Skocz do zawartości

Najbardziej udany model BMW ostatnich 30 lat??


NIKI

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry ale chyba pogubilismy sie w pojeciu udany :twisted2: bo widze z wypowiedzi ze dla jednego udany to ladny, dla innego udany to sprawny technicznie, dla trzeciego udany to wnoszacy cos do motoryzacji...

 

E38 !!! :cool2: :D :cool2:

 

spełnia wszystkie trzy powyzsze wymagania.... :mrgreen:

 

ale zaznaczam... :D

ze to jest tylko i wylacznie moje zdanie... i nie mam zamiaru go zmieniac... :mrgreen:

 

pozdrawiam

cosmo

 

Tylko nie GAZ !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Choć dopiero raczkuję jako właściciel BMW to pozwolę sobie zabrać głos w tej dyskusji. Ogólnie wolę auta nowe... :roll: Bo jestem straszny lamus jeśli chodzi o mechanikę. Niewiele umiem zrobić przy aucie sam. Ale gdybym miał się zdecydować na jakąś kilkuletnią używkę BMW to wybrałbym E-38.

I nie krzyczcie na mnie. Może to nie jest najbardziej udany model BMW ale u mnie wywołuję najbardziej pozytywne odczucia :cool2:

Pozdrawiam

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam ze najbardziej udany model to najmniej awaryjny i funkcjonalny!!

Posiadam dwa auta E34 540 iA i E30 i, trzymam E30 bo w razie E34 sie popsuje to mam pewnosc ze bede mial czym jezdzic, to chyba samo mowi za siebie.

E38 rewelacyjne auto i jest dla mnie na drugim miejscu, zaraz po E30, w tamtych czasach zrobilo furore pod kazdym wzgledem i zapisalo sie na zawsze w historii motoryzacji, natomiast E39 poniekad wzorowane na E38 ( co dla mnie z automatyczni wyklucza je z grona faworytow...) nie bylo juz tak udane, ma znacznie slabsze zawieszenie od chocby E34 ( bardziej komfortowe, bo wielowachaczowe, ale trudno tu mowic o dobrej trwalosci), to wlasnie ono pierwsze zniszczylo tez design kokpitu skierowamego w strone kierowcy to popsulo calkowicie odczucia kierowcy (wladcy!!) pojazdu a to byla dla mnie wlasnie zaleta beemek i E39 to zniszczylo, wiec juz go nie lubie!!

 

wiec jest tak:

No. 1: E30

No. 2: E38

No. 3: E34

 

A gadki ze E39 pod jakim kolwiek wzgledem jest bardziej udane od poprzednikow mnie bawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostały wytmienione wszystkie modele BMW poiwedmy ze wspólczesne. Tylko chyba 2 osoby wspomniały o e12, e21. Ktoś powie ze e24 wiele wniosła.

A dla mnie najwazniejszymi modelami BMW to 3.0 CSL, 2002 ti tii i oczywiscie pierwsze seryjna turbo czyli 2002 turbo, M1 w miedzy czasie E21, nie zapomne o pierwszym prawdziwym M czyli E12 M530 wyprodukowanym w południowej afryce jako limitowana edycja.

Tak naprawde nasza kochana firma uratowała seria 02 i to ona wniosła najwiecej bo gdyby jej nie było... BMW miało zostac sprzedane Mercedesowi. Podziekuje tez konstruktorowi najbardziej zasłuzonego silnika w dziejech BMW czyli M10 szkoda ze nie znam jego nazwiska to wymieniłbym go tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziekuje tez konstruktorowi najbardziej zasłuzonego silnika w dziejech BMW czyli M10 szkoda ze nie znam jego nazwiska to wymieniłbym go tutaj.

 

Znalazłem coś o M10 :

 

"The BMW M10/M12 was an I4 piston engine produced from 1961 to 1987. Displacement ranged from 1499 cm3 to 1990 cm3.

 

The engine was designed by Baron Alex von Falkenhausen, noted engineer and race driver. He was asked to design a small-displacement (1.3 L) engine, but felt that this would be insufficient for the company's future needs. Therefore, he designed a block that could be expanded to 2.0 L and delivered it at 1.5 L.

 

The design was very successful, with over 3.5 million produced, and it served the company for over 20 years.

 

The M10 engine is also one of the most successful engines in racing. Starting with the European Touring Car Championship, it was also used in Formula 2, then the Deutsche Rennsport Meisterschaft, were it was turbocharged by Paul Rosche according to FIA Group 5 rules.

 

The M10 block went on to Formula 1, winning the 1983 championship for Nelson Piquet and Brabham - something which very few 20 year old road car engine designs accomplish. The same applies for the rise in power, twenty-fold from 75 hp to about 1500 hp.

 

The BMW S14 engine for the first BMW M3 was based upon the M10 block. In the M3, the M10 is still winning races today.

 

The BMW M40 series of engines replaced the M10 in the late 1980s."

From Wikipedia, the free encyclopedia

 

 

Jak widać posiadam silniczek, który osiągał spore sukcesy w F1 :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E30

E34

E38

 

Tak wedlug mnie wyglda 1 trojka najbardziej udanych beemek

 

no comment. zgadzam się w 100%

 

na 4 niejscu dodam E39... bo głupio jeździć samochodem, który nie mieści się w pierwszej piątce...

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
na pewno na najwieksze uznanie zasluguje e30, ale te moim zdaniem najbardziej niesamowite to osemki i szostki, ale tu nie chodzi o to ktore najladniejsze tylko najlepsze, stawiam na e30, tyle lat i nadal duze zainteresowanie tym autkiem i duzo jest jeszcze porzadnie utrzymanych egzemplarzy mimo tylu lat, niestety zdarzaj sie tez tez egzotyczne. zwiesniaczone :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem najlepszym modelem jest "piatka" e28

dlaczego?? przeciez to od niego sie wszystko zaczelo to byla pierwsza M po nie udanym wprowadzeniu M1 M5 e28 to pierwsze super szybkie rodzinne auto to przeciez dzieki niemu inni pproducenci wprowadzili inne szybkie limuzyny jakby chciaz audi ze swoja seria "S" czy mercedes z seria "amg"

Dlatego dla mnie to jest najlepszy model BMW ale to moje zdanie a po 2 jest piekny a nawet przepiekny:]

moje modele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1. dla mnie 8-sema szczegolnie CSi za ponad czasowa stylistykę.Ktora zawsze bedzie sie podobac a nie to co obecne dziwolongi :modlitwa:

2 e39 z/M5 za stylistyke i jako ostatni model Bmw ktory mi sie podoba :modlitwa:

3 e36 za to ze mam i że zbumizował Polskę :D :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że trudno wskazać najlepszy model. Ale napewno silniki powyżej 2.5 litra są nieporównywalne z konkurencją. Ale jakbym miał wytypować to następująco:

1. każdy model z M

2. 325, 328, 330

3. 528, 530, 540

4. 740, 750

Napewno nieśmiertelnym modelem jest 635csi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
do e 30 nie wypowiem sie,co do e39 mam od nowosci przejechalem 200tys km poza zmiana tarczy sprzegla,amorkow,i rzeczami podstawowymi tak jak przeglady,nie robilem nic,uwazam ze to naprawde wspaniale ayto jedno z lepszych w swiecie, ja mam taka opinie ale moge sie mylic.
moje e39 525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

dla mnie najlepsze silniki to m30..jesli chodzi o trwalosc.

m60/62 jesli chodzi ogolnie.

 

najlepiej prowadzaca sie buda (oprocz oczywiscie wszelkich M) to e34 z zawieszeniem sachs sporting i felgami 17 opony 235/45 przod i 255/40 tyl.

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem najladniejsze jest e38

i nawet jak widze gdzies na miescie inne e38 to tez mam szybsze bicie serca :) a jeszcze ladna, umyta to juz w ogole :)

 

potem stara szostka coupe E 24 635 CSI

 

i tylko zaraz po niej e32 i e34

 

 

a co najbardziej udane? hm moze e34 525 z manualem ?

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez dodam swoje trzy grosze:)

Moim zdaniem najlepszym modelm jest E21 oraz oczywiscie nie smiertelna jednostka napedowa M10.

Potem stawiam na E24 i na koncu E38.Dlaczego akurat ta 7.Patrzac na Mercedesa czy Audi z tego okresu to wygladaly ja pancerniki.E38 pomimo swich rozmiarow moim zdaniem ma pewnna lekkosc.Ciezko jest mi to opisac, ale mam nadzieje ze czytajacy mojego posta wiedza o co mi chodzi.

Rekin Król Szos!

Gaz do kuchenki nie do samochodu a na prąd to odkurzacz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Moim skromnym zdaniem najładniejsza jest E46 - nie kupiłem jej wyłącznie ze względu na moje gabaryty ;) - trochę mnie przytłaczało ale jest "najmiodniejsze". Może sobie kupię E46 cabrio (jak dachu nie bedę zakładał :D )

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie E12 - kamien milowy w historii BMW, w koncu prawie caly obecny "rozdzial" BMW bazuje na tym modelu, no i w koncu to byla pierwsza eMka :D

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie E12 - kamien milowy w historii BMW, w koncu prawie caly obecny "rozdzial" BMW bazuje na tym modelu, no i w koncu to byla pierwsza eMka :D

pierwsza M ????

pierwsza M to M1 :cool2:

pierwsza M5 to M5 E28 z silnikiem o mocy 286ps, silnik ten po niewielkich modyfikacjach trafil z modelu M1 :cool2:

cos u ciebie kiepsko z info :mrgreen:

moje modele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie E12 - kamien milowy w historii BMW, w koncu prawie caly obecny "rozdzial" BMW bazuje na tym modelu, no i w koncu to byla pierwsza eMka :D

pierwsza M ????

pierwsza M to M1 :cool2:

pierwsza M5 to M5 E28 z silnikiem o mocy 286ps, silnik ten po niewielkich modyfikacjach trafil z modelu M1 :cool2:

cos u ciebie kiepsko z info :mrgreen:

pierwsza M to faktycznie M1, ale mi chodzilo - ze tak powiem - o auto seryjnie produkowane :P wiec przed twoim M5 E28 z bozajze '80 roku bylo wlasnie BMW E12 M530 Motorsport Limited Edition z motorem o mocy 200HP, wiec u kogo tu kiepsko z informacjami? :roll2: :mrgreen:

 

a tu foteczka - http://img208.imageshack.us/img208/4352/bmwe12m530ws1.jpg

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal u ciebie :cool2:

Po M1 byla M5 E28 ktora zapoczatkowala wszystkie "M"

o tym modelu co ty mowisz to to mialo tylko pakiet sportow tak jak jest to w przypadku M535i E28

M535i E28 to nie "emka" tak samo jak ten model o ktorym ty mowisz :cool2:

pierwsza seria "emki" w seri 5 to wlasnie M5 e28 :mrgreen:

moje modele
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.