Skocz do zawartości

Niepowracanie lewarka zmiany biegów do poz. neutralnej + ?


tomasz530d

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy jadę na 5 biegu i chce zredukować na 4 bieg lewarek nie wraca idealnie w centralne jałowe położenie co utrudnia mi jazde znacząco :cry: ... Proszę o pomoc co może być przyczyną takiego zachowania lewarka..z pierwszego i drugiego biegu ładnie wraca na środek..Ściągałem osłone lewarka ale niczego sie tam nie dopatrzyłem..pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo - podobno czesta usterka w tych skrzyniach. Dokladnie nie pamietam jak sie nazywa to cos co padlo, ale z tym da sie zyc... kwestia przyzwyczajenia;-) Naprawa oznacza demontarz walu i zdjecie obudowy skrzyni - na szczescie piatka jest na koncu skrzyni i naprawa jest pozornie latwa - niestety kosztowna. Postanowilem zabrac sie za to przy okazji jakiejs innej naprawy wymagajacej odpiecia walu itd...

Generalnie im zimniej tym problem wiekszy - olej gestnieje i przy -20 moze byc kiepsko.... ;-)))

Jak sie zdecydujesz to naprawic to daj znac ile Cie to kosztowalo... Z tego co wiem, sama czesc to okolo 200 ale robocizna - masakra;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam to samo - szczegolnie na zimnym silniku. Wymienilem wszystkie tulejki prowadzace lewarka (gumki i ten pierscien centralny) z nadzieja ze pomoze. Po tej operacji biegi zaczely wchodzic precyzyjniej, latwiej i przyjemniej ale caly czas jest maly luz poprzeczny w pozycji centralnej i jak wyrzuce piatke lewarek jakby sie zawiesza i nie powraca do "neutrum". Mechanik powiedzial ze jest cos juz wyrobione w skrzyni i aby to naprawic trzeba zwalic skrzynie - a to wiaze sie z kosztem. Jak to naprawisz daj znac ile zabawa wyniosla razem z czesciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy.. Było już na różnych forach obszernie o tej usterce. Ja mam akurat 330ci ale wiem, że kłopot ten występował w skrzyniach montowanych przed liftem. Jest na to nawet zestaw naprawczy BMW który w ASO kosztuje ok 15zł. Cały problem tylko w zdjęciu skrzyni i wymienieniu takiej tulejki (którą trzeba na odpowiednią głębokość wepchac). Poszperajcie po forach a na 100% znajdziecie

Żeby nie być gołosłowny http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=219285&highlight=shift+pin nawet z ilustracjami:-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

jestem posiadaczem BMW E46 320d, 2002 rok, przebieg: 145 000 km.

koledzy mam problem ze skrzynią biegów. Od pewnego czasu zauważyłem, że dziwnie chodzi mi lewarek skrzyni biegów.

Mianowicie, gdy gry wrzucam biegi po kolei 1-4 - jest ok, bieg 5 wchodzi już ciężej. Następnie gdy chcę zredukować bieg np. na 3 to po wyrzuceniu na luz lewarek zostaje mi po prawej stronie a nie wraca tak jak było przedtem na środek.

Co może być tego powodem ? nie znam się za bardzo na budowie konstrukcji skrzyni biegów w E46 więc nie wiem czy to jest sprawa jakiejś małej rzeczy typu lizak czy też już poważniejsza z samą skrzynią biegów.

Dodam, że przebieg jest autentyczny ponieważ samochód jest u nas w domu od nowości.

 

Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedź.

 

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Temat stary, ale jazda z tym uciążliwa (jak wszystko co "nie gra" w autku)

 

Jak tylko zrobi się ciepło za pewne zabiorę się za temat (części zamawiam zgodnie z opisem na forum w ASO za ok. 50-70zł, czyli bolec, sprężynkę, zawleczkę i zaślepkę)

 

Poradźcie proszę jak wygląda kwestia "zrzucenia" skrzyni ?

 

- wystarczy ją opuścić po odkręceniu wału, czy może należy odkręcić od silnika ?

- jeśli odkręcić całkowicie to na ile jest to złożone, (jakieś doświadczenie i kanał jest oczywiście)

- czy oprócz "setek" śrub będę potrzebował specjalne narzędzia albo wiedzę ? (wyleje się jakiś olej, sprzęgło trzeba będzie ustawić ...?)

 

proszę o wszelkie możliwe informacje i z góry dziękuję !

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co konkretnie się dzieje że postanowiłes "zrzucać" skrzynie biegów? Nie możesz w ogóle korzystać z biegów?

 

wszystko chodzi OK oprócz tego że jak przesunę lewarek z pozycji neutral w prawo to tam zostaje i trzeba go "popchnąć" w lewo aby wrócił do neutral

 

biegi chodzą dobrze i nawet po kilku dniach można się przyzwyczaić i zapomnieć o problemie, ale jednak jest coś nie tak i pasowało by to zrobić

 

jeśli nie jest to nadzwyczaj skomplikowane tylko najwyżej pracochłonne to chętnie sobie to naprawię,... zły pomysł ? ;-)

 

ps.na wymianę sprzęgła nie mam co na razie liczyć bo jest OK

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

opisz proszę w kilku punktach proces demontażu skrzyni

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

E46 320d 136km, drążek zmiany biegów nie powraca do pozycji neutralnej, cały czas pozostaje na prawej stronie przed biegiem piątym.

nie jest to problem typu "po redukcji z piątki drążek nie wraca". Drążek pozostaje w tej pozycji cały czas, tak jak by stadła jakaś sprężyna przesuwająca go w lewo (wszystkie biegi wchodzą prawidłowo). Może ktoś spotkał się z tym problemem i może podpowiedzieć co wymienić, gdzie szukać przyczyny.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem to już wcześniej, o problemie z tą tulejką, sprężynką itd.

ale tam (z tego co opisują użytkownicy) lewarek po ustawieniu w położeniu "środkowym" zostawał w tym położeniu, po wyłączeniu jakiegokolwiek biegu (poza biegiem piątym)też, u mnie cały czas jest przesunięty w prawą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego przeciez to jest dokladnie taki sam problem jak ty masz.

 

hello

po 6 godz walki udalo sie, sprzeglo wymienione + zrobinona skrzynia biegów, teraz skrzynia wraca do pozycji neutralnej za kazdym razem!!

 

problem: po wbiciu 5 biegu lewarek nie wracal do pozycji neutralnej.

 

 

auto zrobione na tip top jak lubie :8)

 

Sam napisales ze lewarek zostaje przed biegiem 5 i nie wraca do pozycji neutralnej i tam opisuja dokladnie ten sam problem, tylko u ciebie dlatego lewarek jest caly czas na prawej stronie bo masz w gorszym stanie ta sprezynke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat który wkleiłeś,

"problem: po wbiciu 5 biegu lewarek nie wracal do pozycji neutralnej."

 

u mnie nie ma znaczenia czy to piątka, nawet ze wstecznego wrzucę na luz i lewarek leci na prawo, dlatego sądzę że to nie jest ten sam problem,

chyba że się mylę, (być może jakieś cięgna czy coś), jeśli ktoś miał podobnie proszę o podpowiedź czy to ten sam problem co z "5 biegiem"

 

Dziękuję za radę, może ktoś miał tak samo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
cytat który wkleiłeś,

"problem: po wbiciu 5 biegu lewarek nie wracal do pozycji neutralnej."

 

u mnie nie ma znaczenia czy to piątka, nawet ze wstecznego wrzucę na luz i lewarek leci na prawo, dlatego sądzę że to nie jest ten sam problem,

chyba że się mylę, (być może jakieś cięgna czy coś), jeśli ktoś miał podobnie proszę o podpowiedź czy to ten sam problem co z "5 biegiem"

 

Dziękuję za radę, może ktoś miał tak samo??

 

Na 99 % jestem przekonany ze to własnie ta sprezynka, bo ja mam ten sam problem co ty tzn. jak dam na 5 to po zrzuceniu lewarek zostaje mi na prawej stronie i po tym operuje lewarkiem 1,2,3,4,5,R i zawsze po zrzuceniu bieku wraca na prawą strone i dopiero po zrobieniu ok 30 km kiedy skrzynia sie rozrusza po nocy to lewarek wroci do pozycji srodkowej a u ciebie w ogóle nie wraca dlatego ze masz bardziej wyrobiona ta sprezynke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.