Skocz do zawartości

[E34] luz na przekładni kierowniczej


chwieju

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

sprawa dotyczy przekładni kierowniczej..

czytałem tu na forum, że jeżeli jest luz na przekładni kierowniczej to należy odpowiednio dokręcić śrubkę, więc pojechałem do mojego mechanika, a ten wysłał mnie do warsztatu specjalizującego się w przekładniach, gdyż trzeba to zrobić z odpowiednią siłą..zapytałem o koszt skasowania luzu i usłyszałem - 650PLN,a jak jest jeszcze luz na kolumnie kierowniczej to jeszcze więcej i nie wie cz jest sens robienia tego. Powiedziałem mu, że to kwestia dokręcenia jednej śrubki, a on powiedział, że tak, ale jeżeli jest ze wspomaganiem to trzeba więcej śrubek podkręcać i dlatego taki koszt..co Wy o tym sądzicie?? Może mi ktoś coś polecić, dodam,że jestem z ŁDZ

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wyczytałem na forum, że chodzi o dokręcenie jednej śrubki, a on mi powiedział, że jeżeli samochód jest ze wspomaganiem to jest więcej tych śrubek do regulacji >>nawet nie kwapił się za bardzo, żeby poruszać kierownicą, dopiero za moją namową łaskawie sprawdził<<..chyba jednak sam spróbuje metodą prób i błędów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% naszych mechaników zatrzymało się na etapie trabanta i dużego fiata , przy naprawie BMW trzeba już użyć szarych komórek. Co to za fachowiec jak trzeba mu wszystko palcem pokazać co i gdzie ma zrobić , może jeszcze mu klucze kupić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żałosne te nasze mechaniory czasami . dokręć sobie sam tą śruby ale z umiarem . Tak żebyś miał na kierownicy luz na 2 może 3 palce . Brat przegiął i mu rozsadziło maglownice w czasie jazdy (trochę się zdziwił jak mu koła same skręciły) . Jakby pompą wyła po dokręceniu to wymień olej

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% naszych mechaników zatrzymało się na etapie trabanta i dużego fiata , przy naprawie BMW trzeba już użyć szarych komórek. Co to za fachowiec jak trzeba mu wszystko palcem pokazać co i gdzie ma zrobić , może jeszcze mu klucze kupić.

Nie prawda! nie jestem mechanikiem ale znam środowisko i wiem że nie zatrzymali się na etapie dużych fiatów!! "TO MY" przeciętni użytkownicy jesteśmy lebiody co nie potrafią oleju wymienić. I mechanicy korzystają z tego by zarobić 650 zł na robocie za 50 zł.

 

Mój mechanik powiedział mi tak: "Wymień se wahacz a potem szukaj luzów"

Posłuchałem i nie miałem czego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od podejścia. Jedni wierzą w mechaników jak w obrazek inni próbują sami. Ostatnio usłyszałem w serwisie Yamahy, że za moje gaźniki w motorze to się nie wezmą, bo nie będą knotów poprawiali po kimś :) Zapytałem zatem czy autoryzowany serwis jest tylko po to żeby wymienić opony i świece i czy jak jest jakaś zagadka to umywają ręce... Pan spuścił głowę :)

 

Uwaga moja. Uczmy się, starajmy się robić wiele sami, to naprawdę w tych autach jest proste. Wyjdzie nas taniej i przyjemniej :cool2:

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kasowaniem luzu na przekładni trzeba wykluczyć wszelkie luzy czy stuki na wszystkich elementach zawieszenia. Wydać te parę zł lub przy okazji przeglądu szarpaki wszystko pokażą. A jeżeli wszystko jest ok to wtedy zabrać się za luzy na przekładni, to usłyszałem od znajomego mechanika i tak zrobiłem. A ktoś miał rację, z tym że do regulacji/ kasowania luzu używa się czasami więcej niż jednej śrubki. W moim przypadku była to śrubka na przekładni ta w komorze silnika jak i większa na klucz 17 przy kierownicy, a dokładniej nad pedałami. Metodą prób i błędów udało mi się to ustawić, uczulam na minimalne ruchy śrubkami, gdyż czasami wystarczy delikatny obrót i już jest dużo lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to w BMW w sumie sworzni które ulegają zniszczeniu-zużyciu w układzie kierowniczym jest 6 sztuk. Więc jeśli na kazdym sworzniu jest minimalny luz to sumuje się i na kierownicy już pojawia się dość duży luz... Czyli przed osądzaniem że przekładnia kierownicza jest zużyta zalecam dokładne sprawdzenie sworzni ewent. wymiana i wtedy osądzać przekładnie kierowniczą :) pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem również, że czasami skrzypnie..z reguły zdarza się to zaraz po odpaleniu gdy np. ruszam spod bloku po nocy lub gdy stał parę godzin...płyn w zbiorniczku jest powyżej max. praktycznie wypełniony jest do pełna..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie też miałem spory luz. a ostatnio dojrzałem tą śrube na wierzchu przekładni i po prostu ją dokręciłem. teraz nie mam w ogóle luzu. a wystarczy klucz 16 płaskooczkowy i i chyba torx. dokręca się torxem a by się spowrotem nie rozkręcało, kluczem.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Czy ktoś mi może podpowiedzieć gdzie tu szukać tej śruby? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG51&mospid=47392&btnr=32_0282&hg=32&fg=10

Jak masz ten dekiel przykrecany na 4 sruby i na srodku tego dekielka jest sruba z nakrętką. Nakretką tylko kontrujesz zeby sie nie rozkrecała i imbusem dociągasz delikatnie tą srube i cały czas kontroluj luz na kierownicy zeby za mocno nie dociągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dalej luz mimo dokręcenia owej magicznej śrubki. Luz wyczuwam nawet ręką,gdy chwycę drążek kierownicy. Gdzie teraz mam szukać? Nad pedałami? Zdjąłem kiedyś tę osłonę pod kierownicą,ale żadnej śruby tam nie dostrzegłem :?:
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dzisiaj skasować luz ale niestety nic się nie udało

Na początku chciałem dokręcić tą śrubę przy pedałach ale ktoś już wcześniej chyba ją dokręcił bo nie dało się już.

Potem próbowałem tam na przekładni pod maską ale też nic z tego, poluzowałem tą dużą śrubę bodajże 17 i próbowałem dokręcić tą na imbus ( u mnie na płaski śrubokręt ) i poszło może z 1/4 obrotu z wielkim oporem i nic więcej, ale i tak to nic nie pomogło.

Czy przy regulacji trzeba kręcić kierownicą czy mieć zapalony silnik czy coś z tych rzeczy czy to raczej nie ma wpływu ?

Nie wiem co dalej czy da rade to jakoś zregenerować czy co się z tym robi ? i ile to kosztuje w najgorszym wypadku ?

 

Wszystko pięknie gra tylko ten luz już mnie dobija nie mogę jechać w trasę bo samochód ciężko utrzymać na drodze 80 km/h max ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak za mocno skręcisz to tez niedobrze. musisz skręcic z umiarem, pozatym luz jakis tam musiales skasowac dokrecając tą śróbę, nie musisz miec włączonego silnika itp. gdy kontrujsz śrube to sprawdzaj jaki luz jest na kierownicy by za mocno przekladni nie skręcic- wtedy bedzie ciezej kierowac i kierownica nie bedzie tak lekko wracac. ew, mam sprawną przekładnie i mógł bym ją sprzedac.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam już było dokręcone na tyle że ja nie miałem siły więcej dokręcić - a luz mam ogromny, normalnie aż się jeździć nie da bo nerwy

Wydaje mi się że ktoś kiedyś dokręcił na pałe i myślał że dobrze zrobił a tam się wszystko posypało.

 

Napisz na priv jak z tą przekładnia co i za ile :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.