Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Malo napisales gdzie ta rdza dokladnie i jak gleboko...

Ewentualnie przyjrzyj sie produktom z serii Valvoline Tectyl - tanie nie sa, ale moze znajdziesz cos dla siebie.

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano

mój sposob - papier scierny i ostry srobokret - dobrze wyczyszczenie powierzchni ( do gołej blachy - to połowa sukcesu !!!) - potem odłuscic powierzchnie - na to najlepsza jest minia z dodatkiem ołowiu ( ktorej niestety nie produkuja chyba ) , albo minia okretowa ( używana na statkach - mój wojek jest w marynarce ) - jest rewelacyjna -mój ojciec pomalował nia ogrodzenie jakies 15 lat temu i do tej pory nikt z nim nic nie robił i nie rdzewieje ........ na minie farba w kolorze nadwozia.......

 

ale ostatnio mój ojciec kupił nowy preparat - nie pamietam jak sie nazywa - ale jest czarny i jest bardzo gesty - jest rewelacyjny - szczegolnie na łączenia dwoch powierzchni ktore pracuja - farba po wyschnieciu robi sie jak twarda guma - jest zblizona do orginalnej konserwacji - rewelacja !!!! dla chcetnych moge sie dowiedziec jaka jest nazwa tego specyfiku :cool2:

Opublikowano

minia nadal jest w sprzedaży. przynajmniej u nas w jednym sklepie w krakowie puszka chyba 18zł i to za niecały litr. nie daj sobie wmówić że Unikor to to samo, unikor nie zawiera pokostu który jest właśnie całą tajemnicą minii ze przylega do gołej blach tak długotrwale. zgadzam się z xsilver"em że minia jest dobra- sam jej używam bo ojciec też pracował na warsztacie hee hee......

z tego co wiem to wszystkie podkłady powinno sie matowić papierem wodnym na mokro ale z minią nigdy tak nie robiłem zawsze bezpośrednio lakier na minie.

 

pozdrawiam :cool2:

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Opublikowano
wiem ze minia jest w sprzedaży - ale to jest zwykła - a wczesniej produkowali minie z dodatkiem ołowiu - była troszke lepsza od tej teraz.... minia jest swietna na płaskie powierzchnie - a na łączenia blach ktore pracuja ( minia wtedy peka i wpuszcza wode ) - najlepszy jest srodek ktory mam - musze znajsc puszke to podam nazwe :cool2:
Opublikowano

HiHi ja uważam, że domowy sposób to jest dobry żeby kotletów nasmażyć :lol:

Na poprzednim autku (Mazda 626) toczyłem nierówny pojedynek z bąbelkiem przez 12 miesięcy. Nie pomagało odczyszczanie do gołej blachy, farby podkładowe itp, itd :D

 

Dopiero wizyta w zakładzie lakierniczym przy okazji innej naprawy rozprawiła się z bąblem na dobre :D

 

A tak przy okazji nie znacie jakiegoś dobrego lakiernika w Krakowie :?: bo niestety zakłady lakiernicze czym starsze tym gorsze :mrgreen:

Moj lakiernik 5 lat temu robił autka super i mogłem go śmaiało polecać a obecnie :cry2:

Opublikowano

jak mój tato miał e-30 kilka lat temu to było u blacharza za Krakowem dokładnie w Węgrzcach lakier był idealnie położony ale było malowane pół auta niewiem jak on robi jakieś poprawki i za ile. ale właśnie w ten rejon powinienes podjechać, nie jest daleko 5 km od Opolskiej a po drodze jest kilka blacharzy, przy samej drodze.

dokładnego namiaru na tamtego blacharza niemam zreszta po tych kilku latach mogł sie zmienić. a jeśli szukasz naprawde jakiegoś od BMW profejonalisty to podjedź do Emis-u na Kotlarską i oni tam mają listę warsztatów godnych polecenia także blacharskich.

 

pozdrawiam

 

-----------------------------------------------------------------------

na takie poluje byle by tanie i kompletne a w przyszłości bedzie

diamant schwartz metalic

 

http://www.bmw-orr.org/uploads/galery/m94.jpg

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Ostatnio wypróbowałem Dinitrol RC900 (RC800 to to samo tylko bez sprayu). Na razie wygląda tak jak mówił sprzedawca - rdza poczerniała i nie wygląda już jak rdza ;) Ale minęły dopiero 2 tygodnie. Zobaczymy co będzie po zimie.
Opublikowano
Wypróbuj Brunox dobryśrodek wiąże się z rdzą :wink: , albo zrób to papierem ściernym podkladem i lakierem, z na to silikon, moj ojciec kupil ostatnio e34 gdzie na rantach nadoli facet zroil sobie takim silikonem czy tez gumą i naprawdę bardzo dobrze to wyglądai i nie ma tam rdzy i dlugo nie bedzie
Opublikowano
Tak jak pisze xsilver na rdzę jest dobra minia, ale ta której już chyba nie można kupić- z dodatkiem ołowiu. Właśnie z powodu szkodliwośći związków ołowiu przestali ją produkować a to właśnie ołów, podobnie jak cynk, zabezpieczał blachę przed korozją. Słyszałem też że ludzie stosują Hamerite na powierzchnie, na których już pojawiła się rdza i której nie można do końca wyczyścić np. papierem ściernym. Jedyny chyba skuteczny sposób usunięcia rdzy z zakamarków i wżerów to piaskowanie, ale nie każdy ma tą możliwość. Bardzo ważne jest też dokładne odtłuszczenie, o czym się nieraz zapomina, a po takim czyszczeniu papierem i sprawdzaniu ręką zostaje tłuszcz i sole mineralne z potu i podkład nigdy dobrze się z blachą nie zwiąże, a jak się zwiąże to i tak będzie rdzewieć.
Opublikowano

tak czy inaczej ma być środek antykorozyjny na OCYNK :idea:

 

sąsiad rok temy malował nieco podrdzewiały dach-blacha ocynk od dymu z komina,poskąpił i kupił farbę na rdzę-tylko zapomniał :?: ,że ma być na ocynk

 

teraz po roku 6 stów ładnie się łuszczy płatami :mrgreen:

Opublikowano
Ja na blotniku juz mam takie wrzery, ze juz chyba nic nie pomoze :(...ale uzylem czegos takiego bialego...wygladalo jak mleko, po nalozeniu na oczyszczona blache, robila sie momentalnie czarna :-O...brachol mowil, ze to sie wiaze z rdza...hmmm tam gdzie oczyscilem do czysta to rzeczywiscie nic narazie nie ma :). Ale tam gdzie juz sa wrzery zaczyna znowu wylazic... :cry2: , przemecze sie zime, kupie nowy blotnik i bede mial z glowy....

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Odkopie starocia chyba. Wrocilem dzisiaj z takiej malej wycieczki ale to mniejsza z tym i jakos tak sie przygladalem autu, i zobaczylem przy krawedzi maski w polowie jakies pecherzyki, podnioslem maska sprawdzilem jej brzegi i nie widac nigdzie jakiejs rddzy, jak cos moze rdzewiec pod lakierem? Czy to moze oznaczac ze ktos nie umiejetnie lakierowal? I rozumiem ze takie cos zlikwidowac mozna tylko traktujac papierem do goleh blachy i lakierowac na nowo ?? I wtedy wpadlem w panike i zaczolem sprawdzac auto do okola i jeszcze w paru miejscach mam przypadki nalotu rdzawegonp. na krawedzi bagarznika mam wytarty lakier i tam juz jest nalot , pod bagardzikiem zaraz przy uszczelce (tam gdzie sa silowniki itd schowane pod klapa) mam obity lakier do podkladu i tam tez widze rdze, jedyne co da sie robic to scierac papierem i lakierowanie...? ile za takie male bajery u lakiernika zabule. i czy bedze taniej jak juz zlece to przy lakierowaniu zderzakow ,progow i grila?

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

Ja kilka rudawych miejsc pomalowałem Brunoxem - co ważne w nim, to to, że łączy się z rdzą, przez co nie ma sytuacji kiedy rdza po tygodniu wyłazi spod lakieru, bo nie była całkowicie usunięta.

 

Jak trzeba coś szybko pomalować, a ma być w miarę ładnie, to mam Hammerite w sprayu - zawsze coś daje.

 

Tylko środek na podwozie użyłem jakiś lipny - następnym razem kupię coś droższego - chyba firmy Valvoline.

 

Ale jak już zima zejdzie to samochód idzie do lakiernika.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dokładnie Brunox Epoxy i najlepiej w sprayu.

Oczyścić ile się da a potem Brunox -> 24 h przerwy i jeszcze raz Brunox i znowu 24 h przerwy a później można lakierować

Oczywiście dotyczy to czynności wykonywanych w temp. około 15 st. celcjusza :mrgreen:

Opublikowano

Mam kilka pytanek:

1. Czy V Tectyl Bodysafe jest w większych opakowaniach jak 1 litr?

2. Czy jest sens stosować V Tectyl ML jako podkład do Bodysafe?

3. Czym najlepiej pomalować (na czarno) rdzewiejące bębny i zaciski hamulców?

4. Czy jest różnica pomiędzy Barankiem a Bodysafe w ochronie (bo w efekcie wizualnym to oczywiste)?

 

No i jakie są normalne ceny tych środków - coby nie przepłacić dwa razy przy kupnie :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.