Skocz do zawartości

hid ksenony fajne......ale zabrali mi dowód


Michal_sk8

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Od roku jestem posiadaczem BMW e34 jeździłem w tym czasie po całej Polsce, czasem spokojnie czasem mniej, po miastach, wsiach i autostradach, wszystko do tej pory było ok, miałem jakieś rutynowe kontrole policyjne lecz bezproblemowe....do dziś....policja wjechała ze mną na osiedle i zaczęli kontrole...skończyło się na tym, że Panowie policjanci zabrali mi dówód od auta za XENONY!!

 

Policjant powiedział ,że aby mieć ksenony trzeba mieć samopoziomujące się reflektory, gładkie klosze oraz zestaw ciśnieniowych spryskiwaczy.

 

Tłumaczyłem ,że ja takie auto kupiłem już (bo to prawda) dodatkowo auto zaliczyło już dwa przeglądy bez problemowo, oraz kilka rutynowych kontroli policji, i że skoro auto przeszło przegląd to skąd ja mam wiedzieć ,że coś ze światłami jest nie tak skoro diagnosta nic zupełnie o nich nie mówił (powiem więcej przed przeglądem sam poczytałem w necie oraz udałem się do stacji kontroli pojazdów z zapytaniem czy takie światła przejdą przegląd i usłyszałem ,że tak ponieważ w tych światłach jest soczewka skupiająca i to kwalifikuje je do świateł typu ksenony) model ksenonow , które mam również odnalazłem w internecie i posiadają one homologację.

 

 

 

Czy powinienem jeszcze raz płacić za przegląd aby odzyskać dowód , czy skoro przeszedłem przegląd bo sam mi podpisał ,że wszystko ok czyli jego błąd to powinienem dostać za darmo teraz?

 

Oraz będzie wyglądać sprawa z wymianą na zwykłe żarówki H1 (takie podobno mają być) bo teraz ksenony są chyba zasilane przez przetwornicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a co z tymi ksenonami teraz? dużo kłopotów będzie z przełożeniem na zwykłe żarówki H1?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą homologacją Xe to jest tak że homologacja jest tylko na to że urządzenie można podłączyć do instalacji elektrycznej pojazdu natomiast jest brak jakiejkolwiek homologacji na zastosowanie Xe w lampach soczewkowych. To jest tylko i wyłącznie chwyt marketingowy sprzedawców. Wszystko wyjaśnione w tym linku w razie wątpliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle koledzy to POLICJANT NIE MA PRAWA ZAGLĄDAĆ POD MASKĘ AUTA!!! Nie ma takiego upoważnienia. To tak samo jakby miał ochotę wejść to waszego domu sprawdzić czy wszystko w porządku od tak sobie bo jest dzielnicowym. Tylko ludzie nie zdają sobie sprawy z tego. A to że zobaczy nieprawidłowość bo się maskę odkryło to już reaguje jak mu się podoba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie wiedziałem..... bo on dopiero jak zajrzał pod maskę to powiedział do kolegi ,że jednak ksenony...bo nie był pewny tak normalnie patrząc na auto.

 

Dodatkowo miałem białe kierunki i kazał mi wyjąć żaróweczkę czy aby na pewno jest pomarańczowa, trochę maiłem kłopotu z tym bo mam za dużą dłoń żeby wsadzić od strony silnika i musiałem wyciągać od przodu auta, i jeden zaczep niestety pękł...ale wszystko po to by pan policjant mógł ujrzeć żaróweczkę, która jednak była pomarańczowa.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jak byś miał światła zgodne z przepisami nie było by problemu,na pewno wiedziałeś że masz pod maską przetwornice(sprzedający na pewno chwalił się xenonami) wiec wystarczyło tylko poczytać ,ja dowalił bym ci jeszcze z 500zł i wszystkim tym co jeżdżą z xenonami bez układu samopoziomowania
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie bardzo był pewny czy to pomarańczowe czy nie,potem obiegł sobie 2 razy auto popatrzył co by tu jeszcze można było powiedzieć sprawdził gaśnice , apteczkę , powiedział,że opony tył już końcówka

 

kolego iZzI

Tak chwalił się sprzedawca auta, ale jemu też to przegląd przeszło, mi tak samo więc skoro specjaliści od tego mówią ,że jest ok to ja sam mam się doszukiwać ,że może jednak nie , i że nie mają racji??

Czytałem w internecie i zapytałem się kilka dni przed przeglądem czy takie światła są legalne czy mam je zdemontować, usłyszałem,że są ok więc o co Ci chodzi?

 

Kolor to 6k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna odmowic zajrzenia do bagaznika, ale nie pod maske.

Masz prawo odmówić zajrzenia do bagażnika ale ON ZWYCZAJNIE NIE MA UPOWAŻNIENIA NA ZAGLĄDANIE POD MASKĘ! A skąd on może wiedzieć czy takie xenony mają homologację czy nie? Co to, inżynier mechanik, rzeczoznawca czy jaka cholera!? Może co najwyżej skierować na obowiązkowe badanie techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle koledzy to POLICJANT NIE MA PRAWA ZAGLĄDAĆ POD MASKĘ AUTA!!! Nie ma takiego upoważnienia. To tak samo jakby miał ochotę wejść to waszego domu sprawdzić czy wszystko w porządku od tak sobie bo jest dzielnicowym. Tylko ludzie nie zdają sobie sprawy z tego. A to że zobaczy nieprawidłowość bo się maskę odkryło to już reaguje jak mu się podoba.

 

Witam koledzy, myślę że policjant ma prawo zajrzeć i pod maskę i do bagażnika niestety,gdyby tak nie było to przemytnicy mieli by labe he he :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to może zajrzeć do bagażnika do godziny 22 po już nie bez nakazu przeszukania jakoś tak to było..kwestia ze jeśli zarząda trójkąta to i tak otwierasz bagażnik...

co do ksenonów to chyba właśnie muszą mieć poziomowanie i spryskiwacze obowiązkowo

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że xenony muszą mieć obowiązkowo spryskiwacze i samopoziomowanie.

W nawiązaniu do mojej wczesniejszej wypowiedzi, żebyście nie zrozumieli, że ja jestem za innymi rozwiązaniami.

Nieudolność policjanta nieumiejącego ocenić koloru żarówki bez jej wyjęcia jest wręcz żenująca. Taki fachowiec powinien buraki tarmosić, a nie dbać o bezpieczeństwo na drogach.

Niemniej ja też dla zasady wlepiałbym po 5 stówek za wieś-xenony. Ogólnie dla mnie bilans jest taki:

na plus - lepiej oświetlona droga (o ile nie są to szity typu 8-10k)

na minus - oślepianie innych, zwieśniaczenie ulubionej marki (jak widzę takiego w starym pasku, golfie, bmw, mercu..., to z politowaniem myślę, że się wsiok wylansował na maxa)

 

Największy błąd osób montujących HIDy jest taki, że myślą one, iż robią na innych wrażenie. A jest dokładnie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli lampy są ustawione dobrze, a szkła są w dobrym stanie to HIDy w soczewkach NIE OŚLEPIAJĄ!

Wynika to z zasady działania soczewki. Wystarczy że szkło jest porysowane lub brudne i wówczas światło z takiej lampy oślepia.

Śmigam na HID'ach i wielokrotnie mijałem się ze swoim autem by sprawdzić czy przypadkiem nie oślepiam jadących z naprzeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, dla mnie soczewki czy nie - to nie jest oryginalna instalacja a skoro oryginalnie musi być samopoziomowanie, spryskiwacze etc. to widocznie coś w tym jest. Ostatnio miałem bardzo "ładny" przykład stodołowych ksenonów, gość jechał za mną i w prawym lusterku światła z reflektora nie było widać prawie wcale za to patrząc w lewe wypalało mi oczy i było nawet widać łunę bijącą w niebo więc gość miał to pozakładane tak, że nie wiem jakim cudem cokolwiek widział na drodze skoro jedna lampa w asfalt a druga w niebo. Teraz popatrzcie na to z innej strony - wszelkiej maści magnetyzery, magiczne tuning filtry stożkowe dodające 50 koni też mają patenty, homologacje, testy Auto Świata ale czy założylibyście coś takiego do swojego samochodu ? bo ja nie, niestety my Polacy mamy to do siebie że każdy z nas jest mechanikiem, elektrykiem, doktorem, hydraulikiem, budowlańcem i cholera wie jeszcze czym więc przecież wiemy lepiej od inżynierów którzy takie rzeczy tworzą i rzeczywiście wiedzą "z czym to się je".

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że HIDy na soczewkach nie oślepiają. Dopóki jedziemy po prostej drodze i autem nieobładowanym.

Większość ludzi nie wie, że ma pokrętło regulacji świateł, którego nalezy używać przy załadowanym aucie.

 

Nic nie zmienia faktu, że jak widzę w niemłodym aucie zełon bez sprysków (niew mówimy o autach z USA), to budzi to moje politowanie i uśmieszek kpiny. Jeśli na takich reakcjach zależy właścicielom HIDów, to ok. A jeśli mają opinie innych gdzieś, to i mi to nie przeszkadza, o ile jadąc właśnie za mną - jak trafnie pisze kolega - nie wypala mi światłami dziury w mózgu.

 

Podobnie rzecz się ma z LED markerami (oczywiście tylko z nazwy).

 

Ja więcej tu nie będę pisał, bo o pseudo xenonach powiedziano już wszystko:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=117625

Najważniejsze z mojej wypowiedzi: karać za niekompletne instalacje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma prosta lub nie prosta droga do tego czy ksenon jest fabryczny czy dokladany?

 

Nie wiem po co pisac o swiatlach ustawionych w niebo - wtedy oslepiaja niezaleznie od tego czy jest HID czy nie.

Jedyny sensowny argument to spryski, tylko ze mnostwo ludzi ich po prostu nie uzywa bo nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigałem na HID'ach długo lecz miałem je zainstalowane w Maździe 323F. Barwa światła 6k wiadomo soczewka, starałem się wycierać klosze dość często (brak sprysku) przy załadowaniu tyłu ustawiałem pokrętłem światło tak aby nie świeciło wyżej jak zderzak poprzedzającego auta. Nikt mi ani razu nie mrugnął, przeglądy przechodziłem aż do pewnego czasu, gdy po prostu Policja skontrolowała. Co prawda w innym celu ale wszystko poszło w stan techniczny czyli Xenony.

Zrezygnowałem z tego wynalazku, założyłem zwykłe żarówki, po pierwsze mizerna widoczność na drodze, po drugie z niewiadomych przyczyn zaczęło się mruganie z przeciwka :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę poczytać o tym jak działa lampa z soczewką (którą większość e32/e34) posiada.

Ale jestes tajemniczy... O co Tobie chodzi?

Palnik ksenonowy ma bardziej punktowe zrodlo swiatla niz klasyczna zarowka, a wiec powinno byc lepiej, pod jednym tylko warunkiem, ze Chinole nie spartola roboty i umieszcza zrodlo swiatla we wlasciwym miejscu optyki reflektora. W swiatlach mijania E34 / E32 swieci zarowka H1 bez blendy, powinna odpowiadac palnikowi D2S.

Brak homologacji, poziomowania i myjki swiatel to juz inna bajka...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.