Skocz do zawartości

530d Klapki . a DPF


MateuszC

Rekomendowane odpowiedzi

\Reasumujac , kto i ile km przejechal samochodem w takiej konfiguracji ? ( DPF , wywalone klapki) nie interesuja mnie przypadki bez dpf , bo to juz ustalilismy roznica nie warta ryzyka czy tez 2k zl. Jeszcze mam jedno pytanie , czym zatkam te dziury po blaszkach ? Boje sie troche zniszczenia DPF , to tez koszta a jezdze w 90% po miescie .

 

Pozdrawiam Mateusz

 

w głowicy sa po 2 otwory na cylinder jesli chodzi o dolot. Do ok 2 krpm klapki te w prostokątnych otworach są zamkniete, potem się otwierają. Dzialają zero jedynkowo, albo otwarte albo zamkniete, nie ma pozycji pośrednich.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Jedynym minusem jaki mi przychodzi do głowy jest możliwośc wyłapania mandatu w niemczech ,jak nas przytną z okopconą rułą i sprawdzą w dow.rej. rok prod. samochodu

 

Okopcona rura wydechowa robi się tak samo po czyszczeniu chemicznym DPF-a tak że nie mogą na to patrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym minusem jaki mi przychodzi do głowy jest możliwośc wyłapania mandatu w niemczech ,jak nas przytną z okopconą rułą i sprawdzą w dow.rej. rok prod. samochodu

 

Okopcona rura wydechowa robi się tak samo po czyszczeniu chemicznym DPF-a tak że nie mogą na to patrzeć.

 

Są wyposażeni w mobilne analizatory spalin. A tak z ciekawostek dowiedziałem się , że jest nowy znak europejski zabraniający wjazdu na dany teren aut niewyposażonych w DPF.Są to przeważnie stare centra miast (rynek , starówka itp.)

Tu można trochę poczytać http://www.polskicaravaning.pl/pl/artykul/2193/strefy-ekologiczne-spaliny-normy-plakietki

Edytowane przez Kaczy123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wlasnie wywalilem te zaslepki

 

Tu leżą w podełku

http://img406.imageshack.us/img406/5662/imag0886.jpg

Stare klapki założone

http://img14.imageshack.us/img14/2708/imag0885.jpg

I ogólny widok z pracy

http://img853.imageshack.us/img853/286/imag0888.jpg

 

Wstawiłem klapki stare bo mają dopiero 126000 km wiec po ogólnym oczyszczeniu i oględzinach wyglądają ok.

 

Zrobiłem tak bo mam problem z błędem: "particle filter regeneration too frequent" i mi olej w kółko rośnie.

 

i DIS na to że to wina może niesprawnych klapek lub innych rzeczy.

Wiec wszytko inne działa a klapek nie było.

 

Nie potrafię stwierdzić czy to na pewno przez klapki bo jak kupiłem auto nie działała klapa gasząca która jest potrzebna do zainicjowana do wypalania DPF

A akurat wstawiłem nową klapę gaszącą i wywaliłem klapki w tym samym czasie.

 

Więc testuje czy błąd się pojawi czy nie.

Jak nie to muszę kupić nowy kolektor.

 

Jak się błąd pojawi to mam lipę bo pomysły mi się skończyły.

 

Dziwne jest to że w e60 525d po wywaleniu klapek żadnych błędów nie było a auto mając przejechane 220000km DPF miało jak nowy-sprawdzałem w DIS

 

Myślę ze e65 730D generuje więcej sadzy bo jest ciężkim pojazdem wiec te klapki poprawiają jednak znacząco wydajność układu.

 

:mad2:

 

 

Po 1 tyg od uruchominia spowrotem klapek zmieniłem olej na LL-04 Shell Helix Ultra Platinium cośtam

 

I sprawdziłem przy okazji kasowania inspekcji oleju czy komunikat o za częstej regeneracji się pojawił.

 

I na razie go nie ma !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jedynym minusem jaki mi przychodzi do głowy jest możliwośc wyłapania mandatu w niemczech ,jak nas przytną z okopconą rułą i sprawdzą w dow.rej. rok prod. samochodu

 

Okopcona rura wydechowa robi się tak samo po czyszczeniu chemicznym DPF-a tak że nie mogą na to patrzeć.

 

Są wyposażeni w mobilne analizatory spalin. A tak z ciekawostek dowiedziałem się , że jest nowy znak europejski zabraniający wjazdu na dany teren aut niewyposażonych w DPF.Są to przeważnie stare centra miast (rynek , starówka itp.)

Tu można trochę poczytać http://www.polskicaravaning.pl/pl/artykul/2193/strefy-ekologiczne-spaliny-normy-plakietki

 

Czy policji w DE chodzi o normy spalin ? Bo jeśli tak to te silniki diesla spełniają EU 4 bez filtra DPF, np. BMW E90 mozna było kupić w salonie bez DPF-a w latach 2007, 2008.

 

PS. Wydaje mi się że problemy w niemczech bez DPF-a będą miały samochody które powinny spełniać EU5 a nie EU4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem z olejem zaczął się przed wywaleniem klapek,parę miesięcy po zakupie auta(listopad grudzień 2010),po prostu germaniec śmigał po autostradach.Po wywaleniu klapek(kwiecień 2011) i naprawie pompy(czerwiec 2011) problem z olejem nie zniknął. Tydzień temu DPF został usunięty przy przebiegu ok.149 tyś km. Koleś który mi to robił powiedział że filtr był jeszcze spoko,więc wywalenie klapek nic nie pogorszyło w DPFie.A klapki wywaliłem dlatego że mi w E39 3.0d urwała się klapka na 3ym cylindrze i narobiła totalnego bałaganu,motor do wymiany :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...DPF został usunięty przy przebiegu ok.149 tyś km. Koleś który mi to robił powiedział że filtr był jeszcze spoko,więc wywalenie klapek nic nie pogorszyło w DPFie...

tylko ile zrobiles kilometrow od wywalenia klapek do wywalenia DPF?

...klapki wywaliłem dlatego że mi w E39 3.0d urwała się klapka na 3ym cylindrze i narobiła totalnego bałaganu,motor do wymiany :mad2:

przy jakim przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...Czy policji w DE chodzi o normy spalin ? Bo jeśli tak to te silniki diesla spełniają EU 4 bez filtra DPF...

Wydaje mi sie ze normy spalin to jedno a zadymienie (czastki stale) to drugie.

 

Ok tylko skoro E90 z roku 2007, 2008 wychodziło również bez DPF-u to widocznie nie jest to wymagane i policja w DE nie może karać za cząstki stałe (sadza) samochodów z EU4, natomiast przy EU 5 już nie można dymić. http://motolokalizator.pl/aktualnosc/19/filtr_czastek_stalych_fap___dpf_-_kosztowna_niespodzianka_w_twoim_dieslu.html

 

PS. A po drugie w UK BMW z wyciętym DPF-em przechodzi rygorystyczne kontrole na przeglądzie MOT tak że wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Klapek nie mam od marca tego roku,a DPF 2miesiace temu byl sprawdzany na diagnostyce i okazal sie w [bAD] stanie.Jedyne co potwierdzam to slabszy chyba jest ciag na dolnych obrotach ale sam nie wiem czy to zludzenie czy faktycznie tak jest.Jak zrobie wiecej mil w takim zestawieniu to bede mogl cospowiedziec.Druga rzecz co mi sie wydaje po zdjeciu klapek to silnik inaczej warczy....bardziej rasowo :wink:

 

 

kolego a jak sprawdzic w jakim stanie jest DPF?

kupiłem autko gdzie podobno klapki sie zerwaly i rozsypaly turbo i podobno poprzedni wlasciciel juz to zrobil w jakims warsztacie regeneracja turbo + przymocowanie tych klapek .Czy jest mozliwosc w jakis sposób to sprawdzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zabrałem się w końcu i wyciągnołem dpf bo zawsze pokazywał ze jest 50% zapchany i się wkółko regenerował ale nigdy do końca,zawsze do 50%

DIS:PARTICLE FILTER REGENERATION TOO FREQUENT

i olej rósł.

http://img23.imageshack.us/img23/8833/stalkbeladen.png

By yendrek at 2012-04-19

http://img94.imageshack.us/img94/1571/particleerror.png

By yendrek at 2012-04-19

Kupiłem taki płyn do zalania wyciągniętego DPF

 

http://img690.imageshack.us/img690/629/imag1175.jpg

By yendrek at 2012-04-19

http://img576.imageshack.us/img576/2517/imag1176.jpg

By yendrek at 2012-04-19

 

Zatkałem wylot z dpf płytką laminowaną i kawałkiem gumy z dętki rowerowej jako uszczelka.

http://img259.imageshack.us/img259/2862/imag1174j.jpg

By yendrek at 2012-04-19

 

Filtr od strony silnika.

http://img441.imageshack.us/img441/2449/imag1171.jpg

By yendrek at 2012-04-19

http://img546.imageshack.us/img546/3919/imag1170n.jpg

By yendrek at 2012-04-19

 

Według mnie nie wyglądał najgorzej.

 

Okazało się że 3 litry za 80zł butelka 1 litr, to zamało.Z 5-6 litrów trzeba.

Dpf trzeba tym płynem napełnić i zostawić na 10 godz potrząsając co jakiś czas dpfem.

Żeby go wyczyścic tymi 3 litrami co miałem ,wylewałem płyn i go fitrowałęm z kawałków sadzy i wlewałem z powrotem.

Na koniec trzeba wypłukać płyn ciepłą wodą.

 

Ale z powodu małej ilości płynu stwierdziłem że przyda się myjka ciśnieniowa.

Dopiero po jej zastosowaniu wyleciało więcej sadzy i leciała czysta woda.

 

Efekt końcowy:

http://img99.imageshack.us/img99/8591/imag1181.jpg

By yendrek at 2012-04-19

http://img705.imageshack.us/img705/2235/imag1182.jpg

By yendrek at 2012-04-19

http://img69.imageshack.us/img69/6079/imag1186.jpg

By yendrek at 2012-04-19

 

 

Zanim założyłem Dpf sprawdziłem auto Disem pod kątem błędów bo podejrzewałem że może uszkodzony jest czujnik ciśnienia w układzie wydechowym który mieży stopień zapełnienia.

 

Oto co pokazał Dis bez DPF:

http://img7.imageshack.us/img7/3474/imag1187.jpg

By yendrek at 2012-04-19

 

Żadnych błędów na IDRIVE czy zegarach,tylko dis error ze za małe ciśnienie w układzie wydechowym-sugeruje brak dpf lub inne uszkodzenie i zaleca test układu DPF.

Samochod bez układu wydechowego za katilzatorem chodzi troszke tylko głośniej-coś jakby sportowy wydech.Nic nie kopci nawet przy mocniejszym depnięciu gazu :shock:

Dziwi mnie ta wartość na odcięciu zapłonu 120.9 mbar ??? To więcej niż przy założonym DPF po czyszczeniu,czy to tak ma być???

 

Trzeba kupić uszczelki nowe DPF przód i tył + 8 śrób i nakrętek - koszt około 100zł w bmw

I już z założonym po czyszczeniu DPF:

http://img208.imageshack.us/img208/1504/imag1188b.jpg

By yendrek at 2012-04-19

 

Po założenu żadnych błędów w dis,tylko auto kopciło na biało-wypalało wilgoć z dpf.

Po 20 min przestało kopcić.

 

Za tydzien sprawdze w jakim stanie jest DPF bo zaraz po zalozeniu byl mokry i kopcił wiec chyba miał niższa przepustowość :?

 

Jak nie wywali znowu komunikatu że za często się regeneruje to zablokuje klapki w pozycji otwarte ściskając wężyk od podciśnienia na stałe.

Po około 2 tyg sprawdzę samochód Disem i jak nie będzie błędów dalej to wywale klapki-a jak będą błędy to kupie nowy kolektor :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego po tym Disie widze że masz wszystko ok :cool2: Ja sprawdzałem swoje wartości wczoraj wieczorkiem są mniejsze ale i twoje wyglądaja pozytywnie glowa do góry :D Ps.też nie mam klapek i jest wszystko :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.Grzebalem troche dzis disem i u mnie jest tak

http://img571.imageshack.us/img571/1150/img0226l.jpg

Filtra nigdy nie wypalalem disem, przelot 222kkm,klapki usuniete,mysle ze jest jeszcze ok.Co sadzicie koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez wymieniałem termostat około 8 miesięcy temu,u mnie tem około 91 stopni trzyma równo.

 

No macie niskie to ciśnienie tam rzeczywiście.

Fajnie że coś piszecie chłopaki bo myślałem że topic już zdechł :mrgreen:

 

Sprawdze jutro dpf i napisze co u mnie po wyschnięciu.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.