Grzyb ostatnio sporo Porsche testuje, niemniej nie zmienia to faktu że już tak od roku pluje na wolne ladowanie tesli. Zakosztował chłopak szybszego ładowania u konkurencji i zachwyt nad tesla zgasł a wie co mówi bo ma całą flotę w swojej wypożyczalni łącznie z cybertruck. To niby jest 10 minut ale jak lądujesz się w czasie dłuższej podróży, gdzie wszyscy chcą jak najszybciej być już na miejscu to każda minuta jest na wagę złota. Podobnie sprawa wygląda z siecią szybkich ładowarek. Klepane są tutaj regularnie slogany reklamowe o Suc, tymczasem na moich trasach zdecydowanie na dziś dzień wygrywa IONITY. Spokojnie dojadę do Włoch, Niemiec, Czech, Austrii oraz w większość miejsc po Polsce (oprócz Mazur) korzystając jedynie z tej sieci.
jeszcze jedna sprawa, kolejki. Już się tworza na turystycznych trasach zarówno na suc jak i na IONITY. Niby na razie są krótkie ale ev przybywa lawinowo, sieć raczej nie nadąży. Nawet jak dostawią słupków to z dużym prawdopodobieństwem będzie zmniejszana moc. I co z tego że taka tesla pokaże że jest to tylko 1 czy pół procent. Ten procent to będą te punkty które są przy trasach turystycznych w szczycie sezonu wtedy kiedy jadą tam prawie wszyscy. Tu przykład zatłoczonego suc, po drugiej stronie ulicy jest IONITY które też było zatłoczone.
@BMFun coraz więcej info pojawia się o elektrycznym cayenne. Może warto poczekać? Obawiam się że jak przesiądziesz się do taycan z x5 będziesz zawiedziony praktycznością. Mi ostatnio coraz bardziej doskwiera ograniczona ładowność/funkcjonalnosc, do tego stopnia że zastanawiam się czy nie rozważyć x7 albo defender 130.