Skocz do zawartości

Jakie HIDy warto kupic?


adam.gaweda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie... Sprawa wygląda tak; zbliża się gwiazdka, więc postanowiłem mojej buni też cos kupić pod choinkę :norty: Wybór padł na doświetlenie. U mnie w aucie są soczewki i są spryskiwacze reflektorów więc teraz tylko pytanie do Was, czy hidy się sprawdzają w tych modelach, czy nie ma z nimi problemów , błędów jakichś, czy nie zakłócają czegoś w autku itd... Jeżeli wszystko jest jak należy to czy jakieś konkretne firmy polecacie? Budżet taki średni- ani nie chcę wydawać jakiejś gigantycznej sumy, ale też na total chińszczyznę też nie będę się szarpał... Liczę na jakieś sugestie i podpowiedzi... mogą być też linki do stron gdzie takie światełka można kupić... pozdrawiam
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja jezdze na chinszczyznie na xenonach powiem ci ze nie narzekam palniki po 40 zl za sztuke a przetwornice po 50zl za sztuke tylko jak masz Cb radio to musisz kupi lepsze pzretwronice tzn drozsze chyba sa po 80zl.Ja tych xenonow nie zakladalem to moj kumpel zalozyl od ktorego kupielm fure jezdze nia 3 lata i raz zmienialem palniki i przetwornice.Po zalozeniu na poczatku migotaly mi strasznie ale po jezdzilem z 2 godziny i przeszlo.Wybor nalezy do ciebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po załozeniu tych HIDow licz sie z tym, ze mozesz miec zatrzymany dowod rejestracyjny, lepeij zrobisz jak kupisz oruginalne xenony i je zamontujesz oczywiscie w LKM trzeba zmienic ustawienia i nie narazisz sie na zatrzymanie dowodu

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po załozeniu tych HIDow licz sie z tym, ze mozesz miec zatrzymany dowod rejestracyjny, lepeij zrobisz jak kupisz oruginalne xenony i je zamontujesz oczywiscie w LKM trzeba zmienic ustawienia i nie narazisz sie na zatrzymanie dowodu

 

a czemu dowód ma być zatrzymany, i co za ustawienia trza pozmieniać? proszę o szczegóły bo w tym temacie kiepski jestem.. :mrgreen:

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie zatrzymania dowodu. Chodzi oczywiscie o przepisy ktore mowia ze samochod wyposazony w lampy wyladowcze (xenony) musi byc wyposazony w system samopoziomowania swiatel. Chodzi o to ze swiatla xenonowe sa o wiele jasniejsze od zwyklych zarowek i podczas jazdy autem bez poziomowania powodujesz oslepianie kierowcow nadjezdzajacych z przeciwka, kazda dziura, garb w jezdni powoduja podskakiwanie nadwozia a tym samym zmiane wysokosci swiecenia swiatel, samopoziomowanie usuwa ten problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczesniej mialem w focusie hidy i jezdzilem z 3 lata na nich ale raz pojechalem do wawy i mi miski zatrzymaly dowod :( a teraz w bmw mam zwykle zarowki i nie mam zamiaru zakladac tych ala ksenonów,tylko kupilem lepsze zarowki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam auto z kwietnia 1999 roku,oryginalne lampy ksenonowe Hella,spryskiwacze reflektorów i poziomowanie lamp pokrętłem w kabinie,tak wyszło z fabryki.Co Wy na to?

hmm, no jeżeli faktycznie wyszedł taki pakiet prosto z linii to coś w tym musi byc....?!?!

ale z drugiej strony; jeżeli prawo mówi że musi być samopoziomowanie no to jak sobie takie BMW poradziło z tym?

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nigdzie w przepisach nie jest to określone , że ma być AUTOMATYCZNE poziomowanie. Ma być poziomowanie i tyle. Pokrętło w kabinie kireowcy jest wystarczające.

Ważniejsze są spryskiwacze oraz lampa przeznaczona pod xenon. Ma ona inne oznaczenie na kloszu niż zwykła a to czy ona ma soczewkę czy nie to nie ma tu znaczenia. Lampa z soczewką przeznaczona pod zwykła żarówkę ma inny kształt strumienia światła niż taka pod xenon.

 

A co do HID to w zasadzie za sam palnik traci się dowód bo żaden palnik hid nie ma homologacji dopuszczajacej go do stosowania na drodze publicznej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam auto z kwietnia 1999 roku,oryginalne lampy ksenonowe Hella,spryskiwacze reflektorów i poziomowanie lamp pokrętłem w kabinie,tak wyszło z fabryki.Co Wy na to?

 

No ja mam to samo, oryginał a autka rocznik to 1997. Miałem wcześniej e46 coupe 2000r na zwykłych światłach zamówiłem HID za ok. 300zl. i jeden z żarników wytrzymał 12 dni. Nigdy więcej tego badziewia, ale wybór należy oczywiście do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj panowie doczytac przepisy gdyz jak przyslowie mowi "nieznajomosc prawa szkodzi" jest napisane wyraznie lampy wyladowcze musza byc wyposazone w system automatycznego poziomowania, oraz spryskiwacze. System samopoziomowania nie jest odpowiedzialny za ustawianie swiatel po obciazeniu pojazdu tylko za niwelowanie roznbicy wysokosci swiecenia podczas przejezdzania przez roznego rodzaju nierownosci na drodze. Nawet jesli macie pokretlo i przestawicie swiatla bo swiecily za wysoko to system zadba o to zeby swiecily na tym poziomie na ktorym ustawiliscie. Poza tym diagnosta rowniez moze nie przepuscic na przegladzie samochodu w ktorym ktos zalozyl fabryczne lampy wyladowcze razem z systemem poziomowania i spryskiwaczami poniewaz dany egzemplaz byl inaczej homologowany. Prawidlowa procedura polega na zrobieniu odrebnego badania systemu oswietlenia i wystawieniu zaswiadczenia dopuszczajacego dany pojazd do ruchu z lampami wyladowczymi. Tak mowia przepisy. Ale wiadomo w Polsce jak kto chce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
zamówiłem HID i jeden z żarników wytrzymał 12 dni. Nigdy więcej tego badziewia, ale wybór należy oczywiście do Ciebie.

U mnie po założeniu głupiało wszystko co elektryczne w samochodzie,a zakłócenia na radio i CB takie, że korzystać się nie dało.Więc też zdemontowałem po miesiącu może dwóch,tyle potrwało moje śledztwo co do objawiających się anomalii.Mam je nadal leżą sobie w szafce.Nawet nie chcę nikomu tego dawać, żeby nie miał do mnie pretensji.

"Nigdy więcej tego badziewia"

Jak widzę to uczymy się wszyscy na błędach.

Kup sobie kolego lepiej ze dwie flaszki,albo trzy.Przynajmniej poczujesz :roll2: , a w głowie zaświeci Ci lepiej niż bixenon :mrgreen: .

PS. Reflektory też powinny miec znak homologacyjny na kloszu informujący o możliwości używania żarników.A reflektory żarówkowe takich nie mają.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym żeby ktoś tutaj sobie pomyślał że do lansu mi się spieszy; po :!: prostu te reflektory bardzo słabo świecą dlatego moje pytanie o hid'y. A może są jakieś faktycznie dobre i polecane żarówki zwykłe w które warto zainwestować parę złociszy? A może czyszczenie soczewek? Nie wiem, nie mam pomysłów więc panowie proszę o dalsze porady w tej kwestii bo czasami nocą boję się jeździć :mad2:
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazaniem Twoich problemow jest zapewne regeneracja lamp poprzez napylanie odblysnikow. Rozmontowujesz reflektor i wysylasz same odblysniki. Zwykle sa juz porzadnie zmatownione i ich ponowna galwanizacja rozwazuje problem. Koszt zabiegu to ok 160zl za komplet. Przy okazji czyscisz wszystko w srodku. Warto wypolerowac klosze i przyjżec sie regulatorom, lubia byc sfatygowane. Koszt zrobienia tego wszystkiego przez zaklad to ok 500zl na gotowo z wysylka w obie strony. Niestety musisz auto unieruchomic na tydzien, ale mam podobny problem i kolega, ktory to robil, mowil ze lampy byly po tym jak nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazaniem Twoich problemow jest zapewne regeneracja lamp poprzez napylanie odblysnikow. Rozmontowujesz reflektor i wysylasz same odblysniki. Zwykle sa juz porzadnie zmatownione i ich ponowna galwanizacja rozwazuje problem. Koszt zabiegu to ok 160zl za komplet. Przy okazji czyscisz wszystko w srodku. Warto wypolerowac klosze i przyjżec sie regulatorom, lubia byc sfatygowane. Koszt zrobienia tego wszystkiego przez zaklad to ok 500zl na gotowo z wysylka w obie strony. Niestety musisz auto unieruchomic na tydzien, ale mam podobny problem i kolega, ktory to robil, mowil ze lampy byly po tym jak nowe.

A masz może namiary na jakąś polecaną firmę która się tym zajmuje?

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mikołaj zawitał; HIDy są już założone... Wybór padł na raczej tani zestaw, coś ok. 150zyla! Różnica- :mrgreen: jak dzień do nocy. Błędów żadnych nie pokazuje, świeci ładnie jednolicie, jedynie barwa mi trochę nie odpowiada bo jest 6000 a ja wolałbym tak między 4000-5000, no ale skąd mikołaj mógł wiedzieć. No ale najważniejsze że wieczorny wypadzik już był i wreszcie normalnie się jedzie. Cieszę się że to mikołaj taki prezent przyniósł bo sam bym się chyba nie zdecydował :cool2:
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.