Skocz do zawartości

problem z hamowaniem - trzęsie kierownicą


ciasto21

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

MAM POWAZNY PROBLEM PODCZAS HAMOWANIA STRASZNIE MI TRZESIE KIEROWNICA I NIE WIEM CO TO MOZE BYC,HAMUJAC PRZY 80KM/H JEST OK,ALE PONAD 80 TO SIE JUZ NIE DA

CZY MOZE MI KTOS PODPOWIEDZIEC CO TO JEST????

PO WYMIANIE AMORKOW ZACZOL SIE TEN PROBLEM

POZDRAWIAM

BMW - marka stworzona dla radosci z jazdy

Bardzo Madry Wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zaczęło się po wymianie amortyzatorów, to stawiam, że mechanicy montujący kolumny McPhersona niedokładnie złożyli rozłączone drążki / tuleje w przednim zawieszeniu. Lub uszkodzili jeden z nich, ale się nie przyznali. Albo powtórnie zmontowali całość chociaż któryś z drążków / tulei miał luzy kwalifikujące do wymiany.

 

I nie krzycz :!: Wyłącz Caps-Locka :!: :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

MAM POWAZNY PROBLEM PODCZAS HAMOWANIA STRASZNIE MI TRZESIE KIEROWNICA I NIE WIEM CO TO MOZE BYC,HAMUJAC PRZY 80KM/H JEST OK,ALE PONAD 80 TO SIE JUZ NIE DA

CZY MOZE MI KTOS PODPOWIEDZIEC CO TO JEST????

PO WYMIANIE AMORKOW ZACZOL SIE TEN PROBLEM

POZDRAWIAM

 

Według mnie, jeżeli drgania nasilają się powyżej 80km/h, to w grę wchodzi niewyważenie koła lub krzywa tarcza hamulcowa. Luzy w zawieszeniu lub układzie kierowniczym potęgują to zjawisko.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez obstawiam tarcze. Ostatnio wymienialem u siebie sworznie/drazki/tuleje w przednim zawieszeniu. Kierownica teraz juz nie drga podczas jazdy, autko nie myszkuje ale przy hamowaniu (nie kazdym) trzesie kierownica - tarcze mam do wymiany, bo jest spory rant i widac, ze klocek nie przylega do calej tarczy. Niebawem bede zmienial tarcze wec dam znac, czy drgania ustaly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pulsował mi pedał hamulca podczas jazdy. Wymieniłem lewą tarczę bo rzeczywiście była krzywa, ale problem nie ustał. Owszem teraz są one dużo delikatniejsze, przy niższych prędkościach prawie nie wyczuwalne, ale są. Przypomniałem sobie,że kiedyś podczas awaryjnego hamowania musiałem się ratować chodnikiem i przy ok 20-30 km/h uderzyłem w krawężnik. Rant felgi się wygiął a po za tym wyglądało,że wszytsko jest ok. Ostatnio zauważyłem,że zbiera mocniej wewnętrzną część opony. Jak myślicie jaka jest diagnoza? I czy chwilowym ratunkiem na pulsacje może być podłożenie jakiejś niwelującej podkładki między tarczę a piastę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZYMBORK napisał:

Pulsował mi pedał hamulca podczas jazdy. Wymieniłem lewą tarczę bo rzeczywiście była krzywa, ale problem nie ustał. Owszem teraz są one dużo delikatniejsze, przy niższych prędkościach prawie nie wyczuwalne, ale są. Przypomniałem sobie,że kiedyś podczas awaryjnego hamowania musiałem się ratować chodnikiem i przy ok 20-30 km/h uderzyłem w krawężnik. Rant felgi się wygiął a po za tym wyglądało,że wszytsko jest ok. Ostatnio zauważyłem,że zbiera mocniej wewnętrzną część opony. Jak myślicie jaka jest diagnoza? I czy chwilowym ratunkiem na pulsacje może być podłożenie jakiejś niwelującej podkładki między tarczę a piastę?

:duh: :jawdrop: :mad2:

Czy ty sie nie pomyliłeś kupując BMW.

Tarcze ZAWSZE wymieniaj kompletami na oś.\

Nic nie podkładaj sprzedaj auto i kup se maluszka jak cie nie stać na naprawy.

Trzeba być bardzo nieodpowiedzialnym albo głupim żeby takie syfy robić w aucie które porusza się z prędkościami 200-250 km/h :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh: :jawdrop: :mad2:

Czy ty sie nie pomyliłeś kupując BMW.

Tarcze ZAWSZE wymieniaj kompletami na oś.\

Nic nie podkładaj sprzedaj auto i kup se maluszka jak cie nie stać na naprawy.

Trzeba być bardzo nieodpowiedzialnym albo głupim żeby takie syfy robić w aucie które porusza się z prędkościami 200-250 km/h :nienie:

 

 

Tarcze tymienia sie tylko parami, to jasne.

 

(Romek2g) Nie przesadzaj ze wciaz jezdzimy z prędkosciami 200-250km/h :mad2:

Bo musiałbys byc niezle trzepnięty.

Te wiekowe auta nalezy delikatnie uzywac!

BMW 318i E30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wymieniłem cały przód, łącznie z klockami, bo tez sie nadawały. Po obu stronach, strasznie urażony Panie "Romek 2g"...

Teraz, gdy cały układ hamulcowy z przodu jest nowy, zawęża to zakres możliwych części do wymiany. Numer z podkładką miał zdemaskować, czy wina leży po stronie skrzywionej piasty, czy może gdzieś dalej. Oczywiście nie śmiałbym podróżować z takim patentem z wielkimi prędkościami, np. rzędu 200-250 km/h jak "niektórzy" :8) ...

Stąd prośba o pomoc do forumowiczów, którzy przewidują, gdzie najprawdopodobniej leży problem...[/u]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Stąd prośba o pomoc do forumowiczów, którzy przewidują, gdzie najprawdopodobniej leży problem...[/u]

 

Jeśli drgania są po stronie którą wiesz, ze uderzyłeś o krawężnik, to nie ma co tu radzić...

Masz coś skrzywione i trzeba to wymienić...

Skoro wymiana tarcz nie pomogła to trzeba pojechać i zrobić geometrię...

Może masz krzywą kolumnę może łożysko w piaście się rozpadło...

 

Awarie sporodowane uderzeniem są bardzo proste w diagnozowaniu... widać co jest wygięte uszkodzone gołym okiem...

Kicha to jest wtedy - jak auto stoi rok w garażu i po uruchomieniu silnik klekocze a samochód nagle podskakuje... (tutaj to przyczyną mogę być korniki albo jakieś myszki..;))

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem inną rzecz - delikatne drgania kierownicy bez hamowania przy 70-90 km/h ale tylko przy zimnym samochodzie, jak się rozgrzeje to problem przechodzi. Nie jest to wyważenie, bo dopiero co zakładałem letnie opony i wszystkie koła były wyważane.

Czy to może wskazywać na zwichrowane tarcze? Poza tym samochód lekko ściąga w lewo - ale to może być związane z rozmiarem opon 205 - bo na zimowych 185 ściągania nie odczuwałem wcale - samochód jechał jak po stole.

 

Będę wdzięczny za wszelkie info bo niegługo zbliża się przegląd więc od razu wiedziałbym do czego się szykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dla zainteresowanych, problemem nie były krzywe tarcze z przodu, ani skrzywiona jakakolwiek część przednigo zawieszenia... Okazało się,że winne ponoszą tylne tarcze! Auto stało sobie podczas zimy przez kilka tygodni na dworze na ręcznym. Osobiście staram się nie zaciągać ręcznego podczas zimy, ale ktoś to zrobił i trodno. Otóż podczas postoju z zaciśniętymi okładzinami od ręcznego, tarcza korodowała na całaej powierzchni z wyłączeniem tego miejsca, które było przyciśnięte przez hamulec. Po ruszeniu klocek zeszlifował rdzę z tarczy, czyli jednocześnie zebrany został materaiał a w miejscu gdzie zaciśnięty był ręczny pozostał stan sprzed postoju.

Wymieniłem tylne tarcze i jest super, gładziutko, mięciutko...

Stare sprawdziłem ze znajomkiem na takim specjalnym sprzęcie to mierzenia odchyłek i potwierdziło to słuszność powyższej teorii.

Dzięki za rady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja u siebie mam taką sytuację...

Przy prędkościach od 80 wzwyż kiedy lekko nacisnę pedał hamulca czuje drżenie kierownicy... W zależności od prędkości i stanu jezdni drgania raz są ledwie wyczuwalne a raz bardzo mocne...

Do wymiany mam tarcze... Sprawdzałem jedną i okazała sie delikatnie skrzywiona...

I zastanawiam się jakie tarcze kupic.. Możecie mi polecić jakiegos zaufanego producenta??

Czy przy wymianie tarcz należy od razu wymienić klocki?? Stare są jeszcze OK... Proszę o poradę...

Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stivix - tarcze polecam ATE, Textar. Klocki rowniez ATE lub Textar. Najlepiej wydaje mi sie kupic wszystko tego samego producenta. Klocki - tak, powinno sie wymienic, stare dopasowaly sie do obecnych tarcz i raczej z nowymi nie za bardzo sie spasuja, przynajmniej ja zawsze wymieniam klocki z tarczami.

 

A co do drzenia kierownicy to dodam, ze wymienilem u siebie ostatnio tylne tarcze, klocki, szczeki. Tyl prawie juz nie hamowal. O dziwo drgania przy hamowaniu jakby ustaly, musze jeszcze sprawdzic jak jest przy wyzszych predkosciach. Podejrzewam, ze za duze obciazenie szlo mi na przod.

 

Pozdrawiam,

kolczasty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

powodów z których moze drgać kierownica może być masa.

obecnie też mam ten kłopot ale też już wiem że to tarcze.

 

jeśli jednak bedziecie mieli tarcze ok i klocki no i na 100% proste koła i opony to szukajcie przyczyny w tulejach!!!

przerobiłem już !!!

pozdro.

UMIEJĘTNOŚĆ KIEROWANIA TO UMIEJĘTNOŚĆ PODEJMOWANIA SZYBKICH DECYZJI!


MISTRZ POLSKI poleca !!! fachowe porady w zakresie suplementacji, diety oraz treningu.

suplementy i odżywki najlepszych firm !!!

15 lat doświadczeń!!!

polecam sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kieedys podobny problem, wymieniłem tarcze, klocki wszystko porządnych firm

 

potem amorki, opony, i okazało się, że to po prostu "łącznik stabilizatora", którego to mechanik nie zauważył" biedaczek"

tak więc wymiana tych wszystkich rzeczy była nie konieczna bo to była wina owego łącznika

 

Proponuję dobrze obejrzec całe zawieszenie

na szarpakach nie wszystko wychodzi

mogą to byc tylne tarcze oile występują w Twoim aucie

pozdrawiam

WANTED
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec - przy hamowaniu z predkosci powyzej 140 kierownica juz tak nie drzy ale sa jeszcze wyczuwalne minimalne drgania.

Mechanik, kiedy wymienial mi drazki kierownicze, tuleje wahaczy oraz sworznie wspomnial, ze gdyby jeszcze cos drgalo/stukalo to pozostaja do wymiany owe, tak jak Krupek wspomnial laczniki stabilizatora co zamierzam niebawem uczynic.

Jak wymienie, to napisze czy ustalo.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy też mi waliło kierownicą i pokolei wymieniałem co sie dało,i nic to nie dało!!!

wtedy właśnie dotarłem do tego że to tuleje.

ale to były tuleje te bardziej w głąb samochodu.

nie chce teraz czarować bo dokładnie nie pamiętam jak to tam było ale wiem że nie było to nic z brzegu!!!

musiał bym autko od dołu zobaczyć to bym sobie przypomiał jak to było ale pamietam że nikt tam nie zaglądał dopiero na sam koniec jak już nie było sie do czego przyczepić przy kołach.

bmw już wogule na dużych kołach jest strasznie czułe na każdy drobny luz.

a na naszych drogach o taki luz nie trudno niestety.

wiec Panowie że by uzyskać efekt idealnego prowadzenie samochodu bez apsolutnie żadnych drgań itd to ciżko.bo nabieżąco coś sie wytłucze niestety.

UMIEJĘTNOŚĆ KIEROWANIA TO UMIEJĘTNOŚĆ PODEJMOWANIA SZYBKICH DECYZJI!


MISTRZ POLSKI poleca !!! fachowe porady w zakresie suplementacji, diety oraz treningu.

suplementy i odżywki najlepszych firm !!!

15 lat doświadczeń!!!

polecam sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.