Musze przyznać że nie do końca rozumiem co tutaj sie próbuje udowodnić. Że M340d jest szybsze od M340i ? Nie jest, jest wolniejsze i czuć to zwłaszcza od około 140km/h+ natomiast z uwagi na moment i jego dostępność przy codziennej jeździe daje lepsze odczucia zrywności od taka charakterystyka diesla. Sam jestem posiadaczem M340d LCI w kombiaku mój brat z kolei ma M340i LCI w sedanie, z różnych względów jeżdżę dość często jego a on moim samochodem więc mam bardzo dobre bezpośrednie porównanie. W M340i absolutnie nie brakuje momentu, jedzie fajnie nawet dołem owszem nie są to odczucia jak z M340d które potrafi dać odczucie kopnięcia nawet przy małej ilości gazu ( choć jak to diesel daje kopnięcie i jednak dość szybko gaśnie ) jednak jak pisałem w takiej codziennej jeździe wrażenie szybszego samochodu daje M340d gdzie w komforcie z każdych obrotów naciskasz i ten samochód wyrywa, M340i robi to wolniej ale potrafi szybciej tyle że trzeba go do tego przygotować zrzucając bieg albo trzymając skrzynię w sport. Natomiast jeśli M340i jest na tych 4tyś obrotów to rwie aż miło. Przy starcie z kreski jak wspominałem na początku do jakiś 140 moze nawet mniej idą praktycznie łeb w łeb po czym M340d łapie mocną zadyszkę a M340i jedzie dalej, różnica do do 0-200 czy też 160-200 jest bardzo duża na korzyść M340i. natomiast jak jedzie sie normlanie w trasie i na komforcie ( nie wierze ze każdy jeździ na sporcie caly czas ) to znow M340d robi lepsze wrazenie elastycznością, ponownie M340i musi miec spiąć ostrogi żeby nadgonić i przegonić ale jest szybsze zwlaszcza przy większych prędkościach. Spalanie jeżdżąc po miescie w 3miescie diesel 8-9 litrow, benzyna 10-12. Na trasie to zależy, przy spokojnej jeździe autostradami diesel okolice 7-7,5 benzyna jadąc identycznie jeden za drugim koło 8 z kawałkiem, przy czym mówimy o równej jeździe bez szarpania. Dość często jeździmy trase północ południe A1 i jeśli nam się spieszy i lecimy naprawde szybko to różnica w spalaniu robi się diametralna, w M340d naprawde trzeba sie postarać zeby przebić na tej trasie średnie 10l gdzie przy identycznej jeździe M340i pali juz okolice 15 litrow ( 98 oktanow ). Znow szybko razem w trasie różnica na plus w osiągach M340i jest ale nie wpływa ona znacząco jakoś na szybkość przemieszczania się, no i benzyna musi zaliczyć tankowanie gdzie dieslem na raz da sie bez problemu ta trase zrobic. Podsumowując oba samochody są świetna ale inne, ja świadomie wybrałem diesla z uwagi na to że robię dużo szybkich tras po Europie i lubię jechać dłużej bez przystanków i do tego po prostu ten silnik sprawdza sie dużo lepiej i daje mi realne oszczędności. Jeśli zależało by mi stricte na osiągach to brałbym M340i. Cieszmy się że wciąż BMW daje taki wybór i każdy może sobie wybrać coś pod siebie. Generlanie nie widzę też sensu rywalizacji który z nich jest lepszy, są inne i skrojone pod innego klienta. Nadmienię też że miałem okazję pojeździć chwilę M3 w kombiaku i o ile S58 z dołu jest bardzo słabe ( w sumie odczucie M340i vs M3 jest podobne na korzyść M340i jak M340i vs M340d na korzyść diesla ) top od tych 4tyś obrotów ten samochód to absolutnie dzik i rwie cudownie do przodu, choc taka charakterystyka jest dość dyskusyjna w codziennym użytkowaniu, i nie wiem jak ktoś może pisać że nie robi to na nim wrażenia względem M340i czy M340d bo to jest przepaść, natomiast ta przepaść znów była na trasie gdzie lecąc ogniem M3 wiadomo że odjeżdżała jak chciała ale uciec nie mogła bo normalny ruch ją ograniczał ( a też nie jeździmy w trybie albo zjedziesz albo giniemy wszyscy ) a skończyło się średnim spalaniem 10,2 w dieslu i 17,8 w M3 no wiec ten tego .
Pozdrawiam Panowie i jeszcze raz napisze, nie ma co się spierać który lepszy, cieszmy się że taki wybór mamy.