Skocz do zawartości

[E9x] amortyzatory, sprężyny - jakiej firmy wybrać?


Andreas

Rekomendowane odpowiedzi

czemu b8 bez rewelacji? 2x drozszy niz sachs...


co lepszego jest w sachs? o ktory dokladnie model chodzi?


Bilstein b8 czy sachs 311 405? Nie beda za miekkie te sachsy? Co idzie na pierwszy mont.?

B8 jest dobry, ale twardy z krotkimi springami


Sachs super touring miekki, ale to tez nie dobrze

Sachs advantage jest dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

A ten sachs 311 405 to jaka seria? Niby zalecany do zawieszenia M

Nie chce zeby byly zbyt miekkie


czescidobmw.pl jako zamiennik oem podaje sachs 312 405 ale Nie wiem czy nie bedzie zbyt miekki do 704M i w porownaniu do amortyzatora oem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten sachs 311 405 to jaka seria? Niby zalecany do zawieszenia M

Nie chce zeby byly zbyt miekkie


czescidobmw.pl jako zamiennik oem podaje sachs 312 405 ale Nie wiem czy nie bedzie zbyt miekki do 704M i w porownaniu do amortyzatora oem

 

Ja tez nie rozumiem dlaczego zamiennikiem do m tech jest sachs super touring, skoro do krotszych springow mamy krotszy i sztywnoejszy. Zadzwon do zerkopolu i zapytaj o b8 ustawione na zle drogi albo b6, ktore moga ustawic do krotkich springow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam pytanie , jak się ma twardosc sprężyn od sportowego podwozia e90 w porównaniu do eibacha pro kit ? Mam amory B8 z tym eibachem i rozważam zmianę eibacha na takie od sportowego podwozia seryjnego , żeby obniżenie było równe tyłu z przodem . Jednak coś czytałem gdzies, ze sprezyny eibacha są bardziej komfortowe niz seria sportowa . Jakie macie doswiadczenia z tym ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jak w temacie mam do wymiany amortyzatory w mojej E91 LCI. Obecnie są standardowe ori. z sprężynami ori. C3 jak u kolegi wyżej. Pytanie mam czy jest sens wymieniać amortyzatory i sprężyny na sportowe jak tył zostanie nie ruszany i poza tym wszystkie elementy zawieszenia mam standardowe nie M- pack.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej nie kombinowac, bo moze sie dziwnie prowadzic

M tech zawiecha ma tylko amory, springi i odboje inne. Wahacze takie same, stabilizatory grubsze


Jak bedziesz rozbieral, to zmien wszystkie amory, bo za chwile poleca tylne

Amory i springi mozesz dac m sport, ale wszystko. Ewentualnie jakies amory i sztywniejsze i m sport springi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Chłopaki jestem po wymianie amorków z przodu i po ustawieniu zbieżności - o dziwo tylko jeden drążek kierowniczy był przestawiony. Ale czuję że na nierównej drodze auto jest strasznie niestabilna. W tym samym czasie zmieniłem koła z 16r 225/50 na 17r. 225/45 oba runflat. Pan na zbieżności mówił, że według komputera golenie obu kolumn są o kilka stopni do przodu wychylone ale tego on nie jest w stanie ustawiać. Tak na chłopski rozum ja sobie myślę że jest to normalne bo e90 tak ma że kolumna Mcpersona jest lekko pod skosem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic zamowione juz sa 275 wiec zobaczymy, chce utwardzic zawieszenie bez obinzania i dowiedzialem sie ze gwint mozna ustawic tez na normalnej wyskokosci ale wyglada na to ze na tym forum nikt tego nie wie. tak na marginesie to kola tarly do poki sie ranty nie zagiely i od tamtej pory jest ok nawet na 255/40 z tylu, wiec 275/30 powinno na spokojnie wejsc, poza tym 265/30 bedzie troche niznsze niz 235/35 wiec nie interesuje mnie taka opcja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Trochę zaczynasz od dupy strony, ale dobra, twoje auto. Dokształć się w zakresie ET, szerokości opony, profilu dlaczego takie a nie inne wartości. Dlaczego obwód koła nie może się zmieniać, tak jak ty to robisz, o zgrozo, profilem opony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponto prosze nie chce argumentowac ale co chwile ktos mowi cos innego i staram sie kierowac najlepszymi wzoracami a tu sie okazuje ze co chwile ktos krytykuje cos co ktos inny powiedzial. ze maja byc 275/30 z tylu i 235/35 z przodu sam sobie nie wymyslilem ale polegam na czyims rozumowaniu i moge przytoczyc fora na ten temat.. wiec prosze powiedz mi swoja strone zebym mogl to lepiej zrozumiec..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do tematu czy mozna wstawic po prostu twardsze sprezyny do standardowego zawieszenia bez utwardzania?, czy mozna wstawic zawieszenie z m sport? chce go po prostu troche usztywnic bez obnizania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Twardsze sprężyny takie jak Msport, Eibach itp. najczęściej są krótsze i nie wiadomo czy to pomoże. Być może rozkręcony gwint by tutaj coś zdziałał.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojdzie w gore, inna sztywnosc springow


Kup dobry gwint i ustaw wyzej

Jednak przy takich felgach obniZenie ladnie wyglada

Jak to ori felgi z m3 e9x to przy 275 bedziesz mial tarcie

Na 255/30 ppwinno byc ok


Druga sprawa to seryjnie masz 225 i 255, dlatego do 235 daje sie 265, mozne 275, ale rzadko kto to robi

Do m3 daja 245/35 i 265/35


Nie sugeruj sie az tak wysokoscia, jak kolega napisal, wysokosc zalezy tez od innych czynnikow, np naciagu opony na danej feldze


Mogles kupic felgi z m3 f80 i byloby lepiej, spasiwanie lepsze

Przy 275 nie wiem czy nie bedIe trzec i bedziesz musial z nadkolami cos kombinowac

Jak mam felgi z m4 i 225/255, ale sa za waskie

Nie to, ze nie da sie jezdzic, ale na 9 i 10 cali dalb min 235 i 265

E

Jednak nic nie trze, a u siebie bedziesz sie bawil i skonczysz na obnizeniu, bo Bedzie koza i bedzie trzec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalozylem dzisiaj sprezyny z touringa i nowe amortyzatory dookola.. Powiem szczerze ze poszedl do gory moze z pol centa, jest troche sztywniejszy mysle ze jest duzo lepiej niz bylo, nawet sie fajnie wyrownalo bo z przodu byla wieksza szpara nad nadkolem a teraz jest ok.. nie jezdzilem jeszcze nigdzie zaladowany po dziurach wiec trudno powiedziec.. Narazie nie testowalem bo jutro przychodzi mi pompa wysokiego cisnienia i bede wymienial. wiec wszystkie testy w niedziele.. Chcialem montowac gwint ale gwint zawsze obniza, nie ma gwintu ktory nie obniza. Gadalem z producentami. JEst przedzial np.l 20-50 i nawet jak dasz na maksa do gory to i tak bedzie 20mm obnizony a w moim przypadku 20mm to opona stala od nadkola wiec juz bylo za nisko..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kw gosciu mial troche wyzej niz m tech, ale jaki zestaw to byl to nie wiem


Druga sprawa to jak obnizas, camber idzie lekko na nagatyw i kola sie troche chowaja


Kolejna rzecz to zalezy jaka marka opon, michelin i wszystko ze spprym rantem ochronnym moze obcierac

Unirpyal np nie ma rantu i przy michelinie jest waski w tym samym rozmiarze, goodyear eagle asymetric 3 chyba ma tez spory rant, takze wiele zalezy od opony


Gorzej z tymi springami od touringa jak zacznie tyl podskakiwac na nierownosciach, bo maja inne parametry niz e90

Przod byl wysoko, bo albo amory masz zmeczone i tyl sie ugniotl a przod rozciagnal albo taka sytuacja ze springami

Fabrycznie nie powinno byc motorowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.