Skocz do zawartości

spikeeeee

Zarejestrowani
  • Postów

    76
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O spikeeeee

  • Urodziny 26.03.1975

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E39 520i 1999
  • Lokalizacja
    Gullane, Kraina Piktow, czyli Scotland
  • Zawód
    Robie co sie da

Osiągnięcia spikeeeee

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Do kolegi tommyarbi Ktory napisal do mnie na priv, niestety nie moge mu odpisac na priv wiec pisze tutaj. Nowa srube kupilem w salonie bmw. Poprostu jedz do pierwszego lepszego salonu, powiedz ze zgtubiles swoja srube. Pracownik salonu przyniesie zestaw srub i dopasuje do twojej. Co do mojej starej to sie znalazla. Corka ktora zawsze chce mi pomagac jak cos robie przy aucie poprostu zamknela ja dekielkiem od felgi. Pewnego dnia, podczas odkrecania kola odkrylem ze stara sruba siedzi sobie w szpilce w jednym z kol. :D
  2. Niby ladna ale brak dbalosci o detale, zderzaki niby M a koncowka wydechu z normalnej wersji. Wkurza mnie jak ktos pisze ze mpakiet a to tylko przerobka i to nie dokladna. Zeby wygladalo na pelny mpack to trzeba pare rzeczy jeszcze zrobic. Jesli mechanicznie jest ok to raczej warto oblookac i przy okazji objechac wlasciciela ze to nie mpack. Jeszcze co do zderzakow to bym sie im lepiej przygladnal czy oryginal czy podrobka.
  3. Kazdy klucz pneumatyczny ma zalaczona specyfikacje lub jak tez opis techniczny a w nim jest napisany maksymalny moment z jakim mozna dokrecic sruby. Rzeczoznawca ktorego wynajmowalem, powiedzial mi ze ponad 90% uzywanych przez zaklady wulkanizacyjne kluczy nie osiaga momentu potrzebnego do dokrecenia kola, a poza tym zaden z tych kluczy nie ma ustawianego momentu z jakim chcesz dokrecic srube. Prawidlowo powinni po uzyciu klucza pneumatycznego, dokrecic kola kluczem dynamometrycznym z momentem dla danego samochodu.
  4. Na szczescie nic sie nikomu nie stalo, Chwile wczesniej gonilem 150km/h po autostradzie. Kolo odpadlo tuz po zjezdzie z autustrady. Samochod jednak ucierpial, tarcza do wymiany, sruby zdarty gwint, piasta rowniez ucierpiala. Pojechalem do ww warsztatu z zadaniem zwrotu kosztow, a oni na to ze moga przegwintowac piaste i zalozyc grubsze szpilki na moj koszt. Nie zgodzilem sie na to mowiac im ze maja trzy dni na naprawienie powstalych szkod, jesli nie to sprawe kieruje do sadu. Oczywiscie sprawe olali. Wiec zalozylem sprawe do sadu. Usilowali tlumaczyc sie ze sam zmienialem kolo po wizycie w warsztacie. Na moje szczescie moi pasazerowie jechali ze mna od samego warsztatu to odpadniecia kola i mogli poswiadczyc ze nie zmienialem kola. Za namowa kuzyna ktory studiowal wtedy na politechnice kierunek zwiazany z budowa samochodow, wynajalem rzeczoznawce z PZMot. Sprawe wygralem a sad nakazal zwrocic warsztatowi koszty naprawy samochodu, koszty sadowe, koszty rzeczoznawcy oraz odszkodowanie, lacznie na kwote 12500zl. Nigdy wiecej nie bylem klientem tego warsztatu. Od wtedy zawsze sam dokrecam kola w swoim aucie.
  5. Dzieki za podpowiedzi. Zamowilem w serwisie za 1.23£ wiec grosze (na wszelki wypadek zamowilem dwie) Co do dokrecania srub kluczem pneumatycznym to nie wiem czy to tak zle skoro ja zawsze dokrecam po pneumatycznym sam i zawsze wydaja mi sie sruby nie dokrecone. Kilka lat temu skarzylem warsztat ktory oddal mi samochod z kolami dokreconymi tylko pneumatycznym, po czym w czasie jazdy odpadlo mi kolo (na szczescie bylo to tylne wiec zyje) Sad uznal wine warsztatu ktory powinien dokrecic sruby kluczem dynamometrycznym a nie pneumatycznym (ktory wg specyfikacji technicznej nie mial na tyle duzego momentu zeby poprawnie dokrecic kola).
  6. zaryzykuje i kupie te z linku bo wygladaja identycznie. Szkoda ze nie mozna dostac samego tego dinksa. Najchetniej bym jednak wywalil te sruby zabezpieczajace bo z nimi tylko problem.
  7. Stalo sie, zgubilem srube do odkrecania szpilek zabezpieczajacych kola przed kradzieza a mialem sie brac za odnawianie felg :mad2: Mogl by ktos mi powiedziec czy sa jakies standardy dotyczace tych srub? Np E39 jeden rodzaj a E46 inny rodzaj? Najbardziej odpowiadajace wydaja mi sie takie http://www.ebay.co.uk/itm/bmw-e36-set-locking-wheel-nuts-set-4-key-nut-genuine-bmw-parts-/330723446954?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Wheels_tyres_Trim_Nuts_ET&hash=item4d00a750aa Nie jestem jednak pewien na 100%
  8. Pytanie do andrzeja. Czy pryskales po srubach wd-40 lub czyms podobnym?
  9. Co prawda ja to nie andrzej ale mam odpowiedz na pytanie o wentyle. Po prostu kup nowe aluminiowe. Ja bede tak robil. Tu masz jedne http://allegro.pl/wentyle-wentyl-zawor-do-felg-aluminiowych-madbid-i2245864042.html
  10. Jeszcze pare pytan. Jak zlociles sruby? farba czy inna metoda? Wspomniales o klejeniu, klejone sa nakretki czy elementy felgi? Czym kleic z powrotem? myslalem zeby wymienic sruby na takie http://www.ebay.co.uk/itm/144-MULTI-COLOUR-SPLIT-RIM-BOLTS-M7-x-32-BBS-RS-WHEELS-/190597963960?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET&hash=item2c608620b8 ale cena jest z kosmosu wiec odpuszczam.
  11. Co do browara to nie ma problemu, tyle ze miusisz poczekac do momentu jak bede w Polsce. Powiedz mi jedno, czym pokryles polerowana powierzchnie rantow? Zostawienie golego aluminium raczej nie wchodzi w gre? cala prace chcial bym zrobic sam i oszczedzic jak najwiecej kasy (jestem na etapie kupna mieszkania wiec pieniadze sa potrzebne). Felgi zaczynaja wygladac nikeciekawie a zwlaszcza jedna wiec chce je zrobic jak najszybciej.
  12. http://img21.imageshack.us/img21/2264/dscf6867l.jpg Ponownie musze sie zapytac o te felgi. Tyle ze teraz troche inny problem. Mianowicie, postanowilem je odnowic, ale zeby to zrobic musze je rozkrecic. Teraz mam pytanie, jak ciezko te sruby siie odkrecaja (wiem ze sa z tytanu wiec sa mocne), czy podczas odkrecania nie niszcza sie nakretki? Moze ktos to robil wczesniej i mogl by cos doradzic. Teraz dorada, czy zrobic je cale na srebrny metalic, czy tez szprych w kolorze auta a ranty srebrne? Dzieki z gory za podpowiedzi. Przyjacielu popraw tytuł! Temat jest warty zachowania,ale pod warunkami regulaminu-nie róbmy śmietnika :wink: Zrób z tym porządek bo nie jesteś świeżym userem,oczekuje więcej od twojej osoby. POzdr :norty:
  13. Ponownie musze sie zapytac o te felgi. Tyle ze teraz troche inny problem. Mianowicie, postanowilem je odnowic, ale zeby to zrobic musze je rozkrecic. Teraz mam pytanie, jak ciezko te sruby siie odkrecaja (wiem ze sa z tytanu wiec sa mocne), czy podczas odkrecania nie niszcza sie nakretki? Moze ktos to robil wczesniej i mogl by cos doradzic. Teraz dorada, czy zrobic je cale na srebrny metalic, czy tez szprych w kolorze auta a ranty srebrne? Dzieki z gory za podpowiedzi.
  14. Dokladnie tak tutaj to wyglada. Placisz 20£ i dostajesz wszystkie informacje na temat samochodu, Ilu mial wlascicieli, czy nie bylo na nim (lub nie ma kredytu) czy byla wyplacana kasa z polisy ubezpieczeniowej (historia wypadkowa), przebieg itd. Oczywiscie tutaj tez zdarzaja przekrety ale bez porownania mniej niz w Polsce. Problem z Polska jest taki ze ustawodawcy gadaja duzo i glosno o sprawach malo istotnych dla sprawnego dzialania kraju (np sciaganie krzyza w sejmie). Dziwi mnie to gdyz dookola Polski jest wiele krajow w ktorych sa sprawnie dzialajace systemy rejestracji i gromadzenia danych na temat samochodow. Wystarczy sie wzorowac. Niestety Polska jest takim specyficznym krajem ze dlugo jeszcze nie bedzie tam normalnie, a nie wiem czy w ogole kiedys bedzie.
  15. Sprawe krecenia licznikow moze zlikwidowac ustawodawca. Wystarczy ze bedzie jak u mnie w UK za kazdym razem gdy auto ma robiony przeglad, przebieg zostaje wpisany do bazy danych i kazdy kupujacy moze sobie auto sprawdzic w DVLA cos jakby polski wydzial komunikacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.