Skocz do zawartości

Chiptuning F-ek/wykresy/modyfikacje itp.


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

na szczęście, te ich "kity" nie są rewelacyjne, inne, tańsze rozwiązania, boxów 2..3-kanałowych daja sobie świetnie radę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jest jeszcze kwestia wgrywania softu z pakietu PERFORMANCE do standardowego sterownika, na razie próbuje to osiągnąć na poziomie N47 czy się uda zobaczymy.

Z drugie strony mimo że pakiet PERFORMANCE nie podnosi znacznie mocy to i tak zawsze to leprze rozwiązanie niż BOX a do tego wgrywane przez OBD bez konieczności ingerencji w sterownik czy też podłączania zewnętrznego urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą kluczy szyfrujących jest jakiś zmienny identyfikator urządzenia, czyli w samochodzie będzie to VIN. Dlatego w ASO mówią: soft "będzie robiony specjalnie do Pana samochodu" :cool2: Wgranie softu do innego sterownika to raczej mission impossible :mrgreen:

 

No ale to tylko moja opinia, nie próbowałem i MOŻE BMW tego nie zabezpieczyło aż tak bardzo... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak że ja chce wgrać soft od całkiem innego sterownika dalej to jest EDC17 z tym że nie wiem czemu jak kupuje się pakiet Performane który podnosi moc to trzeba wymienić sterownik silnika, wentylator i IC.

Soft do sterownika zwykłego jak i tego performance jest tej samej wielkości więc jest szansa wgrać soft od sterownika Performance jak zwykły update do sterownika podstawowego.

Czy się uda dam znać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie ma co porównywać, w boxach które montuję, mam możliwość zmiany map paliwa i boosta, robię to w trakcie pomiarów na hamowni, więc wiem dokładnie co można osiągnąć taką modyfikacją...szału nima, w 2.0d +20KM 40Nm :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 550d, ładnie wyszła :cool2:

 

W sumie zmiana z 740Nm na 875Nm to wzrost o 18% więc nieźle. Nominalnie też wynik ciekawy. Nie zmienia to faktu iż bazowe 740Nm to raczej wynik większy niż powszechny :think:

Zastanawiem się jaka jest różnica w odczuwaniu możliwości 875Nm vs bazowe 740Nm. Cytując Clarksona który kiedyś opisywał różnicę pomiędzy trybem Race i Race+ w Ferrari "To w zasadzie to samo tylko że BARDZIEJ" ? :roll:

Wychodziłem z założenia że 550d przy starcie "zwija asfalt" w wersji fabrycznej :clap:

 

Wierz mi, że jest lepiej niż mógłbyś tego oczekiwać. Spędziliśmy nad M550d naprawdę mnóstwo czasu i ogromną ilość km – PL – DE i z powrotem, przetestowaliśmy w każdych warunkach. Seria okazuje się mała w konfrontacji z box’em Hartge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kusisz :8)

Jak na razie mam gwarancję do której jestem przywiązany i zamierzam (zamierzałem :mrgreen: ) ją przedlużyć do 5 lat. Ale może pogadamy :think: Nie jestem typem ścigacza, lubię pomruk siłowni pod maską nie koniecznie przestawiając obciążenie na max'a. Ale coraz częściej zdarza mi się na autostradzie odskakiwać od maruderów i blokerów "mojego" pasa :wink: Wrażenie odlotu od ustawionej na tempomacie prędkości 130-140km/h do 200-250km/m zaczyna mnie naprawdę bawić :mrgreen: :cool2: :twisted2:

A co z blokadą ustawioną na 250 km/h :?:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie ma co porównywać, w boxach które montuję, mam możliwość zmiany map paliwa i boosta, robię to w trakcie pomiarów na hamowni, więc wiem dokładnie co można osiągnąć taką modyfikacją...szału nima, w 2.0d +20KM 40Nm :)

 

Te wartości to na kołach czy korbie?

 

Trochę się namnożyło tych piggy-back boxów do naszych F-ek, więc - widząc, że masz spore praktyczne doświadczenie - pozwól, że zapytam:

 

Czy jest jakaś istotna różnica na korzyść jednego z 3 boxów: Speed-buster, RaceChip i Hartge (pomijając najwyższą cenę tego ostatniego, wynikającą zapewne głównie z udzielanej gwarancji)? Jeżeli tak, to którego spróbować do "obudzenia" mojej 528xi?

Edytowane przez MoldCAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

...wczoraj odwiedzilem V-tech i testowalem box do R6 313KM. Szalu nie ma- KM jest jak na lekarstwo ale za to moment z 600NM wzrosl na 676NM,

konikow tylko 18KM -ale wyniki byly bardzo dziwne- dlaczego ( w serii wychodzily bardzo rozbiezne wyniki od 285KM do 302KM, po instalacji boxa i tak zwanego strojenia wychodzilo od 300-307KM; 655-680Nm) byc moze jest cos z hamownia bo wlasciciel zainwestowal w nowe miejsce i zaczynaja ja przenosic ale to jego problem nie moj... 4m-c temu zrobilem na hamonii MAHA w Bielsku-B. wyszlo 301KM w serii

 

za 4 tyg. bede w KAtowicach w Dynosoft to ponwnie podlacze box i zrobie test na hamowni - porwnam wyniki z hamownia V-techa. ( pod wrazeniem jestem przyrostu momentu ale to wszystko sie okaze za 4 tyg.) koszt 1800zl za box przy innych cenach za boxy jest tanio i alternatywa na tzw. normalny soft sterownika ( kiedy bedzie dostepny )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zdecydowałem sie na boxa w VTG i powiem szczerze, że różnica jest naprawdę odczuwalna :D

 

Na hamowni fabrycznie wyszło:

- 180,1 KM przy 4136 rpm

- 363,6 Nm przy 2467 rpm

więc całkiem nieźle :8)

 

Po założeniu modułu:

- 201,5 KM przy 4069 rpm

- 419,3 Nm przy 2450 rpm

 

Może KM nie doszło za wiele bo 21,4, ale zwiększenie momentu jest naprawdę zacne bo 55,7 Nm daje baaardzo dużo.

Pozdrawiam

Jack182

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumaczcie mi bo czegoś nie rozumie/nie doczytałem... mając e61 535d 265KM, niutków nie pamiętam-zmierzone przed chipem, a 339 km i 690 nm po zabiegach GC-Sa ...mówicie, że jak kupie f11 535d nie będę mógł zrobić jej czegoś podobnego ? :cry:

 

jakby kto pytał jak jeździ to powiem tak: Z______A :) np. na 3 biegu gaz w podłodze i w okolicy 120 włącza się DSC , max 280 zaliczony i wydaje mi się, że to nie koniec ;) spalanie jakoś szczególnie się nie zmieniło u mnie 9-12L, 0-200 ok 20 sek ( nie wiem czy to dobrze ) no i wydaje mi się, że auto jest wrażliwe na pogodę :shock: , czyli w pewnych warunkach atmosferycznych czuć, że gorzej przyśpiesza, ale i tak zap....la yyy jedzie ;) po czipie 17000 i wszystko gra, nic nie odpadło, nie ukręciło się i poza szybszym zużywaniem się opon i tylnych hamulców są same +++

 

ps. szukam f10/11 gdyby ktoś, coś ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie cisza w temacie chipownia wiec kilka ciekawostek.

 

Wczoraj testowalem box V-techa do R6 do ON jak i ACS do R6 benzyna

 

Testy odbywaly sie na dwoch hamowniach inercyjnej V-techa i obciazeniowej MAHA

 

Coś dziwnego wychodzi - dwa auta z napedami Xdrive 535xd i X3 3.5xi

 

Wyniki sa tak rozbieżne iz ja jestem glupi

 

Najpierw hamownia inercyjna bez box-u wyniki za kazdym razem inne moc wychodzi od 286KM do 302KM moment od 588NM do 610NM dla 535xd. Pomiar z boxem v-techa moc 302KM 665NM pomiar na 5 biegu

 

Hamownia obciazeniowa 535xd z boxem v-techa tu ciekawostka na 6 biegu automat nie da sie zrobic pomiaru - przy 3000obr/min dziwny spadek mocy i maksymalnie silnik kreci sie tylko do 3800obr./min. Na 5 biegu wynik udaje sie uzyskac ale - silnik kreci sie do 4300obr./min i dziwne powtarzalne zjawisko spadku mocu przy 3 tys./obrotow jest ono delikatne ale jest . Wynik udaje sie zrobic na 4 biegu ale z malutkim spadkiem mocy przy 3000 obr. min.silnik kreci sie do 5000obr/min

 

Wyniki posiadam tylko z boxem to 670Nm i 311KM( przy wlaczzonej klimie ...)

 

X3 z silnikiem 35i z modulem ACS - krotko nie udaje sie zrobic pomiaru - problem wystepuje taki sam jaki ja mialem w 535xd czyli przy 4000obr./min jest drastyczny spadek mocy lub przelaczanie biegu na nizszy( bardzo nerwowo przelacza). Panowie uwazajcie na moduly ACS szczegolnie przy duzych silnikach - bo to jest bardzo nerwowy spadek mocy a to przy dluzszej eksploatacji moze byc zong. proby byly na begu 5 i 6 ( automat ) hamownia MAHA.

 

Czy ktos posiada jakies informacje dodatkowe co do pomiaru silnik z napedem x-drive R6? Podobno Aligator z Katowic potrafi poprawnie zrobic pomiar.

Facet z hamowni MAHA twierdzi iz tak nie dostane rzeczywistego pomiaru z hamowni - a dlaczego to samnie nie wie ( mial juz kilka BMW z tym napedem i mu dziwnie wyszlo - temat podobno zanany producentowi MAHA .... )

 

Dzis mam test box-a V-techa do mojej X1 2.0xd ( ciekawy jestem jak i co - zminilem juz wydech na sportowy i sportowy filtr powietrza ) napisze co i jak z pomiarem x-drive w aucie malej mocy

 

To tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pamiętaj że hamownia to tylko miernik, miernik który sprawdza w specyficznych warunkach moc auta i przelicza ja przez normę. Skoro występują takie problemy nie wiem czy nie lepiej byłoby porobić testy z hamownią drogową. Błąd pomiarowy jest ten sam a jednak warunki bardziej rzeczywiste.

Ciekawe co by pokazała hamownia drogowa ?

Auto sprawdzone było czy niema jakiś błędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.