Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 22.12.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Kiedyś znalazłem takie coś : "zainspirowaliście mnie do poszukiwania krzywych momentu obrotowego i mocy mojego samochodu (nigdy ich nie widziałem, przysięgam!) i zaspokoiliście moją ciekawość jakie wartości wyraża poza zakresem „szczytowym”... i wynik zrobił na mnie wrażenie, zaskoczony! Silnik 40d ma: 700Nm pomiędzy 1750 a 2500 obr/min... to rzeczywiście wydaje się małym szczytem, tylko 750 obr/min, a na silniku, gdzie czerwona strefa zaczyna się od 5000 obr/min jest to około 19% zakresu użytecznego (ponieważ my zaczynaj od 1000, a nie od zera!) Ale: pomiędzy 1300 a 4000 obr/min zawsze ma ponad 600 Nm , a jeśli weźmiemy pod uwagę „maksymalny szczyt” 340i, czyli 500 Nm, 40d jest zawsze powyżej tej wartości między 1200 a 4700 obr/min !! Oznacza to około 88% użytecznego zakresu! Oto krzywe momentu obrotowego i mocy M340i. Ponieważ znaleziona przeze mnie strona na to pozwala, dokonałem również porównania obu silników, więc oprócz momentu obrotowego możemy również ocenić krzywe mocy (i mieć inne niespodzianki!) pomiędzy nimi. Przy 1500 i 4000 obr/min 40d ZAWSZE rozwija od 50 do 75 KM więcej niż 40i, krzywe przecinają się przy 4700 obr/min (kiedy wkrótce zaczyna się czerwona strefa diesla), a od tego momentu do 5500 40i rozwija dodatkowe 35 KM, co doprowadza go do 375 i utrzymuje je do 6500. Pytałeś mnie, czy nigdy nie przekraczam 2500... teraz, kiedy widziałem te wykresy, zapytałbym cię, czy kiedykolwiek zejdziesz poniżej 4500! Ale tego nie zrobię, po części dlatego, że nie odpowiedziałeś jeszcze na poprzednie pytanie (jeśli kiedykolwiek próbowałeś M340d) , po części dlatego, że nie chcę, żeby ludzie uwierzyli, że uważam 40i za silnik, który koniecznie musi utrzymywać na wysokich obrotach, podczas gdy ja doskonale wiem, że jest to spektakl nawet przy nie przesadnym użytkowaniu... Ale mam nadzieję, że teraz Wy, choć z pewnością nadal nienawidzicie hałasu wydechów diesli, zdacie sobie sprawę, że 40d to silnik wyjątkowy i przewyższający jakikolwiek zwykły silnik wysokoprężny"
    2 punkty
  2. Naturalnie, wszystko się psuje, natomiast w kwestii dachu ilość wątków jest ponadnormatywna i oczywiście, porównując do ilości sprzedanych x5 ta ilość jest marginalna, ale ewidentnie jest jakiś większy problem z tym komponentem niż z innymi. Dziele się tylko swoimi spostrzeżeniami i swoim punktem widzenia. Każdy robi jak uważa. Nie lubię i nie będę nikomu udowadniał tego czy tamtego. Po to jest konfigurator żeby każdy konfigurował zgodnie ze swoimi przekonaniami i potrzebami.
    2 punkty
  3. Wynik raczej do oprawienia w ramkę, ale da się jakby ktoś chciał- wersja silnikowa M50. Trasa Krynica Zdrój-Kraków, jazda płynna w trybie Efficiency na drodze krajowej- prędkości 70-90km/h, plus autostrada 105 km/h. Przy 140 na tempomacie spalanie w okolicy 8.7l/100km
    2 punkty
  4. w moim przypadku to było jakieś 70 tysięcy - to nie jest niewielka różnica a skąd Ty to wiesz, że to ostatni silnik? Bo chyba według obecnych informacji - silnik ma zostać. No i gdzie w ogóle to M5. u mnie takiego problemu nie ma. ale przyznaję, że jeździłem 340i i 340d i 340d wydaje się autem odczuwalnie mocniejszym. nie chcę mącić, bo zaraz się zrobi znowu awantura. Po prostu to auto w takich użytkowych przedziałach robi wrażenie potwora, 340i wydaje się łagodniejsze właśnie jakby był ten lekki lag, ale wynika to oczywiście z tego, że benzyna musi się wkręcić. nie ma takiego wbicia w fotel jak w dieslu. choć 40i pewnie będzie szybsze po przekroczeniu 170 km/h czyli w praktyce nigdy. ja nawet myślałem, że kumpel ma tam jakiegoś boxa w tym dieslu. po tych próbach uznałem, że chyba wybrałbym diesla. w obu samochodach naprawdę czuć, że są ciężkie przy wchodzeniach w łuki. pewnie trzeba przywyknąć, ale ta bezwładność jest odczuwalna. takie 340d to jak 320i/330i załadowana kierowcą i czterema pasażerami. tak BTW to ja nie uważam, że diesel ma sens dopiero gdy ktoś robi więcej niż 15k rocznie. Mam wielu znajomych, którzy jeżdżą 90% po mieście dieslami, ja sam miałem kiedyś diesla i generalnie zero problemów. Ale znów nie chcę wywoływać awantury.
    2 punkty
  5. Slabo ze ten wybor jest na zasadzie pakietow. Ja mam panorame bo nie chcialem odpuscic innych opcji, m in audio. W sumie jest całkiem ok, dzieciaki zadowolone. Mi nie przeszkadza. Waga? To nie torowe m2/m4 . Punkt gdzie zacznie przeszkadzać jest daleko poza granicami jazdy drogowej. nagrzewanie? Mozna zaslonic/przyciemnic. W PL to i tam trzeba sie cieszyc z takich pelnych slonecznych dni. Mniej alcantary, no jest mniej bo szyba;) jesli uderzasz do tego ze material rolety jest inny to mozna go zmienic na taki z alcantary. A ze moze ulec awarii? Jak wszystko w aucie, od tego jest gwarancja. w m2 na pewno bym nie wzial w x5 pasuje panorama do charakteru auta
    2 punkty
  6. Zaryzykował bym stwierdzenie, że 6 nie przekroczy Ale popatrz na to w inny sposób, 40i przy 140 pali dajmy na to 8, 40d spali 8 przy 160-170
    1 punkt
  7. Jest Dla mnie to najbardziej kretyńskie wyposażenie samochodu. Gdybym chciał otwarty dach to bym kupił kabriolet. Choćbym miał dopłacić, żeby okna w dachu nie było to bym dopłacił każdą kwotę Nie dość, że hałasuje, do tego jak odsuniesz podsufitkę to psujesz brzmienie audio, a po latach jeszcze przecieka. Zimą tego nie używasz, latem słońce naparza w glacę, pyłki z drzew lecą, spaliny z ulicy. O sztywności budy też można coś jeszcze dopisać. Generalnie same wady. Może delikatną zaletą jest to, że mając szklany dach albo szyberdach można podjechać pod sygnalizator i widać światła przez szybę lub otwarty dach, ale nie jest to coś niezbędnego i nie przysłania nawet 10% wad. Pamiętam jak kiedyś sprzedawałem auto. Wypas totalny (z wyjątkiem haka, szyberdachu i ekranów w fotelach). Przychodzi taki wąsaty Mirek, ogląda i mówi: no, wziąłbym, ale nie ma szyberdachu W serii 5 niestety nie można było dopłacić do szyb akustycznych.
    1 punkt
  8. W rodzinie i pomiędzy znajomymi mamy sporo x7 i x5. Kazde ma panorame, czesc z tych aut juz dawno po gwarancji i bez problemow poki co. Oczywiscie ze jutro moge juz zalowac tych slow;) ale jak pisalem nie da sie wyposazyc w pelni x5 nie biorac panoramy. Jakies ryzyko musi byc. W razie co wstawi sie caly dach w kazdym razie uwazam ze bmw troche na sile wymusza panorame. Pewnie jakby byla poza pakietami to ilosc bylaby mniejsza, a tak mysle ze wiekszosc x5/x7 wychodzi z panorama co generuje wpisy na forach ps jakby nie pakiety i konfigurator to tez bym jej prwnie nie wzial
    1 punkt
  9. Na poczatek placisz zwykle 10k, w niektorych salonach 10%. Przy odbiorze wklad wlasny. Na Twoim miejscu pohamowalbym wklejanie calej oferty bo lamiesz tajemnice handlowa, co przy kupnie w leasing moze sie kosztownie skonczyc.
    1 punkt
  10. Spoko. Panorama to moim zdaniem zło. 80kg wagi w dachu, nagrzewanie wnętrza latem, duże szanse na usterkę, mniej alcantary na suficie, etc Rozumiem, że niektórzy lubią. I super, fajnie mieć wybór w każdą stronę
    1 punkt
  11. Kiedyś były dostępne, to wyświetlacz firmy Sharp, mam gdzieś oznaczenie. Sam goły wyświetlacz nie posiada wiele elektroniki. Ja bym kupił najtańszy monitor jaki znajdziesz na olx czy allegro i przełożył sam goły wyświetlacz. Jest trochę roboty, ale powinno pomóc.
    1 punkt
  12. ja wybrałem 330i w zasadzie ze względów finansowych - miałem inne cele inwestycyjne. Ale to jest pytanie jak gdybyś pytał dlaczego ktoś wybrał 340i, a nie M3 Plus ja się złapałem na chyba ostatnią dostarczoną na polskę 330i RWD, a bardzo nie chciałem napędu na 4 koła. Świetnie jeździ ten samochód, jest sporo lżejsza od 340i, więc mimo iż ponad 100 koni mniej, to jednak też fajnie się odpycha, pali mało, no i silnik B48 bardzo dobra jednostka, pod względem niezawodności równa B58. Jest naprawdę bardzo fajna, dynamiczna, choć wiadomo, że to jednak tylko trójka, przedsionek klasy premium. z perspektywy czasu nadal wybrałbym 330i, dla mnie to auto jest optymalne, spełnia wszystkie moje potrzeby. Gdybym z kolei uznał, że nie chcę inwestować pieniędzy to poszedłbym już w M3.
    1 punkt
  13. Ja wybrałem 40i bo po prostu ten silnik, jak dla mnie, o wiele bardziej pasuje do charakteru tego auta, a dodatkowo jest mniej problemowy niż diesel. Przy tym gabarycie i osiagach spalanie jest bardzo, bardzo rozsądne. Jeżdżę ponad 20 tys. km rocznie. Diesel rzeczywiście ma sens przy większych przebiegach, szczególnie autostradowych.
    1 punkt
  14. Nie wiedzialem. Odebrana na zimowkach juz. Letni komplet taki sam. Jasne wnetrze wyglada fajnie. Teraz folie i powloka
    1 punkt
  15. Kiedyś widziałem piękne hasło: Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, ale nie wiemy czemu, teoria jest wtedy gdy wszystko wiemy, ale n ic nie działa, na Politechnice łączymy praktykę z teoria... nic nie działa i nie wiemy czemu...
    1 punkt
  16. Problem rozwiązany. Doprowadziłem do zwarcia kabla zasilającego komputer sterujący i poszedł bezpiecznik przy rozdzielaczu akumulatora
    1 punkt
  17. 1 punkt
  18. Cos sugerujesz?? :P Nie sadze, by pytanie nalezalo do jakiejkolwiek grupy. Jesli juz, to do grupy ''dogrzanie auta zima'. Czytalem, ze po odpaleniu auta z pilota, po nacisnieciu pedalu gazu auto gasnie. Tak wiec bez obaw, ze ktos nim odjedzie.. Druga sprawa - auto moze odpalac sie bez otwierania drzwi (centralny zamek trzyma drzwi w pozycji zamknietej). Zgadza sie? Auto stawiam pod domem na posesji. Zimy mamy jakie mamy. Mam male dziecko i dlatego chce uzywac tego do dogrzewania auta tuz przed porannym wyjazdem. Pomimo odpalenia auta, drzwi moga pozostawac zamkniete :) Tak wiec prosze o jakas podpowiedz - co do tego bym potrzebowal... Z gory dziekuje.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.