Skocz do zawartości

E90 318i 320i N43 brzydka praca silnika


Robertas

Rekomendowane odpowiedzi

Twoje wartosci z INPY dotycza silnika 6 cyl z modelu e89 a ty masz n43 e91. Wez to popraw I zrob jeszcze raz scany

Nie wprowadzaj ludzi w błąd, wszystko jest ok.

N43 jest sterowane przez MSD80.2/MSD81.2, a w inpie nie ma rozróżnienia między sterownikiem MSD80.2/MSD81.2 (jednostki 4 cylindrowe) a MSD80/MSD81 (jednostki 6 cylindrowe).

Więc nawet jeśli masz gdzie na screenie 6 wartości, to 2 z nich są zerowe.

A E89 ze screenów nie jest oznaczeniem modelu auta, tylko oprogramowania (sp-daten do trójek E9x to właśnie E89).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
kolego Siniorre

 

Twoje wartosci z INPY dotycza silnika 6 cyl z modelu e89 a ty masz n43 e91. Wez to popraw I zrob jeszcze raz scany

Tak wiem że dotyczy silnika 6 cyl ale nie ma możliwości zmiany na 4 cylindry po prostu nie biorę pod uwagę dwóch nie aktywnych cylindrów

chyba że wiesz jak to zrobić to proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, walczę już z tym od 3 miesięcy i nie mogę sobie dać rady.

Chodzi o szarpanie do 2tys obrotów przy gwałtowniejszym dodawaniu gazu..

Byłem na kompie, wyszło;

bład termostatu, egr, zapchany katalizator i czujnik ciśnienia oleju..

termostat nowy, egr pierw czyszczony ale dalej był walił błędem wymieniony na używkę,

Katalizator wycięty i wyprogramowany nox, czujnik ciśnienia oleju nowy, dodatkowo zrobiona aktualizacja softu silnika. Nic nie pomogło

Jak delikatnie dodaje gazu to jest ok, jak chce szybciej ruszyć to do 2tys obrotów szarpnie parę razy i dopiero przyśpiesza, powyżej 2tys idzie normalnie.

zero błędów. Czym to może być? cewki?

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 62 tys km jest wpis na świece,

z histori wynika, że na pewno gdzięs około 152 -159tys km były wymieniane cewki, nie wiem czy w komplecie ze swiecami.

A nie wiesz czy cewki mógłabym wymieniac pokolei czy odrazu musiałbym komplet?

Dziwne jest to, że wszystko się dzieje tylko do 2tys obrotów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, walczę już z tym od 3 miesięcy i nie mogę sobie dać rady.

Chodzi o szarpanie do 2tys obrotów przy gwałtowniejszym dodawaniu gazu..

Byłem na kompie, wyszło;

bład termostatu, egr, zapchany katalizator i czujnik ciśnienia oleju..

termostat nowy, egr pierw czyszczony ale dalej był walił błędem wymieniony na używkę,

Katalizator wycięty i wyprogramowany nox, czujnik ciśnienia oleju nowy, dodatkowo zrobiona aktualizacja softu silnika. Nic nie pomogło

Jak delikatnie dodaje gazu to jest ok, jak chce szybciej ruszyć to do 2tys obrotów szarpnie parę razy i dopiero przyśpiesza, powyżej 2tys idzie normalnie.

zero błędów. Czym to może być? cewki?

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Przełączanie trybów pracy, z lambda > 1 na lambda = 1, uwarstwiony/stratyfikowana mieszanka na homogeniczną/jednorodną. Nie wiem co o tym decyduje, ale sterownik zbiera kilka czujnikow - przeplywka, pedal gazu, cisnienie w kolektorze, przepustnica i jak pozbiera i "widzi" ze chcesz miec moc, to przelacza cisnienie olejowe na vanosach, zmienia mapę wtrysku.

 

Zrob adaptacje przepustnicy/pedalu gazu - instrukcja jest na ktoryms watku - do ogarniecia bez kompa, przy pomocy pedalu gazu. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Miałem wymieniany kiedyś jeden wtryskiwacz na 4 cylindrze, na używke( na taką po akcji serwisowej) (edit, patrzyłem dziś pod obudowe i ten wtrysk po akcji serwisowej jest na 3 cylinderze)

Samochód normalnie pracuje, dobrze odpala, jedyny mankament to nie zawsze, ale czasem ma delikatne wahania obrotów np. 700 - 750, wskazówka się rusza może o niecały minimetr. I jest to tak delikatnie odczuwalne siedząc w środku. mam też zdjęcie z korekty wtryskiwaczy. mógłby ktoś na to zerknąć? Czy to normalne? Myślałem kiedyś wszystkie wtryski dać do sprawdzenia- regeneracji,

Z góry dziękuje pozdrawiam.

Bmw 318i 143km

http://wgrajo.pl/?v=img1461.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skupiam sie wyłącznie na poliftowych e90 dlatego N46 nie wchodzi w gre. Jesli nie ma zadnej alternatywy do N43 to chyba czas sie rozejrzec za czyms innym bo to jest jakas parodia co sie dzieje z tymi silnikami,

 

@edit

Chyba ze jestem niedoinformowany i N46 wystepuje w LCI :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poliftowe diesle N47 ludzie narzekaja podobnie jak w przypadku N43, to chyba tak jakbym mial wybrac miedzy dzumą a cholerą. Przy moich nieduzych rocznych przebiegach myslalem ze benzynka bedzie fajna bo mniejsze koszty utrzymania ale tak nie jest. Chyba najmadrzejszym wyborem bedzie zmiana stajni a4b8 diesel CAHA podobno swietny i na tym sie skonczy moja przygoda z bmw... :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N43 nie jest złe, tylko niestety trzeba się zacząć interesować, nie jest to bezobsługowy silnik!!! Skomplikowanie polega na tym, że po to by palił mniej ma zmienne cykle pracy, jest więcej elektroniki. Ale wszystko jest do skumania tylko potrzeba dobrego mechanika, a nie rzeźnika

a4 b8 dobre silniki.. silniki woły skończyły się na 1.9 tdi , a ponadto w audi przygotuj się, że ruda tańczy.. auta 2009 rok a błotniki z przodu do wymiany oryginały..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawą kupna już niemal 10 letniego BMW jest w miarę kumaty mechanik i trochę zainteresowania samochodem

generalnie dużo osób narzeka na n47 i n43, ale najczęściej jest to wynik kupna najtańszego egzemplarza na rynku i naprawy najniższym kosztem (tzw druciarstwo, nie mylić z rozsądnymi zamiennikami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Panowie,

ma nie mały problem ze swoją bemką. Po pierwsze mam bardzo luźny łańcuch rozrządu, a po drugie to co od razu dało się zauważyć to wytarte wałki rozrządu. Poniżej zdjecia. Wypowiedzcie się Panowie czy te wytarcia wydają się an tyle poważne, że mogą spowodować jakieś poważne konsekwencje, czy ich wymiana jest już konieczna? Druga sprawa jeżeli tak wyglądają wałki i łańcuch to co to może ponieść za sobą do naprawy? Rozrząd wiadomo, że musi być nowy do wymiany, to jeszcze nie jest taki duży koszt, niestety nowe wałki to cena po 2,5 tys za jeden. Chyba, że może zaryzykować z używanymi? Na allegro jest ich kilko i różnica w cenie jest kolosalna. Całego silnika wolałbym nie wymieniać bo nie wiadomo na co trafię. Proszę o pomoc i porady, może ktoś miał już z tym do czynienia.

 

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxhqqq.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrppp.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrpph.jpg

http://ifotos.pl/zobacz/Resized20_awxrppr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w moim aucie są podobne objawy gdy jadę między 1800-2000 obrotów na każdym biegu ze stałą prędkością tylko leciutko trzymając pedał gazu (np. 90km/h na 6 biegu) są bardzo delikatnie wyczuwalne szarpnięcia. Po przejechaniu około 20-30 km z prędkością 160-180 oraz dosyć szybkim zwolnieniu przy zjeździe z S-ki po ponownym przyspieszeniu auto zaczęło się dławić i mocno szarpać na każdym biegu w tym przedziale obrotów po przejechaniu kilkunastu metrów mocne szarpanie ustało i auto ponownie jechało płynie aby znowu zacząć bardzo delikatnie szarpać w tym przedziale obrotów.

Z autem byłem u mechanika po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd pompy wysokiego ciśnienia (przy przyspieszaniu ciśnienie spadało do około 20 jednostek), pompa została wymieniona a wada nadal występuje oraz nie czuć jakiejkolwiek zmiany w przyspieszeniu czy płynności jazdy. W tej chwili wymieniłem wszystkie świece i też nic nie dało.

Podczas jazdy z podłączonym komputerem przed wymianą pompy wysokiego ciśnienia wyskoczył błąd cewki na 2 cylindrze jednak po wymianie ten błąd się nie powtórzył.

Czy jest sens wymienić cewkę bo wyskakujący błąd mógł wyskoczyć z powodu pompy.

Dodatkowo dostałem informację że wtrysk 3 odbiega w swoich parametrach od pozostałych jednak jeszcze jest w przedziale spełniającym normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Panowie, może mi coś zasugerujecie.

 

Motor n43 (143 ps), aktualny przebieg 139 tyś.

 

Komplet wtrysków wymieniony we wrześniu 2011 w aso przy 86 tyś. więc mają przejechane 53 tyś. Wtryskiwacze o numerze 13 53 7 589 048 (może ktoś się orientuje czy to te poprawione).

 

Komplet cewek i świec wymienione w maju 2012 w aso przy przebiegu 92 tyś więc przelot 47 tyś.

 

Ogólnie auto pracuje w porządku poza jedną rzeczą którą zauważyłem gdy silnik jest już rozgrzany. Gdy stoję na światłach potrafi rzucić/bujnąć silnikiem (trwa to dosłownie sekundę, w tym samym czasie wskazówka obrotów drgnie), jest to wyczuwalne na siedzeniu kierowcy jak i widać to bujniecie choćby po lewarku zmiany biegów.

 

Jak silnik jest zimny lub działa klima ten problem nie występuje.

 

Analizując temat mogą to być wtryski, ale jak pisałem, mają stosunkowo jeszcze niewielki przelot, rura wydechowa zawsze jest czysta bez jakiejkolwiek sadzy itp. co by mogło świadczyć, że któryś leje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.