Skocz do zawartości

serek012

Zarejestrowani
  • Postów

    134
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O serek012

  • Urodziny 31.03.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 330d 2003r Touring
    e36 M3 3.0l 1995r Sedan
  • Lokalizacja
    Bydzia/Wawa

Osiągnięcia serek012

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Mam ten sam problem i rozwiazanie: nie skladam lusterek. Prawe mi leci o 180st. Rozebralem je ale nie widzialem by bylo cos polamane, czy zerwane. Odpuscilem temat i nie skladam lusterek.
  2. Tez kiedys mialem problem z temp. w 330d, tak jak Ci koledzy wczesniej pisali: - zrob test zegarow (najpierw poz. 19 zeby odblokowac, potem pozycja 7 zeby miec temp silnika). Wtedy bedziesz wiedzial czy to nie poprostu blad wskazowki - termostat najlepiej w ASO - wiskoze slychac czy jest zalaczona czy nie (huczy na nagrzanym silniku) - u mnie problem byl z zawalona chlodnica robakami i syfem. Po wyczyszczeniu chemicznym z zewnatrz problem minal. Dodatkowo mialem jeszcze zawalona chlodnice oleju, ktory sie grzal (jak postalem w korku lampka od cisnienia oleju migala na zolto). Tylko u mnie temp silnika rosla pod czerwone pole jak stalem w korku. Jak u Ciebie poprostu wskazowka jest odchylona w prawo i tak stoi tzn ze termostat reguluje wyzsza temp jak powinien. Nawet jakbys mial chlodnice mniej wydajna (np przez ubrudzenie lub zakamienienie) to termostat powinien to wyregulowac, poprostu bardziej sie otwierajac. Akurat nasze bety sa wrazliwe na dobre termostaty, dlatego nie ma co kombinowac i tylko ASO
  3. Dzisiaj olej wymieniony wg wskazowek z pierwszej strony tego posta. Szacuneczek dla kolegi za DIY - profeska. Z mojej strony moge uzupelnic instrukcje o nabyte doswiadczenie: - kupilem Texamatic w Wawie (Piastowie) w firmie OilSpa za 20pln/litr (świetna cena) w litrowych butelkach. Kupiłem 10litrow i na styk wystarczylo. - filtr i podkladke Meyle w tej samej firmie za 115pln - zanim odkrecicie korek spustowy proponuje odkrecic najpierw korek wlewowy. Ja sie namordowalem z jednym i z drugim, ale zaczalem od wlewowego na wypadek jakbym spuscil olej i potem zeby sie nie okazalo ze nie ma go jak wlac. - zlaczki do chlodnicy oleju mialem bardzo zasniedziale i plastyku na wezu wg instrukcji nie dalo sie wcisnac. Udalo sie wcisnac go na drugim wezu - efekt ten sam. Uwaga - po uruchomieniu silnika wydatek oleju z chlodnicy jest calkiem spory (pewnie 5l bańka napelni sie w max 10 sekund) - wazne zeby po podwojnym wachlowaniu PRND uzupelniac olej na wlaczonym silniku. W misce poziom oleju jest znacznie mniejszy gdy silnik chodzi bo jest on zassany przez skrzynie. Na postoju splywa - dlatego jak auto stoi poziom oleju bedzie powyzej poziomu korka wlewowego. No i po dynamicznej wymianie. U mechanika zaspiewali 600pln za statyczna wymiane (weszloby pewnie z 6l max), dynamiczna pewnie kosztowalaby z 1000pln. Mnie materialy wyszly 315pln, prawie 4h roboty, uwalony czlowiek caly w oleju i śmierdzi ATFem, ale satysfakcja bezcenna. Czy cos sie poprawilo? Wydaje mi sie ze zmienia plynniej biegi, szczegolnie 1-3. Na pewno gorzej nie jest a mysl o nowej oliwie w ASB jest bezcenna :) Pozdrawiam
  4. Dzieki! Wyglada zacalkiem fajnie, Niestety co do pkt 2 i samoczynnie przelaczajacej sie "muzy" ze zmieniarki na radio to wylaczenie funkcji TP nie przynioslo sukcesu. W weekend bylem poza miastem, bylo OK ale jak tylko zaczalem wracac do Wawy znowu zaczelo wariowac. Czyli funkcja TP na "off" to nie to. Nie mam wiecej pomyslow, bo wszystko inne jest powylaczane. Jest jeszcze jakas funkcja TMC, ktora jest ustawiona na auto i nie ma mozliwosci jej zmiany. Dziwna sytuacja... Moze jakies inne pomysly? :)
  5. Rzeczywiscie jakas funkcja TP byla wlaczona, po wylaczeniu nie przelaczylo sie przez caly dzien jezdzenia. Mam nadzieje ze to to :) Dzieki wielkie za pomoc!!!
  6. Zakupilem Xcarlinka z Hadrona do e46, radio mk3 z navi 16:9, podlaczylem w bagazniku i na poczatku graly tylko lewe glosniki. Okazalo sie ze jest kostka walnieta, po wymianie wszystkie glosniki graja. Jednak pojawia sie problem i zastanawiam sie czy spotkal sie ktos z tym i czy ma lekarstwo: 1) mp3 graja niezbyt glosno, niektore w miare cicho, inne normalnie - podejrzewam ze jest to problem pewnie nagrania mp3, ale roznica jest znaczna 2) radio samoczynnie potrafi sie przelaczyc z mp3 na fm, zdarza sie to czesto. Jest to upierdliwe jak na mp3 jest Volume na maxa, zeby slyszec miuzik (pkt 1), przelaczy sie na radio gdzie ryknie z glosnikow i zawalu mozna dostac Sopotkaliscie sie moze z czyms takim? Moze byc to wadliwy xcarlink? Z gory dzieki za pomoc
  7. Panowie - odgrzeje temat bo mam to samo. Ktos rozwiazal juz problem? Dzieki!
  8. To ja odgrzeje troche temat... Mam 330d touring z 2003r, jakis inteligent w nocy przegial prawe lusterko do przodu - w przeciwna strone jak sie sklada. Od tego momentu po przycisnieciu przycisku lusterka sie skladaja normalnie, ale przy rozkladaniu juz dobrze nie jest. Lewe lusterko sie zatrzymuje normalnie, ale prawe (to, ktore zostalo przegiete) otwiera sie do samego konca, nie blokuje w polowie. Teraz pytanie - mozna to jakos naprawic, co tam moglo sie zerwac? Jak mam zdejmowac boczki i lusterko zeby sie tam dostac, to chcialbym wiedziec czy stare mozna naprawic, czy zawczasu kupic jakies "nowe". Z gory dzieki za pomoc
  9. Panowie, Zakupilem e30 318is 1990r w wersji coupe do zabawy itp - jako inwestycje w kolejna "nieruchomosc;)". Jest to autko w miare przygotowane (kubly, Bilsteiny, H&Ry itp) jednak wybebeszone w srodku... a ja tego nie lubie i potrzebuje: - dywanu na podloge - tylych boczkow - plastykow przednich slupkow - srodkowego tunelu z mieszkiem i oslona na reczny - tylnej kanapy - tylnej polki - dolnej oslony kierownicy - pewnie kilka innych pierdol ktorych nie pamietam I moje pytanie brzmi: czy macie namiar w Warszawie/okolicach na jakies "cmentarzysko" BMW E30 lub namiar na e30 coupe skad mozna przeszczepic wyzej wymienione czesci? Oczywiscie rozsadne cenowo... Mam namiary na takie miejsce do e36 ale e30 jeszcze nie. Bylbym wdzieczny za info. Z gory dzieki i pozdrawiam
  10. Panowie (Panie) - odswiezam temat. Ma ktos moze jakies doswiadczenie z tym co ponizej? Dzieki
  11. Witam, Nie od dzis znany jest problem w silnikach np M52 czy M54 (moze innych tez ale o tym nie wiem) ze przy ostrej jezdzie np po torze zaczynaja klepac zaowry poniewaz smok w misce olejowej nie zasysa oleju tylko powietrze przez jakis czas (szczegolnie przy jezdzie w lewo). Z angielskego jest to zwane "oil starvation" i objawia sie klepaniem zaworow poniewaz olej nie dociera do glowicy w wystarczajacej ilosci i luz zaworowy nie jest regulowany tak jak powinien. Po jezdzie po torze zarowno ja czy wszyscy inni koledzy mielismy to samo - napierdzielaja tak zawory ze masakra. Wystarczy troche pojezdzic spokojnie i wszystko sie uspokaja. Na forach e46fanatics czy innych mozna szerzej o tym poczytac. Lekarstwa o ktorych czytalem sa trzy: 1) Miska od M3 z dwoma smokami - drogie rozwiazanie 2) Wlac litra oleju ponad stan - nie przemawia to do mnie 3) Zamontowac wkladke do miski olejowej ktora zapobniegnie temu zeby smok przestal zasysac powietrze a przez caly czas olej - najfajniesze rozwiazanie. Jednak to ostatnie z amerykanskiej strony kosztuje ok 200USD. Czy ktos z Was przerabial podobny tamat, ma jakies doswiadczenie albo firme Polska ktora produkowalaby podobne wkladki do miski olejowiej? Jesli chodzi o te wkladki to mam tu na mysli: "http://store.vacmotorsports.com/vac---m52tu-m54-oil-pan-baffle-p1435.aspx". Ja uzywam autka troszke ostrzej czasami i to ze nie jest w 100% zawsze smarowany nie odpowiada mi a na forum nic nie znalazlem. Z gory dzieki z odpowiedz.
  12. Witam, Mam rozporke - czy duzo daje. Pojecie subiektywne na zasadzie wydalem 200zl to na pewno ma 20KM wiecej ;) Zalozylem, nie zaszkodzi i nie przeszkadza. Sztywniejsza zawieha = wiecej wpierdziel na bude take rozporka usztywni. Kupilem na allegro nie jakas chromowana chinszczyzne co wyglada jak z odpustu i jestem zadowolony. Chlopaki z Cieszyna robia do roznych modeli aut i jest ok. Pozdrawiam
  13. Kolego - ja mam m54b30 i nie mam absolutnie takiego problemu ale zastanow sie czy to nie vanos? Czy masz takie objawy ze stoisz na swiatlach i CI faluja obroty, czasami silnik zgasnie? Czasami spod maski potrafi sie wydobywac dziwny dzwiek z okolic vanosa tzw "vanos rattle" czyli grzechotka. Jesli tak to czeka Cie przeserwisowanie vanosa, czyli popularnie zwany Beisan System :) - komplet uszczelek z firmy z USA gdzie samemu je mozna wymienic i wrzystko hula - na youtube jest mnostwo filmikow jak to zrobic samemu i tez objawy/diagnoza czy masz to samo. Polookaj.
  14. Witam! "Dojrzalem" do tego aby podlubac przy zawieszeniu mojej e46 330i 2001r i mam szczera nadzieje ze ktos bedzie w stanie mi pomoc. Mialem stockowe (nie m-technikowe) zawieszenie, zalozylem sprezyny od 330i m-technika, Bilsteiny B8 i prowadzi sie naprawde pieknie, jednak chce jeszcze zmienic stabilizatory przod oraz tyl. Mam aktualnie grubosc przod 23mm, tyl 18mm. M-technikowe do tego modelu mialy 24mm przod i 19mm tyl. Ale... e46 M3 mialy 26mm przod i 21,5mm tyl - i wlasnie te M3-kowe mam okazje kupic. Jednak bije sie z myslami czy beda pasowaly jesli chodzi o mocowania i rozstaw. Czy ktos z Was przerabial temat i moze potwierdzic ze stabilizatory przod/tyl z e46 M3 beda pasowaly do e46 330i? Patrzac w realoem czesci "przynalezne" czyli laczniki np czy jakies gumki maja takie same oznaczenia (M3 vs. 330i) ale to jeszcze o niczym nie swiadczy. W e36 na 100% stabilizatory od M3 pasuja do np 328i, ale czy w e46 bedzie tak samo???... please help!
  15. serek012

    320d WYCIEK ROPY

    Mialem to samo - 330D 2000r. Cos mi parowalo spod maski czasami i nie wiezialem co o jest. Plynu z clodnicy nie ubywalo, oleju tez nie i nawet mi przez mysl nie przeszlo ze to moze byc ropa z common raila kapiaca na wydech. Wyszlo na rocznym przegladzie technicznym... szybko do mechanika i w moim przypadku poluzowaly sie nakretki przewodow CR na 2 wtryskiwacze. Mechanik powiedzial ze jeden to mozna bylo prawie palcami obkrecic. U mnie wystarczylo dociagnac i bylo OK. Jednak przy skladaniu pomieszal przewody podcisnieniowe od sterowania turbo i zajelo troche czasu zeby dojsc co i jak bo turbo przeladowywalo.Takze jak bedziecie nakladac z powrotem kolektor dolotowy zwroccie uwage czy jest wszystko OK. Oszczedzi Wam to czasu... Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.