Skocz do zawartości

530d Klapki . a DPF


MateuszC

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Ostanio dostałem już nerw na dpf :evil:

 

Po zalaniu tego

http://www.motochemica.pl/produkty/preparaty/czyszczenie-filtra-czastek-stalych/dpf-super-clean/

 

Wymianie Oleju na nowy LL-04

I przejechaniu 1800 km do PL tekie cos:

Czyli żadnej poprawy.

Pojechałem do servisu Bosch/Pierburg i oni nie byli w stanie włączyć wypalania DPF stacjonarnego tylko to co sie wkółko włącza i niemoże dopalić podaczas jazdy.

Powiedzieli mi że mogą mi wywalić DPF za 1500zł i wstawią emulator :|

http://img515.imageshack.us/img515/2519/zdpf.jpg

By yendrek at 2012-06-19

 

Więc się normalnie wkóżyłem już bo wydałem około 2000zł na rożne czujniki i chemie do czyszczenia i srubki i inne pierdy i żadnej poprawy :!:

 

Zdecydowałem że go wywale w cholerę.

Znajomemy mechanik mi to dziadostwo wyjął i wytłukł wkład.

Wkład był z pozoru czysty ale po dokładniejszych oględzinach było widać wśrodku w części kanalików sadzę która niepotrafiła się ani doczyścić ani dopalić.

 

PO wywaleniu

http://img32.imageshack.us/img32/4855/bezdpf.jpg

By yendrek at 2012-06-19

 

A więc spostrzeżenia:

 

Zmian dzwięku wydechu brak

Na postaoju podczas gazowania czy na jałowym biegu wogóle nie kopci.

Podczas jazdy nie widać nic żeby kocił

Jechał kolega za mną ja było moje auto nagrzane w nocy i mówił że nie kopci.

Mój tato jechał za mną rano jak silnik nienagrzany był to mówil że czasami jakiś szary dymek widział.

 

I najważniejsze niema żadnych komunikatów ani na desce ,Idrivie czy w DIS !

 

Błędy były w DIS tylko takie jak cały wydech był ściągniety ze jest za duża przepustowość i sugerował dis ze moze nie ma DPF ale na desce czy idrive nic nie było.

Natomast z wydechem założonym stawia minimalny opór powetrza i nie generuje żadnych błędów

 

Przejechałem już 2300km i nic

 

I teraz super ważna rzecz mniej pali. Na baku robie ponad 1400km na trasie bak 88 litrow.wychodzi na to ze spalanie spadało około 0,5-1,0 litra na 100/km

NO i silnika nie zarzynam rozcieńczonym olejem.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.W niedziele z nudow sprawdzilem co tam u mojego dpfa :D i wyszlo takie cos

http://img233.imageshack.us/img233/8131/p1010899os.jpg

Troche sie przestraszylem z tak przypchany,bo jak sprawdzalem ostatnio to na wolnych bylo 5,9mbar :shock:

Od razu uruchomilem procedure dopalania i na autostrade,po kilkuset metrach zaczal sie wypalac dpf,co bylo slychac.Jechalem ok.20min,130km/h na tempomacie,az przestal glosniej chodzic i sie wypalil.Pod domem od razu odczyt czy jest poprawa i wyszlo tak

http://img135.imageshack.us/img135/8587/p1010898v.jpg

Czy aby nie za slabo sie wypalil? Sprawdzal ktos to u siebie zaraz po wypaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja uwazam ze dpf jak i klapy to rzecz zbedna, to przez zielonych (ekologow, nie mylic z ufo ;) ). wkladaja lapy tam gdzie nie maja, psuja tylko auta.

twoja sprawa czy masz klapy i dpf-fap.

klapy nijak nie maja sie do dpf.

jedno i drogie trzeba wymieniac na nowe lub usunac z auta po zuzyciu.

osobiscie usuwam dpf z roznych marek aut.

a tak na marginesie to dpf przy bardzo malych trasach - miasto, szybko sie zapieprza i trzeba wymieniac. ma sens jak robisz trasy i ma sie gdzie ten dpf wypalic.

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja uwazam ze dpf jak i klapy to rzecz zbedna, to przez zielonych (ekologow, nie mylic z ufo ;) ). wkladaja lapy tam gdzie nie maja, psuja tylko auta.

twoja sprawa czy masz klapy i dpf-fap.

klapy nijak nie maja sie do dpf.

jedno i drogie trzeba wymieniac na nowe lub usunac z auta po zuzyciu.

osobiscie usuwam dpf z roznych marek aut.

a tak na marginesie to dpf przy bardzo malych trasach - miasto, szybko sie zapieprza i trzeba wymieniac. ma sens jak robisz trasy i ma sie gdzie ten dpf wypalic.

Nic nowego prawie większość o tym wie tylko co robić żeby nic nie wycinać a jezdzić i nie myśleć o tym że muszę przegonić klamota żeby DPF wypalić, chociaż u mnie to nie pomogło :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozesz kupic poloneza i zmienic forum. hahaha

(zart, nie obrazaj sie)

ja u siebie wywalilem klapy, a gdybym mial dpf tez bym wywalil, w ogole duzo bym wywalil, ale oficjalnie to żonki mojej auto. ;)

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozesz kupic poloneza i zmienic forum. hahaha

(zart, nie obrazaj sie)

ja u siebie wywalilem klapy, a gdybym mial dpf tez bym wywalil, w ogole duzo bym wywalil, ale oficjalnie to żonki mojej auto. ;)

Z tym polonezem to nie głupi pomysł,ostatnio jak byłem w ASO dwóch pracowników głośno myślało jak to ze starszymi autami było fajnie,żadnej elektroniki i innych cudów i auta kulały aż miło :mrgreen: Klapy i DPF wywalone :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozesz kupic poloneza i zmienic forum. hahaha

(zart, nie obrazaj sie)

ja u siebie wywalilem klapy, a gdybym mial dpf tez bym wywalil, w ogole duzo bym wywalil, ale oficjalnie to żonki mojej auto. ;)

Z tym polonezem to nie głupi pomysł,ostatnio jak byłem w ASO dwóch pracowników głośno myślało jak to ze starszymi autami było fajnie,żadnej elektroniki i innych cudów i auta kulały aż miło :mrgreen: Klapy i DPF wywalone :cool2:

 

zaraz bedzie off topic

ale bysmy kupili polaji za pieniadze ze sprzedazy beemek ;)

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
@yendrek możesz napisać jak sytuacja se przedstawia z dpf po takim czasie. Widzę że ne masz już e60 ale czy miałeś jakieś spostrzeżenia po usunięciu dpf bez grzebania w kompie i jak z olejem czy nadal przybywal, bo się zastanawiam co zróbcie u siebie. Inpa już mi pokazała jakiś błąd dpf i myślę o najlepszym rozwiązaniu.
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeszcze nie ingerowałem w zmiane softu

 

Tak sa bledy ale dopiero po dłuższym czasie samochód orintuje sie ze jest zaduzy przepływ spalin ale tylko tyle.

Jest to błęd tylko widoczny po podłączeniu sie pod obd.Na desce nic nie ma na ten temat.

 

NIe ma wyczuwalnych zmian,podobno ma byc 5 koni wiecej.

Duzo mniej pali - okolo 1.5 litra na 100/km

 

Soft bede musial zrobic kiedys bo czasami mi sie wlacza dopalnaie dpf ale duzo zadziej niz jak mialem dpf.

No i olej mi nie rosnie.Bo wczesniej wkolko mi sie dopalal dpf i olej rosl szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yendrek czy samo usunięcie wkładu jest jakimś skomplikowanym zabiegiem( czy ciężko jest go wydlubac, dostęp itd) i czy musiales wymieniać jakieś śruby albo uszczelki? chcialbym zrobic to sam. u mnie dopalanie włącza się co chwilę nawet przy prędkości 10 km/h no i oleju mi ciągle przybywa przez to prawdopodobnie a nie chcę mieć późniejszego problemu z turbo lub czymś innym na co ma wpływ złe smarownie rozrzedzonym olejem.
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak wiecie koncowki w e65 sa na doł. chyba ze macie alpine B7 :mrgreen:

wiec niewidac ze sa przykopcone wewnatrz -a sa,wczesniej byly czyste.

 

Przeglad mam za miesiac.Ale nie powinno byc problemu bo obowizek posidanie dpf w uk jest dopiero dla samochodow po 2008 roku produkcji

To tylko niemcy tacy do przodu sa z pseudo ekologia.

pisze pseudo ekologia bo jak wytlumaczyc to ze auto trzeba przeganiac na trasach -to ja jestem dla auta czy ono dla mnie?

i pali 1.5 litra wiecej na 100/km

 

Jak mialem e60 z dpf czy e65 jeszcze z dpf to dodawal mi na przegladzie Advisory note ze uklad wydechowy za czysty zeby zarejestrowac w maszynie do mieżenia Diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja chcialem dodac cosik o klapkach kolektora... Niestety mam to tylko po niemiecku z ksiazki kumpla co pracuje w salonie BMW jako Mechanik samochodowy...

 

Czyli opis gdzie znajduja sie te klapki i jak pracuja!

 

-Zamkniete sa przy niskich obrotach i niskich dawkach paliwa

 

Generalnie sa otwarte kiedy:

- ciesz chlodzaca < 15 °C lub

-temeratura zasysana < 15 °

 

Najlepsze na koncu.

W przypadku kiedy klapki mechanicznie blokuja sie w otwartej pozycji:

Gorsze emisja spalania/spalin na niskich obrotach silnika.

 

W przypadku kiedy klapki blokuja sie w zamknietej pozycji:

10% spadku mocy na wysokich obrotach silnika

 

Dziwi mnie tylko ze co niektorzy pisza tutaj o spadku mocy przy niskich obrotach ???

 

 

A tutaj orginal z ksiazki:

Drallklappensteuerung DDE5.0

Die steuerbaren Drallklappen befinden sich in den Tangentialkanälen der Sauganlage und werden abhängig vom Betriebszustand geschlossen oder geöffnet. Unter folgenden Bedingungen werden die Drallklappen geschlossen:

 

bei niedrigen Drehzahlen und Einspritzmengen (kennfeld-gesteuert)

 

Die Drallklappen bleiben generell geöffnet, wenn:

 

die Kühlmitteltemperatur < 15 °C ODER

 

die Ansauglufttemperatur < 15 °C ist.

 

Fehlerauswirkungen

Wenn Drallklappen in offener Stellung klemmen: Abgasverhalten verschlechtert sich in unteren Drehzahlbereichen, sonst keine Auswirkung.

 

Wenn Drallklappen in geschlossener Stellung klemmen: Leistungsverlust von ca. 10 % bei höheren Drehzahlen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, udalo mi sie dzieki Wam wymusic wypalenie czasteczek stalych programem Dis. Po 20 min jazdy i kilku km dalej procedura zakonczona.

I gdzie teraz moge sprawdzic cisnienie na dpf? Chcialem sprawdzic jak miewa sie owy pacjent. Pomocy Panowie, dajcie jakas info plis ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek to przeszedl mi przeglad bez dpf bo wartosci ktore sprawdzaja to współczynnik absorpcji.

 

Test limit applied: 1,50 1/m

 

Absorption coefficient: 0,95 1/m

 

 

a z dpf bylo

 

Absorption coefficient: 0,09 1/m

 

:8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawostek to włącza mi dopalanie rowno co 3 tygodnie.

uparciuch jeden i trzeba sie przejechac z 30 minut 110km/h i sie wylacza.

jak sie nie przejade to za kazdym razem jak sie auto nagrzeje to wlaczy sie dopalanie i tak wkolko codziennie poki sie nieprzajade te 30 minut 110 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hello

 

 

Do auta bez dpf trzeba wykasowac instrukcje sterowania w ECU (u jakiegoś tunera) ja zapłaciłem w uk 150 funtów.

Jak zostanie instrukcje starownia dpf w ECU to bedzie i tak sie wypalal co 3 tygodnie.

 

czujnik wpiety zeby nie bylo błędu w DDE

 

oleju nie przybywa

nawet troszkę ubywa :D tak jak poinno być.

Po wywalaleniu dpf miałem stan oleju na połowie bagnetu.Dolałem od wywalanie DPF 0.7 litra.

auto mniej pali. około 1 litra

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hello

 

 

Do auta bez dpf trzeba wykasowac instrukcje sterowania w ECU (u jakiegoś tunera) ja zapłaciłem w uk 150 funtów.

Jak zostanie instrukcje starownia dpf w ECU to bedzie i tak sie wypalal co 3 tygodnie.

 

czujnik wpiety zeby nie bylo błędu w DDE

 

oleju nie przybywa

nawet troszkę ubywa :D tak jak poinno być.

Po wywalaleniu dpf miałem stan oleju na połowie bagnetu.Dolałem od wywalanie DPF 0.7 litra.

auto mniej pali. około 1 litra

pozdro

 

Hej.

Również jestem w uk i ciezko mi znaleźć kogos konkretnego. Moglbys mi napisac gdzie byles( jakiego tunera jakiś Adres, nazwa) i czy jestes zadowolony z uslugi?

Pozdro

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz mieć to zrobione profi zgłoś się tu:

http://www.BMconversions.co.uk

...wiem co mówię, przez ostatnie 2 lata widziałem sporo robót/programów zrobionych na tamtym rynku, powiem krótko MASAKRA, więc dzwoń i się umawiaj :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello

 

 

Do auta bez dpf trzeba wykasowac instrukcje sterowania w ECU (u jakiegoś tunera) ja zapłaciłem w uk 150 funtów.

Jak zostanie instrukcje starownia dpf w ECU to bedzie i tak sie wypalal co 3 tygodnie.

 

czujnik wpiety zeby nie bylo błędu w DDE

 

oleju nie przybywa

nawet troszkę ubywa :D tak jak poinno być.

Po wywalaleniu dpf miałem stan oleju na połowie bagnetu.Dolałem od wywalanie DPF 0.7 litra.

auto mniej pali. około 1 litra

pozdro

 

Hej.

Również jestem w uk i ciezko mi znaleźć kogos konkretnego. Moglbys mi napisac gdzie byles( jakiego tunera jakiś Adres, nazwa) i czy jestes zadowolony z uslugi?

Pozdro

nie ma problemu z usunięciem DPFA jak i zrobieniem softu , rynek remappingu w UK to rzeczywiscie masakra i ceny tez ;)

ja jestem z Leicester ale dojeżdżam w każde miejsce w UK , jak chcesz to dam namiary w UK na zadowlonych klientów , ceny mam normalne 120F DPF w tym modelu jesli chcesz razem z remappingiem dogadamy się ...

mój numer

Edytowane przez TC

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodze sie, ze znalezienie kogos rzetelnego do usuniecia filtra czastek stalych na wyspach to nie lada zadanie. Tak jak koledzy powyzej wspomnieli tunerzy tutaj maja bardzo kiepskie podejscie nie tylko do ‘wycinania’ funkcjonalnosci DPF z oprograowania sterownika ale takze do chiptuningu. Zdziwilibyscie sie ile ‘duzych’ firm tuningowych robi pliki ‘procentowe’ bez rzadnych testow na chamowni. Kupuja rolki tylko po to aby postawic w rogu, zrobic zdjecia I udawac ze sa profesjonalistami. Tutaj wszystko jest robione na czas.. Im wiecej w ciagu dnia tym lepiej. A jesli jakis problem, to klient niech sie martwi.. ot taka polityka niestety w wiekszosci firm.

 

Z drugiej strony widzialem tez ‘instalatorow’ ktorych stac na rolki np. Mustanga ktorzy dokonali zakupu tylko po to by ukryc fakt tego ze chiptuning ktory oferuja to totalny smietnik.. no bo przeciez nie jest tak ciezko przeklamac odczyt hamowni..

 

W tej branzy trzeba uwazac I opierac sie na wypowiedziach klientow a nie tylko zapewnieniach wlascicieli firm. Niestety szkoda ze znaczaca czesc klientow sugeruje sie cena, gdzie przewaza tendencja ‘im taniej I szybciej tym lepiej’ a nie rzetelnosci wykonania pracy.

 

Wszystkim tym ktorzy borykaja sie z zapchanym filtem polecam zapoznanie sie z tematem co dzieje sie w silniku przy dlugiej eksploatacji w warunkach znacznie zwiekszonego cisnienia w wydechu.. jak turbina wytrzymuje ciagle nadcisnienie I znacznie podwyzszone temperatury bedac przy tym smarowana rozrzedzonym olejem, co dzieje sie z wnetrzem EGRa, kolektora dolotowego, elementami sterowania turbina, jak wiekszosc czastek stalych ktora zamiast opuszczac silnik ciagle ladowana jest pod cisnieniem spowrotem do silnika. W Mazdach wysoki poziom rozrzedzonego oleju poddany cisnieniu z wydechy powoduje przecieki z kazdej uszczelki jaka tylko jest, cieknie spod pokrywy zaworow, wokol wtryskow, spod walkow.. A przypadki zatartych silnikow bo wlasciciel ignorowal fakt ze jezdzi na ropie w misce olejowej to przeciez w cale nie takie niespotykane.

 

Pomyslcie dwa razy czy jest sens ciagle jezdzic do warsztatu na regeneracje (czyt. przegrzewanie swojego turbo i rozrzedzanie oleju J ) i wydawanie pieniedzy na cos co i tak na dluzsza mete nie rozwiaze problemu.. filtr i tak sie zapcha.

 

Co do tanich uslug usuawania filtrow to jest to temat rzeka. Z tego co zauwazylem to ceny uslug leca w dol prawie na leb na szyje bo kazdy walczy o klienta. Owszem, DPFa kazdy moze wyrwac, poczytac cos na forum kupic klona I cos tam wgrac od 5dniowego tunera samouka z forum ktory zapewnia lamanym angielskim ze wsio bedzie wporzadku. Prosze sobie odpowiedziec na pytanie, czy chcielibyscie wybrac sie w trase przez Europe z przedmuchem w wydechu gdzie cala Wasza najblizsza rodzina podtruwa sie spalinami bo skusiliscie sie na uslugi firmy w ktorej albo nie potrafia dobrze spawac albo wlasciciel szkoduje paru zlotych na uszczelke powiedzy puszkami wydechu? Tanie ‘przerobienie’ oprogramowania sterownika silnika tez moze Was niemile zaskoczyc. Wielu ‘domowych tjunerow-samoukow’ uzywa niesprawdzonych rozwiazan od podobnych kolegow-forumowiczow lub ‘przeciagaja’ pliki przez programy-automaty ktore albo nie wylaczaja wypalania lub dawek rozgrzewajacych, albo jescze gorzej wywalaja cale tablele bledow I diagnostyka nigdy juz nie dziala. Powiedzmy auto cierpi na wadliwy zawor sterowania turbina, bledu nie ma wiec mechanicy wymieniaja przeplywke, egra, przepustnice, czujniki.. itp.. probujac znalezc powod ale bez rezultatu.. wlasciciel wyrywa wlosy I zanosi sie ze sprzedaza auta po kosztach.. a ktos kto robi DPFy tak jak nalezy jest w stanie odnalezc oryginalny program, wgrac, zrobic poprawna diagnostyke, naprawic usterke a potem poprawnie zmodyfikowac program pod wycinke DPFa.. I tak usterka kosztujaca normalnie 150zl kosztuje wlascieciela 2000zl.. czy jest sens oszczedzac na tanim przerobieniu oprogramowania sterownika? Sami zadecydujcie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tokiem myślenia powinienem brać w UK 500 F albo 2000 zl wtedy moja usługa będzie bardziej profi ?

Poza tym zbieg okoliczności ze kolega pierwszy post napisał akurat tutaj ....:) nick też bardzo wskazujący na reklamę z poprzednich postow....:)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktos kto robi DPFy tak jak nalezy jest w stanie odnalezc oryginalny program, wgrac, zrobic poprawna diagnostyke, naprawic usterke a potem poprawnie zmodyfikowac program pod wycinke DPFa.. I tak usterka kosztujaca normalnie 150zl kosztuje wlascieciela 2000zl.. czy jest sens oszczedzac na tanim przerobieniu oprogramowania sterownika? Sami zadecydujcie..

 

Dokładnie dlatego też zapraszamy do nas :) Czytanie wartości procentowego wypełnienia zaworka to dla nas nie problem :lol: Zresztą jeszcze żaden klient po wycince programowym i zarazem mechanicznym nie był niezadowolony. A przynajmniej 3-4os w tygodniu ogarniamy z DPF :D

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.