Skocz do zawartości

[E9x] amortyzatory, sprężyny - jakiej firmy wybrać?


Andreas

Rekomendowane odpowiedzi

zachowanie to rzecz drugorzędna bo i tak nawet seryjna E90 bardzo dobrze łyka zakręty, gdyby te amory jeszcze robili to pewnie kupił bym takie same bo te mają co najmniej 10 lat i na przeglądzie ostatnio miały ponad 50%, ale ich nie robią niestety, 2 sprawa to jest taka że ten cały pakiet AC obniżył ten samochód o 30mm, więc ze zmianą amorów na standardowe pewnie trzeba zmienić sprężyny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wyjmiesz te amory to będziesz mógł porównać skok i długość z mpakietowymi, jeżeli będzie podobnie to załóż i tyle. A jak nie, to będziesz wiedział przynajmniej czego dokładnie szukać.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wrzucil zamienniki sachs advantage i springi schnitzer. Obnizenie m tech to chyba 20mm, wiec 30mm nie bedzie problemem.

Ja mam vogtland -40mm i -30mm, a amory mialy podobna wysokosc, jesli nie taka sama. Zwykle amory sa dluzsze i nie sa takie sztywne, wiec moga z tymi springami za bardzo dobijac.

Lepiej zostaw te springi, a tylko amory dokup, bo bedzie troche gorzej trzymac na zakretach. Jak piszesz, ze e90 sreyjnie trzyma, to pewnie masz zawieche zrobiona, bo u mnie spore zmiany, a jakos ie jestem zadowolony. Chyba bede musial kiedys zalozyc dobry gwint

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, spręzyny eibach pro kit będą pasować do amorków sachs? Zastanawiam się nad kupnem do mojej bety e91 żeby ją troszke obniżyć

 

Do eibacha trzeba założyć sportowe amory o skróconym skoku , inaczej seryjny amor będzie dobijał . I nie słuchaj bredni , że dają radę . Amory zużyją Ci się szybko , a prowadzenie i tak nie bedzie lepsze, bo za prowadzenie odpowiada głownie sportowy amortyzator i grubosc stabilizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, do eibacha konieczny jest amor o skroconym skoku.

Sam niedawno robilem ten zabieg, a tu widac roznice miedzy amorem do seryjnego zawieszenia, a tym do zawieszenia M.

20180804_120107.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jakie kompletne zawieszenie polecacie do 330i? Amortyzator przód mam wylany, z tyłu też coś skrzypi delikatnie. Jestem ciekaw ile. Komplet zawieszenie kosztuje do. Mojego auta? Teraz posiadam sportowe po. Vinie.

Chcesz troche nizej, ale niezbyt twardo, zmien amory na zamienniki sachs do 226 sportowe zawieszenie+ eibach pro kit.

Szalu nie bedzie, ale zawsze cos. Druga opcja to vogtland kit z amorami alko chyba. Sztywno u mnie na 19'', ale prowadzenie troche lepsze. Mam tez stabilizator przod m3 z rozporka i z tylu tuleje plywajace zmienione+ gumy stabilizatora+ laczniki+ opony michelin ps4s. Dopiero teraz czuje roznice w prowadzeniu.

Na tyl dobrze tez wrzucic stabilizator 335i e93 15mm zamiast 13mm i wymienic wahacze tylne z m3-guide rods+ przednie lca, ktore powieksza camber. Dopiero wtedy zobaczysz jak sie bmw prowadzi


Tylko amory-ok 1100-1200zl w zaleznosci od sklepu

eibach pro kit ok 600zl

dobrze wymienic poduchy amorow tyl i przod od razu i gumowe podkladki pod springi przod z dolu i z gory, bo moga trzeszczec jak sa stare-nie wiem ile, zalezy czy ori czy zamienniki, poduszki przod i tyl bierz lemforder, ale Niemcy ze sprawdzonego zrodla, bo sie posypia szybko, albo cos bedzie z nimi nie tak (tylna poducha z Rumunii miala wadliwy gwint i nie moglem sruby wkrecic)

na koniec geometria-150-200zl

Nie licze robocizny, bo tez troche wyjdzie. Ja zmienialem sam wszystko+wahacze tyl+przod, laczniki, tuleje plywajace. Zajmuje to troche jak robisz sam. Mi caly weekend od rana do nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, da się jakoś ustalić po VIN na jakich amorkach moje e91 wyjechało z fabryki? Po sprawdzeniu jedyne co mi wyświetla wyszukiwarka to info, że mam "226 Sports Suspension Settings". Póki co znalazłem tylko tutaj na forum, że do tego modelu powinny być amortyzatory o nr:311410(tył), może to ktoś potwierdzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, da się jakoś ustalić po VIN na jakich amorkach moje e91 wyjechało z fabryki? Po sprawdzeniu jedyne co mi wyświetla wyszukiwarka to info, że mam "226 Sports Suspension Settings". Póki co znalazłem tylko tutaj na forum, że do tego modelu powinny być amortyzatory o nr:311410(tył), może to ktoś potwierdzić?

Na tyl sie zgadza, bo kolega bral do 226

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, da się jakoś ustalić po VIN na jakich amorkach moje e91 wyjechało z fabryki? Po sprawdzeniu jedyne co mi wyświetla wyszukiwarka to info, że mam "226 Sports Suspension Settings". Póki co znalazłem tylko tutaj na forum, że do tego modelu powinny być amortyzatory o nr:311410(tył), może to ktoś potwierdzić?

Na tyl sie zgadza, bo kolega bral do 226. Jak wroce to sprawdze przod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jakie kompletne zawieszenie polecacie do 330i? Amortyzator przód mam wylany, z tyłu też coś skrzypi delikatnie. Jestem ciekaw ile. Komplet zawieszenie kosztuje do. Mojego auta? Teraz posiadam sportowe po. Vinie.

Chcesz troche nizej, ale niezbyt twardo, zmien amory na zamienniki sachs do 226 sportowe zawieszenie+ eibach pro kit.

Szalu nie bedzie, ale zawsze cos. Druga opcja to vogtland kit z amorami alko chyba. Sztywno u mnie na 19'', ale prowadzenie troche lepsze. Mam tez stabilizator przod m3 z rozporka i z tylu tuleje plywajace zmienione+ gumy stabilizatora+ laczniki+ opony michelin ps4s. Dopiero teraz czuje roznice w prowadzeniu.

Na tyl dobrze tez wrzucic stabilizator 335i e93 15mm zamiast 13mm i wymienic wahacze tylne z m3-guide rods+ przednie lca, ktore powieksza camber. Dopiero wtedy zobaczysz jak sie bmw prowadzi


Tylko amory-ok 1100-1200zl w zaleznosci od sklepu

eibach pro kit ok 600zl

dobrze wymienic poduchy amorow tyl i przod od razu i gumowe podkladki pod springi przod z dolu i z gory, bo moga trzeszczec jak sa stare-nie wiem ile, zalezy czy ori czy zamienniki, poduszki przod i tyl bierz lemforder, ale Niemcy ze sprawdzonego zrodla, bo sie posypia szybko, albo cos bedzie z nimi nie tak (tylna poducha z Rumunii miala wadliwy gwint i nie moglem sruby wkrecic)

na koniec geometria-150-200zl

Nie licze robocizny, bo tez troche wyjdzie. Ja zmienialem sam wszystko+wahacze tyl+przod, laczniki, tuleje plywajace. Zajmuje to troche jak robisz sam. Mi caly weekend od rana do nocy

 

Kolego czyli http://www.vogtland-webshop.com/bmw/e90-c-827_848_857.html?osCsid=13shnfma1ccu6s8fbd0csg57e1 to są te vogtland? I co do tego? Żeby było naprawdę dobre prowadzenie, lubię zapierdalać a mieszkam w kraju gdzie dziur zbytnio nie ma, więc może być twardziej niż na polskie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten zawias. Tylko problem w tym, ze vogtland daje zawieche do wszystkich silnikow taka sama. [BAD] siada dosc mocno, ale przod w 3.0 jest idealnie, co niestety w 2.0 da efekt jak u kolegi kilka stron wstecz- motorowka. Opcja druga to eibach prockit+ sachs zamienniki sportfarwerk czy jakos to tak jest, czyli m tech. Inna opcja, ale drozsza to h&r comfort jak dobrze pamietam. ObniEnie cos vogtland, ale nie pamietam jak z obnizeniem przpdu. Zalezy ile chcesz wywalic na zawiexhe. Jak chcesz jakis gwint za nieduza kase to moze byc takze vogtland albo cos z st. Wtedy wyregulujesz sobie przod i tyl jak chcesz. Gwint vogtland chyba 700€
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam mam dylemat pomiędzy kilkoma zawieszeniami, na chwilą obecną w swojej 330i e90 mam sportowe zawieszenie według vinu ale już amortyzatory nadają się na śmietnik i chce kupić jakieś nowe zawieszenie.

1. Czy zawieszenie vogtland sportowe jest lepsze od tego co mam seryjnie??

2. Zawieszenie gwintowane vogtland lepsze od sportowego i tego co mam teraz?

3. Bilstein b12 pro kit zastanawiam się jeszcze nad tym czy jest dużo lepszy, warto dużo więcej za niego płacić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam dylemat pomiędzy kilkoma zawieszeniami, na chwilą obecną w swojej 330i e90 mam sportowe zawieszenie według vinu ale już amortyzatory nadają się na śmietnik i chce kupić jakieś nowe zawieszenie.

1. Czy zawieszenie vogtland sportowe jest lepsze od tego co mam seryjnie??

2. Zawieszenie gwintowane vogtland lepsze od sportowego i tego co mam teraz?

3. Bilstein b12 pro kit zastanawiam się jeszcze nad tym czy jest dużo lepszy, warto dużo więcej za niego płacić?

 

1. vogtland lepszy, ale twardy, zalezy gdzie latasz

Jak chcesz deko nizej to nowe amory+ eibach pro kit

2. gwint voga super za ta cene, ale tez twardo, ogolnie vogtland bardziej twardy od eibach, porownanie do h&r sportline

3. bilstein b12 warto, ale tez twardo-napisz do zerkopolu w Polsce, zapytaj o b12 do swojej e90, a oni dobiora twardosc amorow-revalve i bedziesz zadowolony. Seryjnie bedziesz sie wsciekal, ze jest za twardo w porownaniu do serii


Druga sprawa to jak chcesz poprawic prowadzenie, a nie zmieniales nic, to wymien wahacze i wszystkie tuleje przod+ tyl, a dopiero poczujesz roznice. Ja tak zrobilem+ vogtland+ stabilizator przod m3 i regulowane laczniki+ rozporka przod+ michelin ps4s. Jest o niebo lepiej, ale tyl lekko czuc,z e stabilizator jest za cieznki i przydlaby sie 15mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem nie bedzie problemu. Bedzie napewno nisko i musisz uwazac na nierownosci, zjazdy, podjazdy, bo vogtland jest z przodu sporo nizszy


Ile masz przelotu i wiesz czy ktos cos robil w zawiasie?


Ja ogolnie zmienialem wahacze z przodu, ale jak nie ma luzu to zmien tuleje w przednich+ koncowki drazkow



http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VH51-EUR-10-2007-E90-BMW-330i&diagId=31_0715


tuleja nr 10 albo caly wahacz nr 9, ori jest drogi, wiec moze byc lemforder, reszta to zagadka, bo moje trw oddalem-wada fabryczna w sworzniu


tuleja tez moze byc lemforder


Wahacz nr 14 zmien na ten z m3 jtc1426 i jtc1427

tylko na ustawianiu gemoetrii niech koles nie przesadza z acmberem, bo opony beda sie szybciej zjezdzac


do tych wahaczy potrzebujesz 37146752797 ori bmw, do regulacji xenonow






http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VH51-EUR-10-2007-E90-BMW-330i&diagId=31_0716


odboje i oslony 11 , 12 i 13- ja mam sachs


Nie wiem gdzie kupujesz, ale mozesz kupic na stronie autodoc.nl czy jakos tak. Nie wiem jakim jezykiem tam operujesz, ale mozna zmienic na polski, angielksi itd


poducha amora nr 1-ja mam lemforder, ale dobrze zeby bylo made in germany


guma nr10


reszte mam seryjna i jest ok


http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VH51-EUR-10-2007-E90-BMW-330i&diagId=31_1221


laczniki i gumy stabilizatorow- zmien najpierw tuleje i vogtland,a jak bedzie dalej bujalo w zakretach to gumy i laczniki stabilizatorow




tylne czesci


http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VH51-EUR-10-2007-E90-BMW-330i&diagId=33_1229


tuleje nr 9 i 10


http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VH51-EUR-10-2007-E90-BMW-330i&diagId=33_1230


tuleja nr 3


wahacz nr 19 zmien na jtc1430 i jtc1431-zamienniki m3, poprawia trakcje



poducha amora nr 5


moze byc lemforder albo sachs


http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VH51-EUR-10-2007-E90-BMW-330i&diagId=33_1280


laczniki nr 5

z gumami jest masakra, bo trzeba wyciagnac rure wlewu paliwa zeby nie opuszczac sanek

mi to zajelo 3h, wiec jest troche roboty, moze mechanik zrobi to szybciej


Oogolnie mozesz nie zmieniac tych wahaczy na te z m3, jesli chcesz poprawic tylko prowadzenie wzgledem tego co jest

wahacze z m3 poprawia prowadzenie w zakretach jeszcze bardziej i trakcje


Po zmianie samych czesci-tuleje i amory juz powinno byc duzo lepiej, a reszte podaje jak chcesz miec samochod, ktory bedzie w zakretach prowadzil sie jak po szynach


Laczniki lepiej brac ori, bo ja mialem lemforder, trw i posypaly sie szybko

teraz mam regulowane z uk, bo przy takiej glebie, stabilizatorze z m3 i 19'' ostre zakrety i zle drogi je zabijaja

na ori stabilizatorach ori laczniki powinny byc ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam coś od siebie to tego zestawienia powyżej, w swojej tak zrobiłem czyli 4 wahacze przód od m3, 4 wahacze tył od m3, kompletny przedni stabilizator od m3, kompletny tylny stabilizator od m3 e93, do tego poduchy tylnych sanek z m3, rozpórka wiechers i zawiecha od KW v2 z regulowaną siła odbicia Rebound.

Geometrie ustawiłem pod m3

Stabilizator zmienia charakterystykę auta, e90 jest zestrojone żeby być podsterowne, po wymianie stabilizatora tylnego(ten od cabrio m3 jest niemal 2 razy grubszy!!) staje się nadsterowne w przyjemy i przewidywalny sposób :mrgreen: :mrgreen: .

Ogólnie na takim zestawieniu jest bardzo twardo ale na dobrych drogach w ogóle tego nie czuć, progi to dramat 5km/h, kocie łby albo kostka granitowa omijam zdaleka, trzęsie się wszystko. Jak podkręciłem odbicie na twardziej to czułem nawet szczeliny w polbruku na osiedlu hahaha :P . Jednak radość z pokonywanych zakrętów to wynagradza. Z zakrętów przestało wyrzucać praktycznie przy każdych prędkościach, jest efekt że zakręt można pokonać ciaśniej!, nigdy nie zapiszczały przenie opony przy szybszych zakrętach, również jazda po autostradzie stała się stabilna do bardzo wysokich prędkości, kierownica się usztywniła, hamowanie się znacząco poprawiło chyba przez docisk auta do ziemi . Występuje wręcz poczucie że silnik jest za słaby bo auto świetnie trzyma się drogi a przed wymianą było na odwrót.

Czy warto ? oczywiście to zupełnie inne auto. Co bym zmienił ? Nic, no może opony ma michelin PS4S.

No i prawda z łącznikami zamiennikami są słabe testuję teraz Melye HD stalowe ale chyba klękają już i te.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak kolega wyzej napisal z prowadzeniem. Tak jakbysmy przesiedli sie do 1er. Twardo jest z tulejami sanek zm 3 i przednimi. Wymiennymi tulejami dlatego te elementy mam nowe ori a stabilizator tylny 15mm. Sporo uzytkowbikow na forach usa zmienialo tylny m3 na 15mm gdyz jedno kolo traci lekko trakcje i potrzebne jest lsd. Jesli jednak nie ma z tym problemu a kierowca opanuje swojego pptwora to mozna zakladac. Jedyny minus to zmiana cZegokolwiek z tylu kosztuje sporo.


Myslalem o lacznikach meyle ale tez czytalem ze klekaja dlatego mam refulowane. Problem w tym ze przy glebie trzeba je zakladac gdy buda jest na 4-rech kolach aby dobrze wymierzyc wysokosc, inaczej bede prkac. Druga sprawa to to ze stabilizator z m3 jest sztywny i laczniki maja ciezko dlatego szybko leca. Mozna sprobowac whiteline laczniki ale cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze dla doprecyzowania tylny stabilizator od m3 cabrio jest grubszy ma 24mm, seryjny e90 ma 13mm, a seryjny m3 e90 ma 22,5mm. Fakt LSD przy tej konfiguracji stało się tak jakby potrzebne. A o whiteline nie słyszałem cena jednak lekko odstrasza, ale może warto.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.