Skocz do zawartości

Auto myszkuje co to może być?


kifer90

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z myszkującym samochodem, auto myszkuje w koleinach czasami sciąga lekko w lewo, prawo czasami jedzie prosto a czasami sciąga tak ze kierownica sama skręca. do tego czasami bije mi kierownica szybkie lekkie skrety lewo prawo.

byłem na stacji diagnostycznej i amortyzatory przód lewy 43% prawy 53%

gość ze stacji powiedział ze zawieszenie z przodu jest sztywne i jest ok.

nie mam pojęcia co to moze być

dodam ze zaczeło sciągać od incydentu- potrącenia bobra na drodze

po tym kierownica byla skrecona lekko w prawo ale auto w miare jechalo prosto, zmieniłem opony na letnie, wymieniłem wahacz ktory byl luzny z prawej strony (bobra potrąciłem i przejechałem po nim lewym przednim i tylnym kołem)

ustawiłem zbieżność.

jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakie masz opony - rozmiar i rodzaj (ROF czy zwykłe). I drugie czy wcześniej na tych oponach było OK. Przy sprawnym zawieszeniu najczęściej powodem myszkowania w koleinach są zbyt szerokie opony typu ROF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób przegląd zawieszenia z przodu i geometrię .

Po lekkim dzwonie mogło się poprzestawiać a raczej na pewno w Twoim przypadku.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg jednego warsztatu diagnostycznego (stacji kontroli pojazdów)

zawieszenie z przodu jest sztywne wszystko ok.

drugi

powiedział ze wahacze są ok koncówek nie może sprawdzić bo trzeba by było zdejmowac jakieś gumy/ harmonijki

ja mam wrazenie jak by z prawej strony coś lekko pukało na dołach, do tego jak najade prawym kołem po skosie na próg zwalniający to kierownica chodzi lewo prawo lewo prawo

natomiast jak najade lewą stroną to kierownica się nie rusza.

 

odnośnie geometrii to można ją sprawdzić, czy jest opcja tylko jej ustawienia ?

mi powiedzieli w jednym zakładzie ze koszt 300zł za ustawienie geometrii pojazdu, a sprawdzić nie sprawdzą moga tylko ustawić bo musza i tak sprzet zaczepiac czy coś takiego.

 

geometria kół przednich lewa strona 0,0 prawa 0,5 stopnia ale podobno w granicach torerancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ustawić geometrię razem z obciązeniem z tyłu + wyważenie opon i sprawdzenie zawieszenia .

W warsztatach i stacjach diagno. jak sprawdzają nowsze BMW to zawsze mówia że jest ok. bo te zawieszenie jest sztywne i na pomiarach zawsze wypada lepiej niż inne auta .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geometria była dobra, zawieszenie ponownie sprawdzone, wszystko niby ok.

ewidentnie coś puka na dołkach to napewno to pukanie-ten luz ma wpływ na tor jazdy i na sciąganie.

co to może być co moze pukać takim tepym pyknięciem.

"jak by ktos walnął lekko gumowym młotkiem w blaszany element.

mozna samemu sprawdzić koncówki/drązki bo na stacjach mi mówie ze jest ok. mowilem ze bmw ma sztywniejsze zawieszenie a oni no ale wszystko jest ok.

lekko pyka z magla, ja sie pytam czy to może być to to mi odpowiedzieli ze to są delikatne luzy prawie niewyczówalne, ze pan jeszcze luzów na kierownicy prawdziwych nie widział ;p/

jak ruszam kierownicą lewo prawo to słysze także takie głuche puknięcia, mówiłem o tym na stacji diagnostycznej to mi powiedzieli ze jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Ja miałem podobne objawy i okazało się, że był luz na przegubie kierowniczym - tym pod tą gumową harmoniką. Wymieniłem i było OK. Problem powrócił po roku i tym razem się okazało, że ten sam przegub poluzował sie na gwincie - połączeniu z maglownicą - skręciłem to na kleju i jest spokój. Tak więc warto sprawdzić te rzeczy.

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje się ,że mamy podobny problem-u mnie te same objawy co u ciebie -auto myszkuje ,sciaga raz w lewo raz w prawo.Wszystko zaczelo sie od uderzenia kolem w kraweznik.Geometria robiona w aso,zawieszenie sprawdzone i dalej to samo.Nie wiem gdzie moze byc problem ale wszystko wskazuje na to ,że to moze byc cos z przekladnią.Widzę ,że jesteś z okolic Łodzi.Ja mieszkam w Łodzi więc można by się jakos spotkać i porównać czy to to samo.Bujam już się z tym ponad rok i nie potrafie rozwiązac problemu,Zawieszenie sprawdzone z 4 razy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby sprawdzić czy jest luz na tym drążku pod gumową harmonijką przy maglownicy należy na początek podnieść koło i poruszać nim na lewo prawo tak jak byś chciał nim skręcić. Jeśli wyczuwalny jest luz czy też stukanie to chyba są co najmniej 2 możliwości:

1. luz na maglownicy.

2. Luz na przegubie/drążku.

Aby stwierdzić luz na drążku to niestety, ale najlepiej zdjąć gumę. Jest ona mocowana takimi strasznie wrednymi opaskami. Są one raczej jednorazowego użytku. Więc lepiej się najpierw zaopatrzyć w jakiś rozsądniej rozwiązany zamiennik z regulowanym śrubą zaciskiem (tylko uwaga nie skręcać za mocno bo przetnie gumę). Aby zdjąć chyba wystarczy podważyć śrubokrętem w odpowiednim miejscu. (Mi akurat po walce udało się założyć z powrotem to co było bo nie miałem nic innego, ale nie polecam tej walki :P).

Jak mamy zsuniętą gumę to jedna osoba rusza tym podniesionym kołem na boki, a 2 obserwuje to tzw "jabłko" czy ma luz. Najlepiej jest złapać ręką, jeśli jest luz to będzie on wyczuwalny.

 

Tak przynajmniej sytuacja u mnie wyglądała.

tutaj mamy omawiamy element element: nr 4

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VA71&mospid=48481&btnr=32_1510&hg=32&fg=25

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, chciałem to napisać na samym początku.

Radził bym jeszcze zwrócić uwagę na koła a w szczególności na ogumienie.

Całkowicie inaczej się prowadzi na 16 calowych felgach a inaczej na 18.

Mi na nowych Dunlopach bardzo myszkował tył, wymieniłem je na Conti i jest si.

Kolejna kwestia to geometria - musi być dobry fachowiec aby miało to ręce i nogi.

(kąty pochylenia koła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem po wymianie amortyzatorów z przodu. Auto już nie pływa po całej drodze i na pewno lepiej pokonuje nierówności, jednak wydaje mi się że prowadzenie w dalszym ciągu nie jest tak precyzyjne jak powinno być. wydaje mi się że ma jakiś luz w układzie kierowniczym chociaż każdy mechanik który oglądał ten samochód twierdził że jest wszystko w porządku. BMW uznaje się za wzór w prowadzeniu choć jak dla mnie to jest jakaś pomyłka bo wcześniej miałem Focusa i praktycznie w ogóle nie inwestowałem w zawieszenie a prowadził się rewelacyjnie, a tu byle pierdoła i całe auto wariuje ta marka jest chyba grubo przereklamowana..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja polecam sprawdzić oprócz zawieszenia felgi czy nie są krzywe i wyważenie kół.

BMW daje radość z jazdy tylko jak jest w 100 % sprawne.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

mam podobny problem, wystepuje przy predkosci powyzej 140km/h jak sa jakies podmuchy boczne lub jak jakies auto jedzie z boku z wieksza predkoscia. wtedy tak jakby zasysało na bok auto i przysiadalo jednoczesnie, trzeba mocno kontrowac, wczesniej nigdy tego nie mialem.

opony zimowe 205/55r16, na stacji i szarpakach niby wszystko ok.

na letnich tego nie odczuwalem, a pozniej nie zwracalem uwagi.

amortyzatory tez niby ok.

auta nie sciaga. denerwuje to mnie poniewaz jest bardzo niebezpieczne. autem rzuca jak szmatą. strach jechac szybciej niz 190km/h w czasie wiatrow a na mokrym niewspominam.

nie chce wymieniac czesci w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. autem rzuca jak szmatą. strach jechac szybciej niz 190km/h w czasie wiatrow a na mokrym niewspominam.

.

 

Z taka predkoscia to sie jezdzi 3 letnim autem na autostradzie w niemczech a nie po polskich drogach starym bmw…

Pozniej w gazetach pisza ze kierowca bawarki sam sie zabil i ludzi na drodze tez zmasakrowal.

Naprawa przedniego i tylnego zawieszenia by moc rozwijac taka predkosc bezpiecznie(190km/h) kosztuje ok.20-30% wartosci auta z 2005roku.

(2 koncowki drazka ,2 drazki,2 amortyzatory(+odboje +oslony),2 laczniki,gumy stabilizatora przedniego ,wahacze wraz z koncowkami,2 nowe opony,2 tarcze hamulcowe,gumki zaciskow hamulcowych,klocki,sprezyny???,przewody hamulcowe??-to sam zestaw na przod ktory po 10 latach trzeba wymienic by urzadzac rajdy po drogach.

Dorazna wymiana tylko poszczegolnych elementow zawieszenia pozwala na bezpieczna jazde z max 130km/h.

Jesli nie stac ciebie na wymiane tego wszystkiego od razu to warto wymienic 2 rzeczy raz w miesiacu a po 8-12 msc bedziesz mial sprawne auto.

Nie ma mozliwosci zmienic tylko "stukajace" i "piszczace" elementy (bo zawieszenie pracuje jako zestaw) by sie cieszyc jazda.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytales uwaznie tego co napisalem,

w e46 przy przebiegach 400 tys km zawieszenie nie mialo żadnych luzów, oczywiscie przebiegi po niemczech. w e91 tez nie spotkalem sie zeby ktos na przegladzie stwierdzil ze cos jest nie tak.

dlatego podkreslam na szarpakach nie stwierdzono zadnych luzow w moim 3 letnim sztruclu, auto nie sciaga, moze jest tak ze mechanik nie wie gdzie zwrocic uwage.

na letnich tak nie zasysało.

w e46 jak plywalo to wymieniało sie wylacznie gumy mocujace wahacz do budy, w e91 chyba jest inne zawieszenie wiec czekam na wskazowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Z taka predkoscia to sie jezdzi 3 letnim autem na autostradzie w niemczech a nie po polskich drogach starym bmw…

Pozniej w gazetach pisza ze kierowca bawarki sam sie zabil i ludzi na drodze tez zmasakrowal.

Naprawa przedniego i tylnego zawieszenia by moc rozwijac taka predkosc bezpiecznie(190km/h) kosztuje ok.20-30% wartosci auta z 2005roku.

(2 koncowki drazka ,2 drazki,2 amortyzatory(+odboje +oslony),2 laczniki,gumy stabilizatora przedniego ,wahacze wraz z koncowkami,2 nowe opony,2 tarcze hamulcowe,gumki zaciskow hamulcowych,klocki,sprezyny???,przewody hamulcowe??-to sam zestaw na przod ktory po 10 latach trzeba wymienic by urzadzac rajdy po drogach.

Dorazna wymiana tylko poszczegolnych elementow zawieszenia pozwala na bezpieczna jazde z max 130km/h.

Jesli nie stac ciebie na wymiane tego wszystkiego od razu to warto wymienic 2 rzeczy raz w miesiacu a po 8-12 msc bedziesz mial sprawne auto.

Nie ma mozliwosci zmienic tylko "stukajace" i "piszczace" elementy (bo zawieszenie pracuje jako zestaw) by sie cieszyc jazda.

 

 

Nie gniewaj się, ale brednie wypisujesz.

Chyba, że ktoś ma składaka z nie wiadomo ilu części i ogromnym przebiegiem.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretniej prosze.

W jakiej czesci michal330xd zauwazyles brednie?

Guma traci swoje wlasciwosci po 3 latach wiec elementy zawieszenia zawierajace czesci gumowe sa po tym okresie przeznaczone do wymiany.

NIgdy sie nie zastanawialiscie dlaczego producent daje 3 lata gwarancji lub 100-120 tys km przebiegu?!

Na taki przebieg jest przeznaczona wiekszosc czesci oprocz silnika i skrzyni biegow ktore producent zaklada na ok. 300tys km.

To ze w Polsce kreci sie autami 500-650 tys nie znaczy ze takie bylo pierwotne zalozenie konstruktorow.

Jesli nawet zewnetrznie nie widac oznak zuzycia to nie znaczy ze struktura metalu czy gumy nie zostala naruszona.

Jazda przy duzej predkosci ok. 200km/h na elementach ktore sa kilkuletnie to loteria.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.