mają do tych z 3er.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Oglądnąłem filmik, tym razem do końca :)

I weryfikuję swoje wcześniejsze stwierdzenie - to nie jest SelectiveBeam.

Faktycznie wygląda na niezależne włączanie prawego i lewego światła drogowego - ale bez jakiegokolwiek maskowania wiązki.

Co gorsza - gościu wali centralnie tymi długimi po oczach innych kierowców, zwłaszcza po lusterkach wstecznych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niefajne jest to, że obecnie klikając nową 1er w Mpaku trzeba się zdecydować na te adaptacyjne. Wiedząc już teraz co to jest za system nie widzę sensu dopłaty (mam w swojej zwykłe ledy), a jednak chcąc mieć M trzeba klikać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Faktycznie dopłata do adapcyjności polegającej jedynie na tym, że soczewki są skrętne (+ prawdopodobnie zmienia się zasięg świateł w zależności od prędkości) nie ma za dużego sensu.

Natomiast SelectiveBeam jest jak najbardziej warte zakupu, o ile dany model posiada ten system (chyba, że ktoś w ogóle nie jeździ w nocy) - uważam, że to jedna z najbardziej przydatnych opcji w aucie.

 

Odnośnie F20 pytanie jest inne - czy podstawowe reflektory LED mają taką samą wydajność jak LED adaptacyjne (mam na myśli np. to jak świecą światła mijania). Czy są wyposażone w układ zmywania?

Dlaczego pytam? Bo w F45, którą jeździłem jakiś czas podstawowe reflektory LED świeciły zauważalnie słabiej niż ksenony w F20.

Jednak te podstawowe reflektory LED w F45 nie miały układu zmywania - i to jest najprawdopodobniej wyjaśnienie ich słabej wydajności (strumień świetlny poniżej 2000 lumenów nie wymaga układu zmywania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to tym bardziej sens dopłaty do adaptacyjnych jest wątpliwy.

Ale z tego co napisałeś, BMW znalazło sobie sposób na "zachęcenie" :wink: klientów do wyboru tej opcji (mam na myśli M-pak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja jedynka była odebrana niewiele ponad miesiąc temu i jeszcze ma zwykłe ledy w połączeniu z M-Pakiem. Filozofii totalnie nie potrafię zrozumieć, bo prawdę mówiąc to takie trochę wyłudzanie pieniędzy. W przypadku pełnych adaptacyjnych dopłaciłbym każdy grosz, natomiast dla asystenta drogowych + funkcji reflektorów skrętnych już nie jestem taki skłonny. Może to nie jest suma nie do przeskoczenia, ale gdybym miał wybierać Harmann-Kardon vs Adaptive to zdecydowanie wybieram to pierwsze, a w tym przypadku wyboru już nie mam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skrętne bardzo sobie chwalę.

O ile w jeździe autostradowej niewiele dają, o po zmroku na drogach krajowych i niższej rangi dają dużo frajdy, im bardziej kręta droga tym więcej.

Asystent świateł drogowych, taki sobie.

On czuwa nad tym, czy nie oślepia, a ja nad nim, czy mu się nie wydaje, że nie oślepia :mrgreen:

Natomiast ten wynalazek (SB), który chyba ma Randall w swojej F30, warty swojej ceny.

 

No i z drugiej strony, nie mogą wszystkiego pchać do 1er, w końcu to byle compact dla kobiet do miasta :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tak jak mówisz, selective beam jest niewiarygodnie dobre, w dodatku na wszystkich pasażerach robi wrażenie takie --- :shock: :shock: :shock:

Ale mimo to uważam że nawet skrętne reflektory są dużo lepsze niż zwykłe. Wczoraj akurat jeździłem X3 ze zwykłym ksenonem i byłem mocno odzwyczajony od tego że lampy nie świecą tam gdzie skręcam tylko prosto.. To wszystko nasze bezpieczeństwo więc warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O skrętności powiem szczerze nie pomyślałem bo było dla mnie naturalne że każda opcja to ma jeśli tak jest to w sumie warte to jest tych 4k dopłaty zwłaszcza że autko przed rabatem wyszło ponad 210.

 

No ok teraz zrozumiałem różnicę w konfiguratorze nowej serii 5 tam jest wersja pośrednia światła LED adaptacyjne i najwyższa selective Beams

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(+ prawdopodobnie zmienia się zasięg świateł w zależności od prędkości)

 

a jest cos takiego??

 

Zdarza mi się latać jedynką w okolicach 180-200 po nocy i wtedy zasięg zwykłych mijania jest taki, że możesz najechać na coś na drodze i jak mrugniesz to nawet nie będziesz wiedzieć co to było...

Natomiast podczas jazdy poza zabudowanym, w lesie całkiem przyzwoicie oświetlają pobocze. Generalnie świecą tak, że nie widzę sensu tych przeciwmgielnych, nawet we mgle nie specjalnie widzę różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W każdym modelu jest to trochę inaczej zrealizowane.

W światłach adaptacyjnych serii 5 jest coś takiego:

 

"Reflektory adaptacyjne w BMW. Kręta droga w nocy. Reflektory adaptacyjne podążają za przebiegiem drogi i optymalnie oświetlają nawierzchnię. W zależności od prędkości jazdy zmienny rozkład światła podnosi lub opuszcza biksenonowe reflektory przednie. W ruchu miejskim reflektory są nieco opuszczane, aby jeszcze lepiej oświetlić jezdnię bezpośrednio przed pojazdem i nie oślepiać innych uczestników ruchu. Przy wyższych prędkościach reflektory podnoszą się, zapewniając większy zasięg widzenia."

 

Z opisu dla serii 1 (światła adaptacyjne LED w LCI) wynika, że podobna funkcjonalność również została zaimplementowana:

 

"Dzięki niezwykle wydajnej i jasnej barwie światła zapewniają optymalny zakres doświetlania drogi w trybie świateł mijania i drogowych. Zawierają dodatkową funkcję adaptacyjnego dostosowania strumienia światła do warunków drogowych oraz funkcję doświetlania zakrętów. Asystent świateł drogowych wspiera kierowcę w nocy, automatycznie włączając i wyłączając światła drogowe stosownie do ruchu drogowego przed pojazdem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
(+ prawdopodobnie zmienia się zasięg świateł w zależności od prędkości)

 

a jest cos takiego??

 

Zdarza mi się latać jedynką w okolicach 180-200 po nocy i wtedy zasięg zwykłych mijania jest taki, że możesz najechać na coś na drodze i jak mrugniesz to nawet nie będziesz wiedzieć co to było...

Natomiast podczas jazdy poza zabudowanym, w lesie całkiem przyzwoicie oświetlają pobocze. Generalnie świecą tak, że nie widzę sensu tych przeciwmgielnych, nawet we mgle nie specjalnie widzę różnicę.

Jest :D Mam na dysku samochodu nawet wgrany filmik instruktażowy pokazujący jak to działa, poszukaj w instrukcji obsługi, może też masz. Jak zapierdzielasz 200km/h to nic dziwnego że nie świeci tak daleko, wtedy na 100% byś oślepiał. Ja mam wrażenie, że do 110 mogę bezpiecznie jechać i w miarę potrzeby zareagować, na tyle widzę. Świecą zdecydowanie lepiej niż biksenony w XC70 2009- tam do ok 90 km/h. Instrukcja mówi, że jest jeszcze opcja podnoszenia/opuszczania promienia światła w wypadku wjzadu/zjazdu ze wzniesienia.

Zmieniają też kierunek świecenia w zależności od skrętu kierownicy. Najlepiej to zauważyć przy obecnych warunkach pogodowych, nieoświetlony parking, mgła- super to wtedy widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich

 

mam mały dylemat,szukam auta dla zony, głownie 90% miasto wybór był w sumie miedzy A klasa a BMW 1.

 

Mercedes odpadł, wygrało bmw zona zafascynowana prowadzeniem, teraz dostaliśmy na testy 118d sportline, automat.

 

Biedzie to drugie auto, wiec budżet tez trochę nie wygórowany. Myślę nad:

 

118i, automat, 5 drzwi

1. sportline czy advantage, M raczej odpada koszta

2. dostęp komfortowy

3. sportowe fotele

4. automatyczna klimatyzacja

5. czujniki parkowania przód i tył

6.kierownica sportowa M , skorzana

7.ogrzewane fotele?

8. ledy chyba warto zainwestować

9. nawigacja nie potrzebna

10. zestaw glosniomowiacy

11. servotronic

 

Będę wdzięczny za każde info,pomoc,teraz pytanie szukać demo/nowe, czy lepiej używany a z lepszym wyposażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

chciałem podziękować za pomoc w wyborze -auto już zamówione i skończyło się na biedawersji: 118i, advantage, czarny met, servotronic, LED-y i system alarmowy (dodatkowo płatny co dla mnie jest nieporozumieniem).

Auto będzie służyć do wożenia dzieci do szkoły+zakupy około 5km, garażowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z reguły w autach BMW na polski rynek system alarmowy był składnikiem któregoś z "Polskich Pakietów" (łącznie z zabezpieczeniem kół przed kradzieżą).

Z tego co widzę w F20 LCI nie ma już pakietów o nazwie "Polski Pakiet/Polski Pakiet Plus", w F20 pre-LCI jeszcze były :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa ok 110tys brutto

 

Jeśli używane to myślałem coś takiego: http://allegro.pl/bmw-f20-120d-salon-ideal-faktura-23-prywatne-i6625512202.html#thumb/3

 

Zastanawiam się czy w drugie auto inwestować aż tyle:)

 

To jest tu dość duża rozbierznosc cenowa :) zobacz sobie moje 118i w galerii nasze jedynki. Za 110 po słusznym rabacie kupisz w miarę dobrze wyposażone 118i nowe lub demo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodzio o to czy nasz wspaniały rząd nie zniesie odliczeń od aut na firme.

 

Mój aktualny stan wiedzy jest taki, że od czerwca 2017 będzie można na obecnych zasadach odliczyć tylko połowę kosztów przy wykorzystaniu mieszanym (teraz bodajże pełne koszta + 50% VAT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na szczęście, po ostrej krytyce, póki co wycofali się z tego pomysłu w swojej hmm... konstytucji dla biznesu.

Co oczywiście nie oznacza, że docelowo tego jednak nie przepchną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.