Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak chyba "musi" być, bo jakbyś miał przykładowo firmowego BOXa do 520d przebijającego mocą 525d, to nikt by 525d nie kupował potem :D

 

Prosta kalkulacja różnicy ceny modeli vs cena boxa :wink:

Opublikowano

Jest jeszcze kwestia wgrywania softu z pakietu PERFORMANCE do standardowego sterownika, na razie próbuje to osiągnąć na poziomie N47 czy się uda zobaczymy.

Z drugie strony mimo że pakiet PERFORMANCE nie podnosi znacznie mocy to i tak zawsze to leprze rozwiązanie niż BOX a do tego wgrywane przez OBD bez konieczności ingerencji w sterownik czy też podłączania zewnętrznego urządzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podstawą kluczy szyfrujących jest jakiś zmienny identyfikator urządzenia, czyli w samochodzie będzie to VIN. Dlatego w ASO mówią: soft "będzie robiony specjalnie do Pana samochodu" :cool2: Wgranie softu do innego sterownika to raczej mission impossible :mrgreen:

 

No ale to tylko moja opinia, nie próbowałem i MOŻE BMW tego nie zabezpieczyło aż tak bardzo... :wink:

Opublikowano

To nie jest tak że ja chce wgrać soft od całkiem innego sterownika dalej to jest EDC17 z tym że nie wiem czemu jak kupuje się pakiet Performane który podnosi moc to trzeba wymienić sterownik silnika, wentylator i IC.

Soft do sterownika zwykłego jak i tego performance jest tej samej wielkości więc jest szansa wgrać soft od sterownika Performance jak zwykły update do sterownika podstawowego.

Czy się uda dam znać :-)

Opublikowano
tu nie ma co porównywać, w boxach które montuję, mam możliwość zmiany map paliwa i boosta, robię to w trakcie pomiarów na hamowni, więc wiem dokładnie co można osiągnąć taką modyfikacją...szału nima, w 2.0d +20KM 40Nm :)
Opublikowano

Co do 550d, ładnie wyszła :cool2:

 

W sumie zmiana z 740Nm na 875Nm to wzrost o 18% więc nieźle. Nominalnie też wynik ciekawy. Nie zmienia to faktu iż bazowe 740Nm to raczej wynik większy niż powszechny :think:

Zastanawiem się jaka jest różnica w odczuwaniu możliwości 875Nm vs bazowe 740Nm. Cytując Clarksona który kiedyś opisywał różnicę pomiędzy trybem Race i Race+ w Ferrari "To w zasadzie to samo tylko że BARDZIEJ" ? :roll:

Wychodziłem z założenia że 550d przy starcie "zwija asfalt" w wersji fabrycznej :clap:

 

Wierz mi, że jest lepiej niż mógłbyś tego oczekiwać. Spędziliśmy nad M550d naprawdę mnóstwo czasu i ogromną ilość km – PL – DE i z powrotem, przetestowaliśmy w każdych warunkach. Seria okazuje się mała w konfrontacji z box’em Hartge.

Opublikowano

Kusisz :8)

Jak na razie mam gwarancję do której jestem przywiązany i zamierzam (zamierzałem :mrgreen: ) ją przedlużyć do 5 lat. Ale może pogadamy :think: Nie jestem typem ścigacza, lubię pomruk siłowni pod maską nie koniecznie przestawiając obciążenie na max'a. Ale coraz częściej zdarza mi się na autostradzie odskakiwać od maruderów i blokerów "mojego" pasa :wink: Wrażenie odlotu od ustawionej na tempomacie prędkości 130-140km/h do 200-250km/m zaczyna mnie naprawdę bawić :mrgreen: :cool2: :twisted2:

A co z blokadą ustawioną na 250 km/h :?:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Ktoś słyszał o urządzeniu do f10 poprawiający reakcję na gaz. Montuje się pod pedałem gazu. Lepiej podobno pracuje też przepustnica.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano (edytowane)
tu nie ma co porównywać, w boxach które montuję, mam możliwość zmiany map paliwa i boosta, robię to w trakcie pomiarów na hamowni, więc wiem dokładnie co można osiągnąć taką modyfikacją...szału nima, w 2.0d +20KM 40Nm :)

 

Te wartości to na kołach czy korbie?

 

Trochę się namnożyło tych piggy-back boxów do naszych F-ek, więc - widząc, że masz spore praktyczne doświadczenie - pozwól, że zapytam:

 

Czy jest jakaś istotna różnica na korzyść jednego z 3 boxów: Speed-buster, RaceChip i Hartge (pomijając najwyższą cenę tego ostatniego, wynikającą zapewne głównie z udzielanej gwarancji)? Jeżeli tak, to którego spróbować do "obudzenia" mojej 528xi?

Edytowane przez MoldCAD
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

...wczoraj odwiedzilem V-tech i testowalem box do R6 313KM. Szalu nie ma- KM jest jak na lekarstwo ale za to moment z 600NM wzrosl na 676NM,

konikow tylko 18KM -ale wyniki byly bardzo dziwne- dlaczego ( w serii wychodzily bardzo rozbiezne wyniki od 285KM do 302KM, po instalacji boxa i tak zwanego strojenia wychodzilo od 300-307KM; 655-680Nm) byc moze jest cos z hamownia bo wlasciciel zainwestowal w nowe miejsce i zaczynaja ja przenosic ale to jego problem nie moj... 4m-c temu zrobilem na hamonii MAHA w Bielsku-B. wyszlo 301KM w serii

 

za 4 tyg. bede w KAtowicach w Dynosoft to ponwnie podlacze box i zrobie test na hamowni - porwnam wyniki z hamownia V-techa. ( pod wrazeniem jestem przyrostu momentu ale to wszystko sie okaze za 4 tyg.) koszt 1800zl za box przy innych cenach za boxy jest tanio i alternatywa na tzw. normalny soft sterownika ( kiedy bedzie dostepny )...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zdecydowałem sie na boxa w VTG i powiem szczerze, że różnica jest naprawdę odczuwalna :D

 

Na hamowni fabrycznie wyszło:

- 180,1 KM przy 4136 rpm

- 363,6 Nm przy 2467 rpm

więc całkiem nieźle :8)

 

Po założeniu modułu:

- 201,5 KM przy 4069 rpm

- 419,3 Nm przy 2450 rpm

 

Może KM nie doszło za wiele bo 21,4, ale zwiększenie momentu jest naprawdę zacne bo 55,7 Nm daje baaardzo dużo.

Pozdrawiam

Jack182

Opublikowano

Jakie masz odczucie w czasie jazdy.Przyspieszenie od 0-100 oraz w czasie jazdy.Podczas wyprzedzania ?itd.

Sam przymierzam się do boxa dlatego pytam.Jaki koszt tej przyjemności?

Opublikowano

Różnica jest ogromna.

Zwiększony moment spowodował że auto w końcu przyspiesza.

Całkiem inna dynamika jazdy.

 

Polecam!!!

Pozdrawiam

Jack182

Opublikowano

Mam 520d z chipem, ale tam fabrycznie było znacznie mniej i po chipie wyszło 194KM i 370Nm i czuć brak momentu w stosunku do F11.

 

Jeździłem trochę E60 530d i oczywiście nie ma porównania.

Pozdrawiam

Jack182

Opublikowano

wytłumaczcie mi bo czegoś nie rozumie/nie doczytałem... mając e61 535d 265KM, niutków nie pamiętam-zmierzone przed chipem, a 339 km i 690 nm po zabiegach GC-Sa ...mówicie, że jak kupie f11 535d nie będę mógł zrobić jej czegoś podobnego ? :cry:

 

jakby kto pytał jak jeździ to powiem tak: Z______A :) np. na 3 biegu gaz w podłodze i w okolicy 120 włącza się DSC , max 280 zaliczony i wydaje mi się, że to nie koniec ;) spalanie jakoś szczególnie się nie zmieniło u mnie 9-12L, 0-200 ok 20 sek ( nie wiem czy to dobrze ) no i wydaje mi się, że auto jest wrażliwe na pogodę :shock: , czyli w pewnych warunkach atmosferycznych czuć, że gorzej przyśpiesza, ale i tak zap....la yyy jedzie ;) po czipie 17000 i wszystko gra, nic nie odpadło, nie ukręciło się i poza szybszym zużywaniem się opon i tylnych hamulców są same +++

 

ps. szukam f10/11 gdyby ktoś, coś ... ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie cisza w temacie chipownia wiec kilka ciekawostek.

 

Wczoraj testowalem box V-techa do R6 do ON jak i ACS do R6 benzyna

 

Testy odbywaly sie na dwoch hamowniach inercyjnej V-techa i obciazeniowej MAHA

 

Coś dziwnego wychodzi - dwa auta z napedami Xdrive 535xd i X3 3.5xi

 

Wyniki sa tak rozbieżne iz ja jestem glupi

 

Najpierw hamownia inercyjna bez box-u wyniki za kazdym razem inne moc wychodzi od 286KM do 302KM moment od 588NM do 610NM dla 535xd. Pomiar z boxem v-techa moc 302KM 665NM pomiar na 5 biegu

 

Hamownia obciazeniowa 535xd z boxem v-techa tu ciekawostka na 6 biegu automat nie da sie zrobic pomiaru - przy 3000obr/min dziwny spadek mocy i maksymalnie silnik kreci sie tylko do 3800obr./min. Na 5 biegu wynik udaje sie uzyskac ale - silnik kreci sie do 4300obr./min i dziwne powtarzalne zjawisko spadku mocu przy 3 tys./obrotow jest ono delikatne ale jest . Wynik udaje sie zrobic na 4 biegu ale z malutkim spadkiem mocy przy 3000 obr. min.silnik kreci sie do 5000obr/min

 

Wyniki posiadam tylko z boxem to 670Nm i 311KM( przy wlaczzonej klimie ...)

 

X3 z silnikiem 35i z modulem ACS - krotko nie udaje sie zrobic pomiaru - problem wystepuje taki sam jaki ja mialem w 535xd czyli przy 4000obr./min jest drastyczny spadek mocy lub przelaczanie biegu na nizszy( bardzo nerwowo przelacza). Panowie uwazajcie na moduly ACS szczegolnie przy duzych silnikach - bo to jest bardzo nerwowy spadek mocy a to przy dluzszej eksploatacji moze byc zong. proby byly na begu 5 i 6 ( automat ) hamownia MAHA.

 

Czy ktos posiada jakies informacje dodatkowe co do pomiaru silnik z napedem x-drive R6? Podobno Aligator z Katowic potrafi poprawnie zrobic pomiar.

Facet z hamowni MAHA twierdzi iz tak nie dostane rzeczywistego pomiaru z hamowni - a dlaczego to samnie nie wie ( mial juz kilka BMW z tym napedem i mu dziwnie wyszlo - temat podobno zanany producentowi MAHA .... )

 

Dzis mam test box-a V-techa do mojej X1 2.0xd ( ciekawy jestem jak i co - zminilem juz wydech na sportowy i sportowy filtr powietrza ) napisze co i jak z pomiarem x-drive w aucie malej mocy

 

To tyle

Opublikowano

Kolego pamiętaj że hamownia to tylko miernik, miernik który sprawdza w specyficznych warunkach moc auta i przelicza ja przez normę. Skoro występują takie problemy nie wiem czy nie lepiej byłoby porobić testy z hamownią drogową. Błąd pomiarowy jest ten sam a jednak warunki bardziej rzeczywiste.

Ciekawe co by pokazała hamownia drogowa ?

Auto sprawdzone było czy niema jakiś błędów ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.