Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
jesli to 2 litry to:

 

silnik mozna zmodyfikowac na 180-190 KM i 400-440Nm

 

jest to ten sam silnik co 118d tylko zmulony programowo

 

ma te same usterki co kazde N47

 

serwis do 117tys to zaden wyznacznik, bo jesli przeglady robione wg wskazan auta to do d upy. niestety ale nie ma oleju ktory wytrzyma 30kkm, dlatego zaleca sie wymiane oleju co 15tys.

 

szukasz uzywki szukaj od kogos kto wymienial olej czesciej lub szukaj auta z aktywnym pakietem BRI

 

Nic dodać, nic ująć.

Mam 18d, 2 lata, 65tyś km zrobiłem, nic kompletnie się nie dzieje, serwis max co 15tyś.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Ale napisane jest, że to pojemność 1600cm3. Możliwe?

 

Możliwe, była wersja efficientdynamics 116d 1.6t 2012-2015, wtedy to nie to samo co 2.0d i takich przyrostów nie będzie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na przyrostach nie zależy. Chciałbym tylk owiedzieć, czy ten silnik to nie jest jakis wynalazek, co sprawi więcej problemów niż przyjemności z jazdy (to ma być auto typowo miejskie, więc te 116km dla mojej żony, spokojnie starczy). Zaczynam wierzyć, że to silnik widmo - żadnych opinii :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mi na przyrostach nie zależy. Chciałbym tylk owiedzieć, czy ten silnik to nie jest jakis wynalazek, co sprawi więcej problemów niż przyjemności z jazdy (to ma być auto typowo miejskie, więc te 116km dla mojej żony, spokojnie starczy). Zaczynam wierzyć, że to silnik widmo - żadnych opinii :(

Ja obecnie taki posiadam...nie zwróciłem uwagi przy zakupie że mam effecient dynamics....

Auto bardzo oszczędne jeśli chodzi o spalanie.Trasa do 100km/h 4-5 ,120-130 5,5-6 ,140-160 6-6,5 a miasto koło 6-7 .

Póki co mam średnio 6,3. Jeżdżę zazwyczaj spokojnie po mieście tylko dynamiczniej..nie widzę sensu butowania 115km disela...

Dynamika w mieście jest ok..włączysz sport i od tych 60 km na h auto idzie całkiem fajnie więc w jeździe miejskiej jest w porządku.

Jeśli chodzi o przyrosty można spokojnie do 180/190 km i 380nm podnieść moc z tego co się dowiedziałem.

Ciężko mi dużo więcej powiedzieć przejechałem dopiero jakieś 5 tys km.

Co od awaryjności na pewno rozrząd i pilnować wymiany oleju co 10-15 tys.

Oznaczenie silnika to n47T. Bardzo mało opinii w necie na jego temat.

W każdym bądź razie nie sądzę że jest bardziej awaryjny niż inne 1er

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy dzisiaj moja jedynka poszła w dobre ręce i szukam nowej miłości :)

co o niej myślicie ? temat dość pilny

 

BMW 118i 5-drzwiowy

Model Advantage

1499 cm3

100 kW (136 KM) przy 1/min

Niebieski srodziemnomorski

CCL1 Tkanina Corner antracytowa z szarym akcentem

Kierownica skórzana, 3-ramienna

Opony z funcją do jazdy awaryjnej

Sruby zabezpieczajace

Czujnik cisnienia powietrza w oponach

Dywaniki welurowe

Trójkat ostrzegawczy

Listwy ozdobne satynowo srebrne mat

Czujnik deszczu z automatyczna kontrola

Dodatkowe gniazdo/gniazda 12V

Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu

Składane zagłówki

Intelligent Emergency Calling

Teleservices

Automatyczna skrzynia biegów

16" stopów lekkich V Spoke 378

System alarmowy

Szary pasek na przedniej szybie

Szklany dach, elektryczny

Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

Lusterka składane elektrycznie

Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie

Sportowe fotele przednie

Spryskiwacze reflektorów

Real Time Traffic Information

Kierownica wielofunkcyjna

Pakiet dodatkowych schowków

podłokietki z przodu, przesuwany

Czujniki parkowania tyłu i z przodu

Regulator predkosci z funkcja hamowania

Diodowe swiatla przeciwmgielne

Reflektory LED

System nawigacyjny Business

Pełna bezprzewodowa integracja kompatybilnych telefonów komórkowych wraz z USB

Service Inclusive - 5 years/100.000 km

BMW ConnectedDrive Advanced

ConnectedDrive Services ConnectedDrive)

Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Myślę o kupnie 120i i podczas konfiguracji powstało kilka pytań na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.

 

1. Silnik. Wydaje mi się że 120i jest najlepszym balansem cena/moc. Dwa litry i 180KM brzmi bardzo fajnie. NIe udało mi się jeszcze znaleźć jakiejś dobrej oferty chip tuningu, ale wydaje mi się, że powinno być niezłe pole do popisu.

 

2. Wydech. Tu mnie najbardziej boli. Wydaje mi się, że wydech jest taki sam jak dla 116i i 118i - czyli pojedyncza rura. Trochę mało imponująco. Szczególnie, że rozważam Golfa GTI jako alternatywę :)

Myślałem aby kupić ten plastik "dyfuzor" z szerszym otworem ze 125i lub zaszaleć i może w ogóle 135i/140i i wstawić wydech Millteka. Ktoś się orientował w tym temacie?

 

3. Skrzynia biegów - wydaje mi się, że manualne skrzynie u BMW są bardzo dobre. Jak już mówiłem, myślę o kupnie Golfa GTI i mam złe doświadczenia z ichnymi skrzyniami i teraz wziąłbym DSG. Jeśli chodzi o preferencje, lubię manualne skrzynie, ale wtedy kiedy dobrze działają :)

 

4. Bluetooth. Potrzebuję trzech funkcji od "radia". A - prowadzenie rozmów telefonicznych, odtwarzanie muzyki i wybieranie rozmów z książki. Czy do tak... standardowych funkcji potrzebne jest dołączenie zestawu głośnomówiącego bluetooth za 2200zł?

 

5. Radio Professional. Wydaje mi się, że powinno być wystarczające. Nie potrzebuję nawigacji, bo uważam że żadna nawigacja samochodowa w dzisiejszych czasach nie przebija po prostu Google Maps. Daje radę?

 

6. Servotronic. Praktycznie każdy pakiet w konfiguratorze to wpycha. Czy jest to aż taki mus aby mieć?

 

7. Adaptacyjne zawieszenie M. Wiem, że w GTI jak nie kupi się adaptacyjnego zawieszenia to na naszych drogach przetrącimy sobie kręgosłup. Czy tu jest tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wszystko zależy jak jeździsz. Generalnie w trasy lepszy M135i. Po mieście polecałbym natomiast M135i. Jeśli nie robisz dużych przebiegów polecałbym M135i :D A poważnie, wydaje mi się że 20i jest spoko, bo chipie te same osiągi co 28i po chipie.

 

2. Dużo taniej wyjdzie kupno używki z M135i, widziałem na alledrogo za 950 końcowy. Efekt w 120i pewnie będzie wyraźny.

 

3. Porównując M135i z manualem do M2 z DCT, obie dają mega frajdę. Ale 8biegowa ZF jest tutaj odpowiednikiem serii 7 :D Płynna, szybka, ale zero dramatyzmu i sportu :P

 

4. Nie wiem co to jest "wybieranie rozmów z książki", ale jeśli chodzi o wybieranie rozmówców z listy kontaktów, wszystko to jest na normalnym BT.

 

5. Standardowe audio to jest kupa. HK jest tani, a gra super. Jak słuchasz tylko radia, jakoś ujdzie. Nawi zgodzę się, poza tym że jest wygodniejsza, jak masz telefon w uchwycie, google zawsze będą lepsze.

 

6. Nie mam zdania.

 

7. Adaptacyjne ma zmienną twardość? Ktoś kiedyś ładnie opisał na 1addict, że to bez sensu jest, bo zawsze będzie gorsze od stałego zawieszenia. Seryjne zawieszenia z BMW i tak są takie sobie, tzn bardzo drogowe, jak chcesz coś poważnego, to lepiej wymienić na Eibacha czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

2. Mam nowy końcowy podwójny tłumik z 125i. W salonie przed wydaniem montowali mi M-Performance. Jak będziesz chciał to za grosze oddam.

 

3. Wg mnie automat wygrywa.

 

4. Standard audio nie wiem jak gra ale mam hi-fi i jest słabe. Nie wiem jak HK ale do jedynki to chyba szkoda na to kasy bo wyciszenie auta jest jakie jest i tyle. Chyba że będziesz na postoju słuchał ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slawomir

 

1. Czyli krótko mówiąc kupić 135i (a właściwie już 140i). Znany problem w BMW. Ilekroć konfiguruję auto to zawsze dochodzę do wniosku, że dobra jedynka kosztuje tyle co trójka. Doposażysz trójkę - w sumie można za tyle mieć piątkę ;)

 

2. W sumie masz rację, znaleźć wydech ze 135i. Jeszcze tylko ten plastik i będzie bueno. Trochę źle się czuję, bo nie będzie oryginalnie (niczym naklejanie znaczka M na przerdzewiałym na wylot E36). Ale po prostu jedna smutna rurka po prostu do mnie nie przemawia ;)

 

3. Czyli zakładam, że można śmiało brać manual i nie będzie się czuło, że popełniło się błąd ;)

 

4. To w takim razie po cholerę jest to? :)

Rozumiem, że te dodatkowe trzy tysiące to za te wszystki dodatkowe szmery-bajery?

Zestaw głośnomówiący Bluetooth o rozszerzonym zakresie funkcji Office

2 867,00 PLN lub 38,36 PLN mies. brutto

Komfortowy system telefoniczny z rozszerzoną integracją smartfonów umożliwia jednoczesne podłączenie kilku kompatybilnych telefonów komórkowych i odtwarzaczy audio przez złącze Bluetooth i korzystanie z zestawu głośnomówiącego. Podłączone urządzenia obsługuje się za pomocą elementów obsługi pojazdu. Antena zewnętrzna zapewnia lepszą łączność z siecią, w tym celu do wielu modeli telefonów komórkowych oferowany jest adapter Snap-In z funkcją ładowania, który oprócz lepszej łączności umożliwia też wygodną obsługę telefonu jedną ręką. Wyposażenie obejmuje też drugi mikrofon dla pasażera obok kierowcy. Sterowanie głosowe umożliwia obsługę zestawu głośnomówiącego, nawigacji, systemu audio i ustawień pojazdu za pośrednictwem słownych komend. Możliwość podłączenia trzeciego urządzenia (odtwarzacza audio) pozwala odtwarzać pliki audio przez głośniki w pojeździe i obsługiwać urządzenie elementami w aucie.

 

Upewnię się jeszcze z dealerem, ale rozumiem, że bez tego będę mógł zrobić te trzy rzeczy o których pisałem, prawda?

(wybieranie z książki, tzn. przez samochód będę mógł do kogoś zadzwonić :) )

 

5. A co z "Hifi system"? Daje radę? :)

 

@Gyc78

2. A ile zapłaciłeś za M-Performance? Właściwie jaka jest różnica? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech z M135i nadal jest oryginalnym wydechem BMW, póki nie doklejasz znaczka M3 na klapę, jest okej wg mnie. Ja sam do 650ix np. dokładałem grill z M6 i planuję liczniki, hamulce też chciałem, ale bez nowej pompy nie podeszły :(

 

Z tym BT to nie jestem pewny. Ja myslalem, że BT to jest to co piszesz - czyli jak tego nie weźmiesz, to BT w ogóle nie ma w aucie. Lepiej dopytaj :P

 

HK w M135i u mnie grało lepiej niż 10 głośnikowy HiFi z X6. Ja sobie nie wyobrażam nie brać HK, wg mnie tylko BO jest przerostem formy nad treścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gyc78

2. A ile zapłaciłeś za M-Performance? Właściwie jaka jest różnica? :)

 

Coś chyba 4-4,5k zł.

Różnica w czym? W akustyce? Nie wiem bo nie jeździłem na ori od 125i ale podejrzewam że znaczna. Pierdzi i bulgota ładnie teraz.

 

Ori od 125i jest tutaj, brzmi fajnie ->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz zamiar jezdzic do konca gwarancji lub kupic auto przed koncem marca i wykupic przedluzona gwarancje to demo jesli cena jest OK, wydaje sie byc dobrym wyborem

 

 

biorac pod uwage ze nie kazdy salon nie pozwala upalac na zimnym to w mojej ocenie (jako osoby ktora dociera silniki) bez gwarancji bym w to nie wchodzil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, ze minimum to 116i/116d (tutaj przy 116d to ten 2.0 nie 1.6)

116i po chipie wyciąga ponad 200km, a 116d 2.0 ma ten sam silnik co 118d tylko zmulony programem, więc po programie wyciąga powyżej 180, w takim przypadku jednym i drugim już się bardzo przyjemnie śmiga :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, niestety nie siedzę w silnikach benzynowych na ten moment więc nie czytam o nich bardzo i nie wiem ( dopiero za 2-3 lata planuje zminić obecną na m135 ).

W przypadku diesla to się ciągnie od jedynki poprzedniej serii (e8x) silniki n47 to łańcuszek rozrządu potrafi się odzywać do modelów 2011/2012. Później jest niby wszystko ok, ale to też zależy jak samochód był używany, ja np w e87 przejechałem do 190k km i dopiero przy ok 170k km się odezwał łańcuszek, ale serwis co 10-15kkm + NIGDY nie korzystałem z opcji start&stop. Co do benzyny to niech się ktoś z kolegów wypowie :wink: W swojej obecnej F20 120d, mam oznaczenie N47T silnika i obecnie ponad 130kkm cisza, w bmw twierdzili, że ten model już jest bez wad typu łańcuszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, trochę poszukałem znajomości i wszystko sprawdzone, model aż do przesady zadbany, 8K przebiegu, pełny m-pak 118i, już klepnięte, mam nadzieję że do końca tygodnia będzie w moich rękach a cena bardzo dobra względem katalogu. Teraz pełna powłoka Modesta i cieszyć się zabawką :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.